Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: 12-vuotias laitettiin nukkumaan aikuisen sukulaismiehen viereen. Siis kuka laittoi?

Vierailija
10.04.2023 |

Tämä hyväksikäyttöä koskeva juttu oli vähän outo. https://www.is.fi/perhe/art-2000009464083.html

"Olimme mökillä ja minut laitettiin hänen viereensä nukkumaan" sanoo omien sanojensa mukaan elinikäiset traumat saanut nuori nainen. Mutta kuka laittoi?

Missään tapauksessa aikuinen mies ei saa kähmiä nuorta tyttöä, mutta jutusta ei käy oikein ilmi, kuka tytön sinne miehen viereen laittoi. Äitikö? Jos äiti oli paikalla, niin voi kauhistus! En ymmärrä tapausta, ymmärtääkö joku muu?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa järkytti jälleen kerran se mitä tapahtuu käsittämättömän paljon ainakin Suomessa eli että tyttölapsen äiti vähättelee tapahtunutta, kieltää tapahtuneen, väittää tyttären keksineen jutun, ei puolusta tytärtään leijonaemon lailla, ja suoraan sanottuna tinttaa t*rpaan lastaan hyväksikäyttänyttä miestä.

Miten äidit voivat niin usein tehdä juuri tyttölapselleen näin? 

Koska äidit pohjimmiltaan vihaavat tyttäriään, ja koska naiset voivat olla julmempia, kuin miehet. Äidit kohdistavat tyttöriinsä paljon henkistä väkivaltaa, josta ei puhuta. Ja lapset ovat AINA USKOLLISIA VANHEMMILLEEN JA ANTAVAT KAIKEN ANTEEKSI.

Olen itse narsistiäidn tytär ja henkisen väkivallan lisäksi äitini käytti myös fyysistä väkivaltaa, mm kuristi minua.

Kyllä, epäkypsät, narsistiset tai luonteeltaan vialliset äidit voivat todella olla tyttärilleen myrkyllisiä. Onko syynä omien ikävien lapsuuden kokemusten projisointi lapseen vai mikä on syy. Tuntuuko, että lapsi kilpailee huomiosta. Hyvän ystäväni äiti oli tällainen. Kukaan ei olisi uskonut hänestä mitään pahaa, hän osasi olla ihmisten edessä mitä miellyttävin ihminen. En minäkään olisi uskonut.

Kuitenkin tytär kertoi minulle, kuinka äiti haukkui ja nimitteli häntä vaikka millaisilla nimillä. Suutuspäissään hän kerran jopa uhkasi t*ppaa tyttärensä. Hän ei varmaankaan tosissaan sitä tarkoittanut, mutta tytär pelkäsi tuleeko niin käymään, eikä olisi uskaltanut olla äitinsä kanssa kahdestaan missään, missä ei ole muita ihmisiä paikalla. Myöhemmin tuo pelko hälveni, mutta paha mieli jäi.

Tytöstä tuli liian arka ja alistunut. Olin iloinen, kun hän muutti kotoaan ja sai aloittaa oman elämän ilman toksisen äidin läsnäoloa. Ei mennyt kauan kun tämä ystäväni oli kuin eri ihminen, valoisa ja reipas, mutta äidistään hän ei pystynyt koskaan enää pitämään.

Vierailija
82/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mitä en näissä tajua, on se, miksi se uhri ei ikinä huuda. Tuosta jutusta jää sellainen olo, että porukkaa oli tarpeeksi lähellä siellä ja mitään kuolemanuhkaa ei ollut. Siis että henki lähtee, jos huutaa apua. Joten miksi taivaan tähden ei puolustanut itseään huutamalla apua tai lähtemällä karkuun?

Tuollaisissa tilanteissa tulee helposti se peura ajovaloissa-reaktio. Jäädyt täysin. Et oikein edes tiedosta mitä tapahtuu. Kaikki tapahtuu niin nopeasti että kun olet tajunnut mitä juuri kävi, se on jo ohi.

Vähättelyyn ja haukkumiseen tottunut alkaa miettiä skenaarioita läpi. Mitä jos huutaisin? Kaikki heräävät ja suuttuvat kun herätit. "Hei Tarja sä näit vaan unta, se oli painajaista, mitä ihmettä sä sekoilet! Mee nyt takasin nukkumaan". Vastuu siitä että kaikki ottavatkin tossissaan tuntuu myös liian suurelta tuollaisessa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne kaikki miehet ole sairaita sikoja. Minä (mies) olin kesämökillä siskoni, tämän miehen ja näiden 5-vuotiaan lapsen kanssa, kun tuli tieto että siskon miehen isä on saanut sydänkohtauksen ja oli sairaalassa kuolemankielissä. Lapselle ei sanottu mitään ja vanhemmat lähti ajamaan sairaalaan 150 kilometrin päähän katsomaan miestö. Minä jäin lapsen kanssa odottamaan. Oli jo ilta ja lapsi halusi nukkumaan. Laitoin iltapalan ja pistin sen sänkyynsä nukkumaan. Itse rupesin myös nukkumaan kun tunnelma oli apea. Yöllä lapsi tuli samaan sänkyyn kylkeeni kiinni ja selvästi oli peloissaan kun äiti ja isä oli poissa. Annoin sen olla siinä. Mitä olisi pitänyt tehdä, ajaa pois? Siihen se sitten nukahti ja niin minäkin. Aamulla heräsin kun puhelin soi ja sisko ilmoitti että miehensä isän vointi oli vakaa ja henki säilyy. Lapsi söi aamupalaa ja ilostui kun isä ja äiti tulee takaisin. Minä olin helpottunut että ei tarvinnut enää ottaa vastuuta lapsesta (minulla ei ole lapsia). 

En näe tuossa mitään sairasta. Pitäkääs järki päässä muutenkin. 

Ihan fiksusti sinä toimit. Lapsi tarvitsi turvaa ja sinä olit hänelle turvana.

Vierailija
84/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Kirjoitti hyvin, että virassa olevalla poliisilla on velvollisuus toimia. Kuten kaikki tiedämme, poliisi ei nykyään enää tutki eikä toimi.

Ei hätää, kun persut saavat sisäministerin paikan, jokainen polkupyörävarkaus tutkitaan.

Vierailija
85/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ikinä olis pistäny omaa 12v. sukulaismiehen lähellekään nukkumaan. Ihan eri huoneissa olisivat nukkuneet. 

Kyllä meillä on n. 12 v nukkunut useasti sukulaismiehen (serkkunsa) vieressä. Mökin parvella ovat pikkulapsista asti nukkuneet yhdessä. Joskus olleet teltassakin.

Mitä serkumpi, sitä herkumpi!

Vierailija
86/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne kaikki miehet ole sairaita sikoja. Minä (mies) olin kesämökillä siskoni, tämän miehen ja näiden 5-vuotiaan lapsen kanssa, kun tuli tieto että siskon miehen isä on saanut sydänkohtauksen ja oli sairaalassa kuolemankielissä. Lapselle ei sanottu mitään ja vanhemmat lähti ajamaan sairaalaan 150 kilometrin päähän katsomaan miestö. Minä jäin lapsen kanssa odottamaan. Oli jo ilta ja lapsi halusi nukkumaan. Laitoin iltapalan ja pistin sen sänkyynsä nukkumaan. Itse rupesin myös nukkumaan kun tunnelma oli apea. Yöllä lapsi tuli samaan sänkyyn kylkeeni kiinni ja selvästi oli peloissaan kun äiti ja isä oli poissa. Annoin sen olla siinä. Mitä olisi pitänyt tehdä, ajaa pois? Siihen se sitten nukahti ja niin minäkin. Aamulla heräsin kun puhelin soi ja sisko ilmoitti että miehensä isän vointi oli vakaa ja henki säilyy. Lapsi söi aamupalaa ja ilostui kun isä ja äiti tulee takaisin. Minä olin helpottunut että ei tarvinnut enää ottaa vastuuta lapsesta (minulla ei ole lapsia). 

En näe tuossa mitään sairasta. Pitäkääs järki päässä muutenkin. 

No vähän eri asia kuin 12-vuotias. Vaikka senkään ikäiseen ei tietenkään kosketa.

Vierailija
87/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikki persut ovat kun tapana on pöyristyä? Ai niin, tämä tekijä olikin heikäläisiä taas, eli väri ei edellyttä kritiikkiä. Voi harmi kun taas pedopersu kärysi, voi voi sentään.

Mitä sinä oikein vöyhötät? Oli asia mikä tahansa, niin aina sinulle tulee persu mieleen.

jonkun sortin mielisairaus se on tuo persupakkomiellekin

Minkälainen mielisairaus on pedopersujen pakkomielle eri väristen leimaamiseen? Nyt kun taas, kuten useimmiten, on kyseessä perunanenä, niin persut loistavat poissaolollaan. Kavereille sallitaan vissiin pikku pedoilut.

Sinä siis väität että tämä sukulaismies oli persu?

Vierailija
88/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänpä tämä selväksi tuolle yhdelle persujankkaajalle. Minä äänestän persuja ja tuomitsen yhtälailla tämän ukkelin teot kuin ulkomaalaistenkin seks. rikollisten touhut.

Vierailija
89/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikki persut ovat kun tapana on pöyristyä? Ai niin, tämä tekijä olikin heikäläisiä taas, eli väri ei edellyttä kritiikkiä. Voi harmi kun taas pedopersu kärysi, voi voi sentään.

Mitä sinä oikein vöyhötät? Oli asia mikä tahansa, niin aina sinulle tulee persu mieleen.

jonkun sortin mielisairaus se on tuo persupakkomiellekin

Minkälainen mielisairaus on pedopersujen pakkomielle eri väristen leimaamiseen? Nyt kun taas, kuten useimmiten, on kyseessä perunanenä, niin persut loistavat poissaolollaan. Kavereille sallitaan vissiin pikku pedoilut.

Minkälainen mielisairaus se on persuhullun pakkomielle persujen leimaamiseen?

Ja mistä hän sen tietää kuka täällä on persu ja kuka ei?

Vierailija
90/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mitä en näissä tajua, on se, miksi se uhri ei ikinä huuda. Tuosta jutusta jää sellainen olo, että porukkaa oli tarpeeksi lähellä siellä ja mitään kuolemanuhkaa ei ollut. Siis että henki lähtee, jos huutaa apua. Joten miksi taivaan tähden ei puolustanut itseään huutamalla apua tai lähtemällä karkuun?

ÄLÄ SYYLLISTÄ UHRIA, IKINÄ!!! Varsinkaan seksuaalisen väkivallan uhria.

Tätä asiaa SAA kysyä silloin, kun sitä ei kysy henkilöltä itseltään. Hän tuskin on täällä kirjoittelemassa. Ja tämä on asia, johon ON puututtava.

Naisilla ja tytöillä ON oikeus puolustaa itseään. Ja se, että tämä ongelma hyssytellään aina maton alle, on vakava ongelma.

Tyttöjen on opittava, että heillä on oikeus pitää meteliä itsestään, etenkin hätätilanteessa. Ja ensimmäinen askel siihen suuntaan on kysyä, miksi niin ei tapahdu. Kun se tiedetään, tiedetään, miten asiaa voi korjata.

Typerys.

Vierailija
91/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kovin moni ei epäilisi sitä omaa sukulaistaan, niin voisi vähän pohtia sen tytön kannalta. Kuinka moni lähes teini-ikäinen haluaa nukkua jonkun miehen vieressä. Kiusallista se monesta tytöstä olisi. Jouduin itsekin joskus tuon ikäisenä nukkumaan serkkuni vieressä pienessä pedissä ja eihän se kivaa ollut. Vaikka ei siinä mitään tapahtunut. Kun serkkukin oli saman ikäinen.

Vierailija
92/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ SYYLLISTÄ UHRIA, IKINÄ!!! Varsinkaan seksuaalisen väkivallan uhria.

Tätä asiaa SAA kysyä silloin, kun sitä ei kysy henkilöltä itseltään. Hän tuskin on täällä kirjoittelemassa. Ja tämä on asia, johon ON puututtava.

Naisilla ja tytöillä ON oikeus puolustaa itseään. Ja se, että tämä ongelma hyssytellään aina maton alle, on vakava ongelma.

Tyttöjen on opittava, että heillä on oikeus pitää meteliä itsestään, etenkin hätätilanteessa. Ja ensimmäinen askel siihen suuntaan on kysyä, miksi niin ei tapahdu. Kun se tiedetään, tiedetään, miten asiaa voi korjata.

Typerys.

Refleksi. Asia korjataan sillä, että kukaan ei hyökkää kenenkään kimppuun.

Vierailija
93/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan vapaasti valita jatkaa aina sukupuolen sukunimeä, joka panee väkisin jopa alaikäisiä. Vittuako suojelette miehiä yleistämiseltä, kun miehet hyökkää alaikäisten kimppuun. Menkää lukemaan miten miehenne kommentoi seksuaalirikoksia ja naisiin kohdistuvia ta**oja. KUKAAN MIES EI TUOMITSE NÄITÄ, KEHTAATTE SILTI VAIHTAA NIMENNE. VAPAATAHHHHHH TOSIAAN, KUN MIEHENNE EI KUNNIOITA NAISTEN VALINTAA VALITA SEKSI, VAAN PAKOTTAVAT SIIHEN.

Vierailija
94/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt varmaan kirjaimellisesti laitettu sen miehen viereen. Vaan jos miettii mökkiä, eli tyypillisesti ahtaat nukkumatilat jossain parvella tms. Varmaan tytön ja miehen sängyt/patjat pedattiin samaan tilaan ja tytön vanhemmat esim nukkuivat jossain vuodesohvalla.

Vain ruokaa laitetaan!

Vierailija
95/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän naisten mukaanhan naiset on susia ja transnaiset pukukopeissa suurin naisiin kohdistuva uhka. Kas kun heteromiesten päivittäiset hyökkäämiset ei hetkauta teitä mitenkään.

Miksi menette pukukoppeihin, eikö samalla logiikalla teidän tule väistyä pukukopeista? Ei sinne pidä mennä ;).

Kukas se on uhka naisille? EI taida olla nainen tai transnainen nyt kyseessä. Hauskaa miten kehutte olevanne täysin vapaita valitsemaan nimenne, ei kuitenkaan miehet teidän vapauksia kunnioita ;) Vapautta tosiaan!

Vierailija
96/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökkinä puolison äidin vanha lapsuuden kotitalo ja sen pihapiirin uudempia rakennuksia. Juhannuksen aikaan paikalla on puolison vanhemmat kuusine sisaruksineen ja puolisoineen, näiden lapsia ja jo aikuisia lapsia perheineen ja joskus jotain ties kenen lapsen sisaruspuolia ja bestiksiä. Paikalla on siis parhaimmillaan kymmeniä henkilöitä, asuntoautoja ja jopa telttoja. Mukavaa ja täysipäistä porukkaa ovat, mutta en silti missään tapauksessa päästäisi lastani näiden puolituttujen viereen nukkumaan. Aina on sumplittu nukkumapaikat niin, että perheet vierekkäin tai samassa tilassa.

Lapsia ei saa altistaa millekään pahalle. Tuon jutun tyttö on heitetty suoraan pedon suuhun ja vanhemmat ovat sen tehneet.

Vierailija
97/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä, niinkuin kaikilla nisäkkäillä kytkeytyy tällaisessa tilanteessa päälle taistele-pakene-jähmety reaktio. Jos voit taistella, taistele. Jos tiedät häviäväsi, pakene. Jos näistä kumpikaan ei toimi, jähmety. Ja nämä ovat alkukantaisia, tahdosta riippumattomia reaktioita. Tässä tilanteessa ainoa keino on todennäköisesti ollut jöhmettyä. Että siksi!

Vierailija
98/98 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi kaikilla ei ole kykyä siihen. Se jäätyminen varmaan tapahtuu.

Meillä oli yksi perhetuttu mies, joka tykkäs leikkiä lasten kanssa liikunnallisempia juttuja. Oli kirkkistä, jalista, sulkista, välillä vähän painittiinkin... yms. Ihan hauska leikkisä mies. Muut aikuiset tykkäs, kun se aina vei meitä muksuja ja touhus.

Mä olin joku 12 vuotias, kun ekan kerran huomasin sen, että tyyppi läähättää ihan omituisesti (kiihottunut). Sitten se pyrki ottamaan koko kroppa kontaktia ja hinkkas kovaa elintään. Lähdin aina tilanteesta pois. Muistan kun kerran juurikin mökkireissulla jaettiin nukkumispaikkoja, niin tuohan oli innolla nukkumassa lasten kanssa samoissa tuvissa.

En tajunnut silloin omille aikuisille kertoa, jotain siinä oli, että miten tämän nyt sitten oikein selittää. Pidin huolen, etten mä ja sisarukseni sen kanssa nuku tai enää leiki ainakaan painimisjuttuja.

Sitä kovasti aikuiset ihmetteli, mutta en vaan osannut sanoa. Pistin kyllä älämölöä päälle, jos äijä lähestyi. Myös sen oman tyttären pyysin meidän tupaan nukkumaan, että lapset ovat omissa siskonpedeissään. Mä hoidan.

Meidän perheen yhteiset retket noiden kanssa päättyi sinä kesänä. Ei tullut enää kyläilyjä, ei mitään illanistujaisia.. En tiedä oliko mun käytöksen takia vai tajusko se mies omat juttunsa. Muistaakseni he muuttivatkin muualle.

Vuosia myöhemmin se tyttö otti muhun yhteyttä. Oltiin parinkympin molemmin puolin. Hän tuli mun luo kylään. Yritin kunnon emäntänä pitää jutustelua yllä, mutta hän ei oikein lämmennyt millekään jutulle. Oli todella kiusallista paikoitellen. Ihmettelin, että miksi sitten halusi tavata.. Itsehän olin unohtanut sen isän "leikit".

Loppujen lopuksi se tyttö sai sanottua: "kiitos!". HÄH?! Mä olin näyttänyt hänelle esimerkkiä, ettei sellaista käytöstä tarvii sietää ja vielä ottanut sinne lasten kammariinkin, ja kieltänyt aikuiset. Hän oli saanut siitä paljon voimaa. Hän oli alkanut pistämään isälleen hanttiin enemmän, hän tosiaan huusi, kielsi koskemasta... Eli sitä hyväksikäyttöä oli ollut. :(

Tytön äiti oli tuosta tytön "kiukuttelusta" sitten tajunnut mikä on tilanteen nimi ja järkytys oli ollut aivan kamala. Tyttö kertoi, että se äidin huuto oli aivan järkyttävää ollut, miten kaksin käsin hakkas isää ja vannoi ta pp avansa, jos jätkä lähde samantien.

Mies lähti, tyttö sai terapeutin, mutta äiti unohti itsensä. Meni niin pahaksi, että tämä melkein kuoli oman käden kautta. :(

Se äiti siis selvis onneksi ja yhdessä aloittivat uuden terapian ja rakentaa elämäänsä. Ei ne koskaan tyypistä tehnyt rikosilmoitusta. Ei vaan halunnut käydä sitä p*skaa enää läpi. Ymmärrän täysin.

Jos tarina ontuu, niin kiiressä yritin vähän muokata, ettei tunnistettavissa olis. Valitettavasti näitä tarinoita meiltä Suomestakin taitaa löytyy kaikkialta, ettei ole niin uniikki. :(

Ei me enää niin läheisiä olla, kun silloin jonkun aikaa oltiin. Elämä vei eri paikkoihin. Toki aina tavataan, kun samassa maassa ollaan yms. Lisäksi mun äiti ja tytön äiti lähentyi uudestaan. Ovat taas kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi