Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä, joka kamppailet kodin sotkun ja epäsiisteyden kanssa!

Vierailija
11.04.2023 |

Olen itse ollut nuoresta asti oikea sottapytty. Tai niin itseäni kuvailin. Nyt vuosien jälkeen olen oppinut pitämään kotini siistinä, joka taas on parantanut elämänlaatuani merkittävästi. Vuosien varrella minulle on kertynyt niin paljon osaamista ja ymmärrystä aiheesta, että haluaisin jakaa näitä tietoja myös muille. Huomasin täällä viestiketjun tavarapaljoudesta, johon oli kertynyt huiman määrän vastauksia/keksustelua. Sen takia ajattelin, että ehkä täällä on muitakin, jotka kamppailet samojen ongelmien kanssa niin kuin minäkin muutama vuosi sitten. Vastaisin mielelläni teidän kysymyksiin aiheesta.

Kommentit (2330)

Vierailija
1561/2330 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on uusi päivä ja uudet mahdollisuudet!

Vierailija
1562/2330 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt näitä noidankehäasioita tässä järjestellessäni viime viikot. Että ensinnäkin, miten vähitellen kohtuullinen alkutilanne voi suistua, jos on liikaa vastoinkäymisiä. Ja toisaalta päinvastoin. Että miten yllättävästi alkaa helpottua moni muukin asia, kun yhden asian saa kuntoon. Esimerkiksi nyt kun jääkaappi ja keittiö on paremmassa järjestyksessä, teini pystyy paremmin osallistumaan ruoanlaittoon, hän innostuu ehkä kokkaamaan itsekin. Eli minulle jää aikaa enemmän järjestelemiseen, ja voin nakittaa siivoamispuoltakin enemmän muille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2330 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää launtai-iltaa ketjuun! Tänään olen tehnyt vain perussiivousta, ajattelin pestä kaikki tyynyt ja viimeinen vielä on koneessa. Jotain positiivistakin, löysin aivan ihanan pöytälampun ja pistin sen tilaukseen. Täältä puuttuu kaikki kodikkaat pikkuvalot ja vaikka on kesän kynnys niin haluaisin pientä tunnelmavaloa.

Tänään olen pohtinut, erityisesti kun luin jonkun kirjoituksen tutustaan joka pisti kalustuksen uusiksi, että olen tässä karsimisen aikana myös erityisesti kiinnittänyt huomiota millaisen kodin haluan. Tajusin että suurin syy siihen miksi tavarakuorma kasaantuu ja olen ahdistunut on se, että kotini ei ole ollut aivan näköiseni. Minulle on osunut sellaista roinaa, mitä toiset kantavat nurkkiini enkä ole osannut kieltäytyä. Mutta tajusin että oikeastaan mikään asunnossani ei ole valitsemaani. Erityisesti sukulaiset ovat sellaisia jotka haluavat tuoda minulle sen ja sen tavaran koska arvostan sitä niin paljon ja heillä ei ole tilaa. Olen luonne joka ei osaa kieltäytyä ja koetan vaan tuuppia tavaraa jonnekin piiloon ja olen ahdistunut heti kun aukaisen kaapin oven jonka takana näkyy vuosikymmeniä vanhoja tavaroita.

Nyt ne on saaneet lähdön. Jotenkin tuntuu että oon saanut jostain tärkeästä otteen. 

Lisäksi olen alkanut parantamaan koko ajan tapojani: astiat menevät heti koneeseen, tahrat pyyhitään heti, koetan saada tavarat heti paikalleen. Ja jo se, että tavaralla on jokin paikka minne ne kuuluu, auttaa suunnattomasti. Kiitos ketjulaisille :)

Vierailija
1564/2330 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää launtai-iltaa ketjuun! Tänään olen tehnyt vain perussiivousta, ajattelin pestä kaikki tyynyt ja viimeinen vielä on koneessa. Jotain positiivistakin, löysin aivan ihanan pöytälampun ja pistin sen tilaukseen. Täältä puuttuu kaikki kodikkaat pikkuvalot ja vaikka on kesän kynnys niin haluaisin pientä tunnelmavaloa.

Tänään olen pohtinut, erityisesti kun luin jonkun kirjoituksen tutustaan joka pisti kalustuksen uusiksi, että olen tässä karsimisen aikana myös erityisesti kiinnittänyt huomiota millaisen kodin haluan. Tajusin että suurin syy siihen miksi tavarakuorma kasaantuu ja olen ahdistunut on se, että kotini ei ole ollut aivan näköiseni. Minulle on osunut sellaista roinaa, mitä toiset kantavat nurkkiini enkä ole osannut kieltäytyä. Mutta tajusin että oikeastaan mikään asunnossani ei ole valitsemaani. Erityisesti sukulaiset ovat sellaisia jotka haluavat tuoda minulle sen ja sen tavaran koska arvostan sitä niin paljon ja heillä ei ole tilaa. Olen luonne joka ei osaa kieltäytyä ja koetan vaan tuuppia tavaraa jonnekin piiloon ja olen ahdistunut heti kun aukaisen kaapin oven jonka takana näkyy vuosikymmeniä vanhoja tavaroita.

Nyt ne on saaneet lähdön. Jotenkin tuntuu että oon saanut jostain tärkeästä otteen. 

Lisäksi olen alkanut parantamaan koko ajan tapojani: astiat menevät heti koneeseen, tahrat pyyhitään heti, koetan saada tavarat heti paikalleen. Ja jo se, että tavaralla on jokin paikka minne ne kuuluu, auttaa suunnattomasti. Kiitos ketjulaisille :)

Mulla on vähän samanlainen luonne, arvostan vanhaa tavaraa ja kiinnyn tavaroihin. Teininä olin aivan mahdoton sen kanssa, halusin säilyttää aivan kaiken, etenkin mummolassa. Nyt pari viikkoa sitten mummoni sanoi että pitäisi karsia tuota vinttiä mutta odotetaan että sinä tulet käymään ettei vahingossa heitetä pois mitään sinulle tärkeää ja tajusin että herranjestas vieläkin mun perhe aattelee ettei saa heittää pois multa kysymättä😳 Nykyään osaan sanoa ei ja karsia omaa tavaraani ja hyvä tekosyykin on ettei voi ottaa vastaan paljoa kun koti on aika pieni. Osaan myös tehdä tavarasta omaani eli vaikka en olisi sitä valinnut alunperin, joskus se on jopa parempi loppupeleissä kuin mitä olisin valinnut.

Vierailija
1565/2330 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, on ollut mieletön urakka. Jo keittiöstä irtosi vaikka mitä tavaraa jotka oli jollain tapaa rikkonaisia tai muuten vain paritonta rasaa. Mulla on ollut muunmuassa kannu jonka kahva on poikki. Mistä syystä olenkaan sitä pitänyt kaapissa? Muoveihin mars. Lisäksi löytyi uskomaton määrä kaikenlaista omituista. Vuosia vanhoja pakasterasioiden kansia joihin ei ole rasiaa, muovilusikoita/astioita/kupposia siitä kun lapset olivat pieniä, omituisia muovitikkuja jotka ovat olleet drinkkien sekoitukseen. Vein ne taloyhtiön kerhohuoneelle, jos sieltä joku lapsiperhe saa jotain tarpeellista tai kivaa, tai löytäisi oikeat rasiat kansiin.

Oli mikrokupu jonka oli koira osin syönyt ja jota lapset ei käytä ja tietysti mikroa käytetään ilman sitä kupua josta saan hermoromahduksen aina aika ajoin.

Sitten muutama pannu jotka ovat piloille paistettuja. Ulos mäkeen hus. Lisäksi jostain syystä vaikka löytyi niin paljon turhakkeita kaapissa, laiskalla leipojalla ne muutamat kulhot joihin voi tehdä taikinan on hedelmien ja vihannesten käytössä.

Tiehensä myös lähti rikkinäinen kahvinkeitin, kahvipannu josta en edes tiedä mihin keittimeen on aikanaan kuulunut.

Eilen kun kävin kaupassa, ostin niin pakasterasioita, mikrokuvun, kunnon kannun jota voi käyttää myös mittana sekä pari läpinäkyvää kulhoa joihin laitoin vihannekset ja hedelmät. Nyt saan toiset kulhot käyttöön ja pääsen tekemään niihin, jos ei taikinaa, niin ainakin mehevän määrän salaattia!

Keittiöstä tuli nyt, jos ei kätevä, niin paljon parempi kuin aiemmin. Nyt näkee kun avaa kaapit että mitä on missäkin ja kaikki ovat ehjiä ja joita voi käyttää.

Vierailija
1566/2330 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, on ollut mieletön urakka. Jo keittiöstä irtosi vaikka mitä tavaraa jotka oli jollain tapaa rikkonaisia tai muuten vain paritonta rasaa. Mulla on ollut muunmuassa kannu jonka kahva on poikki. Mistä syystä olenkaan sitä pitänyt kaapissa? Muoveihin mars. Lisäksi löytyi uskomaton määrä kaikenlaista omituista. Vuosia vanhoja pakasterasioiden kansia joihin ei ole rasiaa, muovilusikoita/astioita/kupposia siitä kun lapset olivat pieniä, omituisia muovitikkuja jotka ovat olleet drinkkien sekoitukseen. Vein ne taloyhtiön kerhohuoneelle, jos sieltä joku lapsiperhe saa jotain tarpeellista tai kivaa, tai löytäisi oikeat rasiat kansiin.

Oli mikrokupu jonka oli koira osin syönyt ja jota lapset ei käytä ja tietysti mikroa käytetään ilman sitä kupua josta saan hermoromahduksen aina aika ajoin.

Sitten muutama pannu jotka ovat piloille paistettuja. Ulos mäkeen hus. Lisäksi jostain syystä vaikka löytyi niin paljon turhakkeita kaapissa, laiskalla leipojalla ne muutamat kulhot joihin voi tehdä taikinan on hedelmien ja vihannesten käytössä.

Tiehensä myös lähti rikkinäinen kahvinkeitin, kahvipannu josta en edes tiedä mihin keittimeen on aikanaan kuulunut.

Eilen kun kävin kaupassa, ostin niin pakasterasioita, mikrokuvun, kunnon kannun jota voi käyttää myös mittana sekä pari läpinäkyvää kulhoa joihin laitoin vihannekset ja hedelmät. Nyt saan toiset kulhot käyttöön ja pääsen tekemään niihin, jos ei taikinaa, niin ainakin mehevän määrän salaattia!

Keittiöstä tuli nyt, jos ei kätevä, niin paljon parempi kuin aiemmin. Nyt näkee kun avaa kaapit että mitä on missäkin ja kaikki ovat ehjiä ja joita voi käyttää.

Siis ethän heittänyt muovinkeräykseen sitä kannua, jossa kahva poikki?

Jos heitit, niin väärä paikka. Se on tarkoitettu vain pakkausmuoveille, ns. ämpärimuovit ja muoviastiat ei kuulu sinne.

Toisaalta, oli meidänkin muoviroskiksessa kerran jopa muovikuorinen matkalaukku 😳

Pakkausmateriaaliksi kaiketi tulkittu sekin. 😂

Vierailija
1567/2330 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiin viitaten, pliiiiis ihmiset kierrättäkää romunne oikein! Mua ärsyttää niin paljon aina kun näen jonkun dumpanneen kierrätykseen jotain mikä ei sinne todellakaan kuulu, kun itse yrittää aina tunnollisesti kierrättää ja nähdä sen vaivan että huolehtii käyttökelvottomat tavarat sinne minne ne kuuluvat. Just joku oli meidän lähikaupan muovinkeräykseen heittänyt ison kasan jotain rikkinäisiä leluja ja astian päälle oli jätetty vanha likainen petauspatja?! Taloyhtiön lasinkeräykseen joku oli heittänyt haljenneen lasisen uunivuuan. Mulle ainakin on opetettu että lasiset astiat eivät kuulu lasinkeräykseen, kun ne eivät käyttäydy samalla tavalla sulatuksessa kuin pakkauslasi! 

Vierailija
1568/2330 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen viestiin viitaten, pliiiiis ihmiset kierrättäkää romunne oikein! Mua ärsyttää niin paljon aina kun näen jonkun dumpanneen kierrätykseen jotain mikä ei sinne todellakaan kuulu, kun itse yrittää aina tunnollisesti kierrättää ja nähdä sen vaivan että huolehtii käyttökelvottomat tavarat sinne minne ne kuuluvat. Just joku oli meidän lähikaupan muovinkeräykseen heittänyt ison kasan jotain rikkinäisiä leluja ja astian päälle oli jätetty vanha likainen petauspatja?! Taloyhtiön lasinkeräykseen joku oli heittänyt haljenneen lasisen uunivuuan. Mulle ainakin on opetettu että lasiset astiat eivät kuulu lasinkeräykseen, kun ne eivät käyttäydy samalla tavalla sulatuksessa kuin pakkauslasi! 

Eipä monetkaan tiedä mihin mikäkin kuuluu, vaikka niistä kuinka toitotettaisiin. Lasiastioissa on just jotain vuokia ja juomalaseja ja lamppujakin olen nähnyt. Mitäköhän niihin on ollut pakattuna? :D

Sipsipussejakin on ollut metallinkeräysastioissa, vaikka ei kaikki kiiltävä ole metallia :D

Vierailija
1569/2330 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin kaapin perältä yhden hyllyn keittiönkaappiin jossa edelliset asukkaat oli kai pitäneet korkeita juttuja - meille riittää yksi murohylly joten lähetin miehen ja kolmevuotiaan ostamaan hyllykiinnikkeet siihen ja sain samalla itselleni puolituntisen jonka aikana ehdin muuten siivoamaan. Nyt kun tuli pienemmät hyllyvälit niin keksipaketteja ei putoile päähän joka kerta kun avaa kaapin - niitä tuli nimittäin pinottua kasoiksi kun eivät muuten mahtuneet😅

Vierailija
1570/2330 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällain ainakin tulisi näkyvää tulosta, ajatuksena selkeyttäminen kodissa:

- Selkeä sisustus- ja vaatesuunnitelma (voi käyttää apuna ammattilaisia)

- Valitsee ne tavarat ja vaatteet, joita käyttää ja oikeasti tarvitsee

- Joku firma hakee pois kaiken turhan ja joutavan kerralla / itse vie kaiken kerralla tai mahdollisesti muutamassa erässä

- Pieni pintaremontti, jos vaan mahdollista ja lupa tehdä

- Lopuksi siivousfirmasta siivouspalvelu / itse tekee siivouksen

Jos tarvetta uusille huonekaluille, hankinnoille, säilytyskaapeille tms, niin sisustusalan ammattilainen avuksi välttyäkseen virheostoksilta.

Vierailija
1571/2330 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin kaapin perältä yhden hyllyn keittiönkaappiin jossa edelliset asukkaat oli kai pitäneet korkeita juttuja - meille riittää yksi murohylly joten lähetin miehen ja kolmevuotiaan ostamaan hyllykiinnikkeet siihen ja sain samalla itselleni puolituntisen jonka aikana ehdin muuten siivoamaan. Nyt kun tuli pienemmät hyllyvälit niin keksipaketteja ei putoile päähän joka kerta kun avaa kaapin - niitä tuli nimittäin pinottua kasoiksi kun eivät muuten mahtuneet😅

Mä oon ostanut kaappeihin erikokoisia läpinäkyviä muovilaatikoita ja niihin laittanut pakkauksia. Korkeaan kaappiin mahtuu ne keksipaketit sun muut pystyyn sinne laatikkoon. Inhoan hyllykaappeja kun sieltä takaa jos haluaa jotain, niin pitää etuosasta tyhjentää tai siirrellä kaikki pois. Laatikossa ne voi vetää näkyville kokonaan, penkoa laatikkoa ja nostaa sitten takaisin hyllyyn.                                             

Jääkaapissakin mulla on noita samoja, oisko ollut Clas Ohlsonilta kun ostin niitä. On olleet tosi käteviä.

Joihinkin kaappeihin oon laittanut vetokorit hyllyjen tilalle, esim. kattilakaappiin. Toisiin hyllyihin laitoin vetokiskot, että saa takaakin tavarat helposti. Vuokra-asunnossa ei tietysti kaikkea tuollaista voi tehdä. 

Vierailija
1572/2330 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta saa ilmaiseksi niitä läpinäkyviä laatikoita. Irtokarkkeja ollut niissä. Ainakin meidän prismassa saa :)

Vierailija
1573/2330 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kierrättää oikein ja roskat roskiin. Esimerkiksi edellisellä sivulla joku kertoi vieneensä pakasterasian kansia kehohuoneelle. Kannattaa huolehtia ne sieltä myös roskikseen! Aika epätodennäköistä että jollain juuri sama rasia ilman kantta.

Joillekin on käsittämättömän vaikea laittaa turhaa tavaraa roskiin. Se pakkomielteinen ajattelu että joku voi tarvita tätä on ihan hassua. Toisen roska on toisenkin roska 😉

Ja ihan hyvällä tätä kirjoitan, olin ennen itsekin samanlainen. Sitten kerran tajusin kun seurasin vierestä toisen ihmisen tavaran karsimista, hänen mielestä moni vielä käyttökelpoinen tavara oli minun silmään sekajätettä. Havahduin siihen miten erilailla ihmiset näkevät omat tavarat.

Vierailija
1574/2330 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun inspiroimana erittäin tarkassa tarkastelussa minulla nyt kenkä- takki- ja laukkuosastoni.

Jos pääsisi joskus vielä siihen, että olisi mahdollisimman monikäyttöiset noi (kenkä-takki-laukkupuoli) ja ei tarvitsisi kovin montaakaan kappaletta olla noita.

Vierailija
1575/2330 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Joku firma hakee pois kaiken turhan ja joutavan kerralla / itse vie kaiken kerralla tai mahdollisesti muutamassa erässä

Jos tarvetta uusille huonekaluille, hankinnoille, säilytyskaapeille tms, niin sisustusalan ammattilainen avuksi välttyäkseen virheostoksilta.

Hyvää huomenta kaikille raivaajille :) Tulin silmäilemään ketjua ja tämä osui silmääni. Olen se joka raivasi arkkupöydän. Mä itse ostin hakupalvelun joka vei vanhat tavarat suoraan jäteasemalle. Se oli todella näppärää ja suosittelen lämpimästi. 

Multa lähti todella paljon raskasta tavaraa (iso mekaaninen nojatuoli, arkkupöytä, makuuhuoneesta yksi senkki, vanha ilmastointilaite, kahden istuttava sohva ym muuta pikkusälää) jota olen pitänyt nurkissani enkä ikäpäivänä olisi saanut niitä itse kannettua ulos. En pystynyt edes liikuttamaan niitä itse. Sovittuna päivänä kaksi riuskaa nuorta miestä tuli ja vei sovitut tavarat jäteasemalle, he huolehtivat kaikki maksut jotka kuuluivat hintaan. En tiedä yksinkertaisempaa tapaa poistaa nopeasti tavaraa. Hinta oli 177 euroa mikä mielestäni oli vähän, koska he veivät myös elektroniikkaa ja puutavaraa joista ilmeisesti veloitetaan erillinen maksu. Puolessa tunnissa oli homma hoidettu ja miehet lastin kanssa lähtenyt. 

Otin luutun käteen ja kiillotin kaikki paikat. Seuraavana päivänä kannettiin uusi sohva paikalleen. Olen todella tyytyväinen ja voisin suositella tällaista palvelua kaikille.

Tuossa kun luin muutama sivu taaksepäin niin mieleen jäi aitanraivaaja, olisi kiinnostavaa tietää miten projekti sujuu. Pidetään hyvä mieli yllä ja seulotaan kaappejamme kunnes koti on mieluisa :) 

Lisäksi iso kiitos sille joka laittoi you tube-linkin jossa neuvottiin miten pitää paikkoja järjestyksessä. Olen ostanut kotiin koreja joihin olen laittanut esim laskuja tai ylimääräistä sälää, tämä on todella toimiva neuvo! Mulla ennen oli avohyllyssä kaikki sekaisin, hyllyt vyöryivät tavarasta jota ei nyt juuri tällä hetkellä tarvitse mutta jos sen esim varastoi niin parin päivän päästä etsitään kissojen ja koirien kera missä on se ja se tavara. Nyt on hylly säntillisessä järjestyksessä.

Vierailija
1576/2330 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Tähän väliin super iso kiitos kaikista vinkeistä ja ohjeista, kiitos kaikille ketjuun kirjoittaneille. <3

Inspiraatio ja tekemisen meininki on nyt ihan uusilla leveleillä, ainaki mulla.

Vierailija
1577/2330 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kaikille! Tähän väliin super iso kiitos kaikista vinkeistä ja ohjeista, kiitos kaikille ketjuun kirjoittaneille. <3

Huomenta ja kiitos minunkin puolesta! Tämä ketju alkoi niin hyvin ja lempeällä asenteella. Siksi tuntui turvalliselta aloittaa karsiminen ja sain uuden tunteen sitä tehdessä. Rauhan tunne valtasi kehoni kun päätin tarttua tähän haasteeseen uudella asenteella.

Olen tehnyt huimaa tulosta jo nyt!

Silti jokin minussa haluaa hidastaa tahtia. Ap:n mainitsema pelko on nyt tunnistettu. Minulla taitaa olla niin paljon tunteita ja traumaa kätkettynä kehoon. On ihan sanoinkuvaamatonta tämä pelon tunne onnistua tässä haasteessa. Siistimpi koti vaatii minua ajattelemaan muitakin asioita. Sitä en halua, en ole valmis.

Vierailija
1578/2330 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta ja kiitos minunkin puolesta! Tämä ketju alkoi niin hyvin ja lempeällä asenteella. Siksi tuntui turvalliselta aloittaa karsiminen ja sain uuden tunteen sitä tehdessä. Rauhan tunne valtasi kehoni kun päätin tarttua tähän haasteeseen uudella asenteella.

Olen tehnyt huimaa tulosta jo nyt!

Silti jokin minussa haluaa hidastaa tahtia. Ap:n mainitsema pelko on nyt tunnistettu. Minulla taitaa olla niin paljon tunteita ja traumaa kätkettynä kehoon. On ihan sanoinkuvaamatonta tämä pelon tunne onnistua tässä haasteessa. Siistimpi koti vaatii minua ajattelemaan muitakin asioita. Sitä en halua, en ole valmis.

Toivottavasti pääset tästä haasteesta yli. Minullakin on paljon murehtemisen aihetta, mutta yritän saada edes kotini hyvään kuntoon. Tämä läävä heijastuu nyt elämäni jokaiseen osa- alueeseen.

Vierailija
1579/2330 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää huomenta kaikille raivaajille :) Tulin silmäilemään ketjua ja tämä osui silmääni. Olen se joka raivasi arkkupöydän. Mä itse ostin hakupalvelun joka vei vanhat tavarat suoraan jäteasemalle. Se oli todella näppärää ja suosittelen lämpimästi. 

Multa lähti todella paljon raskasta tavaraa (iso mekaaninen nojatuoli, arkkupöytä, makuuhuoneesta yksi senkki, vanha ilmastointilaite, kahden istuttava sohva ym muuta pikkusälää) jota olen pitänyt nurkissani enkä ikäpäivänä olisi saanut niitä itse kannettua ulos. En pystynyt edes liikuttamaan niitä itse. Sovittuna päivänä kaksi riuskaa nuorta miestä tuli ja vei sovitut tavarat jäteasemalle, he huolehtivat kaikki maksut jotka kuuluivat hintaan. En tiedä yksinkertaisempaa tapaa poistaa nopeasti tavaraa. Hinta oli 177 euroa mikä mielestäni oli vähän, koska he veivät myös elektroniikkaa ja puutavaraa joista ilmeisesti veloitetaan erillinen maksu. Puolessa tunnissa oli homma hoidettu ja miehet lastin kanssa lähtenyt. 

Otin luutun käteen ja kiillotin kaikki paikat. Seuraavana päivänä kannettiin uusi sohva paikalleen. Olen todella tyytyväinen ja voisin suositella tällaista palvelua kaikille.

Tuossa kun luin muutama sivu taaksepäin niin mieleen jäi aitanraivaaja, olisi kiinnostavaa tietää miten projekti sujuu. Pidetään hyvä mieli yllä ja seulotaan kaappejamme kunnes koti on mieluisa :) 

Lisäksi iso kiitos sille joka laittoi you tube-linkin jossa neuvottiin miten pitää paikkoja järjestyksessä. Olen ostanut kotiin koreja joihin olen laittanut esim laskuja tai ylimääräistä sälää, tämä on todella toimiva neuvo! Mulla ennen oli avohyllyssä kaikki sekaisin, hyllyt vyöryivät tavarasta jota ei nyt juuri tällä hetkellä tarvitse mutta jos sen esim varastoi niin parin päivän päästä etsitään kissojen ja koirien kera missä on se ja se tavara. Nyt on hylly säntillisessä järjestyksessä.

Mun appivanhemmat toivat meille n 15 v sitten vanhan arkkupakastimen.

En tiedä miten saivat autoon.

Sitten toivat meille, oli 1,5 kk taloyhtiön eteisessä. Kun kierrätysauto tuli, vietiin se 2 nokkakärryillä keräyspisteeseen.

Aivan järkyttävästi työtä.

Mutta kun on kerran viety, sitä ei tarvi uudestaan tehdä

Vierailija
1580/2330 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodevaatteet uudistuvat hyvin jo pelkillä tyynyliinoilla, jotka sointuvat sävyltään hyvin pussilakanoihin. (Mikäli siis pussilakanat hyvässä kunnossa.)

Ei maksa paljoakaan uudistaa tyynyliinat, kun vaikkapa katselee tarjouksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan