Värjäätkö harmaat hiuksesi piiloon
Suurin osa suomalaisista muuttuu mummoiksi ja paappoiksi samalla kun tukka harmaantuu..
Harmaa tukka vanhentaa ja väri sopii huonosti yhteen kalpea ja punakka ihoiden suomalaisten kasvoille joka saa näyttämään haamulta...jos harmaantuminen on osittaista kuten ohimolla saa se näyttämään pesukarhulta..
Värjäätkö sinä tukkasi vai näytätkö mielummin mummolta ja paapalta tai pesukarhulta.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Värjään tukkani en halua näyttää pesukarhulta
Jo nuorena tyttönä päätin etten värjää hiuksiani jos harmaata alkaa pukkaamaan. Katselin aina töihin mennessä bussissa naisten niskavilloja, mustan pään niskassa tuikki usein iloisesti harmaata. Ja pysäkillä ihailin naisten päätä, ikäänkuin harmaa homepallo päälaella.
Minä värjään hiukseni. En halua näyttää ikäistäni vanhemmalta joka erottuu porukasta harmaapäisenä.
Kuntosalliakin katsotaan vähän kieroon jos sinne tullaan harmaapäisenä
Vierailija kirjoitti:
Minä värjään hiukseni. En halua näyttää ikäistäni vanhemmalta joka erottuu porukasta harmaapäisenä.
Kuntosalliakin katsotaan vähän kieroon jos sinne tullaan harmaapäisenä[/quote
Siellä tullaan sedittelemään ja tädittelemään jos sinne tulee harmaapäät ja koko ajat holhoamaan ettei vain ne vanhat lonkat loukkaantuisi .
Värjään. Ikää kohta 48 vuotta ja harmaita sen verran maantien-rusehtava-vaaleahko-mikälievärin seassa että näyttää todella törkeältä koko pää. Pakko se on vielä värjätä. Lisäksi värjäys pitää päänahkani ongelmat kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Tummasta paksusta tukasta harmaat näkyy ja paistaa niin selvästi esiin että on pakko värjätä
Tuli mieleen intti: tulossa sotilaspiirin/läänin komentaja tekemään tarkastusta. Ei kuulemma tykännyt kaljupäistä. Parilla kaverilla ollut; komppanian päällikkö komentanut: Teillä on 2 päivää aikaa kasvattaa tukka - toimikaa!
Kavereitten kanssa naurettiin: jätkät varmaan lähti etsimään peruukkikauppaa! :)))
(saattoi olla "tornihuhuja" ....)
Ehkä nuorempana olisin halunnut peittää harmaita, muutta valkoisissa tai harmaissa hiuksissa joutuisi hyvin usein värjäämään, kun pienikin juurikasvu saa pään näyttämään kaljuuntuvaltaa. Jostain syystä punaiseksi värjättyjä harmaita hiuksia näkee paljon jopa pitkällä juurikasvulla ja ne näyttävät todella kaljuilta kauempaa.
En missään nimessä. Edustan ylpeästi sukuni perinnettä. Pitäkööt vaikka kuinka vanhana, ei ole mun ongelma.
M56
Vierailija kirjoitti:
Minä värjään hiukseni koska huolehdi muutenkin ulkonäöstäni ja siihen kuuluu myös. Hiukset ja miltä hiukset näyttää ja siihen väri on ihan keskeistä johon harmaan sekainen hiustyyli ei vain sovi
Kadehdin ihmisiä joiden ei tarvitse värjätä hiuksia ja joilla on mahtava tuuheä värinsä säilyttänyt tukka iäkkäänäkin..kuten esim
Kirsti Paakkanen,Lenita Airisto ja Michael Monroe
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin ihmisiä joiden ei tarvitse värjätä hiuksia ja joilla on mahtava tuuheä värinsä säilyttänyt tukka iäkkäänäkin..kuten esim
Kirsti Paakkanen,Lenita Airisto ja Michael Monroe
Totta. Kuvitella, miten iäkkäiltä he näyttäisivät harmaapäinä.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006212008.html
https://www.como.fi/uutiset/lenita-airiston-hurja-kirjavaite-spede-pasa…
https://www.seiska.fi/Uutiset/Ohhoh-Michael-Monroe-yllattaa-rohkealla-h…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä värjään. Vaaleita harmaita puskee jo sieltä täältä ihan kivan värisenä, mutta oma väri on muuten tunkkaisen/likaisen harmaanruskea, mistä en pidä.
Näin minäkin luulin ja värjäsin aiemmin säännöllisesti. Mutta koronan aikana kasvatin värin pois ja yllätyin ettei oma väri ollutkaan likaisen harmaanruskea vaan osin hyvin tumma ja kirkkaita harmaita/valkoisia, tykkään ja lopetin värjäämisen
Sitä minä olen tosissani pohtinut, että lakkaisin vain värjäämästä ja katsoisin, minkä väriset hiukset sieltä värin alta kasvavatkaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä värjään. Vaaleita harmaita puskee jo sieltä täältä ihan kivan värisenä, mutta oma väri on muuten tunkkaisen/likaisen harmaanruskea, mistä en pidä.
Näin minäkin luulin ja värjäsin aiemmin säännöllisesti. Mutta koronan aikana kasvatin värin pois ja yllätyin ettei oma väri ollutkaan likaisen harmaanruskea vaan osin hyvin tumma ja kirkkaita harmaita/valkoisia, tykkään ja lopetin värjäämisen
Sitä minä olen tosissani pohtinut, että lakkaisin vain värjäämästä ja katsoisin, minkä väriset hiukset sieltä värin alta kasvavatkaan. :)
Minä luulin tyvikasvun perusteella ihan muuta kuin lopulta sain. Hiukseni ovat noin 40 cm pitkät, ja kasvatuksen aikana kokonaisuuden väri muuttui monta kertaa. Lopputuloksesta pidän kovasti, vaikka en vielä vuosi(kymmeni)in saa samanlaisia upean vitivalkoisia hiuksia kuin isälläni on.
En piilota. Tykkään muuten vaan käyttää värejä. Mm. vihreää ja sinistä ja punaista jne. juurikasvuihin, tosin vain sävytteinä, joten harmaat näkyy taas muutaman viikon päästä normaalisti.
En ole koskaan värjännyt hiuksiani. Nyt niissä on jo hopearaidat.
Vierailija kirjoitti:
Nauratti tuo kuntosalikommentti. Tuskin ne siellä mitään harmaita kattelee. Totta että harmaa tukka vanhentaa keski-ikäistä, mutta kyllä se isoin ongelma siitä on sen oman pään sisällä.
En värjää, ainakaan vielä. Täytyy katsoa millaiseksi pehko muuttuu tulevina vuosina. Jos naaman kanssa ei mätsää harjaantuminen niin voisihan värjäystä harkita. Mutta vain ja ainoastaan silloin.
Käyn kampaajalla kahden kuukauden välein värjäyttämässä harmaat piiloon (olen harmaantunut jo kolmekymppisenä, nyt olen 65 v.)