Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko sanoa vastikään tapailemanne miehelle, että hän haisee hielle

Vierailija
09.04.2023 |

Ollaan pari kuukautta tapailtu.

Jotkut miehen vaatteet haisevat todella pistävälle hielle. Itse mies ei haise, mutta osa hänen vaatteistaan haisee, jotkut hupparit tai keinokuituiset vaatteet. En tiedä, eikö vain ole ymmärtänyt pestä niitä yhtä tiuhaan kuin muita vaatteita ja joku pistävä hiki niihin jäänyt.

Pieni hiki tai siis itse hiki ei haittaa, mutta yksi päivä käytiin lounaalla. Haju oli todella, todella voimakas ja sen haistoi hieman kauempaakin. Erittäin pistävä ja se tarttuu esim omiin vaatteisiin, jos on lähellä.

Miten voisin sanoa kauniisti, että hänen jotkut vaatteet kaipaavat kipeästi pesua ja ettei se toistu, olisi hyvä käyttää ihan jotain apteekin lääkedödöä.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut keinokuidut pinttyvät hienhajusta varsinkin urheilukäytössä. Yleensä siihen auttaa, kun laittaa sappisaippua pesukoneeseen ja huuhteluainetta kanssa. Vuosien varrella joitakin vaatteita olen joutunut roskiin laittamaan ja pari niistä oli just sellaisia tapauksia, että en sitä itse haistanut ainakaan kunnolla. Muut kyllä haistoi.

Jos sanot asiasta miehelle niin älä ainakaan nalkuta tai irvaile. Miehillä on monesti lemppari vaatteita joista ei halua luopua edes reikäisenä. Näytä vaikka tämä mun kommentti sille jos ei suostu joistain vaatteista arkikäytössä luopumaan, tai roskiin heittämään. Ei sitä hien hajua ole kiva jatkuvasti haistella. 

M30

Vierailija
42/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea hygienia ei menisi jatkoon 👎

Sanoo ikisinkku sovinisti joka tietää miehistä about sen mitä YH äitinsä kertonut. 

Hyi helevetti mikä miestenparjauslanka taas. Onko oikeasti nuorten naisten ymmärrys elämästä tällä tasolla? Nyt on ollut vieläpä erittäin kuumat ja hiostavat kelit. Hiki voi ruveta haisemaan aika järkyttävältä ihan ohimenevistä terveydellisistä syistä, eikä jotkut edes pysty käyttämään mitään deodorantteja.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan hien haju ei yksinään kerro yhtään mitään hygieniasta.

M30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kovin vaikeaa huomauttaa jollekin, että haiset hieltä.  Meillä oli työkaveri joka haisi tosi rankasti.  Pitelimme usein nenästä kiinni.  Koska kukaan meistä ei ollut halukas puhumaan asiasta, annoimme hänelle dödön.  Hän oli tosi onnellinen lahjasta, mutta valitettavasti ei koskaan käyttänyt sitä.

Vierailija
44/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän säästää sähköä eikä raski pestä vaatteita kovin usein. Voisit kertoa hänelle asian ystävällisesti niin hänkin tiedostaisi asian. Jos olette tapailleet jo pari kuukautta niin ei se hien haju mene enää ekojen treffien mahdollisen hermostuneisuuden piikkiin jolloin hiki voi haista stressihormonin täyteiseltä.

Stressaantunut voi olla vaikka koko elämän ja hiki haista pahalle, myös nivusissa. 

Perushygieniataitoja on pestä vaatteet 60 asteessa, etteivät ne ala haisemaan.

Vierailija
45/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin aina vaan reippaasti tokassut et nyt haiset hielle,ei oo kukaan koskaan loukkaantunut..sen jälkeen on yhdessä nuuhkittu kainaloa ja todettu et pitää pestä vaatteet ja käydä pesulla... turha tehdä kärpäsestä härkästä. 

Vierailija
46/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hikoaa niin vaatteet pitää pestä vähintään kerran viikossa. Kalsarit ja sukat voi vaihtaa useamminkin. Ei se soija mukavaa oo ja niinkuin sanottu niin hajuun voi itse tottua.

Vierailija
47/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui mieleen yksi mies jota tapailin vähän aikaa. Ajattelin että ensimmäisillä tapaamiskerroilla hikoilu johtui hermoilusta, deodorantti pettänyt tms. Mutta siinä vaiheessa tajusin että oli vain huonosta hygieniasta kyse, kun ei pessyt itseään kunnolla saunan jälkeen. Kävi vaan nopeasti suihkun alla. Kuitenkin muuten siististi pukeutuva ja ihan hyvännäköinen korkeasti koulutettu mies kyseessä.

Jos olisi ollut muuten niin kiinnostava tapaus että olisin halunnut jatkaa tapailua, olisin nätisti huomauttanut. Jälkikäteen jäi kyllä harmittamaan etten mitään sanonut, ihan sen takia että ei varmaan ole helppo löytää parisuhdetta jos ei ole oppinut pitämään hygieniastaan huolta. 

Vierailija
48/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia pitää nimenomaan sanoa vaan reippaasti: "sun vaatteet haisee hieltä, ne pitäisi pestä". tai "täällä haisee hieltä" jne.

Vierailija
49/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut keinokuidut pinttyvät hienhajusta varsinkin urheilukäytössä. Yleensä siihen auttaa, kun laittaa sappisaippua pesukoneeseen ja huuhteluainetta kanssa. Vuosien varrella joitakin vaatteita olen joutunut roskiin laittamaan ja pari niistä oli just sellaisia tapauksia, että en sitä itse haistanut ainakaan kunnolla. Muut kyllä haistoi.

Jos sanot asiasta miehelle niin älä ainakaan nalkuta tai irvaile. Miehillä on monesti lemppari vaatteita joista ei halua luopua edes reikäisenä. Näytä vaikka tämä mun kommentti sille jos ei suostu joistain vaatteista arkikäytössä luopumaan, tai roskiin heittämään. Ei sitä hien hajua ole kiva jatkuvasti haistella. 

M30

Etkö pese vaatteita joka käytön jälkeen vai miksi ne haisevat?

Vierailija
50/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa ja on sanottukin :) T: M40+

Vierailija
51/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannemiehet haisevat aina. Nou hätä.

Vierailija
52/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hikoaa niin vaatteet pitää pestä vähintään kerran viikossa. Kalsarit ja sukat voi vaihtaa useamminkin. Ei se soija mukavaa oo ja niinkuin sanottu niin hajuun voi itse tottua.

Kerran viikossako? No ei todellakaan! Alusvaatteet, sukat, alushousut, kalsarit ja T-paidat vaihdetaan kyllä ihan joka päivä puhtaisiin, HALOO!

Vierailija
53/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sanoa lapaellesi ettei laita kumisaappaita sateella jalkaan? Voitko aloittaja sanoa?

Vierailija
54/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi enkä enää tapaisi, hyi.

Mikset sanoisi?

En haluaisi parisuhdetta ihmisen kanssa, jota joutuisin holhoamaan kuin lasta: "muistapa pestä vaatteet", "olethan vaihtanut lakanat", "käytä dödöä" jne.

Kaikki ihmiset eivät sitä haista yhtä herkästi ja osa meistä alkaa haista muita nopeammin. Se ei ole junttimaisuutta vaan liittyy fyysisiin ominaisuuksiin.

Joten kyllä sanoisin. Kuulun itsekin näihin skunkkeihin, jotka haisevat nopeasti myös suihkun jälkeen. Kävin suihkussa tänään päivällä ja koska eilen olin laittanut suihkun jälkeen erikoisvahvaa antiperspiranttidödöä, jonka pitäisi torjua hajua pari vuorokautta, en laittanut sitä tänään.

Mutta niin vaan huomasin taas haisevani hielle järkyttävästi. Enpä jätä laittamatta myrkkyä kainaloon taas vähään aikaan.

Vierailija
55/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Se on kohteliasta. Itsekkin olen kohtelias naisten kanssa ja mainitsen kyllä aina jos nainen tuoksahtaa sillille tai tonnikalalle kysymällä kohteliaasti kuuluvalla äänellä että...eks sä pese sitä koskaan?

Vierailija
56/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA JA TEKSTARILLA TIETENKIN.

Vierailija
57/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi enkä enää tapaisi, hyi.

Mikset sanoisi?

En haluaisi parisuhdetta ihmisen kanssa, jota joutuisin holhoamaan kuin lasta: "muistapa pestä vaatteet", "olethan vaihtanut lakanat", "käytä dödöä" jne.

Kaikki ihmiset eivät sitä haista yhtä herkästi ja osa meistä alkaa haista muita nopeammin. Se ei ole junttimaisuutta vaan liittyy fyysisiin ominaisuuksiin.

Joten kyllä sanoisin. Kuulun itsekin näihin skunkkeihin, jotka haisevat nopeasti myös suihkun jälkeen. Kävin suihkussa tänään päivällä ja koska eilen olin laittanut suihkun jälkeen erikoisvahvaa antiperspiranttidödöä, jonka pitäisi torjua hajua pari vuorokautta, en laittanut sitä tänään.

Mutta niin vaan huomasin taa

Mitä deodoranttia sitten käytät? Etkö laittanut siis tänään mitään deodoranttia ja ihmettelet hajua?

Vierailija
58/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka käyttää samoja vaatteita koko päivän?? Tai edes kahtena päivänä peräkkäin?? Niin no, ehkä naiset, mutta siistinä miehenä en moiseen alentuisi. Normaalit miehet käyvät suihkussakin kahdesti päivässä ja ajavat aina samalla parran.

Vierailija
59/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meehän sormettaa persereikääs siitä.

Vierailija
60/129 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tulee itselleni suuri hämmästys, että eikö joillekin miehille opeteta jo kotona hygieniataitoja, suihkussa käynti, kainalopesu ja alapesu, deodorantin käyttö joka päivä, vaatteiden vaihto joka päivä ja pesu 60 asteessa?

Eihän haju voi tulla yllätyksenä.