Eikö teistä ole kamalaa kun yh
on nykyään niin hyväksyttävää? ja yleistä.
Kamalaa kun pari 16-17 v tyttöä polttaa kessua ja lykkii vaunuja. Elävät yhteiskunnan tuilla. Koulut kesken.
Naapurissa asuu jo 2. polven yh. Äiti 34v. tytär 16v ja hänellä pieni vauva. Uskomatonta
Luulisi miehiäkin huolestuttavan tämä kehitys. Heitä ei enää tarvita
Kommentit (77)
Elä vain siinä kuvitelmassa, että et koskaan eroa. Kauhistele oikein miehelleskin näitä yh-äitejä! Varo vaan, ettei oma ukkokultas käy vieraissa yh-äidin luona. Pidä oikein kysnsin ja hampain kiinni!
työttömiä, alkoholisoituneita, kouluttamattomia. Polttavat, irtosuhteita. Siinäpä vasta elämän mallia lapselle!
Kyllähän se suurin syy yksin/yhteishuoltajuuteen on ero. Erotaan tosi hepposin perustein. Minun exästä "vaan tuntui siltä", halusi kokeilla muita naisia. Siinäpä eron syy. Ei auttanut mikään puhuminen. Ei halunnut terapiaan. Jos tämä on yleistä, että näin erotaan niin ei ole mitään järkeä missään!
Lapsilla olisi oikeus isään, mutta isä vieraantuu viikkoviikolta lapsista, kun uusi suhde menee lasten tapaamisten edelle. Tämä on niiin surullista!
Itseäni kyllä huolestuttaa kuinka hyväksyttyä ja varsinkin yleistä tuo eroaminen on, vaikka eihän sitä koskaan voi olla 100% varma kestääkö oma liittokaan kaikki kivikot. Tosin töitä ainakin teen sen eteen että yhdessä pysytään. En missään nimessä haluaisi lasteni elävän ilman isää. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin ja tarvitsevat myös molempia.
lapselle kaiken sen mitä hän tarvitsee?
Se ei olekaan teistä ykkösasia, vaan se että saa kaupungilta ilmaisen asunnon, rahaa ja ruokaa. Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee! ? ! Voi elämä...
Yhteiskunnan elättejä. Ja mitä tulee sellaisessa ympäristössä kasvaneesta lapsesta? Syrjäytynyt, tukien varassa eläjä
Yhteiskunnan elättejä. Ja mitä tulee sellaisessa ympäristössä kasvaneesta lapsesta? Syrjäytynyt, tukien varassa eläjä
mistä tällaiset harhaluulot kumpuaa?
yksinhuoltajuuteen voi päätyä monesta syystä, eikä syyt ole mitenkään sidottuja yhteiskuntaluokkaan. kaksi läheisimmin tuntemaani yh:ta ovat oma äitini ja tätini. äitini omistaa mainostoimiston, täti on lääkäri. me serkukset emme ole syrjäytyneitä vaan hyvin kunnollisia (rakennusmies, lääkäri, toimittaja, yrittäjä).
tarja halonen on ollut yksinhuoltaja, onko hänkin syrjäytynyt sossupummi? entä sauli niinistö (jos oikein olen ymmärtänyt niin sauli oli leskeksi jäätyään lastensa yksinhuoltaja)?
joka vei lapsiltani isän. Tai totta puhuen isänä joka lapsensa hylkäsi. Minusta on hienoa että erot on hyväksyttyjä, naisen ei tarvitse elää hellan ja nyrkin välissä.
Kun mies jätti minut ei ystäväpiirissäni ollut yhtään yksinhuoltajaa. Tänä päivänä heitä on monta eikä heistä yksikään asu kaupunginasunnossa, yksikään ei ole kouluttamaton, yksikään ei ole alkoholisti, jokainen hoitaa lapsensa hyvin ja jokaisen lapsella on myös miehen malli elämässään usein jopa useampia kuin oma isä, enkä nyt tarkoita äidin poikaystäviä. Minun lapseni viettävät paljon aikaa isoisiensä, enojen, setien ja kummisetiensä kanssa, paljon enemmän kuin aikana jolloin heidän isänsä asui kanssani.
Monet naimisissa olevat ystäväni joutuvat kysymään mieheltään lupaa saavatko lähteä kanssani tai ystäväporukalla kaupungille ostoksille, päivällä loma-aikana järjestettävään konsertiin, teatteriin mielestäni ei millekään miehen metsästysretkelle, sellaisen näkeminen on minun mielestäni hyvin vaarallista lapselle.
Onko yh=yhteiskunnan elätti?
Meitä ihan tavallisia hyvin toimeentulevia yh-äitejä on Suomessa paljon!
Voin tarjota lapsilleni rakkautta, yhdessä oloa. Luen heille paljon. Ollaan yhdessä.
Minäpä kerron mitä aineellista hyvää voin tarjota kahdelle lapselleni: ok talon, jossa on heille on omat huoneet ja iso piha. Tarha ja koulu kävelymatkan päässä. Lapsille ostetaan kaikki vaatteet uutena. Nytkin kaapissa odottaa talveksi Legon uudet toppavaatteet.
Niin mitä halusit vielä tietää????
lapselle kaiken sen mitä hän tarvitsee?
Se ei olekaan teistä ykkösasia, vaan se että saa kaupungilta ilmaisen asunnon, rahaa ja ruokaa. Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee! ? ! Voi elämä...
ei isovanhempia. Ei mallia ydinperheestä. Isä/äiti/lapset.
Jos kerran lapsi ei tätä kaipaa, miksi yh lapsi notkuu aina meillä? Hän ei saa kotona ruokaa. Äiti dokaa. Sanoo lapselle, mene nyt ulos siitä. Ja lapsi tulee meille.
Lapsen etua tässä peräänkuulutan. Hän se tilanteesta kärsii
suurin osa käy luukulla.
Antaa tietysti itsetuntoa teille muillekin yh yrittää samaistua heihin. Voi teitä....
hyvin pärjäävät yh.
Suurin osa työttömiä, fakta. Lapsella on isäpuolia. Elämässä kaikki muuttuu. Miehet ympärillä. Asuipaikat vaihtuu yhtenään.
Lapsi tarvitsee pysyvyyttä, rutiineja, turvallisuutta
että pelkästään yh-äitiä syyllistetään. On leväperäinen, antaa kaikille, ei pysty pitämään miestä eikä varmasti kasvattamaan lasta. Ketään ei kiinnosta se toinen osapuoli, mies, joka on huonolla tuurilla hyljännyt lapsensa täysin.
Jos mies on yh, niin jopas kaikki ihailee ja kunnioittaa. Että onpa hienoa että mies hoitaa yksin lapsen. Samalla parjataan äitiä kahta kauheammin, millainen nainen voi hyljätä lapsensa.
Ja te lietsotte tätä vielä lisää? Minä en vain jaksa ymmärtää!
haisee pahalle, kiroilee kuin rekkakuski. Tietysti myös lapsen kuullen. Kessu palaa tauotta.
Lapsi likaisena. Vaatteet repsottaa.
Rahaa tuntuu olevan omiin tarpeisiin, kessuun ja viinaan. JOS sitä jää, lapsi saa kai syödäkseen. Voihan sitä safkaa hakea jostai luukulta taas.
Omin silmin nähtyä työssä.
Itse olen yh, kahden lapsen, tytön ja pojan. Heitä on aina kehututtu siisteiksi, hyvin kasvatetuiksi. Käyn töissä, en saa asumistukea, vaikka en nyt hyvätuloiseksi itseäni luekkaan. Kyllä minä välillä mietin, mitä lapseni jäävät vaille ja mitä en pysty heille tarjoamaan...
Itse olen jaksanut vaikeuksista huolimatta rajoittaa ja rakastaa lapsiani. En ehkä pysty tarjoamaan heille hienoja matkoja jne, mutta se hyvä tästä rahan vähyydestä on, että lapseni osaavat todella arvostaa asioita, päästessään vaikka leffaan tai saadessaan uuden lelun.
Heillä on myös isä, jota tapaavat säännöllisesti.
Älkää hyvät ihmiset yleistäkö!!!!
pullan tuoksuiset perheenäidit kuvittelevat että se mieskulta ei uskalla edes kuolla onnettomuudessa jättäen perheensä. Tervemenoa sitten vaan sinne sossunluukulle.
valitusvirren ulisijat. Mies kuollut, hakkaa, juo. Parempi yksin.
KUKA USKOO ? ?
Totuus on että suurin osa tieten tahtoen yh. Kiksauttaneet tuntemattoman kanssa. Ei minkäänlaista parisuhdetta koskaan ollutkaan.
Vähemmistö nämä eronneet, kuolemantapauksen kautta yh.
samassa paikassa, yhtäkään isipuolta ei meidän taloudessa ole vielä ollut.
Hitto, että olen loukkaantunut, mutta kun tästä pääsen yli, voin kulkea taas rinta rottingilla, olen pystynyt tähän - IHAN ITSE!!!!!!!!!!!!
En sano, ettenkö kaipaisi kumppania rinnalleni. Mutta kukaan vastaan tullut ei ole minun mielestäni ollut niin hyvä, että esittelisin lapsilleni ja he joutuisivat, jos huonosti käy, uudestaan kokemaan eron.
minun äitini on yh ja täytyy kyllä sanoa,että metsään meni tämä sinun kirjoituksesi täysin!! kerro minulle,mitä väkivaltainen isä voi lapsilleen tarjota? miehen mallin vai?
juuri ostettiin miehen kanssa asunto,tukein varassa en ole koskaan ollut. toinen veljistäni on ollut töissä heti koulun loputtua,tienaa paremmin kuin moni vanhempi henkilö,oli vuoden intissä jne.. toinen veljistäni lähenee vasta täysi-ikäisyyttä eikä hänelläkään ole ongelmia. meillä kaikilla on avoimet välit äitiimme,joka tietää kaiken asioistamme,hänelle voi kertoa siis todella kaiken. täytyypä sanoa,että monella nykyajan nuorella ei asiat ole niin hyvin. tiedän monta lasta,jotka kännäävät viikonloppuisin kaupungilla ja heidän vanhempansa ovat kyllä edelleen yhdessä ja korkeassa virassa jne. kumpi sitten parempi lapsille..??? meidän äidillä oli ja on aina aikaa meille lapsille,samaa ei voi sano urasuuntautuneista vanhemmista,joille tärkeintä on status:hyvä virka ja kaunis avioliitto,olkoonkin että avioliitto on pelkkä kulissi ja todellisuudessa jompikumpi vanhemmista juo,toinen on väkivaltainen tai jotain muuta..