Minkälainen on toksinen ihminen?
Kommentit (311)
Nainen. On tottunut olemaan maailman etuoikeutetuimmassa asemassa jo vuosisatojen ajan ja sortanut muita! Anteeksipyyntöä ja korvauksia orjuudesta saa lapset, eläimet luonto ja vähemmistöt, kuten miehet ja kolmas ja nejäs sukupuoli yhä turhaan odottaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo tunnistaa mutta vaikea kuvailla.
Jos henkilön kohtaamisen jälkeen sinulla on aina negatiivisempi olo kuin ennen kohtaamista niin se on aika hyvä merkki asiasta. Kunnolla toksinen henkilö osaa vähätellä ja aliarvostaa sinua sanomatta sitä suoraan vaan kietoo sen kauniisiin puheenparsiin.
Ohjeena toksisten ihmisten suhteen on aina sama: VÄLTÄ NIILLE ALTISTUMISTA. Ihan sama pätee myös toksisiin sukulaisiin. Älä anna niiden pilata sinunkin elämääsi.
Tässä YLE toksisista ihmisistä vuonna 2015
Olen aina syyttänyt itseäni, miten olen niin heikko ja huono kun en kestä myrkyllisiä ihmisiä, ja miettinyt miten voisin olla vahvempi, paremi ja enemmän "kypsä" jotta sietäisin ja kestäisin.
Ihmisethän käskee, että kasvata paksumpi nahka, ja anna mennä toisesta korvasta ulos. Asetu yläpuolelle?
Asetu yläpuolelle? En osaa, kun en ole koskaan oppinut että minä voisin olla kenenkään yläpuolella. En tule oppimaan sellaista taitoa.
Tuo on hyvä neuvo, että vältä altistumasta noille. Eihän kukaan käske ihmistä, että älä välitä arsenikista, myrkkykaasuista, syanidista. Niele ne kaikki ja älä välitä. Anna hapon polttaa ihosi ja kasvata vaikka paksumpi nahka. Älä itke jos tulet kipeäksi ja voit pahoin, voithan aina asettua myrkyn yläpuolelle, ja ajatella että olet tuota myrkkyä parempi ihminen, sitten se myrkky ei tuhoa sisäelimiäsi?
Mitä tuo yläpuolelle asettunut sitten tarkoittaakaan Itse koen sen sellaisena, että ei vaan oikeasti anna noiden ihmisten liikaa vaikuttaa ajatuksiisi tai toimintaasi. Pitää pistää kova kovaa vasten ja pitää kiinni rajoista vaikka väkisin. En tiedä miten todennäköistä on että tällainen myrkyllinen ihminen herää oman käytöksensä vaikutuksiin? Ehkä sitten kun kaikki ihmiset ympäriltä kaikonneet, vaikka reppanat riippuvaiset esim omat lapset.
Noissa tummennetuissa lauseissa ei ole minulle yhtään mitään informaatioarvoa. Ne on aika sellaisia tyhjänpäiväisiä sanoja, joista ei oikein saa mitään selville. Ne on ihan yhtä tyhjän kanssa kuin tuo, että pitää vaan nousta yläpuolelle.
Voisitko mitenkään yrittää, jos pystyisit vähän tarkentamaan?
No esim ihan tietoisesti lopettaa näiden ihmisten aiheuttamien tilanteiden vatvomisen ja miettimisen. Siirtää ajatukset muualle. Jos ei itse yksin pysty tähän, niin terapia on varteenotettava vaihtoehto. Muutenkin keskittyy positiivisiin asioihin ja ennen kaikkea lopettaa yrittämästä ymmärtää näiden ihmisten käytöstä, koska siinä ei yleensä ole mitään logiikkaa. Jotkut ihmiset voivat vaan olla ilkeitä.
Tuo väkisin rajoista kiinni pitäminen tarkoittaa sitä, että ei ala uskoa sen toisen esittämiin valheisiin vaan pitää kiinni niistä omista kokemuksista, kirjoittaa vaikka päiväkirjaa, jotta tietää mikä on totta ja mikä ei, kun tällainen toksinen manipuloija yrittää saada sinut alistumaan uskomaan hänen oikeaansa. Asettaa niitä rajoja kerta toisensa jälkeen, sanoo vaikka et ei, se ei mennyt niin kuin väität, se on valhetta. Tai jos alkaa syyllistäminen niin toteaa vaan, että minun ei tarvitse kuunnella yhtään tuollaista. Pitää etäisyyttä, on mahdollisimman vähän tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Toksinen ihminen levittää esimerkiksi työpaikalla pahaa oloa olemalla pohjattoman utelias, kyttäämällä ja vakoilemalla toisten tekemisiä, puhumalla pahaa selän takana kollegoista toinen toisilleen (tarkoituksenaan saada kannatusta), dominoimalla jokaista kokousta ja keskustelua omalla kärkkäällä ja pisteliäällä kommentoinnillaan ja osoittamalla ilmeillä ja kehonkielellään erittäin selkeästi tyytymättömyyttä, vahingoniloisuutta yms. negatiivisia reaktioita toisia samassa tilassa olevia kohtaan. Valittaa myös tutuistaan työkavereille.
Joo sellainen ylenpalttinen utelu taitaa olla yksi piirre kans.
Toksinen on typerä muotisana. Täytyy olla aika köyhä sanavarasto, kun toksista pitää tuupata joka kohtaan. Woketustermistöä, nuorison suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrkyllisten ja kierojen ihmisten sietämiseen on siis paras neuvo, ettei vietä aikaansa heidän kanssaan.
Ihan hyvä neuvo, koska ei ne ihmiset muutu, etkä heitä voi tervepäisiksi muuttaa millään tempuillasi.
Ongelmallisia onkin ne tilanteen, kun joudut silti olemaan heidän kanssaan, vaikka et haluaisi. Työkaveri, sukulainen tai harrastus"kaveri" jos on toksinen, et voi potkia heitä pois sieltä yhteisöstä.
Ongelma on ne toksisen puolustajat ja heidän puudelinsa. He eivät näe toksisessa mitään pahaa, vaan toksinen ihminen on heidän mukaansa "niin mukava". Sinä olet pahis jos vihjaat "niin mukavan" olevan jotain muuta kuin "niin valtavan mukava".
Saat kurat silmillesi ja sinua paheksutaan, koska eihän toksinen ihminen ole SUORAAN paha, vaan niin hienovaraisesti, ettei yksinkertaisempi puudeli sitä huomaa.
Puudeli syö namipalat ja makeiset toksisen kädestä ja läähättää aivottomana ja silmät ihailusta kiiluen. Jos et ole kuin puudeli, vaan kyseenalaistat sen "mukavuuden ja niin kivana olemisen", puudeli puree sinua ja ärisee.
Kysyisin teiltä viisailta ihmisiltä, mikä neuvoksi noiden puudeleiden kanssa?
Samaa olen miettinyt. Usein kyllä itsekin kieroja ja säälittäviä ihmisiä. Hyötyvät ehkä jotenkin tästä myrkyn keittäjästä, siksi puolustavat tätä ja haluavat pitää lähellään, eivät asetu vastaan, vaikka ehkä tajuaisivat kuvion olevan pielessä.
Eihän jossain kohti tällaisilla enemmän tai vähemmän luonnehäiriöisillä ole muita ihmisiä ympärillä kuin sellaisia jotka odottavat hyötyvänsä hänestä jollain tavalla. Ovat kenties taloudellisesti riippuvaisia, kenties jollain muulla tapaa. Usein tosiaan näillä myrkynkeittäjillä on näitä liittolaisia/hovilaisia, joiden kanssa voi juoruta ja haukkua ihmisiä, jotka eivät itse suostu puudeleiksi, vaan uskaltavat olla eri mieltä ja puolustaa totuutta ja oikeudenmukaisuutta.
Ei puudelin tarvitse hyötyä taloudellisesti tai mitenkään siitä myrkyllisestiä. Puudeliille riittää se imartelu minkä siltä myrkkykasalta saa.
Puudeli nauttii niistä imartelevista sanoista, kuin koira raksuista. Jos joku muu saa raksuja niin sitten alkaa murina.
Toisia koiria myrkkyläjä potkii kylkeen ja päähän, mutta vain silloin kun kukaan ei nää.
Toisille puudeleille hän syöttää nameja.
Sitten jos kehtaan väittää, että se ihana ja aurikoisen täydellinen namin jakaja potkaisi sinua, niin olet valehtelija, ja jos potkikin, niin katsoisit peiliin, kun ei hän varmasi ihan pikku asiasta potki. Kiltti namin jakaja kun on. Mitä olet tehnyt kun hänen piti sinua potkaista? Paha koira, paha!
Noille puudeleille myrkyn keittäjä tosin voi myös luvata erinäisiä etuja, jos ovat hänen puolellaan ja samaa mieltä valheellisesta totuudesta. Ja nämä edut otetaan välittömästi pois, jos puudeli lopettaa sen tukemisen.
Jaa-a, mun mielestä toksisuus on vi_hervasurien keksimä nimi persuille ja oikeistolaisille, jotka uskaltavat katsoa maailmaa muidenkin kuin ruusunpunaisten lasien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Toksinen on typerä muotisana. Täytyy olla aika köyhä sanavarasto, kun toksista pitää tuupata joka kohtaan. Woketustermistöä, nuorison suosiossa.
Nimenomaan. Hiutaleiden keksimä termi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, mun mielestä toksisuus on vi_hervasurien keksimä nimi persuille ja oikeistolaisille, jotka uskaltavat katsoa maailmaa muidenkin kuin ruusunpunaisten lasien läpi.
Toksisen voi ajatella olevan myös riidanhaluinen, kärjistävä, ääripäihin menevä jne. Nämähän kuvaavat hyvin.
Tuo on myös sellainen johon kannattaa itse kiinnittää huomiota. Ettei ole toksinen. Ei lähde mukaan puhumaan muista pahaa selän takana, juoruamaan. Tämäkö niitä toksisia ihmisiä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Suurissa ikäluokissa on yllättävän paljon näitä.
On heissä sellaisia paljon kyllä. Itse pidän sitä sellaisena epäkypsyytenä ja lapsellisuutena. On jotenkin sellaista täydellisen vastuutonta ja raukkamaista se heidän touhu.
Martyyrimaista ja epäreilua.
Jos he ovat tehneet väärin, niin
1. kieltävät jyrkästi, eivät muista muka tehneensä.
2. syyttävät että itse olet se mistä syytät, tai what about you. Tai olisiko muka pitänyt tehdä joku vielä pahempi teko, olisiko se sitten ollut mielestäsi hyvä häh?
Eikö ollut hyvä että vain löin, kuin että olisin katkaissut raajasi, semmonenko on hyvä?
3. jos nuo 1 ja 2 ei toimi, niin 3 toimii varmasti, sillä kohdassa 3 alkaa uhriutuminen ja ulina: WÄÄääää WÄÄÄääää Niiinhän sitä MINÄ olen paha, minä olen Wöööö niiin huono wööööÖÖÖÖÖÖÖöööö! Kaikkeni olen tehnyt, minä olen niin paha jooo, enhän minä mitään osaaa, ei MIKÄÄN sinulle kelpaa, vaikka minä tässä katsos itken WÖÖÖÖÖ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenekäs keksimä termi tuo "uniikki lumihiutale" on?
Sitähän jankutetaan ja hoetaan aika paljon.
Ketkäs sitä käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurissa ikäluokissa on yllättävän paljon näitä.
On heissä sellaisia paljon kyllä. Itse pidän sitä sellaisena epäkypsyytenä ja lapsellisuutena. On jotenkin sellaista täydellisen vastuutonta ja raukkamaista se heidän touhu.
Martyyrimaista ja epäreilua.
Jos he ovat tehneet väärin, niin
1. kieltävät jyrkästi, eivät muista muka tehneensä.
2. syyttävät että itse olet se mistä syytät, tai what about you. Tai olisiko muka pitänyt tehdä joku vielä pahempi teko, olisiko se sitten ollut mielestäsi hyvä häh?
Eikö ollut hyvä että vain löin, kuin että olisin katkaissut raajasi, semmonenko on hyvä?
3. jos nuo 1 ja 2 ei toimi, niin 3 toimii varmasti, sillä kohdassa 3 alkaa uhriutuminen ja ulina: WÄÄääää WÄÄÄääää Niiinhän sitä MINÄ olen paha, minä olen Wöööö niiin huono wööööÖÖÖÖÖÖÖöööö! Kaikkeni olen tehnyt, minä olen niin paha jooo, enhän minä mitään osaaa, ei MIKÄÄN sinulle kelpaa, vaikka minä tässä katsos itken WÖÖÖÖÖ
Lisäksi ovat tosi ennalta arvattavia. Oma kokemus on, että eivät vaan muutu. Päinvastoin käytös pahenee mitä vanhemmaksi tulee.
Toksisuutta on erityyppistä, mutta yhtenäinen tekijä on se, että ne aiheuttaa negatiivisuutta ympärilleen.
Esimerkkejä toksisuudesta:
- valehtelu
- manipulointi
- hyväksikäyttö
- juoruilu
- liiallinen mustasukkaisuus
- kontrollointi
- ilkeily
- jatkuva valittaminen
- toisten epäonnesta/satuttamisesta nauttiminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenekäs keksimä termi tuo "uniikki lumihiutale" on?
Sitähän jankutetaan ja hoetaan aika paljon.
Ketkäs sitä käyttää?
Jep XD Varmaan voisi joku myrkynkeittäjå juurikin käyttää, dissata ja väheksyä erilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla rikas sanavarasto kun keksit "hiutaleen". Sitähän ei ole kukaan koskaan kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäoikeudenmukainen. Pyrkii saamaan ihmiset riitelemään keskenään. Teot usein suunnitelmallisia ja tahallisia joilla muserretaan toinen.
Yöööök. Ihmishirviö suorastaan. Tutulta kuulostaa, tällainen löytyy lähipiiristä!
Tiedän erään viranomaisen joka rikkoo ihmisten elämiä tällä käytöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se kaasuvalottaminen on, mistä ei saa puhua?
Horjutetaan todellisuuden tajua ja rikotaan identiteetti niin, että ihminen luulee olevansa kaiken pahan alku ja syyllinen sekä ansaitsevansa kohtelun jota saa osakseen. Tämä tapahtuu, siinä määrin hienovaraisesti, että saattaa kulua vuosia, kunnes uhri edes tajuaa mitä on tapahtunut. Kohdallani tämä alkoi satunnaisista kommenteista kuten: kaikki puukottavat sinua selkään, kukaan ei ymmärrä sinua, olet itsekäs ja hullu mm. kuristautumis- valhemuistojen istuttamisyritys. Tässä siis muutama esimerkki. Luultavimmin tämä pikkuhiljainen manipulointi alkoi jo huomattavasti aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen ihminen levittää esimerkiksi työpaikalla pahaa oloa olemalla pohjattoman utelias, kyttäämällä ja vakoilemalla toisten tekemisiä, puhumalla pahaa selän takana kollegoista toinen toisilleen (tarkoituksenaan saada kannatusta), dominoimalla jokaista kokousta ja keskustelua omalla kärkkäällä ja pisteliäällä kommentoinnillaan ja osoittamalla ilmeillä ja kehonkielellään erittäin selkeästi tyytymättömyyttä, vahingoniloisuutta yms. negatiivisia reaktioita toisia samassa tilassa olevia kohtaan. Valittaa myös tutuistaan työkavereille.
Joo sellainen ylenpalttinen utelu taitaa olla yksi piirre kans.
Siis näiden puudeleiden. Se utelu lähentelee jo sellaista pakonomaista inttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se kaasuvalottaminen on, mistä ei saa puhua?
Horjutetaan todellisuuden tajua ja rikotaan identiteetti niin, että ihminen luulee olevansa kaiken pahan alku ja syyllinen sekä ansaitsevansa kohtelun jota saa osakseen. Tämä tapahtuu, siinä määrin hienovaraisesti, että saattaa kulua vuosia, kunnes uhri edes tajuaa mitä on tapahtunut. Kohdallani tämä alkoi satunnaisista kommenteista kuten: kaikki puukottavat sinua selkään, kukaan ei ymmärrä sinua, olet itsekäs ja hullu mm. kuristautumis- valhemuistojen istuttamisyritys. Tässä siis muutama esimerkki. Luultavimmin tämä pikkuhiljainen manipulointi alkoi jo huomattavasti aiemmin.
Vanhemmat saattavat aloittaa manipuloinnin jo lapsena. Olet niin hankala. Tämän voivat sitten aina heittää joka väliin, kun lapsi eri mieltä vanhempien kanssa tai ei hyväksy huonoa kohtelua. Eihän he ole kohdelleet huonosti, mutta sinä olet vaan niin kovin hankala. Ja näin taaskaan ei tarvitse vanhempien ottaa mitään vastuuta omasta ulkopuolisten silmin jopa pöyristyttävästä käytöksestä.
Ei puudelin tarvitse hyötyä taloudellisesti tai mitenkään siitä myrkyllisestiä. Puudeliille riittää se imartelu minkä siltä myrkkykasalta saa.
Puudeli nauttii niistä imartelevista sanoista, kuin koira raksuista. Jos joku muu saa raksuja niin sitten alkaa murina.
Toisia koiria myrkkyläjä potkii kylkeen ja päähän, mutta vain silloin kun kukaan ei nää.
Toisille puudeleille hän syöttää nameja.
Sitten jos kehtaan väittää, että se ihana ja aurikoisen täydellinen namin jakaja potkaisi sinua, niin olet valehtelija, ja jos potkikin, niin katsoisit peiliin, kun ei hän varmasi ihan pikku asiasta potki. Kiltti namin jakaja kun on. Mitä olet tehnyt kun hänen piti sinua potkaista? Paha koira, paha!