Jos mies yrittää iskeä pitkäjänteisesti varattua naista, onko nainen silloin jollain tavalla erityinen vai onko miehellä lähinnä pakkomielle?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillua vailla.
Aivan, tämäkin. Mutta pillua saisi varmaan muualtakin.
Narsistiselle ihmiselle kyseessä on haaste. Kun tavoite on saavutettu, etsitään uusi kohde.
ap huhuu, kerro lisää. Tää on mielenkiintoinen keissi
No minä kyllä tykkäisin kolmevuosikymmentä vanhassa suhteessa, että joku "asiallinen tyyppi" edes joskus yrittäisi iskeä. Pakit sais, vaikka yrittäis sinnikkäästi. Se tuntuis vaan niin mukavalta - nähdyksi tuleminen. Jos taas tilanne menis stalkkaamisen puolelle, niin muuttuisi ahdistavaksi.
Veikkaan, että vain pakkomielle saada jotakin mikä on vaikeaa saada. Itse ainakin näkisin vaaran, että kiinnostus loppuu kun saa haluamansa. Peliä vain.
Minua yksi mies yritti tosi pitkään. En ollut varattu, mutta muuten hyvin vastentahtoinen ja torjuin miehen useamman kerran tosi rumasti. Hän sitten muutti käytöstään ja taktiikkaansa niin monta kertaa, että lopulta ihastuin. Ja sitten miehen kiinnostus lopahti ja hän alkoi kohdella minua kuin roskaa.
Henry VIII ja Anne Boleyn, vaikka Anne ei ollut varattu...
Siis eihän nuo poissulje toisiaan, nainen voi sekä olla erityinen että mies on pakkomielteinen. Melko narsistista ajattelua edustaa se, että naisen erityisyys olisi jotenkin juuri tästä miehestä riippuvaista. Että vain hän kykenisi näkemään erityisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä luultavimmin, jos ap oliskin yhtäkkiä saatavilla ja vapaa, miehen mielenkiinto saattaisi lopahtaa, koska silloin hän joutuisi tosissaan puntaroimaan, että haluaako sittenkään seurustella tämän ihmisen kanssa tosissaan ja oppia tuntemaan kaikki likaiset yksityiskohdat, mitä väistämättä tulee ilmi yhdessä asuessa. Aamupaskan hajut, röyhtäilyt, piereskelyt jne.....
No ei kai kukaan aikuinen luule, että rakastettu ei röyhtäile tai tämän paska ei haise? Jopa teininä se valtavan romanttinen ensirakkaus piereskeli ja röyhtäili ilman että se olisi haitannut mitään.
Kyllä ne ikävät yllätykset tulevat henkisellä puolella, esim. toinen ei ymmärrä lainkaan, tai fyysisen rakkauden puolella, esim. seksi ei tunnu miltään. Ja kyllähän kaikkiin kyllästyy välillä, joita joka päivä näkee. Tutut voivat tuntua tylsiltä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on pakkomielle saavuttamattomaan. On turvallista ihailla ja flirttailla ja "yrittää", kun se ei kuitenkaan johda mihinkään. Turvallinen rakkauden harjoittelun kohde. MIes ei itse olisi valmis kunnon, vakavaan suhteeseen, muttei tätä itsekään tajua. Ja siksi ihastuu saavuttamattomaan.
Mies luultavasti kärsii myös limerenssistä. Se on tila, jossa tavallaan hullaannutaan sellaisesta, jota et voi saada. Kohdetta ei tunne täysin, vaikka juttelisi ja siksi täyttää kohteen puuttuvat aukkokohdat itselleen mieluisilla piiirteillä ja tadaa, näin onkin luotu "täydellinen nainen, rakkauden kohde, jota ei kuitenkaan voi saada". Limenessi voi kestää jopa vuosikymmeniä.
Monet sekoittavat limerenssin rakkauteen. Mutta rakkautta limerenssi ei ole, sillä tosiaan ei ole semmoista kunnon parisuhdetta, että asuttaisiin yhdessä, tunnettaisiin toisensa läpikotaisin ja silti olisi hullaantuneen rakastunut.
Limerenssi on ns. kaukorakkaut
Hyi! Lobotomia ja kastraatio tuollaisille limerensse-ressuille! Yleensäkin vainoaville pakkomielisille pitäisi olla järeämmät konstit että saataisiin loppumaan vastenmieliset vainoamiset.
Olen ollut tuollaisen kohteena. Sen on täytynyt liittyä ulkonäkööni, miehen omiin kuvitelmiin minusta, saavuttamattomuuteen, miehen oman viehätysvoiman testaamiseen, eroottisen vipinän kaipuuseen ja pakoon vaativasta elämäntilanteeseen. Oli levoton ja valheellinen olo olla tuollaisen kohteena. Tilanne päättyi siihen kun muusta syystä vaihdoin maisemaa.
Välillä on ollut näitä piirittäjiä, jotka eivät koskaan myönnä ääneen tunteitaan, koska molemmat ovat varattuja tahoillaan. Tuollainen on aika kuluttavaa. Siinä on sellainen tunne, että toinen haluaa saada sinut ihastumaan itseensä ja "hylkää" heti jos teet jonkin virheen. Eli se tuntuu jonkinlaiselta hiljaiselta vallankäytöltä ja tunteilla leikkimiseltä. Piirittäminen on niin hienovaraista, ettei siitä voi sanoakaan. Tilanne päättyy siihen kun lähden muualle. Yksikään tällainen mies ei tunne ja rakasta minua oikeasti.
Mies ihastuu naisen ulkonäköön ja omaan mielikuvaansa naisesta. Se ihastuminen on miehelle pakoa arjesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko varattu pillu kiinnostavampi? Ap
Voihan se olla. Oletetaan, että miehen ensisijainen tarkoitus on toteuttaa homoeroottinen fantasiansa kukistaa naisen mies. Tämä tapahtuu tietysti valloittamalla miehen reviiriä, erityisesti miehen puoliso.
Joillain miehillä on voimakas viehtymys siihen, että saa "vietyä" toiselta mieheltä naisen. Kokevat jotain alfauros-paremmuutta itsestään siten. Se on aivan sama minkälainen haahka se nainen on.
Ja mitä se erityisyys sitten on? Jokainen ihminen on omalla tavallaan ainutlaatuinen eikä kukaan ole sen erityisempi kuin toinen.
Eihän tuo vaadi mitään pitkäjänteistä työtä. Riittää kun baarissa jaksaa kuunnella sen varatun valitusta parisuhteen tilasta ja tarjota sopivasti juotavaa niin hyvin aukeaa haarat illan lopuksi. Kohta kolmekymmentä vuotta baareista bongannut naisia sänkyyn. Nuo varatut ovat kaikkein helpoimpia ja lähtevät panon jälkeen nopeasti kotiinsa.
Pelimies57
En tiedä, mutta joka kerta kun olen ollut sinkkuna jopa vuosia, ei tapahdu mitään, mutta heti kun tyyliin sovin treffit jonkun kanssa, alkaa kiinnostus herätä jopa useammalta taholta. Yleensä lopettavat, kun kieltäydyn, mutta nyt pitkässä suhteessa on yksi tyyppi, joka kerran joka vuosi laittaa viestillä tai kysyy kasvokkain, vieläkö olen kumppanini kanssa. Hänen ongelmansa vaikuttaa olevan enemmän kuka kumppanini on kuin mikään muu.
Voi olla myös vallankäyttöä ja sadismia. Sadismia siinä mielessä, että mies olettaa naisella olevan tunteita häntä kohtaan. Jos nainen lankeaa, mies hylkää. Eli sairasta peliä. Henkisesti terve ei piiritä 'pitkäjänteisesti'. Jos naisella ei ole tunteita miestä kohtaan, tuohan voi jatkua loputtomiin. Tuollaisia hulluja on.
No ap, mitä mieltä oot?