Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä, joka kamppailet kodin sotkun ja epäsiisteyden kanssa!

Vierailija
11.04.2023 |

Olen itse ollut nuoresta asti oikea sottapytty. Tai niin itseäni kuvailin. Nyt vuosien jälkeen olen oppinut pitämään kotini siistinä, joka taas on parantanut elämänlaatuani merkittävästi. Vuosien varrella minulle on kertynyt niin paljon osaamista ja ymmärrystä aiheesta, että haluaisin jakaa näitä tietoja myös muille. Huomasin täällä viestiketjun tavarapaljoudesta, johon oli kertynyt huiman määrän vastauksia/keksustelua. Sen takia ajattelin, että ehkä täällä on muitakin, jotka kamppailet samojen ongelmien kanssa niin kuin minäkin muutama vuosi sitten. Vastaisin mielelläni teidän kysymyksiin aiheesta.

Kommentit (2330)

Vierailija
1/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynnätkö osaamistasi mitenkään? Voisiko sinua esim palkata apulaiseksi kotia järjestämään?

Vierailija
2/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyödynnätkö osaamistasi mitenkään? Voisiko sinua esim palkata apulaiseksi kotia järjestämään?

Tällä hetkellä en hyödynnä. Itse en suosittele ammattijärjestäjän palkkaamista tekemään kaiken vuoksesi. Se on eri asia, jos et fyysisesti pysty tekemään sitä. Mielestäni on kriittisen tärkeää, että kodin omistaja on mukana prosessissa. Itse en käyttänyt ketään apuna fyysisesti. Luin paljon kirjoja ja kuuntelin aiheesta esim. Youtubesta. Olen itse elävä esimerkki siitä, että pystyt siihen itse! Tärkein asia on, että opit uusia tapoja, kun puhutaan kodin siisteydestä.

Vierailija
4/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohh

Ymmärrän, että asia voi olla mielestäsi turha, mutta ole iloinen siitä, ettet ymmärrä miten raskasta voi elää tämän ongelman kanssa. Minulla meni 20 vuotta hukkaan koska olin aina kodin vanki. Ap

Vierailija
5/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Mitkä sun Top10 vinkit on?

Vierailija
6/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä sait inspiraation ja kimmokkeen alkaa pitää kotia siistinä? Mistä kaikki alkoi?

Vierailija
7/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottaaaakooo iloaaaa? Eiiiii.

Tällä lähti mm. mies (ankeuttaja) moottoripyörineen.

Vierailija
8/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän hyväksyin suttuisuuteni jo teini-iässä, joten ei ole tullut asian kanssa kamppailtua aikuisenakaan. Mä olen oman elämäni Rapa-Ripa.

Vierailija
9/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vinkkejä! Olen niiden tarpeessa ja aihe kiinnostaa kovasti.

Vierailija
10/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

1. Sotkuinen koti on yhteiskunnan mielestä laiskuutta. Tämä ei missään nimessä pidä paikkaansa. Kodin järjestäminen on taito niin kuin pianon soittaminen. Voit oppia siivoamaan ja pitämään kodin järjestyksessä, jos harjoittelet

2. Muista aina miksi haluat siistimmän kodin ( esim enemmän aikaa ystävien, lapsien kanssa tai vähemmän ahdistuneisuutta)

3. Jos et osaa priorisoida- aloita sillä huoneella tai alueella, joka tekisi sinut eniten onnelliseksi jos se olisi siisti

4. Karsi tavaraa vain 15 min per päivä

5. Muista juoda vettä

6. Älä tähtää sellaiseen kotiin, joka on äärimmäisen siisti ja järjestyksessä, jos se ei sinua oikeasti kiinnosta- tärkein on onnellisuus

7. Älä osta lisää tavaraa kotiin

8. Ole itsesi äiti- muista välillä haastaa itseäsi

9. Kukaan ei sanonut, että se tulee olemaan helppoa- kun käyt esim salilla, tiedät että olet tehnyt hyvän treenin, kun lihaksia sattuu- sama pätee kodin järjestämiseen

10. Älä pelkää lopputulosta- välillä me pidämme kodin epäsiistinä, koska emme halua kohdata elämän oikeita huolia. On helpomi murehtia kotia ja pitää ajatus siinä tasolla

Tässä oli muutama lyhyt vinkki

Vierailija
11/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

1. Sotkuinen koti on yhteiskunnan mielestä laiskuutta. Tämä ei missään nimessä pidä paikkaansa. Kodin järjestäminen on taito niin kuin pianon soittaminen. Voit oppia siivoamaan ja pitämään kodin järjestyksessä, jos harjoittelet

2. Muista aina miksi haluat siistimmän kodin ( esim enemmän aikaa ystävien, lapsien kanssa tai vähemmän ahdistuneisuutta)

3. Jos et osaa priorisoida- aloita sillä huoneella tai alueella, joka tekisi sinut eniten onnelliseksi jos se olisi siisti

4. Karsi tavaraa vain 15 min per päivä

5. Muista juoda vettä

6. Älä tähtää sellaiseen kotiin, joka on äärimmäisen siisti ja järjestyksessä, jos se ei sinua oikeasti kiinnosta- tärkein on onnellisuus

7. Älä osta lisää tavaraa kotiin

8. Ole itsesi äiti- muista välillä haastaa itseäsi

9. Kukaan ei sanonut, että se tulee olemaan helppoa- kun käyt esim salilla, tiedät että olet tehnyt hyvän treenin, kun lihaksia sattuu- sama pätee kodin järjestämiseen

10. Älä pelkää lopputulosta- välillä me pidämme kodin epäsiistinä, koska emme halua kohdata elämän oikeita huolia. On helpomi murehtia kotia ja pitää ajatus siinä tasolla

Tässä oli muutama lyhyt vinkki

Kiitos! Hyvin mielenkiintoista, en ole muualla näihin törmännyt. Halutaan kuulla lisää vielä!!! :)

Vierailija
12/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä sait inspiraation ja kimmokkeen alkaa pitää kotia siistinä? Mistä kaikki alkoi?

Kaikki alkoi siitä, kun häpesin joka ikinen kerta kun ovikello soi. En käynyt lapsien kanssa missään ja olin koko ajan siivoamassa tuloksetta. Aloitin projekteja, mutta en saanut niitä koskaan suoritettua loppuun. Tunsin itseni luuseriksi ja olin varma, että minussa on jotain vikaa. Kun yritin siivoa niin luulin saavani sen tehtyä 2 päivässä. Meillä oli paljon tavaraa ja ostin sitä paljon lisää. Säilytin roskapusseja parvekkeella ja olin suoraan sanottuna katastrofi.

Vierailija
13/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain 15min per päivä tavaran karsimista? Miksi ei enemmän ajallisesti?

Vierailija
14/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ihmisiä jotka ovat sotkuisia ja heidän sotkuisia kotejaan, saan jopa raivarin. Mikään ei ole niin helppoa kuin huolehtia siisteydestä.

Vierailija
15/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän hyväksyin suttuisuuteni jo teini-iässä, joten ei ole tullut asian kanssa kamppailtua aikuisenakaan. Mä olen oman elämäni Rapa-Ripa.

Ongelma on yleensä siinä, kun luulemme olevamme sotkuisia. Tämä on ainoastaan meidän tapa elää. Se ei ole osa meitä. Ehkä vanhempasi ei vaatinut sinulta siisteyttä.(minulla oli tämä ongelma). Mutta voit vielä muuttaa asian. Sinulla on vielä toivoa olla siistimpi huom! Jos itse haluat. Mielestäni saa myös elää sotkuisemmin, jos aidosti tekee iloiseksi.

Vierailija
16/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on huippu jo nyt! Lisää!!!

Vierailija
17/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden heti laittamaan tiskit. Jes.

Vierailija
18/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain 15min per päivä tavaran karsimista? Miksi ei enemmän ajallisesti?

Kannattaa aloittaa 15 min. Sanon sen takia 15 min, koska kaikilla on mahdollisuus käyttää 15 min omasta päivästä kodin karsimiseen. Siivota saa vaikka kuinka paljon, mutta yleensä kodin karsimisessa menee todella paljon energiaa ja silloin se ehkä ei ole jokapäiväistä. Meitä ihmisiä on monenlaisia ja sen takia on mahdollista, että joku pystyy karsimaan päivittäin vaikka tunnin. Silloin tietenkin kannatta ajallisesti karsia vieläkin enemmän. Kunhan ei valehtele itselleen, että siitä pitää kiinni.

Vierailija
19/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan ihmisiä jotka ovat sotkuisia ja heidän sotkuisia kotejaan, saan jopa raivarin. Mikään ei ole niin helppoa kuin huolehtia siisteydestä.

Tämä johtuu siitä, että olet luonnollisesti siisti ja järjestelmällinen ihminen. Sen takia et ymmärrä heitä, jotka eivät saa kotia järjestykseen. Esim Adhd:sta kärsivillä on erittäin haastavaa saada kotia systemaattisesti hoidettua. Mutta siinä ei ole mitään väärää! Heidän täytyy vain oppia oma tapa pitää asiat järjestyksessä. Ap

Vierailija
20/2330 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaria nassuun vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan