Pieni remonttityö mutta mistä tekijä, oikeesti ?
Tässä kaupungissa vaikea saada jotain remppafirmaa tekemään kun kyseessä vain noin tunnin työ. Ja tulisi aika kalliiksikin kilometriveloituksineen ym enkä tänä vuonna muuta teetä joten kotitalousvähennyskään ei nyt helpota.
Kyseessä siis parin verhotangon ja yhden naulakon kiinnitys. Tuttuja ei ole (olen uusi asukas täällä) enkä itse osaa enkä työkaluja omista.
Varmaan moni osaisi tuon tehdä ja maksaisin mielelläni esim 50 vaan mistä se tekijä ??
Kommentit (72)
Ei tuo edes ole mikään remontti. Onhan näitä kaiken maailman yleismies (anteeksi: henkilö)palveluja, ainakin meidän paikkakunnan face-ilmoitustaululla näitä mainostetaan jatkuvasti.
Olikos se remontti-tori (?)missä voi pyytää työtarjouksia..sinne ilmotus. Korjatkaa kuka muistaa oikein.
Et saa tekijää viidellä kympillä, se on valitettava totuus. Katsot urakkamaailmasta lähimmistä kaupungeista jonkun tekijän jolla mahd. hyvät arvostelut käyttäjiltä. Sitten maksat matkustuskustannukset.
Minimi tuntiveloitus on siinä 75-80e hujakoilla, ja riippuen miten kaukana asuu niin matkakulut joku 20-30e.
Kiitos. Joo, remontti oli liioiteltua.
En ole Facessa mutta täytyy tutkia tuo Jodel..
Ap
2 vuotta toivonut samaa Tukholmassa. Keittiön pinnat pitäisi korjata ja vaihtaa lattia samoin uusia sähköt . Ei vaan löydy apua.
Pienituloisena eläkeläisenä jäi asentamatta pari sokeripalallista kattolamppua kun halvin tekijä olisi ollut 130 euroa. Lamput tulivat perintöjä sisarelta joka nukkui pois.
Ei siis siksi etten arvosta työntekijän aikaa ja taitoa vaan siksi koska tuo summa on posketon kun käteen jää kulujen jälkeen eläkkeestä pari satasta.
Kynttilänvalo ja taskulamppu toimii mutta eihän se mukavaa ole.
Laitat jollekkin remonttifirmalle sähköpostia "tällanen ja tällanen homma, millon voitte tulla?" Jos ensimmäinen ei vastaa viikon sisään niin sitten seuraavalle sama sepustus. Tai yksinkertaisesti soitat. Mutta tärkeintä on painottaa, että olet valmis ostamaan etkä kysele tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta toivonut samaa Tukholmassa. Keittiön pinnat pitäisi korjata ja vaihtaa lattia samoin uusia sähköt . Ei vaan löydy apua.
Tuo on jo iso remontti, palkkaat remonttifirman tekemään.
Suikkaripalkalla naapuri laittamaan. Ei asioista kannata tehdä liian monimutkaisia.
Tai sitten käyt ihan reippaasti ostamassa sen iskuporakoneen/poravasaran ja lopetat avuttomaksi heittäytymisen.
Välillä ihmettelen miten mies osaa ommella napin, mutta nainen ei osaa painaa muutamaa sekuntia poran liipasinta.
Soita naapurin ovikelloa jos mies niin voi tulla asentamaan ja maksat 20-50€.
As.Oy:n huoltoyhtiö tekee yleensä laskulla pikkujuttuja myös suoraan asukkaille, ainakin täällä päin.
Aikuinen ihminen ei osaa porata reikää, eikä halua/uskalla opetella. Käsitinkö nyt oikein?
Kannattaa ehkä opetella vaan tekemään itse. Tuo on niin pieni homma, että ihan varmasti sinäkin siihen kykenet. Lainaat porakoneen vaikka kirjastosta tai vuokraat jostain rautakaupasta, katsot vaikka jonkun youtube-tutoriaalin jos jännittää porailla. Elämästä tulee paljon helpompaa (ja halvempaa), jos opettelee tekemään tuollaiset jutut itse.
Jodeliin kyselyä