Nuori nainen kantoi kadulla kädet vääränä tavaraa, en uskaltanut setämiehenä tarjota apua.
Ehkä se oli viisain ratkaisu. Tunsin kuitenkin vanhanaikaista huonoa omaatuntoa, etten auttanut naista. Mutta en viitsinyt ottaa riskiä, että tulee jotain me too -ryöppyä/mulkoilua.
Kommentit (92)
Minä en uskaltaisi antaa ostoksiani kenellekään ihan vaan sen pelossa, että ne pöllitään. Ei liity mihinkään me too juttuihin.
ihan sillain lähtökohtasesti itse vaan flirttailen huvikseni naisten kanssa usein ja ihan vilpittömästi miksei edes tämmöinen onnistu miesasiamiehiltä? oletteko vähän painostavia? seksihulluja? omaa äitiä kerran suudellut?
Vierailija kirjoitti:
Minä en uskaltaisi antaa ostoksiani kenellekään ihan vaan sen pelossa, että ne pöllitään. Ei liity mihinkään me too juttuihin.
Tämä, ja lisäksi en halua, että joku ventovieras saa tietää missä asun.
No en kyllä luottaisi antaa kadulla tavaroitani tuntemattomalle. Jos en jaksaisi kantaa, niin en olisi ottanut sitä tavaraa mukaan.
Joten älä huoli setä, neiti pärjäsi kyllä ihan ilman teitä.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisesti taidottomat uhriutuu, koska eivät osaa tarjota apua kuin normaalit ihmiset. 😎 Avun tarjoamisen soveliaisuus riippuu myös tilanteesta - jos nainen oli kantamassa kotiinsa kamaa niin joo, ei varmana halua että joku gubbe tulee auttamaan.
Tässä ei kukaan ole uhriutunut millään tavalla. Aloittaja oli kyseisessä tilanteessa aluksi epävarma mutta päätyi sitten vaihtoehtoon, joka aivan oikea niin sinun mielestäsi kuin useimpien muidenkin kommentoijien mielestä. Mitä huomautettavaa sinulla vielä on asian johdosta?
Vierailija kirjoitti:
Minä kannoin pihalla talvirenkaita kellariin ja ohikulkeva mies kysyi ystävällisesti tarvitsisinko. Sanoin kyllä selviäväni, mutta arvostin tarjousta. Hänellä oli vielä siistit vaatteet päällâ, itse olin pieruverkkareissa. Kyllä apua voi aina asiallisesti tarjota, miehet ja naiset.
Olin vaihtanut auton renkaat ja viemässä talvirenkaita verkkovarastoon kun eräs vähemmistön edustaja kysyi tarvitsenko auton renkaita? Vastasin etten tarvitse ja seuraavana päivänä huomasin että renkaani oli varastettu.
Joo, tähän on menty. Nykyään ei uskalla tehdä mitään kun nämä uusfeministi vetävät kilarit. Uskaltaako naisena naiselle tarjota apua? Ainiin, ei naisia ja miehiä ole. Hetkinen, no miksei sitten "mies" saisi tarjota apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisesti taidottomat uhriutuu, koska eivät osaa tarjota apua kuin normaalit ihmiset. 😎 Avun tarjoamisen soveliaisuus riippuu myös tilanteesta - jos nainen oli kantamassa kotiinsa kamaa niin joo, ei varmana halua että joku gubbe tulee auttamaan.
Tässä ei kukaan ole uhriutunut millään tavalla. Aloittaja oli kyseisessä tilanteessa aluksi epävarma mutta päätyi sitten vaihtoehtoon, joka aivan oikea niin sinun mielestäsi kuin useimpien muidenkin kommentoijien mielestä. Mitä huomautettavaa sinulla vielä on asian johdosta?
Kyllä tää ja vastaavat aika uhriutumiselta kuulostaa:
Joo hyvä että ap et tarjonnut apua. Olisit Ilta-puluissa huomenna kaikkien femakoiden haukuttavana ( jos olet valkoihoinen?). Ja oikeuteen menossa seks.häirinnästä.
😎
Automekaanikko kirjoitti:
Olen muutaman kerran nähnyt kun naisella auto on sammunut tien varteen. Olen antanut tsemppiheilutuksen kädellä ja ajanut ohi. Jälkeenpäin olen alkanut miettiä, voidaanko kädenheilutus tulkita seksuaaliseksi häirinnäksi. Täytyy vissiin lopettaa se.
Joo, mitä sinä sille hajonneelle autolle voisit tehdä? Pysähdyt kiusaantuneesti höpöttämään, kun nainen odottaa hinauspalvelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kannoin pihalla talvirenkaita kellariin ja ohikulkeva mies kysyi ystävällisesti tarvitsisinko. Sanoin kyllä selviäväni, mutta arvostin tarjousta. Hänellä oli vielä siistit vaatteet päällâ, itse olin pieruverkkareissa. Kyllä apua voi aina asiallisesti tarjota, miehet ja naiset.
Osa täällä todistaa, että setämiesten apua ei todellekaan kaivata missään oloissa. Pelaan jatkossakin varman päälle, ellei joku ole hengenvaarassa tai saamassa pysyvää ruumiinvammaa.
Luuletko, että hengenvaara tai ruumiinvamman saaminen antaa oikeuden seksuaaliseen häirintään? Poikaparka, linnassa olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää ja vastaavat aika uhriutumiselta kuulostaa:
Joo hyvä että ap et tarjonnut apua. Olisit Ilta-puluissa huomenna kaikkien femakoiden haukuttavana ( jos olet valkoihoinen?). Ja oikeuteen menossa seks.häirinnästä.
😎
Se kuulostaa pelkästään järkevältä pyrkimykseltä välttää tilanteet, joissa joutuisi uhriksi.
Trollihan tämä on, mutta kerron silti. Nuorena tyttönä olin juuri muuttanut kotoa toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Kävin sitten bussilla kotona ja sieltä tulikin vielä lisää tavaraa, mitä sulloin isoon laukkuun. Ja oli kissakin mukana. Bussipysäkiltä oli kotiin vielä pari kilometriä ja vähän hidasta oli kulku kaikkien laukkujen kanssa. Joku vähän vanhempi nainen pyörällä pysähtyi kohdalleni ja tarjosi apuaan. Otti yhden laukun siihen pyörän kyytiin ja kulki samaa matkaa. Ikinä en muista että joku olisi noin ystävällinen ollut minulle, jäänyt vain mieleen. Ei kukaan mieskään apuaan tarjonnut ja tästä on kuitenkin 20v aikaa, joten ette voi käyttää metoota tekosyynä.
Vitsailematta. Nykyään jos joudun vieraan naisen kanssa samaan tilaan kahden laitan puhelimesta nauhoituksen päälle. Turvallisuutta joka ei maksa mitään jos tuntematon nainen sattuu olemaan hullu ja alkaa jälkeenpäin syyttämään vaikka flirttailusta joka on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on kyllä outo. Hirvee vänkytys ja länkytys joka asiasta ja oikeen kehuskelee sillä, ettei kommunikoi ja tarjoa kenellekään apua koska yhyy ja yhyy ja yhyy. Sitten ihmettelee kun ulkkarit vie naiset jo ennen kuin työpaikan. Vässyköitä olette.
Mistä päättelet, että "vänkyttäjät ja länkyttäjät" olisivat samoja miehiä kuin "ihmettelijät"?
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on kyllä outo. Hirvee vänkytys ja länkytys joka asiasta ja oikeen kehuskelee sillä, ettei kommunikoi ja tarjoa kenellekään apua koska yhyy ja yhyy ja yhyy. Sitten ihmettelee kun ulkkarit vie naiset jo ennen kuin työpaikan. Vässyköitä olette.
kehitysmaalaisilla ja kantismiehillä on eri säänntä ja ihan eri laki. Tämän tietää kaikki.
Etelä-Korealainen vanha sanonta. Naisten seurassa varo sanojasi.
Kundikaverin motoristi ystävät olisi vetänyt sinua persläpeen. Onneksi oli kontrolli päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että "vänkyttäjät ja länkyttäjät" olisivat samoja miehiä kuin "ihmettelijät"?
Se on teillä ihan samaa urpoilua kaikki. Elämä pelkkää negatiivisuutta ja piiloaggressiivista tai täysaggressiivista fidduilua naisille. Olette yksi rasitusvamma.
Onpas "terävästi" "päätelty"! Taidat edustaa niitä feministejä, joiden mielestä "fidduilua naisille" on jo se, että haluaa mieluummin pysyä erossa naisista, kun heidän läsnä ollessaan mikä tahansa käyttäytymistapa olisi ainakin naisten mielestä "fidduilua naisille".
Mulle tarjotaan usein apua, koska minulla on hevosia, ja joudun ostamaan niille rehuja. Paikallisessa rauta-maataluskaupassa ne ovat kaupan perällä olevassa kylmävarastossa, johon pitää kävellä koko kaupan läpi. Yleensä en viitsi ottaa kärryjä, joten minulla on 10-25 kg säkit molemmissa kainaloissa.
En pahastu, että tarjotaan apua. Kiitän, ja vastaan että heppatäti jaksaa kyllä kantaa.
Tosin mieleen on jäänyt kerta, kun silloin ehkä 7 v. tyttäreni joutui laskuvirheeni takia kantamaan kaupan läpi melkein itsensä kokoisen vehnälesesäkin, kun itsellä oli jo kädet täynnä. Lesehän ei paina mitään, mutta oli se vähän hurja näky. Ja oltaisiin haettu kärryt, mutta vaati saada kantaa ja väitti jaksavansa. Ja jaksoikin. Eikä huolinut apua hänkään...
Osa täällä todistaa, että setämiesten apua ei todellekaan kaivata missään oloissa. Pelaan jatkossakin varman päälle, ellei joku ole hengenvaarassa tai saamassa pysyvää ruumiinvammaa.