Voinko sanoa vastikään tapailemanne miehelle, että hän haisee hielle
Ollaan pari kuukautta tapailtu.
Jotkut miehen vaatteet haisevat todella pistävälle hielle. Itse mies ei haise, mutta osa hänen vaatteistaan haisee, jotkut hupparit tai keinokuituiset vaatteet. En tiedä, eikö vain ole ymmärtänyt pestä niitä yhtä tiuhaan kuin muita vaatteita ja joku pistävä hiki niihin jäänyt.
Pieni hiki tai siis itse hiki ei haittaa, mutta yksi päivä käytiin lounaalla. Haju oli todella, todella voimakas ja sen haistoi hieman kauempaakin. Erittäin pistävä ja se tarttuu esim omiin vaatteisiin, jos on lähellä.
Miten voisin sanoa kauniisti, että hänen jotkut vaatteet kaipaavat kipeästi pesua ja ettei se toistu, olisi hyvä käyttää ihan jotain apteekin lääkedödöä.
Kommentit (129)
Työtön mies kirjoitti:
Sano vaan tai lopeta miehen tapailu. Itse pesen vaatteita lähes joka päivä ja jos vaikka käyn 10 km pyörälenkillä niin hiki siinä tulee joten pesen paidat kyllä samana päivänä.
Kannattaa ehkä kysyä varovasti, että oletko huomannut...voi olla, ettei itse haista mitään. Tai sitten huomaa tai on ennenkin sanottu, mutta ei välitä. Vastaus kertoo sitten tulevaisuuden mahdollisuuksista aika paljon. Jos minulle miehenä sanottaisiin tuollaisesta tai muusta vastaavasta asiasta, niin olisin ehkä alkuun nolo, mutta alkaisin kyllä kaikin voimin selvittää, mitä asialle voi tehdä.
Joidenkin ihmisten hiki vaan haisee niin perkeleesti vaikka olisivat kuinka juuri suihkussa käyneitä. Jos hikoilee runsaasti niin se kertyy vaatteisiin ja jos niitä ei kunnolla ja todella usein pestä, ne alkaa haista. Vika voi olla myös vaatteiden säilyttämisessä; hiestä ja räntäsateesta märät vaatteet heitetään johonkin naulakkoon yhteen kasaan muhimaan. Muutos todennäköisesti edellyttäisi mieheltä hillitöntä pyykkishowta.
Jos ihminen on sellainen, että ihan pokkana ja asiasta tietoisena haisee ihmisten ilmoilla yrittämättä tehdä asialle mitään, niin mahtaako olla muissakaan asioissa ihan ok?
Yksi tuntemani tällainen mies on kyllä onnellisesti naimisissa, että kai jotkut naiset tuohon sitten sopeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hikoaa niin vaatteet pitää pestä vähintään kerran viikossa. Kalsarit ja sukat voi vaihtaa useamminkin. Ei se soija mukavaa oo ja niinkuin sanottu niin hajuun voi itse tottua.
Kuka muka käyttää samoja vaatteita koko päivän?? Tai edes kahtena päivänä peräkkäin?? Niin no, ehkä naiset, mutta siistinä miehenä en moiseen alentuisi. Normaalit miehet käyvät suihkussakin kahdesti päivässä ja ajavat aina samalla parran.
Aika monihan peseytyy sekä aamulla että illalla ja laittaa molemmilla kerroilla uutta deodoranttia. Erikseen työvaatteet, jotka vaihdetaan kotivaatteiksi kotona.
Ihan normaalia tuo tosiaan on, sitä vähemmän tekevät eivät voi sanoa olevansa siistejä.
Miksi naisten hiki dunkkaa kaikkein tykimmin? Pistävälle ja tunkkaiselle yhtäaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tulee itselleni suuri hämmästys, että eikö joillekin miehille opeteta jo kotona hygieniataitoja, suihkussa käynti, kainalopesu ja alapesu, deodorantin käyttö joka päivä, vaatteiden vaihto joka päivä ja pesu 60 asteessa?
Eihän haju voi tulla yllätyksenä.
Kyllä se voi jos dödö pettää ja hikoilee vaikka helteestä johtuen kuin iso sika.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten hiki dunkkaa kaikkein tykimmin? Pistävälle ja tunkkaiselle yhtäaikaa?
Teinien sipulihiki on kaikkein hirveintä.
Mun ex haisi hielle. Yritin kaunopuheisesti ohjata: kainaloiden huolellinen pesu, hyvä dödö... jotkut keinokuituvaatteet muuten alkaa haisemaan, sellaiset miesten halvat kesäkauluspaidat. Sitten oli pakko pamauttaa suoraan, en kestänyt enää. Oli ihan, että miksi en ole sanonut aiemmin. No erohan meille tuli, kun ei ne muut osatkaan natsanneet loppupeleissä. Muutama vuosi törmäsin, kun oli uuden emännän kanssa liikenteessä. Ja haisi edelleen hiki. No ehkä se ei ollut sitten nykyiselle ongelma.
Mutta vaikeampi tapaus oli serkkutyttö. Hoitoalalla oleva, ja tuli perheineen käymään. Ja hiki haisi. Piti jo vaivihkaa haistella omia kainaloita, että onko itsellä dödö pettänyt, mutta ei ollut.
Mä olen sanonut eikä mies suuttunut. Ongelma kirjautui sillä. Joku toki voi suuttua, ymmärrettävää. Voi olla noloa hänelle, mutta minusta tuossa tekee palveluksen toiselle, jos sanoo.
Miksi naisten pimpit ovulaation aikaan ovat niin kiihkeinä,että näykkivät reisien sisäpintaa? Ja jos silloin laittaa käden housuihin niin tuntuu samalta kuin kuolaava hevonen hamuilisi sokerinpalaa? Ja ettei ihan aiheesta lipsuttaisi niin se hajukin on melkoinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
En sanoisi enkä enää tapaisi, hyi.
Mikset sanoisi?
En haluaisi parisuhdetta ihmisen kanssa, jota joutuisin holhoamaan kuin lasta: "muistapa pestä vaatteet", "olethan vaihtanut lakanat", "käytä dödöä" jne.
On se nyt vähän eri asia, että osa vaatteista haisee kuin että joka asiasta joutuisi huomauttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin aina vaan reippaasti tokassut et nyt haiset hielle,ei oo kukaan koskaan loukkaantunut..sen jälkeen on yhdessä nuuhkittu kainaloa ja todettu et pitää pestä vaatteet ja käydä pesulla... turha tehdä kärpäsestä härkästä.
Näinpä. Jos näkee asiakseen nalkuttaa tai irvailla, niin ei kannata valittaa jos toinen loukkaantuu vaan varata itselleen aika terapeutille akuutin kuspäisyyden ja tunnevammaisuuden takia. Hiki on normaali juttu eikä sitä hajua aina huomaa. Varsinkin liikunnalliset ja raskaita töitä tekevät ovat hyvin tottuneita siihen hajuun eikä helposti huomaa.
M30
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Sano vaan tai lopeta miehen tapailu. Itse pesen vaatteita lähes joka päivä ja jos vaikka käyn 10 km pyörälenkillä niin hiki siinä tulee joten pesen paidat kyllä samana päivänä.
Kannattaa ehkä kysyä varovasti, että oletko huomannut...voi olla, ettei itse haista mitään. Tai sitten huomaa tai on ennenkin sanottu, mutta ei välitä. Vastaus kertoo sitten tulevaisuuden mahdollisuuksista aika paljon. Jos minulle miehenä sanottaisiin tuollaisesta tai muusta vastaavasta asiasta, niin olisin ehkä alkuun nolo, mutta alkaisin kyllä kaikin voimin selvittää, mitä asialle voi tehdä.
Joidenkin ihmisten hiki vaan haisee niin perkeleesti vaikka olisivat kuinka juuri suihkussa käyneitä. Jos hikoilee runsaasti niin se kertyy vaatteisiin ja jos niitä ei kunnolla ja todella usein pestä, ne alkaa haista. Vika voi olla myös vaatteiden säilyttämisessä; hiestä ja räntäsateesta märät
Sitähän me ei voida tietää, jos on jo kokeillut kaikenlaiset dödöt ja bödöt eikä vaan auta hajuun. Kaikenlaista kun voi olla. Iän myötä tulee paljon ymmärtäväisemmäksi ihmisiä ja erilaisuutta kohtaan. Eihän se haju tietenkään kivaa ola, mutta jos se ihminen ei vaan voi sille mitään. Lääkäriin tuskin minkään hien takia ihan heti pääsee ellei ole jotain muita merkittäviä oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut keinokuidut pinttyvät hienhajusta varsinkin urheilukäytössä. Yleensä siihen auttaa, kun laittaa sappisaippua pesukoneeseen ja huuhteluainetta kanssa. Vuosien varrella joitakin vaatteita olen joutunut roskiin laittamaan ja pari niistä oli just sellaisia tapauksia, että en sitä itse haistanut ainakaan kunnolla. Muut kyllä haistoi.
Jos sanot asiasta miehelle niin älä ainakaan nalkuta tai irvaile. Miehillä on monesti lemppari vaatteita joista ei halua luopua edes reikäisenä. Näytä vaikka tämä mun kommentti sille jos ei suostu joistain vaatteista arkikäytössä luopumaan, tai roskiin heittämään. Ei sitä hien hajua ole kiva jatkuvasti haistella.
M30
Etkö pese vaatteita joka käytön jälkeen vai miksi ne haisevat?
Sua ei taida kovin moni ottaa vakavasti. Minä en ainakaan ota.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt monesti. Itse mies ei haise, mutta jotkut vaatteet tosiaan haisevat.
Ja monesti sitä ei itse huomaa. Kannattaa sanoa. Näin myös autat miestä jatkuu suhde tai ei. Toisilla miehillä on hyvin voimakas 'tuoksu' vaikka miten peseytyisivät.
Miksi minusta tuntuu, että te kaikki olette vähän loman tarpeessa? Ku on niin hikikin ja nuppikin on niin sekaisin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut keinokuidut pinttyvät hienhajusta varsinkin urheilukäytössä. Yleensä siihen auttaa, kun laittaa sappisaippua pesukoneeseen ja huuhteluainetta kanssa. Vuosien varrella joitakin vaatteita olen joutunut roskiin laittamaan ja pari niistä oli just sellaisia tapauksia, että en sitä itse haistanut ainakaan kunnolla. Muut kyllä haistoi.
Jos sanot asiasta miehelle niin älä ainakaan nalkuta tai irvaile. Miehillä on monesti lemppari vaatteita joista ei halua luopua edes reikäisenä. Näytä vaikka tämä mun kommentti sille jos ei suostu joistain vaatteista arkikäytössä luopumaan, tai roskiin heittämään. Ei sitä hien hajua ole kiva jatkuvasti haistella.
M30
Etkö pese vaatteita joka käytön jälkeen vai miksi ne haisevat?
Sua ei taida kovin moni ottaa vakavasti. Minä en ainakaan ota. 
Sinäpä nyt et ota vakavasti kuin viinaa ja kaikkea muuta..
Raskaita asioita, koska jokainen haluaisi tietää, jos haisee ja ei kuitenkaan halua. Joillakin vain on pistävämpi hiki ja sen kurissa pitämiseen tarvitaan huolellista hygieniaa. Mutta miten tämän kaiken ystävällisesti sanoo, sitä en vielä ole oppinut.
Itselleni kumppanissa tärkeimpiä asioita on tuoksu. Eli automaattisesti karsiutuu ne, joiden tuoksu ei miellytä. Niiden kanssa ei koskaan edetä kosketusetäisyydelle. .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Se on kohteliasta. Itsekkin olen kohtelias naisten kanssa ja mainitsen kyllä aina jos nainen tuoksahtaa sillille tai tonnikalalle kysymällä kohteliaasti kuuluvalla äänellä että...eks sä pese sitä koskaan?
Mulle kerran yks nainen valitteli sitä kun en kovin usein piusa lipittele. Noh... Otin riskin ja sanoin suoraan miksi ja mitä voisi tehdä asialle. Se hemmetin sokerihiiri oli ravintotieto ja aineenvaihdunta asioista aivan ulapalla. Äidiltään oli oppinut sokerin mättämisen milloin mihinkin ikäviin tunteisiin. Hiivatulehduksia useampi vuodessa ja aivan jäätävän löyhkäävä römpytin. Suuttuu tietenkin, vaikka ihan neutraalisti asiasta sanoin. Ois pitäny varmaan comebäkkinä laitella kaasunaamari päähän enskerralla petipuuhissa ja sukeltaa peiton alle. Sisulla suvehen toverit... Vai mite se meni?
Jotkut käyttää pesukoneessa vain pikaohjelmia, eikä niiden lämpötilat aina riitä.
Säästää sähköä?? Koneellinen pyykkiä kuluttaa 0,5 kwh ja jos sähkö maksaisi 0,20 senttiä kwh niin koneellinen pyykkiä kustantaa 10 senttiä! KYMMENEN SENTTIÄ on huikea säästö 😂 11 koneellista maksaa yhden pirkka oluen verran.