Minkälainen on toksinen ihminen?
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se kaasuvalottaminen on, mistä ei saa puhua?
Horjutetaan todellisuuden tajua ja rikotaan identiteetti niin, että ihminen luulee olevansa kaiken pahan alku ja syyllinen sekä ansaitsevansa kohtelun jota saa osakseen. Tämä tapahtuu, siinä määrin hienovaraisesti, että saattaa kulua vuosia, kunnes uhri edes tajuaa mitä on tapahtunut. Kohdallani tämä alkoi satunnaisista kommenteista kuten: kaikki puukottavat sinua selkään, kukaan ei ymmärrä sinua, olet itsekäs ja hullu mm. kuristautumis- valhemuistojen istuttamisyritys. Tässä siis muutama esimerkki. Luultavimmin tämä pikkuhiljainen manipulointi alkoi jo huomattavasti aiemmin.
Tää on jotain todella sairasta ja vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Toksinen on typerä muotisana. Täytyy olla aika köyhä sanavarasto, kun toksista pitää tuupata joka kohtaan. Woketustermistöä, nuorison suosiossa.
Joillekin ihmisille on ihan kauheaa ja ahdistavaa jos tulee uusia termejä ja sanoja.
Mikä niissä uusissa sanoissa on niin pelottavaa, että niistä pitää aina mäkättää ja märistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen on typerä muotisana. Täytyy olla aika köyhä sanavarasto, kun toksista pitää tuupata joka kohtaan. Woketustermistöä, nuorison suosiossa.
Joillekin ihmisille on ihan kauheaa ja ahdistavaa jos tulee uusia termejä ja sanoja.
Mikä niissä uusissa sanoissa on niin pelottavaa, että niistä pitää aina mäkättää ja märistä?
Joo niinpä. Kuvaava ja hyvä sana. Hyvä että tällaisestakin ilmiöstä puhutaan ja sitä kuvaillaan ja varoitetaan ihmisiä. Nämä ihmiset ovat kuitenkin sellaisia vampyyrejä, jotka harrastavat vakavaa henkistä väkivaltaa kanssaihmisiään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Hiutaleiden keksimä termi.
Kenekäs keksimä termi tuo "uniikki lumihiutale" on?
Sitähän jankutetaan ja hoetaan aika paljon.
Ketkäs sitä käyttää?
Jep XD Varmaan voisi joku myrkynkeittäjå juurikin käyttää, dissata ja väheksyä erilaisuutta.
Minulle tulee aina mieleen tuosta kun toista haukutaan ja mitätöidään uniikiksi lumihiutaleeksi, vai se että haukkuja on kateelinen toisen mahdollisesta saamasta huomiosta.
Jokaisen pitäisi olla samanalainen, harmaa, mitätön, ankea ja pahansuopa kyrpelö, mitä haukkujakin. Jos olet vähänkään erilainen, niin kyrpelölle tulee vaillejäämisen kokemus. Harmaa ja ankea myrttynaama ei koskaan itse uskalla olla erilainen millään tavalla. Mitähän ne ihmisetkin sitten sanoisivat?
Harmaa ankeuttaja haukkuu toiset lumihiutaleiksi, koska itsekin haluaisi olla jotain muuta kuin harmaa ja tylsä mitättömyys, mutta hän ei uskalla, koska pelkää haukutuksi tulemista. Onhan haukkuminen ja toisen pilkkaaminen hänen lempipuuhaansa, niin varmasti täytyy olla muidenkin.
Minä sannon nuoria umihiutaleiksi. Hehän aina menevät joka asiassa oma henkilökohtainen tunne edellä. Ei voi opiskella jos ahdistaa. Ei tehdä töitä jos ahdistaa tai tuntuu pahalta. Aina pitäisi saada erityishuomiota ja erityisjärjestelyjä, oma koetila tai lisäaikaa töiden tekemiseen kun juuri he ovat niin erityisiä. Paras oli yliopistolla kun yksi hiutale vaati tenttipäivän siirtämistä, kun hänellä on silloin hammaslääkäri. Monen sadan ihmisen massaluennolla!
Nykynuoret on ihan döy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suomeksi on jo sana myrkyllinen. Miksi sitä ei voi käyttää, vaan pitää väkisin ottaa lainoja englannista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suomeksi on jo sana myrkyllinen. Miksi sitä ei voi käyttää, vaan pitää väkisin ottaa lainoja englannista?
No käytä sitten sitä. Ihan sama asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin on typerä ilmaisutapa: sanoa kaikki kahdesti, ikään kuin se lisäisi vakuuttavuutta. Kauheaa ja ahdistavaa. Termi ja sana. Mäkättää ja märistä. Mitä eroa noilla on?
Tiivistä ilmaisuasi, se antaa uskottavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytänkin. Miksi sinä et? Ovatko englannista otetut sanat mielestäsi hienompia?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee peilejä kasvaakseen ihmisenä. Tällaisilla ihmisillä ei ole ollut tarpeeksi peilejä ympärillään.
On heillä, mutta ovat kuin eläimet, ketkä eivät osaa katsoa peiliin. Joillekin ihmisille muut ihmiset ovat esineen kaltaisia jotain leluja. Rajattomilla ihmisillä ei ole kykyä ymmärtää toisten ihmisten olevan erillisiä ihmisiä, joilla on omat aivot, mielipiteet, tunteet ja arvot.
Häiriintynyt ihminen näkee muut ihmiset omina käyttöesineinään, vekottimina ja vempeleinä joilla on hauska leikkiä. Kun vetää tuosta narusta, niin tuo suuttuu, kun painaa tuosta narusta niin tuo alkaa itkemään. Kun tuonne syöttää kolikon, niin se tekee minulle hauskan tai hyödyllisen jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin on typerä ilmaisutapa: sanoa kaikki kahdesti, ikään kuin se lisäisi vakuuttavuutta. Kauheaa ja ahdistavaa. Termi ja sana. Mäkättää ja märistä. Mitä eroa noilla on?
Tiivistä ilmaisuasi, se antaa uskottavuutta.
Voi luoja 😂
T: eri
Vekottimina ja vempeleinä. Mitä eroa noilla on?
Ymmärrän miehiä, kun he kärsivät naisten liiasta suulaudesta. Kirjoittakaan ei näemmä osata tiiviisti, vaan pitää tehdä turhia koukeroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaasuvalottaminen on sitä että susta tehdään "hullu" muiden silmissä. Esimerkiksi "Olet transfobinen" jos vastustat intersektionalista feminismiä.
Raukat jotka lähtee mukaan tähän, eivät edes tiedä mitä kannattavat. Mao ja Marx..
Tuo on vain yksi osa sitä. Ei välttämättä liity sukupuoleen mitenkään. Esim koko miehen suku harrastaa tuota, ja naiset pahimpia. Vaikka jokin asia olisi mennyt tietyllä tavalla (yleensä tilanteissa he ovat käyttäytyneet törkeästi) ja siitä olisi todistajia, niin he saattavat kieltää koko jutun, että sitä ei vaikka olisi tapahtunut ollenkaan. Se on toisen mielen manipulointia, tosi sairas toimintamalli joka ei johda mihinkään hyvään. Tuollaisesta tulee tosi paha olla, samalla vastapuoli pesee kätensä kaikesta vastuusta, koska hänellä on oma (valheellinen) näkemys. Se on hänen ainoa totuus, eikä hänen tarvi edes yrittää perustella sitä tai selittää asiaa (ei sitä luonnollisesti osaisi edes tehdä, koska siinä ei ole mitään järkeä ja logiikkaa ja perustuu valheisiin). Joka tapauksessa hänen ei näin olleen tarvi edes keskustella asiasta. Asia on vain niin kuin hän sanoo ja piste.
Miksei siis vain voi sanoa että valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on narsistisella ja toksisella ihmisellä? Molemmat jollain tapaa täysin tunteettomia, empatiakyvyttömiä ja kyvyttömiä menemään itseensä.
No toinen on kai virallinen diagnoosi.
Mikä heitä yhdistää?
No se että kun heistä yrittää puhua, niin aina joku heidänlaisensa tulee räkättämään, että tuo termi on väärä ja tyhmä. Ei saa sanoa narsisti, koska se on keittiöpsykologiaa, ei saa sanoa toksinen, koska se on muotitermi.
Häiriintynyt?
Kiero?
Tuhoisa?
Julma?
Ihan sama vaikka ottaisi jonkun noista sanosita tilalle, niin sairas/viallinen/kpää kyllä tulee motkottamaan siitä sanasta, että ei saa puhua, kun on muotisana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaasuvalottaminen on sitä että susta tehdään "hullu" muiden silmissä. Esimerkiksi "Olet transfobinen" jos vastustat intersektionalista feminismiä.
Raukat jotka lähtee mukaan tähän, eivät edes tiedä mitä kannattavat. Mao ja Marx..
Tuo on vain yksi osa sitä. Ei välttämättä liity sukupuoleen mitenkään. Esim koko miehen suku harrastaa tuota, ja naiset pahimpia. Vaikka jokin asia olisi mennyt tietyllä tavalla (yleensä tilanteissa he ovat käyttäytyneet törkeästi) ja siitä olisi todistajia, niin he saattavat kieltää koko jutun, että sitä ei vaikka olisi tapahtunut ollenkaan. Se on toisen mielen manipulointia, tosi sairas toimintamalli joka ei johda mihinkään hyvään. Tuollaisesta tulee tosi paha olla, samalla vastapuoli pesee kätensä kaikesta vastuusta, koska hänellä on oma (valheellinen) näkemys. Se on hänen ainoa totuus, eikä hänen tarvi edes yrittää perustella sitä tai selittää asiaa (ei sitä luonnollisesti osaisi edes tehdä, koska siinä ei ole mitään järkeä ja logiikkaa ja perustuu valheisiin). Joka tapauksessa hänen ei näin olleen tarvi edes keskustella asiasta. Asia on vain niin kuin hän sanoo ja piste.
Miksei siis vain voi sanoa että valehtelua.
Koska se on vähän eri. Valehtelu on valehtelua ja siitä joko jää kiinni tai ei. Tuossa tapauksessa ei ikimaailmassa myönnetä että valehdeltaisiin. Se on jotain paljon kierompaa kuin joku valkoinen valhe tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on narsistisella ja toksisella ihmisellä? Molemmat jollain tapaa täysin tunteettomia, empatiakyvyttömiä ja kyvyttömiä menemään itseensä.
No toinen on kai virallinen diagnoosi.
Mikä heitä yhdistää?
No se että kun heistä yrittää puhua, niin aina joku heidänlaisensa tulee räkättämään, että tuo termi on väärä ja tyhmä. Ei saa sanoa narsisti, koska se on keittiöpsykologiaa, ei saa sanoa toksinen, koska se on muotitermi.
Häiriintynyt?
Kiero?
Tuhoisa?
Julma?
Ihan sama vaikka ottaisi jonkun noista sanosita tilalle, niin sairas/viallinen/kpää kyllä tulee motkottamaan siitä sanasta, että ei saa puhua, kun on muotisana.
Sieltähän tulee kunnon leimaamista :-D
Kyllä asioista saa puhua, mutta muotisanat vetävät tietynlaista ideologiaa ja muotia perässään. Innostutaan siitä, että on termi jollekin ilmiölle, ja lainataan samalla muutakin kuin sanaa. Nimittäin ajattelutapaa.
Kuten huomataan, nimityksiä käytetään leimaamiseen: "Sairas/viallinen/kpää", kun joku kritisoi turhaa lainasanaa.
Kuulisin kyllä mielelläni, miksi myrkyllinen ei tunnu sopivan, miksi toksinen on juuri se oikea termi? Mitä sellaista sisältöä se kantaa, mitä ei myrkyllisellä ole? Aidosti kiinnostaa, miten ihmiset toksinen-sanan mieltävät, kun ovat siihen niin tykästyneet. Millaisia konnotaatiota siihen liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytänkin. Miksi sinä et? Ovatko englannista otetut sanat mielestäsi hienompia?
Tänään on muuten suomen kielen päivä. Tiesitkö vai sattumaltako tuli puheeksi tämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Hiutaleiden keksimä termi.
Kenekäs keksimä termi tuo "uniikki lumihiutale" on?
Sitähän jankutetaan ja hoetaan aika paljon.
Ketkäs sitä käyttää?
Jep XD Varmaan voisi joku myrkynkeittäjå juurikin käyttää, dissata ja väheksyä erilaisuutta.
Minulle tulee aina mieleen tuosta kun toista haukutaan ja mitätöidään uniikiksi lumihiutaleeksi, vai se että haukkuja on kateelinen toisen mahdollisesta saamasta huomiosta.
Jokaisen pitäisi olla samanalainen, harmaa, mitätön, ankea ja pahansuopa kyrpelö, mitä haukkujakin. Jos olet vähänkään erilainen, niin kyrpelölle tulee vaillejäämisen kokemus. Harmaa ja ankea myrttynaama ei koskaan itse uskalla olla erilainen millään tavalla. Mitähän ne ihmisetkin sitten sanoisivat?
Harmaa ankeuttaja haukkuu toiset lumihiutaleiksi, koska itsekin haluaisi olla jotain muuta kuin harmaa ja tylsä mitättömyys, mutta hän ei uskalla, koska pelkää haukutuksi tulemista. Onhan haukkuminen ja toisen pilkkaaminen hänen lempipuuhaansa, niin varmasti täytyy olla muidenkin.
Minä sannon nuoria umihiutaleiksi. Hehän aina menevät joka asiassa oma henkilökohtainen tunne edellä. Ei voi opiskella jos ahdistaa. Ei tehdä töitä jos ahdistaa tai tuntuu pahalta. Aina pitäisi saada erityishuomiota ja erityisjärjestelyjä, oma koetila tai lisäaikaa töiden tekemiseen kun juuri he ovat niin erityisiä. Paras oli yliopistolla kun yksi hiutale vaati tenttipäivän siirtämistä, kun hänellä on silloin hammaslääkäri. Monen sadan ihmisen massaluennolla!
Nykynuoret on ihan döy.
oletpa tosi uniikkilumihiutale kun olet keksinyt kutsua nuoria umihiutaleiksi. Sinä et varmasti ole koskaan ollut kuten he, eli döy.
Olet niin nerokas, sinulla on melkein tuossa on oma kehittelemäsi kieli kasassa. 2 ekaa sanaa jo, vielä muutama lisää.
Voin antaa sulle tästä muutaman lahjaksi.
Mög
Drööhhe
Uffu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurissa ikäluokissa on yllättävän paljon näitä.
On heissä sellaisia paljon kyllä. Itse pidän sitä sellaisena epäkypsyytenä ja lapsellisuutena. On jotenkin sellaista täydellisen vastuutonta ja raukkamaista se heidän touhu.
Martyyrimaista ja epäreilua.
Jos he ovat tehneet väärin, niin
1. kieltävät jyrkästi, eivät muista muka tehneensä.
2. syyttävät että itse olet se mistä syytät, tai what about you. Tai olisiko muka pitänyt tehdä joku vielä pahempi teko, olisiko se sitten ollut mielestäsi hyvä häh?
Eikö ollut hyvä että vain löin, kuin että olisin katkaissut raajasi, semmonenko on hyvä?
3. jos nuo 1 ja 2 ei toimi, niin 3 toimii varmasti, sillä kohdassa 3 alkaa uhriutuminen ja ulina: WÄÄääää WÄÄÄääää Niiinhän sitä MINÄ olen paha, minä olen Wöööö niiin huono wööööÖÖÖÖÖÖÖöööö! Kaikkeni olen tehnyt, minä olen niin paha jooo, enhän minä mitään osaaa, ei MIKÄÄN sinulle kelpaa, vaikka minä tässä katsos itken WÖÖÖÖÖ
Lisäksi ovat tosi ennalta arvattavia. Oma kokemus on, että eivät vaan muutu. Päinvastoin käytös pahenee mitä vanhemmaksi tulee.
Joo se heidän työkalupakin sisältö tulee nopeasti tutuksi. Siellä on eri kokoisia eri muotoisia raukkamaisuuden ruuvimeisseleitä ja pamputtimia.
Joo näinpä! Kysymys kuuluu, voiko tällainen ihminen koskaan muuttua tai muuttaa käytöstään?
En tiedä. Kaipa sitä periaattessa voisi olla mahdollista salaa ujuttaa sinne työkalupakkiin joku uusi työkalu?
Sieltä ei voi käydä varastamassa niitä raukkamaisuuden kumivasaroita pois, se on mahdotonta.