IS: 12-vuotias laitettiin nukkumaan aikuisen sukulaismiehen viereen. Siis kuka laittoi?
Tämä hyväksikäyttöä koskeva juttu oli vähän outo. https://www.is.fi/perhe/art-2000009464083.html
"Olimme mökillä ja minut laitettiin hänen viereensä nukkumaan" sanoo omien sanojensa mukaan elinikäiset traumat saanut nuori nainen. Mutta kuka laittoi?
Missään tapauksessa aikuinen mies ei saa kähmiä nuorta tyttöä, mutta jutusta ei käy oikein ilmi, kuka tytön sinne miehen viereen laittoi. Äitikö? Jos äiti oli paikalla, niin voi kauhistus! En ymmärrä tapausta, ymmärtääkö joku muu?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt varmaan kirjaimellisesti laitettu sen miehen viereen. Vaan jos miettii mökkiä, eli tyypillisesti ahtaat nukkumatilat jossain parvella tms. Varmaan tytön ja miehen sängyt/patjat pedattiin samaan tilaan ja tytön vanhemmat esim nukkuivat jossain vuodesohvalla.
Kuulostaa todella oudolta. Mieluummin 12-vuotias vanhempiensa samaan tilaan kanssa kuin jonkun sukulaismiehen.
Kyllä se minun korvaani on outoa että 12vuotias tyttö ja aikuinen sukulaismies nukkuvat yhdessä. Eihän siinä heidän kanssaan muitakaan voinut olla kun ukko pystyi hommailemaan? ihmettelen tytön vanhempia. Miksei isä nukkunut sukulaismiehen kanssa ja äiti tytön kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jutussa järkytti jälleen kerran se mitä tapahtuu käsittämättömän paljon ainakin Suomessa eli että tyttölapsen äiti vähättelee tapahtunutta, kieltää tapahtuneen, väittää tyttären keksineen jutun, ei puolusta tytärtään leijonaemon lailla, ja suoraan sanottuna tinttaa t*rpaan lastaan hyväksikäyttänyttä miestä.
Miten äidit voivat niin usein tehdä juuri tyttölapselleen näin?
Kyllähän tuosta äidin toiminnasta paistaa läpi se, ettei hän pysty myöntämään tehneensä kauheaa virhettä kun laittoi tytön nukkumaan tämän sukulaismiehen viereen. Helpompi äidille väittää, että koko juttu on keksitty kuin myöntää että äidin oman valinnan (eli nukkumapaikan valinnan) myötä tytölle tehtiin pahaa. Äiti ei halua kohdata sitä omaa syyllisyyden tunnettaan. Ja veikkaisin, että tässä on kyse äidin sukulaisesta eikä hän halua kohdata sitä tosi asiaa, että tämä hänelle ehkä läheinen sukulainen on pedofiili. Tyypillinen tapaus jossa sulkemalla silmät ja korvat voi jatkaa kuvitelmaa, että kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä kummilikka tuli viereen aamuisin kun olin kylässä tuon ikäiseksi asti mutta ei tullut mieleenkään hitaasti sivellä sen mahaa ja ujuttaa kättä' orastaviin pillunkarvoihin ja sormella kokeilla onko siellä liukasta ja imeä näykkiä sen pikku tisuja varoen puhkaisemasta immenkalvoa
Kiihotuin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä kummilikka tuli viereen aamuisin kun olin kylässä tuon ikäiseksi asti mutta ei tullut mieleenkään hitaasti sivellä sen mahaa ja ujuttaa kättä' orastaviin pillunkarvoihin ja sormella kokeilla onko siellä liukasta ja imeä näykkiä sen pikku tisuja varoen puhkaisemasta immenkalvoa
Onko ihan pakko töräyttää mielisairaat juttusi ilmoille täällä?
Suomalainen perheväkivalta vähenee oleellisesti kun a) ei alkoholia ja muuta kemikaalia vedetä sukulaisten tavatessa
b) ei tyttöjä ja miehiä samaan tilaan nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt varmaan kirjaimellisesti laitettu sen miehen viereen. Vaan jos miettii mökkiä, eli tyypillisesti ahtaat nukkumatilat jossain parvella tms. Varmaan tytön ja miehen sängyt/patjat pedattiin samaan tilaan ja tytön vanhemmat esim nukkuivat jossain vuodesohvalla.
Kuulostaa todella oudolta. Mieluummin 12-vuotias vanhempiensa samaan tilaan kanssa kuin jonkun sukulaismiehen.
Onhan isäkin sukulaismies. Meillä tytär on oikein mielellään nukkunut myös vaarinsa (sukulaismies) tai serkkujensa (sukulaismiehiä) vieressä. Ja miksi vain ne miehet tässä ovat pelottavia, voihan nainenkin olla hyväksikäyttäjä.
Tuossa jutussa mua kuvottaa uhrin äiti. Väheksyntää, syyllistämistä, suuttumista. Miten voi olla noin tunnekylmä omaa tytärtä kohtaan. Mutta tällaisia äitejä valitettavasti on enemmänkin. Esimerkiksi oma äitini. Kun aikuisena kerroin sukulaismiehen ronkkineen rintojani kun olin teini, niin reaktio oli "no se nyt oli sellainen". Kun pyysin asiaan sympatiaa, niin sain äidiltäni kiukkuisen tuhahduksen halveksivalla katseella.
Jos olisin joutunut kokemaan pahempaa, niin en olisi saanut mitään tukea äidiltäni. Ehkä juuri tuota syyllistämistä, väheksyntää ja suuttumista.
Ei koskaan edes puuttunut väkivaltaan, jota isäni harjoitti minua kohtaan. Miksi siis äitini olisi tuntenut tiikeriemon tunteita, jos tuo vastenmielinen sukulaismies olisi r*iskannut minut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minun korvaani on outoa että 12vuotias tyttö ja aikuinen sukulaismies nukkuvat yhdessä. Eihän siinä heidän kanssaan muitakaan voinut olla kun ukko pystyi hommailemaan? ihmettelen tytön vanhempia. Miksei isä nukkunut sukulaismiehen kanssa ja äiti tytön kanssa?
Pidän todennäköisenä että sukulaismies on ollut esim tytön vaari tai eno, eli sellainen henkilö keneen luotettiin. Normaali mies ei tekisi tuollaista, ei edes harkitsisi, vaan suojelisi nuorta tyttöä.
Sukulaismies oli äidin isä eli lapsen pappa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutussa mua kuvottaa uhrin äiti. Väheksyntää, syyllistämistä, suuttumista. Miten voi olla noin tunnekylmä omaa tytärtä kohtaan. Mutta tällaisia äitejä valitettavasti on enemmänkin. Esimerkiksi oma äitini. Kun aikuisena kerroin sukulaismiehen ronkkineen rintojani kun olin teini, niin reaktio oli "no se nyt oli sellainen". Kun pyysin asiaan sympatiaa, niin sain äidiltäni kiukkuisen tuhahduksen halveksivalla katseella.
Jos olisin joutunut kokemaan pahempaa, niin en olisi saanut mitään tukea äidiltäni. Ehkä juuri tuota syyllistämistä, väheksyntää ja suuttumista.
Ei koskaan edes puuttunut väkivaltaan, jota isäni harjoitti minua kohtaan. Miksi siis äitini olisi tuntenut tiikeriemon tunteita, jos tuo vastenmielinen sukulaismies olisi r*iskannut minut.
Mulla on ihan sama kokemus. Äitini veli, eli enoni oli juoppo kusipää, mutta äitini mielestä niin hemmetin hieno mies.
Olin 14 v mökkeilemässä kun tuo kusipää tunki yhtä aikaa kanssani saunaan kännissä, tuijotti, kommentoi rintoja ja kertoi kuinka olisi kiva päästä panemaan meikäläistä.
Äitini täytti pyöreitä kun olin 19 ja asuin omillani. Äitini oli buukannut tuon känniääliön mun kämppään yöksi jotta veli saisi rauhassa ryypytellä juhlissa. Sain kunnon hepulin kun kertoi tuosta, ja sanoin ettei eno missään tapauksessa saa tulla mun kämppään yöksi, ja kerroin mitä hän oli tehnyt tuolloin aiemmin. No äitihän tietysti suuttui mulle tästä asiasta, mutta sen onneksi tajusi, että enolla ei ollut mitään asiaa mun kämpille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen tollanen oli ihan tavallista ja normaalia mut ennen ei miehet himoinneetkaan pikkutyttöjä.
Ei normaali mies, mutta pervoja on ollut aina.
Senhän sinä vihervasemmistolaisena kokemuksesi pohjalta tiedät...
Lapset äidin viereen tietenkin, jos äiti kerran on paikalla
Mä olen nukkunut ukkini ja enojen vieressä paljonkin nuoruudessani.
Mähän kävin ukin kanssa kaksin vaeltamassakin. Siellä ripirinnan ja sylikkäin toisinaan nukuttiin. Sama juttu, kun enojen kanssa kävin kalareissuilla.
Joten miksei sitten mökilläkin. No, nuo eivät käyttäneet alkoholia silloin, kun mä olin mukana.
Kyllä tässäkin jutussa on nyt vaan yksi syyllinen ja se on se sukulaismies.
Outoa ei meillä koskaan laitettu minkään äijän viereen nukkumaan ketään tyttäristä niitä on 4.
Vierailija kirjoitti:
Missä kaikki persut ovat kun tapana on pöyristyä? Ai niin, tämä tekijä olikin heikäläisiä taas, eli väri ei edellyttä kritiikkiä. Voi harmi kun taas pedopersu kärysi, voi voi sentään.
Mitä sinä oikein vöyhötät? Oli asia mikä tahansa, niin aina sinulle tulee persu mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kaikki persut ovat kun tapana on pöyristyä? Ai niin, tämä tekijä olikin heikäläisiä taas, eli väri ei edellyttä kritiikkiä. Voi harmi kun taas pedopersu kärysi, voi voi sentään.
Mitä sinä oikein vöyhötät? Oli asia mikä tahansa, niin aina sinulle tulee persu mieleen.
jonkun sortin mielisairaus se on tuo persupakkomiellekin
Vierailija kirjoitti:
Outoa ei meillä koskaan laitettu minkään äijän viereen nukkumaan ketään tyttäristä niitä on 4.
No niin on. Meidän suvussa lapset oikein kilpailivat siitä kuka sai nukkua vaarin kanssa. Pieninä vaarin piti aina kylässä käydessään nukuttaa päiväunille vieressä makaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä suomalaisia miehiä vaivaa? Voisiko vaikka persut tulla kertomaan tästä jopa geneettisestä taipumuksesta p e d o f i l i aan? Vai onko väri väärä?
Enemmin joku vihreiden puheenjohtajaehdokas saattaisi tietää asiasta enemmän. Kysykää sieltä teidän puoluetoimistosta.
Ei, en väittänyt yhtään mitään sellaista. Vedit tuollaiset johtopäätökset ihan itse.