Eikö teistä ole kamalaa kun yh
on nykyään niin hyväksyttävää? ja yleistä.
Kamalaa kun pari 16-17 v tyttöä polttaa kessua ja lykkii vaunuja. Elävät yhteiskunnan tuilla. Koulut kesken.
Naapurissa asuu jo 2. polven yh. Äiti 34v. tytär 16v ja hänellä pieni vauva. Uskomatonta
Luulisi miehiäkin huolestuttavan tämä kehitys. Heitä ei enää tarvita
Kommentit (77)
koska miehestä ei ollut elämään perhe-elämää. Olisiko kaverini pitänyt väen vängällä sinnitellä huonossa suhteessa hieman yli parikymppisenä? Poika tapaa isäänsä säännöllisesti ja heillä molemmilla on jo uudet kumppanit ja ainakin kaverilleni on kaikessa lapsensa hyvinvointi etusijalla.
En ymmärrä teitä, pitääkö ihmisen elää huonossa suhteessa vain sen takia että kykenisi täyttämään teidän heteronormatiiviset vaatimukset "hyvälle" elämälle?
jotain tekemistä sen kanssa että naiset ovat yh? Ehkä yh:na olo ei ole ihan vain oma valinta?
Miten on lapsesi laita? Rinta rottigilla kulkee? Tuski. Lapset osaavat olla julmia. Varmasti kiusataan, saa kuulla asiasta
Toivottavasti ymmärrät kasvattavasi kiusaajaa. Et voi tietää, MIKSI joku on yh. Mitä jos lapsesi tarhakaverin isä on vaikka väkivaltainen tai kuollut? ja sinun lapsellesi ei ole opetettu, että kaikki perheet ovat tasa-arvoisia ja hän sitten loukkaa tätä valmiiksi satutettua lasta vielä enemmän.
Olet varmasti ylpeä itsestäsi ja täydellisestä avioliitostasi. Tiedät varmasti, että tilastollisesti 50% pareista eroaa, joten odotteles vaan että milloin se nalli napsahtaa.
Miten on lapsesi laita? Rinta rottigilla kulkee? Tuski. Lapset osaavat olla julmia. Varmasti kiusataan, saa kuulla asiasta
Marttyyri-asennetta vaan peliin lisää. Kaikki asiat vain tapahtuu teille, ette itse myötävaikuta mitenkään?
ja perhearvoja. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä. Yh ei hyväksyttävää. Asia josta pyrittävä pois. Tuet pois, loppuu lapsitehtailu köyhiltä.
ja ottaa vastuun omasta elämästään?
Enkä edes itse ole yh, mutta en voi sietää tällaista yleistämistä ja todella toivon, että kaikki jotka täällä tänään haukkuvat yksinhuoltajaäitejä, tulevat eroamaan piakkoin. Toivottavasti miehenne jättää teidät jonkun parikymppisen tissiblondin takia=)
kahdella on vaikeuksia onnistua!
Ei se poista sitä, että lapseni eivät kaipaisi isää. Kyllä minäkin kaipaan kumppania, mutta ketä tahansa en ota!
Lapsillani on isä, jota tapaavat. Nykyaikana on yleistä, että on yh:n lapsi, ei heitä ole ainakaan vielä siitä kiusattu :). Tosin, tämän palstan aikuisten aloitukset viittaavat nyt siihen suuntaan, että jos moinen asenne on lapsille opetettu, niin on hyvin todennäköistä, että lapseni jossain vaiheessa elämäänsä törmäävät moisten ääliöiden lapsiin. Luojan kiitos, lapsillani on hyvä itsetunto ja olen opettanut heille, että tärkeintä on se, että ITSE TIETÄÄ mitä on ja mitä ei ole.
Jotenkin vaan tuo kirjoitustyyli, yleistys ja mustavalkoisuus antaa sinusta huonosti koulutetun vaikutelman. Ei millään pahalla.
T: Hyvin toimeentuleva koulutettu ja jätetty yh, jota raivostuttaa yleistykset ja "faktat" mitä nämä miesten elätit täällä horisee.
Ps. Varmasti lapseni tulee kärsimään teidän lapsien vuoksi. Tehän te suollatte ajatukset ja yleistykset lapsienne päähän. Sitten ihmetellään mistä niitä kiusaajia sikiää.
ja perhearvoja. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä. Yh ei hyväksyttävää. Asia josta pyrittävä pois. Tuet pois, loppuu lapsitehtailu köyhiltä.
Mitä se "sosiaaliluokka" tähän kuuluu? ja tiedoksi, köyhät käyttävät tuota sosiaaliluokka sanaa. Aatamin aikainen sana. Jotenkin teitä kuvattava.
Itse olen yrittäjäperheestä, mies johtajana. Lapsia 2. Asutaan Espoossa.
Siinä sinulle luokituksia, kun niitä niin kovasti kaipaat.
Nyt oli kyse perhearvoista. Joten pysytään aiheessa.
Olen itsekin yh-perheen lapsi ja ihan niin syrjäytynyt, että jouduin yliopistoon opiskelemaan ja sain heti valmistumisen jälkeen koulutusta vastaavan vakituisen työpaikan. Meillä meni todella paljon parammin kuin monella luokkakaverin perheell, vaikka perheessämme oli vain yksi huoltaja. En kokenut jääväni mistään paitsi.
Ehkä omasta kokemuksesta rohkaistuneena en itsekään suostunut väkisin elämään liitossa, jossa olen onneton, vaan olen eronnut. Ex-mieheni ei kuitenkaan ole kadonnut mihinkään lasten elämästä.Me ei olla mitään köyhiä, sillä tienaan itse ihan hyvin eikä lasten isällä ole mitään tarvetta olla lapsilleen inhottava ja olla maksamatta heidän kulujaan.
niin ettei yh osallistu. Muuten ei mitään järkevää, uusia kulmia asiaan saada. Samaa valitusta.
noin niinku rahallisesti. Parempi köyhä, mutta aikaa antava vanhempi, kuin hyvin koulutettu urahullu (enkä tarkoita yleistää) äiti,jolla ei ole aikaa lapsilleen. Minä voin hyvällä omalla tunnolla sanoa olevani kohtuu hyvä äiti vaikkei paljon rahaa olekaan.
Sosiaaliluokista puhuminen ja niistä OPETTAMINEN on nykypäivää.
Tiedän, koska olen kasvatustieteiden opiskelija ja kävin just kurssin jossa näitä sosiaaliluokkien uudelleen tulemisesta puhuttiin paljon.
Kurssin vetäjä oli kasvatustieteiden proffa.
...ihan mies on johtaja.
Kuule hyvähän siinä on miehen elättinä pyöriä ja arvostella muita ihmisiä. Moni yh-äiti ansaitsisi urhoollisuusmitalin. Meitä on moneksi.
näistä osasta viestejä olisi niin helppo provosoitua, mutta pysyttelen sen yläpuolella.
Mielestäni tämän yhden kailottajan faktat kertovat vain kyseisen henkilön elinpiiristä, ja sehän on jokaiselle omanlaisensa. Itse kun tunnen vain niitä kunnollisia yh:ita. Itsekin sellainen.
Sitä melkein nauroin, että häpeämään tässä pitäisi ryhtyä ja piilotella sitä tosiasiaa että olen eronnut. Minunko tosiaan on häpeä kun aviomieheni jätti hoitamatta parisuhdetta vaikka itse puoleltani kaikkeni yritin, hankki sivusuhteen, sitä piilotellessaan sortui henkisen väkivallan viljelyyn minua kohtaan ja ajoi minut henkiseen uupumukseen ja viimein aivan yllättäen jätti minut ja vauvaikäiseni ja hänen sisaruksensa.
Jos tuo yh:iden arvostelija siitä ilostuu, niin saatanhan tässä joku päivä pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päälleni tässä kurjuudessani :-)
mihin perustat tämän "faktasi"?
Suurin osa työttömiä, fakta. Lapsella on isäpuolia. Elämässä kaikki muuttuu. Miehet ympärillä. Asuipaikat vaihtuu yhtenään.
Lapsi tarvitsee pysyvyyttä, rutiineja, turvallisuutta
mulla menee ihan hermo tän palstan takia, kun täällä lauotaan totuuksia ja faktoja ihan mutu-tuntumalla!
itse ensin kysyi ap. Ja sitten kun hän vastasi. Pilkkaa. Kateellinen ja katkera taidat olla?
olla? Etkö pysty asialliseen keskusteluun? Aihe kovin intohimoja nostattava. Silti voi mielipiteensä asiallisesti kertoa. Onko se vierasta sinulle?
mulla menee ihan hermo tän palstan takia, kun täällä lauotaan totuuksia ja faktoja ihan mutu-tuntumalla!