Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: 12-vuotias laitettiin nukkumaan aikuisen sukulaismiehen viereen. Siis kuka laittoi?

Vierailija
10.04.2023 |

Tämä hyväksikäyttöä koskeva juttu oli vähän outo. https://www.is.fi/perhe/art-2000009464083.html

"Olimme mökillä ja minut laitettiin hänen viereensä nukkumaan" sanoo omien sanojensa mukaan elinikäiset traumat saanut nuori nainen. Mutta kuka laittoi?

Missään tapauksessa aikuinen mies ei saa kähmiä nuorta tyttöä, mutta jutusta ei käy oikein ilmi, kuka tytön sinne miehen viereen laittoi. Äitikö? Jos äiti oli paikalla, niin voi kauhistus! En ymmärrä tapausta, ymmärtääkö joku muu?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt varmaan kirjaimellisesti laitettu sen miehen viereen. Vaan jos miettii mökkiä, eli tyypillisesti ahtaat nukkumatilat jossain parvella tms. Varmaan tytön ja miehen sängyt/patjat pedattiin samaan tilaan ja tytön vanhemmat esim nukkuivat jossain vuodesohvalla.

Vierailija
2/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ikinä olis pistäny omaa 12v. sukulaismiehen lähellekään nukkumaan. Ihan eri huoneissa olisivat nukkuneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ikinä olis pistäny omaa 12v. sukulaismiehen lähellekään nukkumaan. Ihan eri huoneissa olisivat nukkuneet. 

Kyllä meillä on n. 12 v nukkunut useasti sukulaismiehen (serkkunsa) vieressä. Mökin parvella ovat pikkulapsista asti nukkuneet yhdessä. Joskus olleet teltassakin.

Vierailija
4/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo olisi kohtaus ranskalaisessa 70-luvun taide-elokuvassa, saisi se viisi tähteä arvostelijoilta.

Vierailija
5/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä meidän mökillä ainakaan ole jokaiselle omaa huonetta nukkumiseen.

Vierailija
6/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla joku tietty sukulaismies, jota tässä ajattelet, vai koskeeko tuo ihan kaikkia sukusi miehiä? Isääsi, veljeäsi?

"Sukulaismies" kuulostaa kyllä salamyhkäiseltä ja epäilyttävältä, mutta aika harva meistä uskoisi omista läheisistään, ettei näitä voisi päästää 12-vuotiaan lähelle valvomatta. Ja kyllähän nainenkin voi olla hyväksikäyttäjä. Elämä on aika raskasta, jos pitää joka isoäitiä ja tätiäkin epäillä potentiaaliseksi hyväksikäyttäjäksi. No joo, en tiedä yksityiskohtia, onko tässä joku epäilyttävä sukulaissetämies vai joku, josta ei ikinä uskoisi, mutta lähtökohtaisesti ainoa syyllinen on tuo hyväksikäyttäjä.

Vierailija
7/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan isoisä. Eikä äiti halua tunnustaa isänsä tehneen noin törkeästi.

Siinähän puhuttiin,että käy mummolla edelleen välillä syömässä mummon mieliksi.

8/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitti hyvin, että virassa olevalla poliisilla on velvollisuus toimia. Kuten kaikki tiedämme, poliisi ei nykyään enää tutki eikä toimi.

Vierailija
9/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan äidin isä tai veli, ja äiti kokenut jotain samaa lapsuudessaan ja kieroutunut ajattelemaan että sitä se nyt vain perheen naisilla on ja ei niistä puhuta, varmaan suuttui kun lapsi avasi suunsa siinä missä itse oli ollut hienosti hiljaa.

Vierailija
10/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tollanen oli ihan tavallista ja normaalia mut ennen ei miehet himoinneetkaan pikkutyttöjä.

Vierailija
11/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on n. 12 v nukkunut useasti sukulaismiehen (serkkunsa) vieressä. Mökin parvella ovat pikkulapsista asti nukkuneet yhdessä. Joskus olleet teltassakin.

12v ei todellakaan ole enää neitsyt tuollaisen touhun jälkeen.

Vierailija
12/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli varmaan äidin isä tai veli, ja äiti kokenut jotain samaa lapsuudessaan ja kieroutunut ajattelemaan että sitä se nyt vain perheen naisilla on ja ei niistä puhuta, varmaan suuttui kun lapsi avasi suunsa siinä missä itse oli ollut hienosti hiljaa.

Minusta äidin reaktion selittäisi paremmin se, että ei ole kokenut itse lapsuudessaan mitään vastaavanlaista. Itse kukin, jolla ei ole mitään hyväksikäyttötaustaa, voi vaan kuvitella sen hämmennyksen ja järkytyksen, jos oma 12-vuotias syyttäisi omaa rakasta pullantuoksuista isää tai veljeä tuollaisesta. En väitä, että äiti tekisi tällöin oikein, jos ei uskoisi omaa lastaan, mutta olisi kyllä aivan painajaismainen tilanne. Jos siinä sopassa on vielä lapsen haastava teini-ikä ja oma täysin toisenlainen todistus lähimmäisen luonteesta, niin ei ole ihme jos on pää pyörällä.

Vierailija
13/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei varmaan ollut ensimmäinen kerta tuon miehen tekosia. Kieroutunut suku.

Vierailija
14/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minä jokaista miestä pelkäisi. Ei varmaan tuossakaan osattu pelätä. Kyllä voisin laittaa lapseni vaikka veljeni tai isoisän viereen, myös kummisedän viereen.

Vierailija
15/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää, että 12v oli laitettu humalaisen aikuisen miehen viereen nukkumaan.

Vierailija
16/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en minä jokaista miestä pelkäisi. Ei varmaan tuossakaan osattu pelätä. Kyllä voisin laittaa lapseni vaikka veljeni tai isoisän viereen, myös kummisedän viereen.

Sukusi on takuulla hyvin sisäsiittoinen.

Vierailija
17/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että oma mieheni tai kuka tahansa normaali mies ei edes suostuisi menemään tutun tai tuntemattoman 12-vuotiaan tytön viereen nukkumaan. Pitäisi sitä outona. Tytön vanhemmat ovat valitettavasti myös omaa luokkansa. Miten antavat tuollaista tapahtua ja miten eivät edes tue tyttärensä sen jälkeen?

Vierailija
18/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että oma mieheni tai kuka tahansa normaali mies ei edes suostuisi menemään tutun tai tuntemattoman 12-vuotiaan tytön viereen nukkumaan. Pitäisi sitä outona. Tytön vanhemmat ovat valitettavasti myös omaa luokkansa. Miten antavat tuollaista tapahtua ja miten eivät edes tue tyttärensä sen jälkeen?

Minä menisin jos tilasta olisi pulaa ja olisin tytön kanssa niin läheinen että hän luottaisi minuun. Osaisin pitää käteni erossa enkä koskaan tekisi mitään mikä olisi omiaan vahingoittamaan häntä. Jos vaatisin oman sängyn niin voisinko olla yhtä varma että että se toinen ei tekisi tällaista?

Vierailija
19/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suvun mökki on pieni ja nukkumapaikkoja rajatusti (lisäksi osa on kuorsaajia, osa herkkäunisia... jne). Meillä olisi voinut käydäkin niin että minut olisi pakotettu nukkumaan jonkun sukulaismiehen viereen, ja haukuttu hankalaksi ja itsekkääksi jos en olisi halunnut.

Vierailija
20/98 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veljellä on omiakin lapsia. Tyttö ja poika. Olisi hieman outoa pelätä omaa veljeä. Tai vaikka omaa isääni, joka on itse joutunut puolustamaan minua petoa vastaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän