Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette hanki lapsia? Suomalaiset kuolevat sukupuuttoon tätä menoa?

Vierailija
08.04.2023 |

Mikä saisi teidät hankkimaan perheenlisäystä?

Kommentit (460)

Vierailija
201/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut saada lapsia ja suomalaisten sukupuuttoon kuoleminen ei kiinnosta pätkääkään. Emme me ole niin ylimaallisen hieno kansa, että meidät pitäisi väkisin säilyttää. Olemme Euroopan sisäsiittoisin kansa, miksi tälaisia geenejä pitäisi jatkaa? Suomi on myös vaarallinen maa naisille näin EU-tasolla.

Vierailija
202/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 3 miestä sanonut minulle, etteivät ole valmiita suhteeseen. Panostaisin ehkä miesten mielenterveyteen, jos ero ottaa monella noin koville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lopu. Uussuomalaista lappaa tänne kymmeniä tuhansia joka vuosi. Joku roti siihe pitäs saada

Ei suomalaiset lopu, mutta vaaleus tulee väistymään.

Vierailija
204/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheille 10 vuoden lyhennys vapaa lainoihin

Pankit eivät enää myöntäisi lainoja. Ne ei toimi hyväntekeväisyydestä.

Ne jotka haluavat Suomen täyttyvän vain sinisilmiäisistä lapsista ovat sitä mieltä että pulkassa julkinen sektori on paha ja että pitää säästää => haluaisivat nykyisetkin lapsilisät pois. Ehkä heidän ratkaisunsa on se että äidit jäisivät kotiin ja isukki tekisi ylitöitä?

Vierailija
205/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu yksin. Ensin pitäisi löytää tyttöystävä. Seuranhaku ei ole vielä tuottanut tuloksia. Toisaalta olen yrittänyt vasta viisi vuotta.

Sama. Itse olen tosin yrittänyt jo 20 vuotta tuloksetta.

M38

Tarkoitin sitä, että olen toivonut löytäväni tyttöystävän jo 15 vuotta, mutta seuranhakuilmoituksia ja muita nykyajan taantumuksia olen harrastanut vasta viisi vuotta, kun ollakseen normaali kuulemma täytyy.

Vierailija
206/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään saisi mua hankkimaan lasta, ei niinkun yhtikäs mikään. En halua lapsia.

Vierailija
207/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia + raskaana oleminen ja synnyttäminen ei houkuta pätkän vertaa. Tykkään omasta rauhasta ja vapaudesta, enkä aio niistä luopua kakaran takia.

Vierailija
208/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin paska maa nykyään etten tänne hanki yhtään lisäkärsijää. Lapseni ainoa tarkoitus olisi tulla paikkaamaan mädän järjestelmän ongelmia jotka suuret ikäluokat ovat aiheuttaneet ahnehtimalla itselleen jättieläkkeet ja jäämällä pois työelämästä 60-vuotiaana. Mahdollinen lapseni olisi töissä vielä 70-vuotiaana kun eläkkeelle ei ole varaa jäädä

Mieti mitä tukia on ollut silloin kun nykypäivän eläkeläiset (esim. oma äitini on 72v.) ja sitä edeltävä sukupolvi on perheensä kasvattanut. Sen jälkeen voit miettiä sitä oman lapsesi ikäpolvea mitä ne ovat yhteiskunnan rahalla jo tähän mennessä saaneet. Yhteiskunnassa on vaikka minkälaisia tukia, joista ei tavallinen työssäkäyvä edes tiedä. Ja nykypäivän lapsiin ja nuoriin mätetään rahaa vaikka kuinka paljon, diagnooseja löytyy ja terapioita maksellaan ja osalla eläke alkaa kun lapsilisä loppuu, kun hissi ei nouse ylös asti. Meillä on nuoria eläkeläisiä pilvin pimein. Et voi tietää olisiko mahdollinen lapsesi töissä 70-vuotiaaksi vai yksi näistä ikuisesti tukien varassa olijoista.

Ennen vanhaan yhden aikuisen palkalla oli mahdollista elättää perhe. Nykyään sellaisesta on perus duunarin turha edes unelmoida.

Ennen vanhaan oli kaikenlaisia apupojan ja kahvinkeittäjän työtehtäviä, joihin myös ns. heikommilla lahjoilla ja kyvyillä varustetut kykenivät. Nykyään työelämä on niin haastavaa ja hektistä, että kaikki eivät kerta kaikkiaan siihen pysty.

P.s nykyiset eläkeläiset saavat ennennäkemättömän suuria eläkkeitä, on vaikka mitä palveluita. Tulevat sukupolvet eivät pääse itse koskaan eläkkeelle koska ei ole ketään niitä maksamassa.

On nykyäänkin mahdollista elää yhden palkalla, jos tyytyy samaan elintasoon kuin aikoinaan. Olen ollut lapsi 70-luvulla ja ei kovin hääppöistä ollut silloinkaan saati sitten aiemmilla sukupolvilla. Ahtaat asunnot, perunaa ja ruskeaa kastiketta yms. simppeliä ruokaa, ei maksullisia harrastuksia, enintään yksi auto perheessä, jos sitäkään, ei matkusteltu...

Vierailija
209/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin paska maa nykyään etten tänne hanki yhtään lisäkärsijää. Lapseni ainoa tarkoitus olisi tulla paikkaamaan mädän järjestelmän ongelmia jotka suuret ikäluokat ovat aiheuttaneet ahnehtimalla itselleen jättieläkkeet ja jäämällä pois työelämästä 60-vuotiaana. Mahdollinen lapseni olisi töissä vielä 70-vuotiaana kun eläkkeelle ei ole varaa jäädä

Mieti mitä tukia on ollut silloin kun nykypäivän eläkeläiset (esim. oma äitini on 72v.) ja sitä edeltävä sukupolvi on perheensä kasvattanut. Sen jälkeen voit miettiä sitä oman lapsesi ikäpolvea mitä ne ovat yhteiskunnan rahalla jo tähän mennessä saaneet. Yhteiskunnassa on vaikka minkälaisia tukia, joista ei tavallinen työssäkäyvä edes tiedä. Ja nykypäivän lapsiin ja nuoriin mätetään rahaa vaikka kuinka paljon, diagnooseja löytyy ja terapioita maksellaan ja osalla eläke alkaa kun lapsilisä loppuu, kun hissi ei nouse ylös asti. Meillä on nuoria eläkeläisiä pilvin pimein. Et voi tietää olisiko mahdollinen lapsesi töissä 70-vuotiaaksi vai yksi näistä ikuisesti tukien varassa olijoista.

Ennen vanhaan yhden aikuisen palkalla oli mahdollista elättää perhe. Nykyään sellaisesta on perus duunarin turha edes unelmoida.

Ennen vanhaan oli kaikenlaisia apupojan ja kahvinkeittäjän työtehtäviä, joihin myös ns. heikommilla lahjoilla ja kyvyillä varustetut kykenivät. Nykyään työelämä on niin haastavaa ja hektistä, että kaikki eivät kerta kaikkiaan siihen pysty.

P.s nykyiset eläkeläiset saavat ennennäkemättömän suuria eläkkeitä, on vaikka mitä palveluita. Tulevat sukupolvet eivät pääse itse koskaan eläkkeelle koska ei ole ketään niitä maksamassa.

On nykyäänkin mahdollista elää yhden palkalla, jos tyytyy samaan elintasoon kuin aikoinaan. Olen ollut lapsi 70-luvulla ja ei kovin hääppöistä ollut silloinkaan saati sitten aiemmilla sukupolvilla. Ahtaat asunnot, perunaa ja ruskeaa kastiketta yms. simppeliä ruokaa, ei maksullisia harrastuksia, enintään yksi auto perheessä, jos sitäkään, ei matkusteltu...

Vau auto on jo sellaista luksusta mihin minulla ei tule olemaan varaa.

T. Sellainen joka ei yhden ihmisen palkalla elätä perhettä koska asumistuki tulee

Vierailija
210/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Kokoomus, RKP., Virheet ja KEPU.  Virheet ovat pahin. -Musutus.

On tämäkin logiikka. Et pidä siitä että suomi täyttyy väärän värisistä niin ratkaisusi on olla tekemättä maahan oikean värisiä

Musutuksella viedään työpaikat.

Hetkeksi, jos kyse halpatyövoimasta. Lopulta hekin löytävät itsensä tukien varasta, ja toki myös lisääntyvät paljon, jolloin lisääntymishaluton orkkiskansa korvautuu lisääntymishaluisilla kansoilla.

Vierailija
211/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea hankkia kun ei ole ketään kenen kanssa hankkia. Sitäpaitsi tuskin olisi varaakaan. Hyvä kun itse pärjää pienellä palkalla.

Vierailija
212/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan poika/mies ei ole tehnyt minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen :)

T31

Vierailija
213/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona euroa tilille niin voisin hankkia lisää lapsia. Kuka maksaa?

Vierailija
214/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 3 miestä sanonut minulle, etteivät ole valmiita suhteeseen. Panostaisin ehkä miesten mielenterveyteen, jos ero ottaa monella noin koville.

Eisitten oo tullut mieleen se tosiasia et sussa on ehkä.. jotain vialla.

Vierailija
215/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki enempää, koska ei ole tukiverkkoja. Kummankaan meidän vanhemmat eivät halua millään tavalla auttaa tai tukea lastenhoidossa. Haluavat kopiot lasten kevät- ja syystodistuksista, joita esittelevät tuttavilleen, siinä kaikki vuorovaikutus heidän ja lasten välillä. Ja toki meidän pitää auttaa heidän remonteissaan, jolloin toinen meistä jää hoitamaan lapsia ja toinen lähtee vanhemmilleen avuksi. Eli ei ole minkäänlaisia voimavaroja jaksaa enää yhtään lasta.

Vierailija
216/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä iässä, kun viimein on parisuhteessa niin enää lapsia hankita. Nimimerk. keski-ikään kolkuttelee

Vierailija
217/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenne nyt NATOssa niin ei muuta kun makuusalonkiin sutinaa vällyjen välissä. 

Vierailija
218/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, jos olisin joskus lapsentekoikäisenä löytänyt kumppanin eli siis "sen oikean" miehen itselleni. En koskaan mitään periaatepäätöstä tehnyt, että en lapsia halua, elämä vain on nyt mennyt näin. Ei minulla toisaalta koskaan mitään vauvakuumettakaan onneksi ollut, joten ei lapsettomuus sinänsä minua haittaakaan, asia on tuntunut aina jotenkin kaukaiselta. Nyt on jo vaihdevuodetkin ohitettuna.

Vierailija
219/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt saavuttaa perheen perustamiseen riittävää taloudellista asemaa ennen kuin seksuaalitoiminnot alkoi heikentyä. Kohta taloudellinen tilanne antaisi myöden, mutta lapsen "tekeminen" ei oikeen enää onnistu. Varmaan lääketieteellä olisi apua tähän, jos lapsihaaveet olisi kovin suuret enää.

M35v

Vierailija
220/460 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin hankkia vaikka 3-4 lasta jos olisin upporikas (tyyliin kuninkaallinen). Saisin aina palkattua lastenhoitoapua kun haluaisin omaa aikaa eikä tarvisi huolehtia taloudellisesta tilanteesta. Viettäisin toki lasteni kanssa aikaa mutta lykkäisin ne hoitajalle aina kun väsyttää tai kokisin tarvetta omalle ajalle. Silloin voisin. Nyt matalapalkkaisessa työssä vähillä tukiverkostoilla: ei kiitos yhtään lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi