Onko autistit ja aspergerit tyypillisesti tuollaisia kuin tuossa Kirjolla -sarjassa?
Kommentit (103)
Maailman tunnetuin kirjolla oleva on P U T I N.
Enkä trollaa. Katsokaapa tarkemmin olemusta, ilmettä, puheita ja tietynlaista pakkomielteisyyttä ja sosiaalista kömpelyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös he olleet kehitysvammaisia myös?
Aspergerin diagnostinen vaatimus on vähintään normaali älykkyys tai korkeampi. Sitä diagnoosia ei saa kehitysvammaiset
Asperger-diagnoosia ei enää ole.
Älä huolehdi, Suomi tulee tässä vähän jälkijunassa. Vielä viimevuonna sai diagnoosin ihan aspergerina eikä autisminkirjona. Koska olen myös semi kirjaimellinen asioissa niin luulin, että minulle on annettu jokin valediagnoosi, mutta lääkäri selitti tämän järjestelmien päivittymisen ja muun hitaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi Anthony Hopkins, Courtney Love ja Elon Musk ovat aspergereja.
En usko että Hopkins on.. pystyy näyttelemään niin laaja-alaisesti ja monipuolisesti.
Ei se asperger näyttelemistä estä. Kyllä hänellä diagnoosi on.
Tähän olisi hyvä saada lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että Hopkins on.. pystyy näyttelemään niin laaja-alaisesti ja monipuolisesti.
Hopkins sai diagnoosinsa seitsemänkymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Topin sisko joku julkkis? Tutun näköinen.
Onlyfansia tekee
Vierailija kirjoitti:
Enkä trollaa. Katsokaapa tarkemmin olemusta, ilmettä, puheita ja tietynlaista pakkomielteisyyttä ja sosiaalista kömpelyyttä.
Mutta autistit ei ole yleensä pahoja, vaan enemmän empaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopkins sai diagnoosinsa seitsemänkymppisenä.
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä sen power play valtionpäämiesten odotuttaminen oikeasti ihan vaan jotain kroonista nepsymyöhästelyä :D Anyway, we do not claim this man. Liian outo jopa meidän porukkaan sori vaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se asperger näyttelemistä estä. Kyllä hänellä diagnoosi on.
Tähän olisi hyvä saada lähde.
Well, Ive been diagnosed with Aspergers, but Im high end. A lot of people with Asperger's are highly functional, but inconsistent. They have nervous ticks, nervous habits, inconsistently obsessive thinking.
Fessier then asked: Did you realize early that your brain just worked in a way that was more conducive to acting and art than perhaps business?
Hopkins replied: "Yes, I think so. I didn't know Asperger's even existed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se silti poista sitä etteikö Putleri sellainen ole. Katsokaapa tarkasti.
Mun assi puhuu ihan normaalisti, mutta pukeutuu aina samanlaisiin vaatteisiin, ei katso silmiin, syö vaan mössöruokia, mitään ei saa.muuttaa missään, on tarkat säännöt kaikelle, on hyvin älykäs, hyvin epäsosiaalinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös he olleet kehitysvammaisia myös?
Aspergerin diagnostinen vaatimus on vähintään normaali älykkyys tai korkeampi. Sitä diagnoosia ei saa kehitysvammaiset
Asperger-diagnoosia ei enää ole.
Älä huolehdi, Suomi tulee tässä vähän jälkijunassa. Vielä viimevuonna sai diagnoosin ihan aspergerina eikä autisminkirjona. Koska olen myös semi kirjaimellinen asioissa niin luulin, että minulle on annettu jokin valediagnoosi, mutta lääkäri selitti tämän järjestelmien päivittymisen ja muun hitaudella.
Neuropsykiatri selitti meille että sitten kun siirrytään uuteen luokitusjärjestelmään niin jää pois, eli todellakin suomessa mennään vielä vanhalla. Ehkä sote tämänkin viivytyksen takana on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se silti poista sitä etteikö Putleri sellainen ole. Katsokaapa tarkasti.
Se on psykopaatti ja Elon Musk on sosiopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Mun assi puhuu ihan normaalisti, mutta pukeutuu aina samanlaisiin vaatteisiin, ei katso silmiin, syö vaan mössöruokia, mitään ei saa.muuttaa missään, on tarkat säännöt kaikelle, on hyvin älykäs, hyvin epäsosiaalinen...
Vai oisko vaan hemmoteltu piloille? Voi jestas tätä nykyajan vanhemmuutta
Se joka näytteli Pako-sarjassa pääosaa, on muistaakseni myös aspergeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oisko vaan hemmoteltu piloille? Voi jestas tätä nykyajan vanhemmuutta
Monet autistit (suurin osa?) on aistiyliherkkiä, joka vaikeuttaa esim. erilaisista ruoista pitämään oppimista. Ja tuo että asiat on tietyllä tavalla, jos noita muuttaa niin toinen saattaa ahdistua kovasti ja valvoa vaikka koko yön. Ei kukaan vanhempi halua kiusata lastaan noin, varsinkaan kun harvoin on mikään pakko.
Eri
Itselläni on aistiyliherkkyyttä (erityisesti kirkas valo kuormittaa, ei kuitenkaan luonnonvalo) ja samoin äidilläni on selvää aistiyliherkkyyttä Ruokien suhteen en itse ole nin kauhean tarkka, mutta äitini on hyvin tarkka, että mikä hänelle kelpaa. Ruuanlaittajana äitini olikin erinomainen, koska oli niin tarkka siinä. Nyt on jo ikää niin paljon ettei jaksa enää itse laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun aivot pysyvät plastisempina aikuisuudessa se helpottaa roolien omaksumista.
Kirin kanssa matkustaminen näyttää vähintäänkin haasteelliselta..
Onko tuo Topin sisko joku julkkis? Tutun näköinen.