Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä ansiosidonnaisen lyhentäminen on vasta alkua.

Vierailija
08.04.2023 |

Pian näette, mitä tehopari Kokoomus-Persut saa aikaan. Sosiaaliturvaa aletaan tuoda alas ja pahimmillaan ihmisiä joutuu kadulle. Seuraavissa vaaleissa Kok ja PS sitten kokevat rypäletappion.

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä ansiosidonnaisen leikkaus oikein hyödyttää? Siinähän valtio saa vielä vähemmän tuloja kun on vähemmän verotettavaa. Liitothan nämä ansiosidonnaiset maksaa ja sitten tiputaan entistä reippaammin työttömyyskortistoon vai miksi minä en ymmärrä tätä?

Itse en siis ole saamassa ansiosidonnaista, mutta kuitenkin.

Vierailija
102/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran sillä ei liene mitään vaikutusta mihinkään, että haluaako työnantaja palkata väkeä vai eikö halua? Että onko niitä työpaikkoja joihin se työtön myös OTETAAN töihin? Aivan sivuseikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada ansiosidonnaista? Aivan älytön järjestelmä, jota ei olisi pitänyt edes keksiä. Miten tuollainen on mennyt läpi edes? On jo aika korjata tilanne. Tuki, joka ajaa tekemättömyyteen. Kannustaa pitkäaikaistyöttömyyteen. Auttaa valitsemaan pelkän oleilun työntekemisen sijaan. Vie väärään suuntaan. Kaikki lorvailijat töihin. Ihme vetelehtimistä alkaa olla jo niin suurella osalla, että minä en ainakaan halua muiden lomailua enää kustantaa omalla työnteollani. Kannatan kaikkia toimia, jotka kannustavat ja ajavat ihmisiä töihin.

Se on vähän kuin vakuutus. Ihminen maksaa vakuutusmaksua, jotta vahingon eli tässä tapauksessa työttömyyden sattuessa saa paremman korvauksen.

Vierailija
104/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikka on taas pettämätöntä. Ansiosidonnaisen leikkaus tuo varmaan paljon lisää työpaikkoja 😄😄😄

Vierailija
105/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä ansiosidonnaisen leikkaus oikein hyödyttää? Siinähän valtio saa vielä vähemmän tuloja kun on vähemmän verotettavaa. Liitothan nämä ansiosidonnaiset maksaa ja sitten tiputaan entistä reippaammin työttömyyskortistoon vai miksi minä en ymmärrä tätä?

Liitot ja kassathan ne maksaa. Minäkin olen maksanut ytk jäsenmaksujsa ainakin tonnin edestä ja saanut sieltä ehkä 50.000.

Vierailija
106/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka on taas pettämätöntä. Ansiosidonnaisen leikkaus tuo varmaan paljon lisää työpaikkoja 😄😄😄

No ainakin minä alkaisin hakea töitä nopeammin, jos maksuaikaa olisi vähemmän. Aina olen töitä löytänyt, mutta vasta sitten kun olen ensin sluibaillut ainakin vuoden.

Vierailija
107/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada ansiosidonnaista? Aivan älytön järjestelmä, jota ei olisi pitänyt edes keksiä. Miten tuollainen on mennyt läpi edes? On jo aika korjata tilanne. Tuki, joka ajaa tekemättömyyteen. Kannustaa pitkäaikaistyöttömyyteen. Auttaa valitsemaan pelkän oleilun työntekemisen sijaan. Vie väärään suuntaan. Kaikki lorvailijat töihin. Ihme vetelehtimistä alkaa olla jo niin suurella osalla, että minä en ainakaan halua muiden lomailua enää kustantaa omalla työnteollani. Kannatan kaikkia toimia, jotka kannustavat ja ajavat ihmisiä töihin.

Se on vähän kuin vakuutus. Ihminen maksaa vakuutusmaksua, jotta vahingon eli tässä tapauksessa työttömyyden sattuessa saa paremman korvauksen.

Ansiosidonnaisella tosin pärjää sen verrab hyvin, että olisin tyytyväinen jos saisin nyt kenkää tai vielä mieluummin pitkän lomautuksen. Johan tässä on oari vuotta taas painettu.

Vierailija
108/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypäletappio vastaa rypälepommia,eli tuhoaa viattomiakin.Rökälepommi tulee peräsuolesta kovalla paineella.Kuten kokoomuksen hallitusohjelma. 

Vierailija
109/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomatonta matematiikkaa! Viimeistään tässä kohtaa ketjua lukeneet ymmärtävät: Miksi olemme köyhin Pohjoismaa?

Vierailija
110/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rypäletappio vastaa rypälepommia,eli tuhoaa viattomiakin.Rökälepommi tulee peräsuolesta kovalla paineella.Kuten kokoomuksen hallitusohjelma. 

Rypälepommissa rypäleitä sataa suomalaisten niskaan🍇🍇

Vierailija
111/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avittaako mitenkään työn saantia työttömyyskorvausten pienentäminen jos niitä töitä ei vaan saa vaikka olisi valmis heti töihin, takana pari vuotta sitten suoritettu amk-tason tutkinto, useilta vuosilta työkokemusta kesätöiden merkeissä ja myös alalta josta amk-tutkinto on suoritettu. Taisi olla sittenkin vikatikki osoittaa kansalaistottelevaisuutta heti valmistumisen jälkeen ja parempien vaihtoehtojen puuttuessa ottaa silloin vastaa määräaikainen ei koulutusta vastaava työtehtävä. Pitääkö tässä nyt lähteä lähihoitajakoulutukseen vaikka hoitoala ei kiinnosta pätkän vertaa ja miten se opiskelu edes onnistuisi jos ei saa opiskeluun tukia koska on jo yksi tutkinto suoritettu?

Vierailija
112/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitustakaan ei ole vielä saatu aikaiseksi. Ei ole siis vielä mitään ohjelmaakaan. 

Vierailija
113/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen leikkaushan on hyvä ajatus. Potkii hyvin ihmisiä töihin.

Ne, jotka saavat ansiosidonnaista, pääasiassa haluavat töihin ja hakevat töitä aktiivisesti. Ne, joilla ei ole aikomustakaan hakea töitä, ovat alusta asti peruspäivärahaalla.

Ne jotka haluavat töihin, pääsevät töihin varmaan sen 200 päivän aikana tai ovat valmiita karsimaan vaatimuksistaan.

Vierailija
114/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitot ja kassathan ne maksaa. Minäkin olen maksanut ytk jäsenmaksujsa ainakin tonnin edestä ja saanut sieltä ehkä 50.000.

Liitot maksavat vain pienen osan ansiosidonnaisesta, suurin osa menee verovaroista.

Vierailija
115/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus tuntipalkan mukaan, eikä meillä olisi enää työvoimapulaa matapalkkaisilla aloilla! Työnteko kannattaisi tukikikkailun sijaan!

Vierailija
116/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, minne kuusikymppinen, hyväkuntoinen, akateeminen, entinen "toimistorotta" työllistyy yt-neuvotteluiden jälkeen. Sinut on lomautettu, tarpeettomaksi havaittu eikä lähihoitajan ammatti enää näillä ikävuosilla innoita!

Onneksi oli edes anssi. Sillä ei juhlittu, elämäntyyliä ja kulutustottumuksia oli pakko muuttaa. Siinähän kahvilayrittäjät, kampaajat, matkamyyjät, vaatekauppiaat, lehtikauppiaat jne. nuolevat näppejään.

Muistakaa myös kaikki lomautetut kohtalotoverit, että 200 lomautuspäivän (kalenteripäivän) jälkeen teillä on oikeus sanoa itsenne irti ja työnantaja maksaa teille 6 kk palkan. Tuo lämmittäkin hetkisen.

Eläkettä odotellessa.

Vierailija
117/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen leikkaushan on hyvä ajatus. Potkii hyvin ihmisiä töihin.

Ne, jotka saavat ansiosidonnaista, pääasiassa haluavat töihin ja hakevat töitä aktiivisesti. Ne, joilla ei ole aikomustakaan hakea töitä, ovat alusta asti peruspäivärahaalla.

Ne jotka haluavat töihin, pääsevät töihin varmaan sen 200 päivän aikana tai ovat valmiita karsimaan vaatimuksistaan.

Ei ole päässyt töihin 200 päivän aikana vaikka kuinka haluaisi ja kaikkensa yrittänyt, koulutusta on, kesätyökokemuksia useilta vuosilta, kaikkia mahdollisia työpaikkoja on haettu ja takana yksi ei koulutusta vastaava työsuhde valmistumisen jälkeen jonka jälkeen sitten työn saanti alkoikin täysin tyssätä, työtodistuksissakin lukee pelkkää hyvää.

Vierailija
118/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen äänestäjille riittääkin, että ansiosidonnaisensa menettänyt ihminen tulee hätäpäissään edes viikoiksi kympin tuntipalkalla. Kerjätköön vaikka loput toimeentulonsa, ei yrittäjää kiinnosta, kun itse saa sen hyödyn minkä työntekijästä tarvitsee.

Vierailija
119/177 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen passivoituu liikaa kun saa puolitoista vuotta ansiosidonnaista.

EI PASSIVOIDU! Olin reilut 2 vuotta ensin anssarilla ja loput markkinatuella, kunnes sai projektin kautta töitä ihan vahingossa. Sitä ennen hain muualtakin mutta ei mistään mitään. Ihan tavallinen työläinen olen. Normisti koulutettu ja koulutukseni ei vastaa nykyistä paikkaa eli olisin voinut jättää koulut sikseen. N. 6 vuotta olen tätä hommaa painanut ja työsopparissa ei päättymispäivää ole eli jatkunee vielä tovin ja toisen. Mutta tällä vain sitä, ettei todellakaan kaikki työttömät "makaa sohvalla" tukia nauttien huvikseen. Voit kokeilla alkaa tänään hakea paikkoja. Tule kertomaan todisteiden kera mite kävi esim. 2 kk. Päästä....

Vierailija
120/177 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ansiosidonnaista lyhennetään kannattaa miettiä pari kertaa maksaako liiton maksuja vai ei, kelan päiväraha + tuet lienee saman verran /kk. Hyvä jos nämä liitot häviää kokonaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi