Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä ansiosidonnaisen lyhentäminen on vasta alkua.

Vierailija
08.04.2023 |

Pian näette, mitä tehopari Kokoomus-Persut saa aikaan. Sosiaaliturvaa aletaan tuoda alas ja pahimmillaan ihmisiä joutuu kadulle. Seuraavissa vaaleissa Kok ja PS sitten kokevat rypäletappion.

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpistyövoima kaukaa=suomalaisille suurtyöttömyys - tietysti, kuka nyt mieluummin kalliimman ottaa? Saatte sitten pitkäaikaistyöttömän näkökulmasta makustella kokoomuksen toimia. Bon appetit! 

Vierailija
82/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes ole vielä hallitusneuvottelut käynnissä joten ihan ennen aikaista pelottelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas...taidanpa sanoutua irti liitosta. Jos joskus vielä pääsen "oikeisiin" töihin, josta maksetaan asiaankuuluvaa palkkaa, niin ei mene viimeisetkin palkan rippeet eläkemaksuihin. Pitää olla kaukaa viisas. Mistäs sitten tulevaisuudessa leikkaatte...ette ainakaan eläkkeestä, jota ei OLE!

Eläkemaksu on lakisääteinen maksu. Siitä ei pääse eroon, vaikka eroat liitosta

Vierailija
84/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen leikkaushan on hyvä ajatus. Potkii hyvin ihmisiä töihin.

Ne, jotka saavat ansiosidonnaista, pääasiassa haluavat töihin ja hakevat töitä aktiivisesti. Ne, joilla ei ole aikomustakaan hakea töitä, ovat alusta asti peruspäivärahaalla.

Kyllä ansiosidonnaista saavissa on työhaluttomia. Yhdessä suojatyöpaikassa kymmenisen vuotta sitten eräskin tokaisi työsuhteen loputtua "Nähdään kahden vuoden päästä", eli sitten kun ansiosidonnainen loppuu.

Ne suojatyöpaikat pitäisi karsia pois, eikä ansiosidonnaisuutta.

Vierailija
85/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen lyhentäminen olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Ei todellakaan ollut mitään kiirettä töihin, kun ansiosidonnainen tuntui jatkuvan loputtomiin ja korona vielä pidensi sitä ja oli parempaakin tekemistä, kuin käydä töissä. Olen hyödyntänyt systeemiä pariinkin kertaan, enkä ole tuttavapiirissäni ainoa, kaikkihan niin tekee.

Vierailija
86/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne luvannut leikata asumistukea myös. Ja lisätä paikallista sopimista ( leikata palkkoja) ja säästää julkiselta puolelta 6 miljardia (irtisanomisia tuhansittain) mutta yhtäkään uuttaa työpaikkaa eivät ole luvanneet. Tai lisätä valtion tuloja, vain leikkauksia.

Helpompihan noita on luvata, ei kaikkea valtion omaisuutta taida voida myydäkään, osinkoveroa voisi varmaan nostaa mutta ei niitä verojakaan voi loputtomiin kiristää, varsinkin nyt kun ruoka ja sähkö maksaa mansikoita.

Paljon on vielä valtion omaisuutta myymättä. Posti lähtee varmaan seuraavaksi yksityisomistukseen, kun saivat sen nyt vihdoin tuloskuntoon.

Finnairia on yritetty myydä toistakymmentä vuotta mutta ei löydy ostajia. Jos lasektasan hintaa, niin ehkä sitten? VR:nkin voisi myydä kokonaan pois, pilkottu jo niin pieneksi, ettei siitä haittaakaan olisi.

Finnair on pörssiyhtiö. Kyllä sille on ostajia. Siitä valtio omistaa puolet ja takaa yhtiön pysyvyyden. Jos valtio myisi Finnairin, niin joku iso yhtiö ostaisi ja lopettaisi koko yhtiön, koska se on tappiollinen.

Vierailija
87/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen passivoituu liikaa kun saa puolitoista vuotta ansiosidonnaista.

Ja kun pitkää ansiosidonnaista perustellaan sillä, että ehtii löytää hyvän ja mielekkään eikä kiireessä tyydy huonoon työhön. Eikös työttömiä muutenkin kannusteta ottamaan vastaan ihan mikä työ tahansa? Miksi se, että on ennenkin ollut töissä, pistää ihmisen jotenkin eri asemaan?

Vierailija
88/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne luvannut leikata asumistukea myös. Ja lisätä paikallista sopimista ( leikata palkkoja) ja säästää julkiselta puolelta 6 miljardia (irtisanomisia tuhansittain) mutta yhtäkään uuttaa työpaikkaa eivät ole luvanneet. Tai lisätä valtion tuloja, vain leikkauksia.

Helpompihan noita on luvata, ei kaikkea valtion omaisuutta taida voida myydäkään, osinkoveroa voisi varmaan nostaa mutta ei niitä verojakaan voi loputtomiin kiristää, varsinkin nyt kun ruoka ja sähkö maksaa mansikoita.

Paljon on vielä valtion omaisuutta myymättä. Posti lähtee varmaan seuraavaksi yksityisomistukseen, kun saivat sen nyt vihdoin tuloskuntoon.

Finnairia on yritetty myydä toistakymmentä vuotta mutta ei löydy ostajia. Jos lasektasan hintaa, niin ehkä sitten? VR:nkin voisi myydä kokonaan pois, pilkottu jo niin pieneksi, ettei siitä haittaakaan olisi.

Finnair on pörssiyhtiö. Kyllä sille on ostajia. Siitä valtio omistaa puolet ja takaa yhtiön pysyvyyden. Jos valtio myisi Finnairin, niin joku iso yhtiö ostaisi ja lopettaisi koko yhtiön, koska se on tappiollinen.

Voihan sitä ostaa kilpailijan pois markkinoilta ja tarjota omaa tilalle.

Vierailija
89/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ansiosidonnaisen tarkoitus nimenomaan ole, että töitä ei edes tarvitse hakea heti, kun aikaa on niin paljon että ainakin ensimmäiset 6kk voi hyvin lomailla. Noin minä ainaki olen ymmärtänyt ja siten kaikki näyttää siihen suhtautuvan.

Vierailija
90/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansisidonnaisen alasajolla pyritään ammattiliittojen heikentämiseen. Kun ansiosidonnaista ei saa kuin lyhyen aikaa moni kokee ettei liittoon kannata kuulua, mieluummin kuulutaan pelkkään työttömyyskassaan. Tätähän kokoomus tietysti haluaa jotta päästään paikalliseen sopimiseen ja palkkojen alasajoon.

Käytännössähän ihmiset vain köyhtyvät koska kaikille ei vaan riitä töitä. Tai kuten eräs asiantuntija totesi että ei ole mielekästä että ihmiset ottavat vastaan työtä joka ei vastaa heidän koulutustaan. Pitkälle tähtäimellä se vähentää verotuloja kun heidän osaamistaan ei hyödynnetä. He eivät myöskään työllisty enää alkuperäiseen ammattiinsa koska työkokemusta ei ole kertynyt.

Vierailija
91/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansisidonnaisen alasajolla pyritään ammattiliittojen heikentämiseen. Kun ansiosidonnaista ei saa kuin lyhyen aikaa moni kokee ettei liittoon kannata kuulua, mieluummin kuulutaan pelkkään työttömyyskassaan. Tätähän kokoomus tietysti haluaa jotta päästään paikalliseen sopimiseen ja palkkojen alasajoon.

Käytännössähän ihmiset vain köyhtyvät koska kaikille ei vaan riitä töitä. Tai kuten eräs asiantuntija totesi että ei ole mielekästä että ihmiset ottavat vastaan työtä joka ei vastaa heidän koulutustaan. Pitkälle tähtäimellä se vähentää verotuloja kun heidän osaamistaan ei hyödynnetä. He eivät myöskään työllisty enää alkuperäiseen ammattiinsa koska työkokemusta ei ole kertynyt.

Kannattaako liittoon muka nyt kuulua? Saman ansiosidonnaisen minä ytk:n kauttakin olen saanut, ei ole käynyt liitot mielessäkään.

Vierailija
92/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista sietääkin lyhentää. Järjestelmää väärinkäytetään häikäilemättömästi. Valtava piikki työllistymisessä kun ansiosidonnainen loppuu

Väärinkäytöksethän toimivat niin, että esim. minä raksamies olen anssilla talvet ja kesällä menen töihin. Isoimmaksi osaksi siksi, että töitä on kesällä enemmän. Minä en ota talvikeikkoja, vaan olen työtön. Ansiosidonnaisen lyhennys ei vaikuta minuun hevon kakkaa. Se vaikuttaa niihin, joilla ei ole varaa valita töitään. Niitä, jotka sitä kipeästi tarvitsee. En kanna huonoa omatuntoa omasta sluibailuista, koska kaikki alan työt tulee tehdyksi, vaikka olenkin neljä kuukautta pois ja siitä pari kuukautta Thaimaassa. Minä voisin tehdä näin myös ilman päivärahaa, mutta ihan Kokoomuksen kiusalla otan jatkossakin lomani.

Minä teen tuota myös, sotella, mutta olen pois kesällä 5-6 kk ja niistä 2-3 Norjassa. Työkkörissähän ketään ei kiinnosta missä on tavattavissa, kunhan on.

Teen samaa jatkossakin, myös peruspäivärahalla, jos ansiosidonnainen lähtee. Mun työni on matalapalkkaisena yksinkertaisesti tehty kannattamattomaksi tehdä ympäri vuoden, koska progressio ja palkan suhde sen eteen tehtäviin uhrauksiin (aika, jaksaminen) on naurettava.

Löytyy toki toinen ja paljon korkeampi koulutus, muutenhan sitä joutuisi olemaan aina töissä. Se vaan ei työllistä edes puolta vuodesta. Eipä muakaan omatunto kalva, oma hyvinvointi on se ainoa syy käydä töissä, ja minä en työelämää pilannut.

Vierailija
93/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on rypäletappio?

Vierailija
94/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen lyhentäminen olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Ei todellakaan ollut mitään kiirettä töihin, kun ansiosidonnainen tuntui jatkuvan loputtomiin ja korona vielä pidensi sitä ja oli parempaakin tekemistä, kuin käydä töissä. Olen hyödyntänyt systeemiä pariinkin kertaan, enkä ole tuttavapiirissäni ainoa, kaikkihan niin tekee.

Johan sitä on kertaalleen lyhennetty 500 päivästä 400 päivään.

Itsekin olen nostanut ansiosidonnaista, yleensä soviteltuna osa-aikatyön ohessa, jolloin päivät on kuluneet hitaammin. Yhdessä vaiheessa opiskelin täysipäiväisesti ansiosidonnaisella, ja työmarkkinatuelle pudottuani palasin töihin. Työssäoloehdon täytyttyä jatkoin osa-aikaisena soviteltua nostaen.

Vierailija
95/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin kaveri teki juuri sen verran töitä, että pääsi ansiosidonnaiselle. Sen jälkeen loikoili tämän ajan ja sen päätyttyä taas uudestaan joksikin aikaa töihin, kunnes uusi ankkari tulossa. Oli oikein ylpeä mahtavasta ideastaan!

Vierailija
96/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se alkua ole, vaan jatkoa. Ansiosidonnaista leikattiin jo aiemminkin.

Vierailija
97/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseppä äänestitte taas kerran Suomen kurjuuden ja köyhyyden jatkumisen puolesta,mitä siis valitatte?

Vierailija
98/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi seurata uutisia. Ansiosidonnaista on jo lyhennetty, aikoja sitten.

Vierailija
99/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksivalitatte kirjoitti:

Itseppä äänestitte taas kerran Suomen kurjuuden ja köyhyyden jatkumisen puolesta,mitä siis valitatte?

Minä en ainakaan äänestänyt, joten saan kai sitten valittaa.

Vierailija
100/177 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada ansiosidonnaista? Aivan älytön järjestelmä, jota ei olisi pitänyt edes keksiä. Miten tuollainen on mennyt läpi edes? On jo aika korjata tilanne. Tuki, joka ajaa tekemättömyyteen. Kannustaa pitkäaikaistyöttömyyteen. Auttaa valitsemaan pelkän oleilun työntekemisen sijaan. Vie väärään suuntaan. Kaikki lorvailijat töihin. Ihme vetelehtimistä alkaa olla jo niin suurella osalla, että minä en ainakaan halua muiden lomailua enää kustantaa omalla työnteollani. Kannatan kaikkia toimia, jotka kannustavat ja ajavat ihmisiä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme