Heips, kertoisitteko mikä on leipälautanen englanniksi? En löytänyt mistään netin sanakirjoista :)
Lautanen on plate mutta mikä on leipälautanen englanniksi? Kiitos englanninkielentaitoiset!
Kommentit (21)
En tiedä tarkkaa vastausta, mutta voi olla, että jos leipälautaskulttuuria ei samalla tavalla ole englantia puhuvissa maissa, niin täysin vastaavaa sanaa ei ole. Itse sanoisin vaikka bread tray tai ihan bread plate, mutta voi joku tarkempikin ilmaisukin olla.
Eivät käytä mitään erityisiä leipälautasia. Lautasia on isoja ja pienempiä sillä siisti.
SK kirjoitti:
En tiedä tarkkaa vastausta, mutta voi olla, että jos leipälautaskulttuuria ei samalla tavalla ole englantia puhuvissa maissa, niin täysin vastaavaa sanaa ei ole. Itse sanoisin vaikka bread tray tai ihan bread plate, mutta voi joku tarkempikin ilmaisukin olla.
Kiitos, ihan samaa mietin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Bread and butter plate
Käytetään myös lyhennystä BnB
SK kirjoitti:
On. Virallisilla päivällisillä katetaan leipälautanen ja voiveitsi. Tosin sitä leipää ei syödä kuten meillä.
Etsin erästä Villeroy bochin pientä lautasta. Ei ole kahvikupin lautanen.
Mikään ehdotuksista ei toiminut. Se on varmaan sitten plate small. ;)
ap
Saucer on pienempi lautanen, plate isompi
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
On. Virallisilla päivällisillä katetaan leipälautanen ja voiveitsi. Tosin sitä leipää ei syödä kuten meillä.
Itse ajattelin siis leipälautasen viittaavan nimenomaan lautaseen, jolta on tarkoitus syödä leipää. Eli en ajatellut leipälautasen vain tarkoittavan lautasta, joka ei ole pääruokaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Side plate
Tämä on oikea sana. Side plate, noin 17 cm halkaisijaltaan. Dessert plate on ehkä hiukan isompi, noin 20-21 cm halk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bread and butter plate
Käytetään myös lyhennystä BnB
Kiitos! Tämä varmaankin toimii, vaikkakaan ei löydy googlen käännöksistä.
ap
Breadwinner .... deadringer
(no ei aivan ... kunhan hössään ....)
Vierailija kirjoitti:
Niin siis saucer on nimenomaan se kupin alle laitettava lautanen. Side plate on esim. leivälle käytettävä pieni lautanen.
Vierailija kirjoitti:
Saucer on kupin aluslautanen ("teevati"). Siinä on yleensä se keskisyvennys kuppia varten.
Vierailija kirjoitti:
Etsin erästä Villeroy bochin pientä lautasta. Ei ole kahvikupin lautanen.
Mikään ehdotuksista ei toiminut. Se on varmaan sitten plate small. ;)
ap
Kannattaiskohan ehkä tutkia asiaa Villeroy&Bochin kautta?
Dessert plate