Minkälainen on toksinen ihminen?
Kommentit (311)
Tulee mieleen ihminen joka pilaa aina kaiken omassa elämässään. Lähtökohtaisesti kaikki saattaisi olla suht hyvin, mutta omilla tölväisyillään ja rumalla, kierolla käytöksellä pilaa kaiken. Rakentavan ihmisen vastakohta. Sellainen joka aiheuttaa riitaa eri ihmisten välillä, rikkoo ihmissuhteita jne täysin omalla käytöksellään,
Epäoikeudenmukainen. Pyrkii saamaan ihmiset riitelemään keskenään. Teot usein suunnitelmallisia ja tahallisia joilla muserretaan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Epäoikeudenmukainen. Pyrkii saamaan ihmiset riitelemään keskenään. Teot usein suunnitelmallisia ja tahallisia joilla muserretaan toinen.
Yöööök. Ihmishirviö suorastaan. Tutulta kuulostaa, tällainen löytyy lähipiiristä!
Vierailija kirjoitti:
Näkee vain itsensä. Kaikki lähtee omasta navasta. Ei osaa huomioida muiden tunteita. Loukkaa ihmisiä, eikä huomaa tai myönnä sitä vaikka väännettäisiin rautalangasta mikä meni pieleen.
Itsekeskeinen. Minä mä minun tunteet, mutta muiden tunteet eivät voisi vähempää kiinnostaa. On tarvittaessa uhri, tarvittaessa hirmuhallitsija. Joskus mielistelevä, mikä nyt sattuu sopimaan agendaan parhaiten. Joku tunnehäiriö varmasti kyseessä. Paha sellainen.
Ei kunnioita muiden mielipiteitä tai toiveita. Minäminäminäminääääää ja aina ollaan haukkumassa ja juoruamassa pahaa muista. Milloin diagnosoidaan muut narsisteiksi, milloin joksikin muuksi. Ihan vaan siksi että asettavat tälle mielipuolelle rajoja, eivätkä suostu manipuloitavaksi. Säälittäviä ihmisiä, jotka monesti myös löytävät edestään.
Inhoan koko sanaa. Taas on muotitermi keksitty.
Sikäli kuin olen ymmärtänyt, Ohmin mukaan toksisia ihmisiä tulee välttää, mikä oikeuttaa välien katkaiseminen ihmisten kanssa, joista ei pidä. Usein auttaisi oman asenteen muuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Maria Veitola.
Kylmä, ilkeä, arvaamaton, vihjaileva, arvosteleva, tyytymätön, utelias.
Ihminen jonka tapaamisen jälkeen itselle tulee sellainen tunne, että itsessä on vialla jotain mitä ei voi korjata.
Eli herttaisen ja lempeän vastakohta
Tuo vihjailu, arvostelu, ihmettely ja muka viaton toteaminen. Olet koko ajan jossain ihmeellisessä syytettyjen penkissä. Sinun käytöksesi ja olemisesi on toksisen "ihmeteltävänä" ja arvotettavana, ja toksinen tekee sen tuomitsevuutensa jotenkin niin hienovaraisesti ja epäsuorasti, että tuntuu kuin sinulla olisi liukas saippuapala siinä kädessäsi.
Hän ei tee mitään väärää, ei hän syytä sinua mistään, hän vaan ihmettelee.
Ei hän sinua hauku tai vähättele, hänhän vaan kehuu ja ylistää jotain mikä on sinun vastakohtasi.
Jos olet leikannut lyhyen tukan, niin Kirstin pitkät ja upeat hiukset on jotain niin ihanaa. Ei hän sinun lyhyttä tukkaasi hauku mitenkään, hän saan ihmettelee kun olet niin rohkea ja et turhia jää miettimään, kuten toiset.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Maria Veitola on toksinen ihminen. Pitää itseään jonain jumalana.
Sopiva kaveri Andylle. Toinen ihan epävakaa tuuliviiri ja toinen selkeästi narsistisia piirteitä pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista on jos tälläisellä ihmisellä on valtaa.
Mitä pienempi määrä valtaa saa ihmisen käyttämään sitä väärin, sitä pienempi ja säälittävämpi on ihminen.
Valta korruptoi ihmisen lopulta aina, toiset kestävät isomman määrän valtaa jonka pystyvät vastuullisesti ja oikeudenmukaisesti handlaamaan, toiset kestävät vähän vähemmän, kunnes sortuvat eivätkä kanna vastuuta. Joillekin surkimuksille ihan pienen pienii pisarakin on liikaa, ja sellaista käsitettä kuin "vastuu" ei heille ole. Vastuu on ihan joku käsittämätön ja yli hilseen menevä juttu heille, aivan kuten moraali. Moraali, onko se joku kivilaji vai häh?
Vierailija kirjoitti:
Helppo tunnistaa mutta vaikea kuvailla.
Jos henkilön kohtaamisen jälkeen sinulla on aina negatiivisempi olo kuin ennen kohtaamista niin se on aika hyvä merkki asiasta. Kunnolla toksinen henkilö osaa vähätellä ja aliarvostaa sinua sanomatta sitä suoraan vaan kietoo sen kauniisiin puheenparsiin.
Ohjeena toksisten ihmisten suhteen on aina sama: VÄLTÄ NIILLE ALTISTUMISTA. Ihan sama pätee myös toksisiin sukulaisiin. Älä anna niiden pilata sinunkin elämääsi.
Tässä YLE toksisista ihmisistä vuonna 2015
Olen aina syyttänyt itseäni, miten olen niin heikko ja huono kun en kestä myrkyllisiä ihmisiä, ja miettinyt miten voisin olla vahvempi, paremi ja enemmän "kypsä" jotta sietäisin ja kestäisin.
Ihmisethän käskee, että kasvata paksumpi nahka, ja anna mennä toisesta korvasta ulos. Asetu yläpuolelle?
Asetu yläpuolelle? En osaa, kun en ole koskaan oppinut että minä voisin olla kenenkään yläpuolella. En tule oppimaan sellaista taitoa.
Tuo on hyvä neuvo, että vältä altistumasta noille. Eihän kukaan käske ihmistä, että älä välitä arsenikista, myrkkykaasuista, syanidista. Niele ne kaikki ja älä välitä. Anna hapon polttaa ihosi ja kasvata vaikka paksumpi nahka. Älä itke jos tulet kipeäksi ja voit pahoin, voithan aina asettua myrkyn yläpuolelle, ja ajatella että olet tuota myrkkyä parempi ihminen, sitten se myrkky ei tuhoa sisäelimiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista on jos tälläisellä ihmisellä on valtaa.
Mitä pienempi määrä valtaa saa ihmisen käyttämään sitä väärin, sitä pienempi ja säälittävämpi on ihminen.
Valta korruptoi ihmisen lopulta aina, toiset kestävät isomman määrän valtaa jonka pystyvät vastuullisesti ja oikeudenmukaisesti handlaamaan, toiset kestävät vähän vähemmän, kunnes sortuvat eivätkä kanna vastuuta. Joillekin surkimuksille ihan pienen pienii pisarakin on liikaa, ja sellaista käsitettä kuin "vastuu" ei heille ole. Vastuu on ihan joku käsittämätön ja yli hilseen menevä juttu heille, aivan kuten moraali. Moraali, onko se joku kivilaji vai häh?
Kantavat ehkä vastuun muuten, mutta eivät omasta käytöksestään koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilön kohtaamisen jälkeen sinulla on aina negatiivisempi olo kuin ennen kohtaamista niin se on aika hyvä merkki asiasta. Kunnolla toksinen henkilö osaa vähätellä ja aliarvostaa sinua sanomatta sitä suoraan vaan kietoo sen kauniisiin puheenparsiin.
Ohjeena toksisten ihmisten suhteen on aina sama: VÄLTÄ NIILLE ALTISTUMISTA. Ihan sama pätee myös toksisiin sukulaisiin. Älä anna niiden pilata sinunkin elämääsi.
Olen aina syyttänyt itseäni, miten olen niin heikko ja huono kun en kestä myrkyllisiä ihmisiä, ja miettinyt miten voisin olla vahvempi, paremi ja enemmän "kypsä" jotta sietäisin ja kestäisin.
Ihmisethän käskee, että kasvata paksumpi nahka, ja anna mennä toisesta korvasta ulos. Asetu yläpuolelle?
Asetu yläpuolelle? En osaa, kun en ole koskaan oppinut että minä voisin olla kenenkään yläpuolella. En tule oppimaan sellaista taitoa.
Tuo on hyvä neuvo, että vältä altistumasta noille. Eihän kukaan käske ihmistä, että älä välitä arsenikista, myrkkykaasuista, syanidista. Niele ne kaikki ja älä välitä. Anna hapon polttaa ihosi ja kasvata vaikka paksumpi nahka. Älä itke jos tulet kipeäksi ja voit pahoin, voithan aina asettua myrkyn yläpuolelle, ja ajatella että olet tuota myrkkyä parempi ihminen, sitten se myrkky ei tuhoa sisäelimiäsi?
Mitä tuo yläpuolelle asettunut sitten tarkoittaakaan Itse koen sen sellaisena, että ei vaan oikeasti anna noiden ihmisten liikaa vaikuttaa ajatuksiisi tai toimintaasi. Pitää pistää kova kovaa vasten ja pitää kiinni rajoista vaikka väkisin. En tiedä miten todennäköistä on että tällainen myrkyllinen ihminen herää oman käytöksensä vaikutuksiin? Ehkä sitten kun kaikki ihmiset ympäriltä kaikonneet, vaikka reppanat riippuvaiset esim omat lapset.
Myrkyllisten ja kierojen ihmisten sietämiseen on siis paras neuvo, ettei vietä aikaansa heidän kanssaan.
Ihan hyvä neuvo, koska ei ne ihmiset muutu, etkä heitä voi tervepäisiksi muuttaa millään tempuillasi.
Ongelmallisia onkin ne tilanteen, kun joudut silti olemaan heidän kanssaan, vaikka et haluaisi. Työkaveri, sukulainen tai harrastus"kaveri" jos on toksinen, et voi potkia heitä pois sieltä yhteisöstä.
Ongelma on ne toksisen puolustajat ja heidän puudelinsa. He eivät näe toksisessa mitään pahaa, vaan toksinen ihminen on heidän mukaansa "niin mukava". Sinä olet pahis jos vihjaat "niin mukavan" olevan jotain muuta kuin "niin valtavan mukava".
Saat kurat silmillesi ja sinua paheksutaan, koska eihän toksinen ihminen ole SUORAAN paha, vaan niin hienovaraisesti, ettei yksinkertaisempi puudeli sitä huomaa.
Puudeli syö namipalat ja makeiset toksisen kädestä ja läähättää aivottomana ja silmät ihailusta kiiluen. Jos et ole kuin puudeli, vaan kyseenalaistat sen "mukavuuden ja niin kivana olemisen", puudeli puree sinua ja ärisee.
Kysyisin teiltä viisailta ihmisiltä, mikä neuvoksi noiden puudeleiden kanssa?
Vie energian tilasta johon saapuu, voi jopa olla ylimielisesti hiljaa, mutta myrkyttää muiden fiiliksen.
Ei Ohisalo ole toksinen, vaan hyvää tarkoittava herttanen ihminen.Arvostan häntä.
Vierailija kirjoitti:
Myrkyllisten ja kierojen ihmisten sietämiseen on siis paras neuvo, ettei vietä aikaansa heidän kanssaan.
Ihan hyvä neuvo, koska ei ne ihmiset muutu, etkä heitä voi tervepäisiksi muuttaa millään tempuillasi.
Ongelmallisia onkin ne tilanteen, kun joudut silti olemaan heidän kanssaan, vaikka et haluaisi. Työkaveri, sukulainen tai harrastus"kaveri" jos on toksinen, et voi potkia heitä pois sieltä yhteisöstä.
Ongelma on ne toksisen puolustajat ja heidän puudelinsa. He eivät näe toksisessa mitään pahaa, vaan toksinen ihminen on heidän mukaansa "niin mukava". Sinä olet pahis jos vihjaat "niin mukavan" olevan jotain muuta kuin "niin valtavan mukava".
Saat kurat silmillesi ja sinua paheksutaan, koska eihän toksinen ihminen ole SUORAAN paha, vaan niin hienovaraisesti, ettei yksinkertaisempi puudeli sitä huomaa.
Puudeli syö namipalat ja makeiset toksisen kädestä ja läähättää aivottomana ja silmät ihailusta kiiluen. Jos et ole kuin puudeli, vaan kyseenalaistat sen "mukavuuden ja niin kivana olemisen", puudeli puree sinua ja ärisee.
Kysyisin teiltä viisailta ihmisiltä, mikä neuvoksi noiden puudeleiden kanssa?
Samaa olen miettinyt. Usein kyllä itsekin kieroja ja säälittäviä ihmisiä. Hyötyvät ehkä jotenkin tästä myrkyn keittäjästä, siksi puolustavat tätä ja haluavat pitää lähellään, eivät asetu vastaan, vaikka ehkä tajuaisivat kuvion olevan pielessä.
Eihän jossain kohti tällaisilla enemmän tai vähemmän luonnehäiriöisillä ole muita ihmisiä ympärillä kuin sellaisia jotka odottavat hyötyvänsä hänestä jollain tavalla. Ovat kenties taloudellisesti riippuvaisia, kenties jollain muulla tapaa. Usein tosiaan näillä myrkynkeittäjillä on näitä liittolaisia/hovilaisia, joiden kanssa voi juoruta ja haukkua ihmisiä, jotka eivät itse suostu puudeleiksi, vaan uskaltavat olla eri mieltä ja puolustaa totuutta ja oikeudenmukaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo yläpuolelle asettunut sitten tarkoittaakaan Itse koen sen sellaisena, että ei vaan oikeasti anna noiden ihmisten liikaa vaikuttaa ajatuksiisi tai toimintaasi. Pitää pistää kova kovaa vasten ja pitää kiinni rajoista vaikka väkisin. En tiedä miten todennäköistä on että tällainen myrkyllinen ihminen herää oman käytöksensä vaikutuksiin? Ehkä sitten kun kaikki ihmiset ympäriltä kaikonneet, vaikka reppanat riippuvaiset esim omat lapset.
Noissa tummennetuissa lauseissa ei ole minulle yhtään mitään informaatioarvoa. Ne on aika sellaisia tyhjänpäiväisiä sanoja, joista ei oikein saa mitään selville. Ne on ihan yhtä tyhjän kanssa kuin tuo, että pitää vaan nousta yläpuolelle.
Voisitko mitenkään yrittää, jos pystyisit vähän tarkentamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vie energian tilasta johon saapuu, voi jopa olla ylimielisesti hiljaa, mutta myrkyttää muiden fiiliksen.
Aika tyypillistä, että ei esim ole edes näkevinään jotain ihmistä joka on paljastanut hänen kieroilunsa. Kohtelee kuin ilmaa. Todella väkivaltaisia ja sairaita ihmisiä.
Toksinen ihminen levittää esimerkiksi työpaikalla pahaa oloa olemalla pohjattoman utelias, kyttäämällä ja vakoilemalla toisten tekemisiä, puhumalla pahaa selän takana kollegoista toinen toisilleen (tarkoituksenaan saada kannatusta), dominoimalla jokaista kokousta ja keskustelua omalla kärkkäällä ja pisteliäällä kommentoinnillaan ja osoittamalla ilmeillä ja kehonkielellään erittäin selkeästi tyytymättömyyttä, vahingoniloisuutta yms. negatiivisia reaktioita toisia samassa tilassa olevia kohtaan. Valittaa myös tutuistaan työkavereille.
Minusta Maria Veitola on toksinen ihminen. Pitää itseään jonain jumalana.