Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuori nainen kantoi kadulla kädet vääränä tavaraa, en uskaltanut setämiehenä tarjota apua.

Vierailija
10.04.2023 |

Ehkä se oli viisain ratkaisu. Tunsin kuitenkin vanhanaikaista huonoa omaatuntoa, etten auttanut naista. Mutta en viitsinyt ottaa riskiä, että tulee jotain me too -ryöppyä/mulkoilua.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Hiacen ovi valmiiksi auki? Oliko? Oliko jo kiima päällä ja nippusiteet valmiina?

Tämä kuulosta mt-tapauksen trollauskommentilta, mutta voi osaltaan kertoa mitä siellä epärationaalisissa kollektiivisissa mielikuvissa taustalla liikkuu, kun kohta kymmenen vuotta todistettu, että jokainen nainen on potentiaalinen uhri ja jokainen mies potentiaalinen päällekarkaaja sekä katsottu tarpeeksi sarjamurhaajar@iskaaja sarjoja, leffoja ja dokumentteja.

Vierailija
82/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jossain vaiheessa oltu sitä mieltä, että miehen tulee välttää naisen perässäkävelyäkin vaikka olisi samaan suuntaan menossa? Saati, että alkaisi puhua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tyypit, joista ei todellakaan ole vaaraa tai häiriötä naisille ollaan niitä, jotka lukee näitä ajan merkkejä ehkä ylireagoiden. Ne, joita niiden pitäisi koskea, eivät edes tajua, että jokin muuttunut.

Tässä menee vähän lapsi pesuveden mukana. Miehenä ei kannata sitä missään ääneen sanoa. Sanokaapa nyt naiset mitä nykytulkinnan mukaan viestittää se, että vanhan ajan kohteliasuussäännön mukaan mies avaa ihan terveelle ja reippaalle naiselle oven. Nainen on heikompi tai vähäkykyisempi? Mies haluaa "tehdä vaikutuksen" naiseen? Jääkö nykyaikaan jokin ok tarkoitusperä? "Se on ihan vaan kohteliasta"?  Joukossa alkaa olla niin paljon naisia, jotka olettavat jotain ikävää motiivia siinä mikä oli ennen kohtelias käytösnormi, että kannattaa miettiä kahdesti miten toimii nykyään.

Avaan oven/pidän ovea auki muille täysin riippumatta siitä, minkä ikäisiä tai kumpaa sukupuolta he ovat. En ymmärrä, miten tuostakin saa tehtyä ongelman. Se on kohteliaisuutta ja kanssaihmisten huomioimista, ettei läimäytä ovea takanaan muita päin tai päästää jonkun edellään kun ehtii itse ensin tarttua kahvaan.

Väitän: te miehet, jotka "ette auta naisia koska #metoo" ette todellisuudessa auta ketään siksi, että olette ihmispelkoisia sosiaalivammaisia autisteja.

Vierailija
84/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tyypit, joista ei todellakaan ole vaaraa tai häiriötä naisille ollaan niitä, jotka lukee näitä ajan merkkejä ehkä ylireagoiden. Ne, joita niiden pitäisi koskea, eivät edes tajua, että jokin muuttunut.

Teistä ei ole vaaraa, joo, ennen kuin päässä napsahtaa. Siihen saakka ette pysty edes katsomaan naisia silmiin tai heittämään juttua tutun kaupankassan kanssa, koska sosiaaliset tilanteet pelottavat niin paljon.

Vierailija
85/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teistä ei ole vaaraa, joo, ennen kuin päässä napsahtaa. Siihen saakka ette pysty edes katsomaan naisia silmiin tai heittämään juttua tutun kaupankassan kanssa, koska sosiaaliset tilanteet pelottavat niin paljon.

Päässä napsahtaa ja tarjoaa pyyteettömästi apuaan? Sinun ajatusmaailmassasi ilmeisesti mies ei sellaista tee ja ap:kin ilmeisesti todennut hengenheimolaisisia esiintyvän siinä määrin, että päätyi ratkaisuunsa olla tarjoamatta apua.

Vierailija
86/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

The gift of fear -kirjassa oli karmiva tosielämän kertomus tällaisesta apuaan tarjonneesta miehestä. Not all men mutta yrittäkää nyt hyvät itsekkäät setämiehet ymmärtää että meille naisille te olette uhka. Nämä vinkuvinku-aloitukset eivät muuta tilannetta, saatte vain itsenne näyttämään naurettavalta.

Vierailija
87/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, minä kannoin kerrostaloasuntooni painavia, isoja pahvilaatikoita, joista oli pienikokoisena naisena vielä todella vaikea saada kunnon otetta. Käytävässä tuli yläkerran mies vastaan ja pyysin anteeksi kun olin tiellä mutta hänpä tarjoutui auttamaan. Ja niin kantoi loput laatikot asuntooni! 

Olin todella kiitollinen tarjouksesta, suoraan sanottuna, olisin ollutkin ihan pulassa ilman häntä!

Joten, tarjotkaa ihmeessä apua jos siltä näyttää ja haluatte auttaa. Varmasti enemmistö ottaa sen ilolla vastaan mutta ei kehtaa pyytää.

Vierailija
88/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä menee vähän lapsi pesuveden mukana. Miehenä ei kannata sitä missään ääneen sanoa. Sanokaapa nyt naiset mitä nykytulkinnan mukaan viestittää se, että vanhan ajan kohteliasuussäännön mukaan mies avaa ihan terveelle ja reippaalle naiselle oven. Nainen on heikompi tai vähäkykyisempi? Mies haluaa "tehdä vaikutuksen" naiseen? Jääkö nykyaikaan jokin ok tarkoitusperä? "Se on ihan vaan kohteliasta"?  Joukossa alkaa olla niin paljon naisia, jotka olettavat jotain ikävää motiivia siinä mikä oli ennen kohtelias käytösnormi, että kannattaa miettiä kahdesti miten toimii nykyään.

Naiset avaa ovia muille ihmisille nykyään vähintään yhtä paljon kuin miehet. Auttavat lastenrattaiden kanssa. Neuvovat tietä. Jos minun täyttisi luottaa miehen tai naisen apuun, niin luottaisin epäröimättä enemmän naisen. Naiset ovat auttavaisia ja huomaavaisia. Nykypäivän herrasmiehiä. Miehet kehuskelevat omalla huonotapaisuudellaan ja törppöydellään.

Vierailija
89/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The gift of fear -kirjassa oli karmiva tosielämän kertomus tällaisesta apuaan tarjonneesta miehestä. Not all men mutta yrittäkää nyt hyvät itsekkäät setämiehet ymmärtää että meille naisille te olette uhka. Nämä vinkuvinku-aloitukset eivät muuta tilannetta, saatte vain itsenne näyttämään naurettavalta.

Eli olen uhka kaikille naisille. No kiva tietää.

Vierailija
90/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kannoin pihalla talvirenkaita kellariin ja ohikulkeva mies kysyi ystävällisesti tarvitsisinko. Sanoin kyllä selviäväni, mutta arvostin tarjousta. Hänellä oli vielä siistit vaatteet päällâ, itse olin pieruverkkareissa. Kyllä apua voi aina asiallisesti tarjota, miehet ja naiset.

Minulla oli kerran vastaava tilanne, mutta koska tiedän millaisia pieruperseitä suomalaiset naiset ovat, niin asetuin tuulen alapuolelle ja kun haistoin nuo pierujen kyllästämät naisen verkkarit, pidinkin suuni kiinni. Vähän se nainen katsoi minua kummissaan, kun kiersin häntä.

Vierailija
91/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kannoin pihalla talvirenkaita kellariin ja ohikulkeva mies kysyi ystävällisesti tarvitsisinko. Sanoin kyllä selviäväni, mutta arvostin tarjousta. Hänellä oli vielä siistit vaatteet päällâ, itse olin pieruverkkareissa. Kyllä apua voi aina asiallisesti tarjota, miehet ja naiset.

Minulla oli kerran vastaava tilanne, mutta koska tiedän millaisia pieruperseitä suomalaiset naiset ovat, niin asetuin tuulen alapuolelle ja kun haistoin nuo pierujen kyllästämät naisen verkkarit, pidinkin suuni kiinni. Vähän se nainen katsoi minua kummissaan, kun kiersin häntä.

Kiitos asiallisesta panoksestasi keskusteluun, suomalainen mies. Tuohon sitten pystyit. Hhhhmmm.

Vierailija
92/92 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta panoksestasi keskusteluun, suomalainen mies. Tuohon sitten pystyit. Hhhhmmm.

Kiitos. Ajattelin, että jos kaikki eivät vielä tiedä, mistä verkkarit ovat saaneet tuon kuvaavan etuliitteen ja oli kiva jakaa omakin muisto.