Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies yrittää iskeä pitkäjänteisesti varattua naista, onko nainen silloin jollain tavalla erityinen vai onko miehellä lähinnä pakkomielle?

Vierailija
08.04.2023 |

Mitä mieltä olette?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on pakkomielle saavuttamattomaan. On turvallista ihailla ja flirttailla ja "yrittää", kun se ei kuitenkaan johda mihinkään. Turvallinen rakkauden harjoittelun kohde. MIes ei itse olisi valmis kunnon, vakavaan suhteeseen, muttei tätä itsekään tajua. Ja siksi ihastuu saavuttamattomaan.

Mies luultavasti kärsii myös limerenssistä. Se on tila, jossa tavallaan hullaannutaan sellaisesta, jota et voi saada. Kohdetta ei tunne täysin, vaikka juttelisi ja siksi täyttää kohteen puuttuvat aukkokohdat itselleen mieluisilla piiirteillä ja tadaa, näin onkin luotu "täydellinen nainen, rakkauden kohde, jota ei kuitenkaan voi saada". Limenessi voi kestää jopa vuosikymmeniä. 

Monet sekoittavat limerenssin rakkauteen. Mutta rakkautta limerenssi ei ole, sillä tosiaan ei ole semmoista kunnon parisuhdetta, että asuttaisiin yhdessä, tunnettaisiin toisensa läpikotaisin ja silti olisi hullaantuneen rakastunut.

Limerenssi on ns. kaukorakkaut

Minusta tämä on aika mustavalkoinen näkemys. Kaukorakkauden ja avoliiton väliin mahtuu aika paljon erilaisia ihmissuhteita, ja jotkut niistä herättävät vahvempia tunteita ja jäävät pidempiaikaisesti mieleen kuin toiset. Vahvojen tunteiden tunkeminen tuollaisiin ahtaisiin laatikoihin ei ehkä aina vastaa totuutta.

Vierailija
82/119 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap huhuu, onko kyseessä joku tyyppi esim. töistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kumpaakaan. Jahtaaminen kertoo ehkä enemmän siitä iskijästä kuin kohteesta, samoin kuin torjuminenkin. Varatun piirittäminen kertoo ihmisestä erilaisia asioita riippuen motiivista. Joidenkin mielestä mikään ei ole tähän riittävä motiivi, toisten mielestä ns elämän suurimman rakkauden tavoittelu on aina hyväksyttävää tai ainakin puolusteltavissa.

Vierailija
84/119 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mihin katosit?

Vierailija
85/119 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta hei, on täysin mahdotonta että ap puhuu sinusta.

Vierailija
86/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta hei, on täysin mahdotonta että ap puhuu sinusta.

No en sitä kuule kuvitellutkaan. Haluan vain tietää taustaa tähän eli onko tämä liehittelijä töistä, jolloin on pakko nähdä ja joutua liehittelyn kohteeksi vai onko se kaveripiiristä joku, jota nähdään jne.

Kun tämä on jo niin pitkään jatkunut, niin pakko joku yhteys olla, missä he näkevät

Vierailija
87/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on pakkomielle yrittää kaikkia naisia, jotka sopii johonkun haarukkaan.Jos nainen todellisuudessa kiinnostaisi niin yleensä nää yrittäjät jää passiin, eli odottaa kun suhteessa menee huonosti. Aktiivinen yrittäjä on jollain tavalla fiksaantunut siihen käytösmalliinsa. Ikävää varmaan sen partnerille.

Vierailija
88/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
89/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei usko ekasta kerrasta kun sanoo ei, se on vaarallinen.

Juokse, lujaa.

Vierailija
90/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän työkaverin, joka roikkuu toisen naispuolisen varatun työkaverin perässä. Nainen luulee miestä ystäväkseen, eikä tajua että mies on ihastunut syvästi. On ollut tämä tilanne jo yli 5 vuotta. Miehellä ei ole koko aikana ollut kuin lyhytaikaisia suhteita ja koko ajan itkee sinkkuuttaan tälle naiselle ja huokailee kun en sua saa juttujaan (olen kuullut ja nainen on avautunut). Ja mies on tässä se komempi ja nuorempi. Tämä naispuolinen työkaveri toki nauttii saamastaan ihailusta ja pitää miestä parhaana kaverinaan, mutta miehelle diili on huonompi.

Vierailija
91/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedän työkaverin, joka roikkuu toisen naispuolisen varatun työkaverin perässä. Nainen luulee miestä ystäväkseen, eikä tajua että mies on ihastunut syvästi. On ollut tämä tilanne jo yli 5 vuotta. Miehellä ei ole koko aikana ollut kuin lyhytaikaisia suhteita ja koko ajan itkee sinkkuuttaan tälle naiselle ja huokailee kun en sua saa juttujaan (olen kuullut ja nainen on avautunut). Ja mies on tässä se komempi ja nuorempi. Tämä naispuolinen työkaveri toki nauttii saamastaan ihailusta ja pitää miestä parhaana kaverinaan, mutta miehelle diili on huonompi.

Oho. Tuo varattu nainen selkeästi saa egobuustin tuosta ihailijamiehestä eikä vihellä peliä poikki.

Vierailija
92/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
93/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
94/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielle.

Vierailija
95/119 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla tällainen voi olla rajaton nainen, joka alkaa piirittää varattua miestä. 

Vierailija
96/119 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä, ehkä nainen vastaa hänen unelmiensa naista,  kukapa siitä ajatuksesta pystyy helpolla luopumaan.  Varsinkaan jossei parempaa ole vastaan tullut. Onhan tuo ihastuminen jo tunteenakin ihan mukava.  

Vierailija
97/119 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet yrittävät kaikkea mikä liikkuu. On kokemusta tuollaisesta. Nostaa hänen itsetuntoa jos joku antaa vastakaikua. Sitten innostuu tosissaan, ihan sama miltä näyttää tai millainen on. 

Vierailija
98/119 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kumpaakaan. Jahtaaminen kertoo ehkä enemmän siitä iskijästä kuin kohteesta, samoin kuin torjuminenkin. Varatun piirittäminen kertoo ihmisestä erilaisia asioita riippuen motiivista. Joidenkin mielestä mikään ei ole tähän riittävä motiivi, toisten mielestä ns elämän suurimman rakkauden tavoittelu on aina hyväksyttävää tai ainakin puolusteltavissa.

Niin taikka näin, jokainen täyspäinen uskoo kun varattu sanoo ettei ole kiinnostunut. Koskee toki myös sinkkuja. Jatkuva piiritys ja "yrittäminen" kertoo pakkomielteisestä ja sairaasta mielestä. Siinä ei ole mitään romanttista. Sellainen on pelkästään ahdistavaa, ärsyttävää ja sairasta.

Vierailija
99/119 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pakkomielteinen ressukka. Mahdollisesti omaa autistisia piirteitä. Naisen kannattaa hakea lähestymiskieltoa, jos järkipuhe ei mene perille.

Vierailija
100/119 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yritä sitkeästi iskeä, vaan olen hyväksynyt, että osani on olla kaveri. Tutustuttiin nuorina ja nainen seurusteli silloin. Totesin heti, että siinä on minulle täydellinen tyttö ja jäin kunnioittavasti odottamaan, että hänen seurustelu päättyisi. Kerroin tunteistani, sovittiin että ollaan kavereita siitä huolimatta. Tästä on nyt 18 vuotta ja nainen aviossa ja perheellinen sen tyypin kanssa, joka oli jo alunperin kuvioissa. Edelleen olen sitä mieltä, että jos tilaisuus tulee, niin teen ajatukseni ja tunteeni selviksi, mutta hänen liittoaan en koskaan häiritse.

En ole itsekään ollut yksin näitä vuosia ja suhteessa olen nytkin. Hyvien naisten kanssa, joita arvostan ja rakastan. Mitä kukaan olisi voittanut, jos olisin erakoitunut?

Mutta samaan aikaan totuus on se, että minulle on olemassa se täydellisin. Arvot, huumori, viisas, hyvä äiti, ahkera, kaunis, elämäntavat. Kunnioitus vain lisääntyy vuosi vuodelta. Myös meidän yhteinen ystäväporukka arvostaa häntä valtavasti ja kaikki kysyy hänen neuvojaan vaikeissa elämäntilanteissaan. Että en ihan pelkkään mielikuvitukseni kaikkea kuitenkaan perusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan