Joka kolmatta työtätekevää uhkaa köyhyys - Suuri vaara joka kymmenennellä
" Jopa joka kolmatta duunaria uhkaa köyhyys"
Hintojen nousu on iskenyt kovaa palkansaajiin. Tilanne on ajautunut pahaksi.
LÄHDE https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7d9cd5dd-8ce8-4e0b-bc9d-ea6dfd6f51a6
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies asuu kirjoilla mummonmökissä, jonka sai perinnöksi. Saadaan asumistuki ja korotettu lapsilisä. Muuten ei pärjätä.
Ja luulen, että meitä on paljon!Tähän on menty.. Ehkä tosiaan päättäjien kannattaa vihdoinkin herätä."
Pariskuntia , siis puhutaan yhteisten lasten vanhemmista, muuttaa erilleen asumaan ettei tuet mene, koska eivät muuten pärjää.
Päättäjät ei välitä kuin omista palkankorotuksistaan, äänestäkää taas ensi kerralla samat naamat kuin aina päättämään asioistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla olemassa jokin alaraja palkoille. Ja jos mikään ei muu auta niin valtion pitäisi rakentaa halvempia asuntoja ihmisille.
Meillä kun syntyvyys laskee, myös asunnot alkavat halveta tai vuokrat laskea.
Kuolleisuus on myös meillä ollut suuri, mikä myös lisää asuntotarjontaa.
Ei laske asuntojen hinnat eikä vuokrat täällä mistään syystä. Ennemmin nuo ky8vänsyylät purkaa asunnot pois!
Vtuttaa kuunnella tuota orpopirulaisen puhetta että tänne muka yritykset tarvitsevat kymmeniätuhansia maahantulijoita vaikka suomalaisia työttömiä ei palkata sitten millään töihin. Ei tällaista voi kertakaikkiaan millään hyväksyä! Suomalaiset maanpetturifirmat on vaikka pakotettava palkkaamaan kaikki suomalaiset työttömät ensin ennenkuin edes puhutaan mistään ulkomaisesta työvoimasta!!! Suomalainen työtön ei voi mitenkään olla huonompi vaihtoehto kuin joku kehitysmaasta etsitty kouluttamaton henkilö joka ei edes osaa suomenkieltä, ei tunne kulttuuria, lakeja eikä mitään!! Ei ole millään tavalla uskottavaa, että Suomalainen peruskoulutus tuottaisi huonompaa väkeä kuin jonkun kehitysmaan puutteellinen koulu jossain savimajassa!!!
Työnantajat ja orpo tuossa valehtelevat silmänsä ja suunsa täyteen!!!
Pe&kele vielä väärä linkkikin tuli, suuttuneena kun kirjoittelee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jäisin työttömäksi, niin saisin 750€ työttömyysrahaa, 400€ asumistukea ja korotetun lapsilisän joka on 336€/kk kahdesta lapsesta.Se on 1486€/kk.
Ja korostan, että nämä täysin ilmaista rahaa. Yhteiskunnan kukkarosta. Miettikää paljonko tuo tekee vuositasolla tai kertokaa se luku vaikka 50 000.
Onneksi en ole työtön. Teen pienipalkkaista työtä, koska se on mun velvollisuus tämän maan kansalaisena. Kohtuullista tietysti olisi että pärjäisin palkallani.
Samaan aikaan kuuntelen palstalla v ittuilua siitä, miten moraalitonta työtä teen kun olen puhelinmyyjä. Ja tässä yhteydessä unohdetaan se, että en nosta senttiäkään yhteiskunnan tukia. KOSKA HALUAN ELÄTTÄÄ ITSENI. KOSKA MORAALI EI ANNA PERIKSI JÄÄDÄ LOISIMAAN.
SAATANA."
No kiva kun sulla on täitä, mut kun ei edelleenkään ole varaa ostaa yhtikäs mitään mitä sitkeästi rimpautellen jaksat kaupata SAATANA! Eikä ole dementoituneella mummoillakaan varaa maksaa tilaamiaan tuotteita joita ei edes muista puhelinmyyjältä tilanneensa SAATANA.
Ihmiset ostaa jokaikinen päivä erilaista tavaraa, myös ne mummot . Kenenkään ei ole pakko puhelinmyyjältä ostaa mitään ja vuoden vaihteessa on tullut uusi laki, eli asiakas itse vahvistaa tilauksen vielä puhelun jälkeen tekstiviestillä. 80 vuotiaille ja yli myyminen on ensinnäkin kielletty kokonaan.
Älä usko kaikkea mitä kuulet. En tiedä ketään jolle on väkisin myyty yhtää mitään! Valehtelijoita senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jäisin työttömäksi, niin saisin 750€ työttömyysrahaa, 400€ asumistukea ja korotetun lapsilisän joka on 336€/kk kahdesta lapsesta.Se on 1486€/kk.
Älä unohda toimeentulotukea vuokran loppuosaan, kotivakuutukseen, mahdollisiin lääkkeisiin ja sähköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja korostan, että nämä täysin ilmaista rahaa. Yhteiskunnan kukkarosta. Miettikää paljonko tuo tekee vuositasolla tai kertokaa se luku vaikka 50 000.
Onneksi en ole työtön. Teen pienipalkkaista työtä, koska se on mun velvollisuus tämän maan kansalaisena. Kohtuullista tietysti olisi että pärjäisin palkallani.
Samaan aikaan kuuntelen palstalla v ittuilua siitä, miten moraalitonta työtä teen kun olen puhelinmyyjä. Ja tässä yhteydessä unohdetaan se, että en nosta senttiäkään yhteiskunnan tukia. KOSKA HALUAN ELÄTTÄÄ ITSENI. KOSKA MORAALI EI ANNA PERIKSI JÄÄDÄ LOISIMAAN.
SAATANA.
En tosiaan arvosta tuilla loisivia, mutta vielä sitä vähemmän arvostan ihmistä joka tienaa elantonsa myymällä mun sokealle mummolleni lehtiä joita hän ei edes pysty lukemaan.
Ihmisten asenne on ihan sairas. Olen vuosia lukenut täälläkin palstalla ihmisistä, jotka on suhtautuneet todella halveksien ihmisiin jotka tekee töitä! Siis niitä "paskatöitä". Samaan aikaan ollaan oikein ylpeyttä puhkuen julistettu omasta valinnastaan olla työtön ja tämä on saanut valtaisan kannatuksen! Nyt se taitaa vihdoinkin loppua. Onneksi!!
Vierailija kirjoitti:
"Työttömiä miehiä oli 103 000 ja naisia 87 000 vuonna 2022. "
Tuosta voi maksaa että jokainen saa vähintään sen 500€/kk. Eli yksi ihminen saa 6000€/vuosi pelkästään minimi päivärahaa.
Jolloin tuhat ihmistä x 6000€= 6 miljoonaa euroa.
Eli 100 000 ihmistä x 6 miljoonaa= I HAN VIT USTI. Onko se 6 miljardia?
Pelkästään YHDESSÄ vuodessa.
Miettikää. 187 000 työtöntä.
Tulee aika kalliiksi.
Ei tee kuutta miljardia. Koitapa laskea uudestaan. Ihan vinkkinä tulevaa lasku-urakkaa silmällä pitäen: eläkkeitä maksetaan yli 20-kertainen määrä tuohon esimerkkiisi verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten asenne on ihan sairas. Olen vuosia lukenut täälläkin palstalla ihmisistä, jotka on suhtautuneet todella halveksien ihmisiin jotka tekee töitä! Siis niitä "paskatöitä". Samaan aikaan ollaan oikein ylpeyttä puhkuen julistettu omasta valinnastaan olla työtön ja tämä on saanut valtaisan kannatuksen! Nyt se taitaa vihdoinkin loppua. Onneksi!!
Edessä voi olla Ranskan tie. Siellä seisoo jo ihmisiä kilometrien pituisissa leipäjonoissa.
Olen työtä tekevä köyhä ja kun tulot kasvaa muutaman euronkin, olen aina valtavan tyytyväinen. Kun on tottunut vähään, jokainen euro on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SAATANA.
En tosiaan arvosta tuilla loisivia, mutta vielä sitä vähemmän arvostan ihmistä joka tienaa elantonsa myymällä mun sokealle mummolleni lehtiä joita hän ei edes pysty lukemaan.
Mitä minä sinun arvostuksellasi teen? :D Pääasia että voin itse arvostaa itseäni ja minulle läheiset ja rakkaat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voi maksaa että jokainen saa vähintään sen 500€/kk. Eli yksi ihminen saa 6000€/vuosi pelkästään minimi päivärahaa.
Tulee aika kalliiksi.
Ei tee kuutta miljardia. Koitapa laskea uudestaan. Ihan vinkkinä tulevaa lasku-urakkaa silmällä pitäen: eläkkeitä maksetaan yli 20-kertainen määrä tuohon esimerkkiisi verrattuna.
Eläkeläiset on eläkkeensä ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin toisella foorumilla. Kaikista omituisinta, et ne ihmiset äänestää oikeistoa. Ne heitti sellaista läppää, että pitäisi saada ainakin 3000 euroa ennen ku työt kannattaa. Työ ei heidän mielestään kannata, jos ei saa enempää kuin Kelasta. He siis ajattelee, että sosiaaliturvan verran pitäisi saada ilmaiseksi tekemättä mitään. Ei heistä taida ikinä työmiehiä tulla, kun kuka yrittäjä tuollaisia laiskiaisia palkkaa, kun yrityksissä on tehtävä töitä jokaiseen euroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edessä voi olla Ranskan tie. Siellä seisoo jo ihmisiä kilometrien pituisissa leipäjonoissa.
Miten niin voi olla. Esim Tampereella on ollut jo pitkän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtä tekevä köyhä ja kun tulot kasvaa muutaman euronkin, olen aina valtavan tyytyväinen. Kun on tottunut vähään, jokainen euro on enemmän.
Älä ole tyytyväinen! Köyhän asema ei sillä parane, että hyväksyy köyhyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee aika kalliiksi.
Jokainen maksaa myös palkastaan työttömyysvakuutusta, eläkevakuutuksen ohella. Eli lain mukaan ovat siis oikeutettuja. Sinä et sitä päätä.
Ja alkuperäistä uutista siteeraten, siellä on jonottamassa duunareita ruokaa. Sosiaaliturvan leikkaus ei muuta mitään heidän osaltaan. Ette te porvarit tätä hommaa voita usuttamalla köyhiä toistensa kurkkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda toimeentulotukea vuokran loppuosaan, kotivakuutukseen, mahdollisiin lääkkeisiin ja sähköön.
Itse työttömänä sain vain vähän päälle 500 euroa, kun siitä työttömyysrahasta meni vero. Asumistukea en ole ikinä saanut neljää sataa, aina on ollut alle kolme sataa. Ihmettelen, missä noin isoa asumistukea saa? Tässä kunnassa se asumismenojen ylärajakin on vähän päälle kolme sataa.
Onneksi olen tottunut tekemään töitä. En ole ollut päivääkään työttömänä sen jälkeen kun vuonna 99 tulin työelämään. Ne voi kyllä olla kusessa, jotka ei mihinkään työhön taivu.
- itse tienaan rahani
Suomalaisia ajautuu nyt selviytymisen rajoille:
- " Ei oikein motivoi tehdä töitä enää"
Lue TALOUSSANOMIEN artikkeli aiheesta alla linkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee aika kalliiksi.
Jokainen maksaa myös palkastaan työttömyysvakuutusta, eläkevakuutuksen ohella. Eli lain mukaan ovat siis oikeutettuja. Sinä et sitä päätä.
Ja alkuperäistä uutista siteeraten, siellä on jonottamassa duunareita ruokaa. Sosiaaliturvan leikkaus ei muuta mitään heidän osaltaan. Ette te porvarit tätä hommaa voita usuttamalla köyhiä toistensa kurkkuihin.
Kokoomus nousi valtaan suomalaisen kateuden voimalla, kun työtä tekevät köyhät kadehtii toisia köyhiä. Pienipalkkaiset ja palkansaajat äänestivät Kokoomusta, joka on suuryritysten asialla. Miten typerää.