Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NEUVOJA TARVITAAN: Olen rakastunut mieheen, joko on täysi loinen ja elelee minun rahoilla, mutta en rakkauden takia halua myöskään jättää häntä

Vierailija
10.04.2023 |

Miten toimia? Ero ei ole vaihtoehto, koska rakkaus on niin vahvaa. Ongelmamme ovat enemmän arvokysymyksissä. Mies elelee minun rahoilla pääasiassa ja lorvii päivät mitä missäkin harrastuksissa minun rahoilla. Hän osaa olla myös mitä ihanin ihminen, jonka romanttisuus saa kyyneleet silmiin.

Hänen mielestä vaan lammasmaiset-palvelija miehet menevät töihin ja avoimesti pilkkaa työssä käyviä miehiä sekä avoimesti että salaa (ei aina sitä sano suoraan).

Olisiko jokin keino kenties perustella hänelle miksi työnteko kannattaa?

Vai mitä tässä tekisi, että tilanne paranee ilman eroa?

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei naiset kykene pitämään miehestään huolta? Miehet ovat elättäneet naisiaan kautta aikojen. Oma vaimoni oli jokusen vuoden kotona kunnes itse halusi mennä töihin. Minulle olisi ollut ok vaikkei olisi mennytkään.

Vierailija
102/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tykkäät tilanteestasi ja haluat että annamme sinun rauhassa tutkia sitä elämäntyyliä.

Ole hyvä vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti x kirjoitti:

Minun mieheni on työtön mutta ei loinen eikä elä minun rahoillani vaan omilla. Ei ole pyytänyt minulta rahaa kertaakaan. Mieheni ei juopottele eikä sauhuttele. Käy kalassa usein ja muuten on sitten kotona. Jotain töitä sillä ollut välillä mutta ei hae töitä aktiivisesti koska ei usko että saisi töitä, on sentään yrittänyt jo vuosia ja kyllästynyt hakemaan. Tekee töitä ilman verokorttia välillä.

Työt ilman verokorttia ja samalla nostaen työttömyyskorvausta, on myös loisimista meidän kaikkien verorahoista! Joten loinen on sinunkin miehesi!

Vierailija
104/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä samanlainen mies. Makoilee lähinnä sohvalla ja tissuttelee. Kuitenkin en osaa olla ilman häntäkään sillä asumisero on kokeiltu. Mies ei sinällään ole mikään harmia tekevä juoppo kuten yleensä ajatellaan tissuttelijoista, mutta minua ärsyttää, että minä raadan niskalimassa ja mies kerää kaikki hyvät puolet työni tuloksista ja on usein nauttimassa pienestä sievästä. Kyllä minäkin haluaisin nauttia pienestä sievästä, mutta kun on töissä käytävä ja koti hoidettavana!

Siis hoidat vielä kodinkin??? Laita se ongelmajäte kotitöihin! Aseta nyt jotain rajoja!!!! Tuolla lailla omaisuutesikin on vaarassa, entäs jos itse sairastut vakavasti? Sitten olet nitisemässä yksinäisyyttä ja loisimassa, sinua "kaltoinkohteleman yhteiskunnan" takia.

Vierailija
105/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kykenisi rakastumaan mieheen joka ei itse rahojaan ansaitse. Paskat jostain romantiikasta, miten voitolla romantiikkaa jos halveksii toista. En tajua.

Ei hän minua halveksi. Hänestä naisten kuuluukin käydä töissä ja tosi miesten ei. Tiedän, hänen arvot on päin p..:tä, mutta sydän ei valitse ketä rakastaa ja hän arvostaa minua, ei vain ole kaikessa samaa mieltä.

Tätä asiaa on vaikea selittää sellaiselle, joka ei ymmärrä, että sydän valitsee sen ketä sitä rakastaa, ei järjellinen mieli.

T. Ap.N.

Joo, tätä on kyllä hyvin vaikea mun ymmärtää.  Yritä vielä selittää! 

Vierailija
106/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas mies elättäisi sinua ja pitäisit sitä itsestään selvyytenä. Miksi nainen ei voi elättää miestä?

Eltättäminen eli taloudellisessa vastuussa oleminen tilanteessa, jossa molemmat tekevät jotakin järkevää kuten tekevät töitä, opiskelevat tai tekevät perheessä hoivatyötä jne - on aivan eri asia kuin tilanne, jossa toinen tekee töitä niska limassa ja toinen makaa sohvalla ja on romanttinen.

Vierailija
107/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei naiset kykene pitämään miehestään huolta? Miehet ovat elättäneet naisiaan kautta aikojen. Oma vaimoni oli jokusen vuoden kotona kunnes itse halusi mennä töihin. Minulle olisi ollut ok vaikkei olisi mennytkään.

Tekikö hän jotakin järkevää sen vuoden aikana kotona? Esimerkiksi hoitiko lapsia tai isovanhempia tai opiskeliko? 

Vierailija
108/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kykenisi rakastumaan mieheen joka ei itse rahojaan ansaitse. Paskat jostain romantiikasta, miten voitolla romantiikkaa jos halveksii toista. En tajua.

Ei hän minua halveksi. Hänestä naisten kuuluukin käydä töissä ja tosi miesten ei. Tiedän, hänen arvot on päin p..:tä, mutta sydän ei valitse ketä rakastaa ja hän arvostaa minua, ei vain ole kaikessa samaa mieltä.

Tätä asiaa on vaikea selittää sellaiselle, joka ei ymmärrä, että sydän valitsee sen ketä sitä rakastaa, ei järjellinen mieli.

T. Ap.N.

Kunhan muutama vuosi vielä vierähtää, tajuat itse hankkiutua eroon tuosta miehestä.

Olen itse käynyt läpi samaa alle 30v.

Nykyään ihmettelen että mitä ihmettä mun päässä liikkui tuolloin?

N55

Vierailija
109/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap.N.

Eihän sinulla sitten ole muuta vaihtoehtoa, kuin elättää miestä, koska näin olet asian pähkäillyt. Jatka vain miehen elättämistä.

Jostain kumman syystä asia kuitenkin vaivaa sinua sen verran, että täältäkin kysyt neuvoa. Et sinä, eikä kukaan muukaan voi tuota miestä muuttaa.

Joko elät tuon tosiasian kanssa tai sitten laitat miehen pihalle ja pistät rahahanat kiinni. Päätös on sinun.

Vierailija
110/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin ei nyt täsmää. Mies voi hakea kelan tukia että saisi puolet vuokrasta maksettua ja sen päälle saisi vielä sen 500e kuussa jota voisi käyttää omiin laskuihinsa ja teidän yhteiseen ruokaan. Mutta kun sen pitää tissutella ja varmaan röökiäkin polttaa(niihin menee muuten 300e/kk jos polttaa ison askin päivässä). 

Istukaa vaikka alas ja kerro että haluat tehdä budjetin missä molemmat laitatte tietyn vähimmäissumman yhteiseen talouteen. Jos ei suostu niin kerro että haluat jatkaa suhdetta mutta niin että asutte erillänne.

Jos asuvat yhdessä, mies ei saa mitään ihmeellisiä tukia, koska ap: n tulot otetaan huomioon. Saa työmarkkinatukea jos on ymmärtänyt hakea.

Vierailija
111/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautit kiltisti vaan, niin kauan kun sulla riittää töitä, niin sulla on kotona se oma nalle. Ajattele huonoina aamuna, että pakko jaksaa jotta miesystäväsi arvostaisi sinua edes hieman. Jaksaa jaksaa, tsemmppiä!!! 🐫

Vierailija
112/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap.N.

No vakka kantensa valitsee. Jos tuollainen mies on sinun sydämesi valinta, niin ei kai siinä tosiaan toisten järkipuhe auta. Toista ei voi muuttaa, vain omaa käyttäytymistään voi.

Vierailija
113/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa mä just luin?? Ei oo todellista..

Vierailija
114/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekikö hän jotakin järkevää sen vuoden aikana kotona? Esimerkiksi hoitiko lapsia tai isovanhempia tai opiskeliko? 

Useamman vuoden oli kotona. Siivosi, tiskasi ja teki ruokaa; mielestäni järkevää tekemistä. Ei hoidettavia.

Vierailija
115/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on keskustelussa nyt useampi miesloinen. Jos nainen/ mies on kotona VÄLIaikaisesti ja hoitaa kodin/lapset jne sovitut asiat on se eri asia kuin vuosikausia toisen rahoilla eläminen. AP:n tarinasta ymmärtää, että loisiminen on jatkunut jo vuosia? Nyt alkaa vähitellen AP:n rakkauslasit pudota kun tulee ikää? 

Aloittajan miesloinen numero 1, elää täysin naisensa rahoilla. Mies puuhastelee omiaan kaikki päivät, antaa romantiikkaa ja nainen välttää yksinäisyyden tunteen sekä tuntee olevansa yhteiskunnan (& perheensä) hyväksymä, koska hänellä mies. Nainen ei välttämättä ole kovin viehättävä ulkonäöltään, mutta korkeasti koulutettu tai muuta varallisuutta, koska on varaa elättää toinen aikuinen. MIllä verukkeella mies on 'työttömänä' esimerkiksi lähipiiriin nähden? Ei asialla ole oikeasti merkitystä, mutta jos esimerkiksi oma lapseni sanoisi, että ptää aikuista miestä lemmikkinä, yrittäisin kyllä keskustella hänen kanssaan asiasta. 

Itse olen törmännyt vähän samanlaiseen tilanteeseen kun tutustuin mieheen, joka elää naisensa rahoilla. Kertoi olevansa ensin sinkku, mutta totuus paljastui vähitellen ja lopulta se, että nainen elättää hänet. Mies esitti olevasn hyvin rakastunut minuun, mutta samaan aikaan hänelle olisi pitänyt viedä kaikenlaista ja auttaa vähän, joka asiassa. Itse hän ei koskaan osallistunut ja kaikki sopiminen oli todella vaikeaa, koska hän oli niin tarvitseva spesiaali-ihminen. Oli kyllä mielenkiintoinen kokemus, koska kun en toiminut hänen halujensa ja oikkujensa mukaan, kiinnostus väheni todella nopeasti, enkä enää ollutkaan se kaiken rakkauspommituksen kohde vaan ihan tavallinen, harmaa varpunen miehen mielestään. Nopeasti palasi takaisin spesiaalin 'exän' hellään huomaan jonka kanssa heillä todellinen syvällinen yhteys.

TÄSSÄ koko kirjoituksen ydin:

"Ero ei ole vaihtoehto, koska rakkaus on niin vahvaa. Ongelmamme ovat enemmän arvokysymyksissä." 

Rakkaus kestää tasan siihen asti kun maksat miehesi elämisen. Eikö rakkaus juuri ole arvokysymys?

Vierailija
116/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
117/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis AP katosi?

Vierailija
118/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap.N.

No vakka kantensa valitsee. Jos tuollainen mies on sinun sydämesi valinta, niin ei kai siinä tosiaan toisten järkipuhe auta. Toista ei voi muuttaa, vain omaa käyttäytymistään voi.

Aika harva ihminen sitä pystyy rakastumistaan tietoisesti hallitsemaa. Uskon, että tässäkin tapauksessa käy niin, että vasta kun se tunne loppuu niin näkee mikä hyvaksikayttosuhde / romanssihuijaus häneen on kohdentunut, mutta silloinkin pitäisi ymmärtää: hän on uhri.

Vierailija
119/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on keskustelussa nyt useampi miesloinen. Jos nainen/ mies on kotona VÄLIaikaisesti ja hoitaa kodin/lapset jne sovitut asiat on se eri asia kuin vuosikausia toisen rahoilla eläminen. AP:n tarinasta ymmärtää, että loisiminen on jatkunut jo vuosia? Nyt alkaa vähitellen AP:n rakkauslasit pudota kun tulee ikää? 

Aloittajan miesloinen numero 1, elää täysin naisensa rahoilla. Mies puuhastelee omiaan kaikki päivät, antaa romantiikkaa ja nainen välttää yksinäisyyden tunteen sekä tuntee olevansa yhteiskunnan (& perheensä) hyväksymä, koska hänellä mies. Nainen ei välttämättä ole kovin viehättävä ulkonäöltään, mutta korkeasti koulutettu tai muuta varallisuutta, koska on varaa elättää toinen aikuinen. MIllä verukkeella mies on 'työttömänä' esimerkiksi lähipiiriin nähden? Ei asialla ole oikeasti merkitystä, mutta jos esimerkiksi oma lapseni sanoisi, että ptää aikuista miestä lemmikkinä, yrittäisin kyllä keskustella hänen kanssaan asiasta. 

Itse olen törmännyt vähän samanlaiseen tilanteeseen kun tutustuin mieheen, joka elää naisensa rahoilla. Kertoi olevansa ensin sinkku, mutta totuus paljastui vähitellen ja lopulta se, että nainen elättää hänet. Mies esitti olevasn hyvin rakastunut minuun, mutta samaan aikaan hänelle olisi pitänyt viedä kaikenlaista ja auttaa vähän, joka asiassa. Itse hän ei koskaan osallistunut ja kaikki sopiminen oli todella vaikeaa, koska hän oli niin tarvitseva spesiaali-ihminen. Oli kyllä mielenkiintoinen kokemus, koska kun en toiminut hänen halujensa ja oikkujensa mukaan, kiinnostus väheni todella nopeasti, enkä enää ollutkaan se kaiken rakkauspommituksen kohde vaan ihan tavallinen, harmaa varpunen miehen mielestään. Nopeasti palasi takaisin spesiaalin 'exän' hellään huomaan jonka kanssa heillä todellinen syvällinen yhteys.

TÄSSÄ koko kirjoituksen ydin:

"Ero ei ole vaihtoehto, koska rakkaus on niin vahvaa. Ongelmamme ovat enemmän arvokysymyksissä." 

Rakkaus kestää tasan siihen asti kun maksat miehesi elämisen. Eikö rakkaus juuri ole arvokysymys?

Mulla myös kokemus tämmöisestä miehestä. Alkuun halusi välttämättä tarjota ravintolassa ja ostaa lahjoja. Pian se kääntyi niin päin, että minun olisi pitänyt ruokkia hänet ja lainata rahaa. Tuumasin vaan, että tämä on Suomi ja täällä eletään tulojen mukaan eikä kerjätä muilta ihmisiltä rahaa elintasoon mihin ei ole varaa.

Vierailija
120/173 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet löytänyt itsellesi kunnon pummin käyttää hyväksi vaan, ei muuta.

Onko tullut mieleesi että ansaitsit paremman miehen elämänkumpaniksi?

Toivon että tämä on provo, huono sellainen.

miksi ansaitsisi? Jos haluaa parempaa tulotasoa joutuu karsimaan sitten ulkonäöstä ja kemiasta.

Tulotasoa on melkko helppo korottaa heivaamalla loinen omilleen. Avain pois ja ukko ulos.

Aloitus on trollipojan nolo viritys. Eikö sinulla muuta tekemistä ole, vaikka kokeisiin valmistautumista? Painonpudotusta rantakauteen, itsarin itkuista suunnittelua tai pikkuleipien leivontaa äitis kanssa.