Miksi ette hanki lapsia? Suomalaiset kuolevat sukupuuttoon tätä menoa?
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin paska maa nykyään etten tänne hanki yhtään lisäkärsijää. Lapseni ainoa tarkoitus olisi tulla paikkaamaan mädän järjestelmän ongelmia jotka suuret ikäluokat ovat aiheuttaneet ahnehtimalla itselleen jättieläkkeet ja jäämällä pois työelämästä 60-vuotiaana. Mahdollinen lapseni olisi töissä vielä 70-vuotiaana kun eläkkeelle ei ole varaa jäädä
Mieti mitä tukia on ollut silloin kun nykypäivän eläkeläiset (esim. oma äitini on 72v.) ja sitä edeltävä sukupolvi on perheensä kasvattanut. Sen jälkeen voit miettiä sitä oman lapsesi ikäpolvea mitä ne ovat yhteiskunnan rahalla jo tähän mennessä saaneet. Yhteiskunnassa on vaikka minkälaisia tukia, joista ei tavallinen työssäkäyvä edes tiedä. Ja nykypäivän lapsiin ja nuoriin mätetään rahaa vaikka kuinka paljon, diagnooseja löytyy ja terapioita maksellaan ja osalla eläke alkaa kun lapsilisä loppuu, kun hissi ei nouse ylös asti. Meillä on nuoria eläkeläisiä pilvin pimein. Et voi tietää olisiko mahdollinen lapsesi töissä 70-vuotiaaksi vai yksi näistä ikuisesti tukien varassa olijoista.
Ennen vanhaan yhden aikuisen palkalla oli mahdollista elättää perhe. Nykyään sellaisesta on perus duunarin turha edes unelmoida.
Ennen vanhaan oli kaikenlaisia apupojan ja kahvinkeittäjän työtehtäviä, joihin myös ns. heikommilla lahjoilla ja kyvyillä varustetut kykenivät. Nykyään työelämä on niin haastavaa ja hektistä, että kaikki eivät kerta kaikkiaan siihen pysty.
P.s nykyiset eläkeläiset saavat ennennäkemättömän suuria eläkkeitä, on vaikka mitä palveluita. Tulevat sukupolvet eivät pääse itse koskaan eläkkeelle koska ei ole ketään niitä maksamassa.
Ennen lapset tehtiin sillä ajatuksella että on lapseni tehtävä sopeutua elämään muin perheen rytmin mukaan. Ei silloin ajateltu, että mitä lapsi haluaa tai tarvitsee.
Nykyään tiedetään, että lapsentahtisuus on lapsen hyvän kehityksen perusta.
Jos olisin terve ja pystyisin tulemaan raskaaksi, voisin hankkiakin lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, jos olisin stereotyyppinen mies. Ei tarvitsisi tulla raskaaksi, synnyttää, kärsiä näiden tuomista terveysvaivoista tai yöheräillä imettämään. Olisin yhteiskunnan silmissä hyvä isä, jos viettäisin yhden päivän viikosta lasta vahtien niin, että 6 päivää putkeen lasta hoitanut äiti pääsee käymään jossain kuten yksin suihkussa. En olisi se osapuoli, jonka oletetaan jäävän kotiin lapsen kanssa, kun lapsi sairastaa, enkä se, jonka urakehitys ja rahantulo tyssää lapsen syntymään. Jas jos tulee ero, ei todennäköisesti tarvitse murehtia siitä, haluaako äiti osallistua lapsen elämään eron jälkeen muutoinkin kuin elareiden muodossa.
Ihanaa, että joku muukin on pohtinut samaa! Itse olen aina ollut sitä mieltä, että minusta tulisi parempi isä kuin äiti.
Ja silti te akat annatte sukunimioikeuden miehille, jota he vielä käyttävät teitä vastaan. Miksi teette niin? Miksi itse luovutatte vallan sille joka tekee kaikessa vähemmän?
En halua enää 20 vuoden orjuusprojektia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia tähän yhteiskuntaan joka voi jo valmiiksi huonosti? Tehkööt he lapsia joilla on siihen varaa. Elämän tarkoitus ei kaikilla ole lisääntyminen automaattisesti eivätkä kaikki halua käydä läpi lapsihelvettiä eli sitä kaiken energian imevää kasvattamista ja hoivaamista. Lisäksi pitäisi ottaa huomioon geneettinen perimä ja siihenkin vaikuttaa liikaa sattuma. Ei kiitos. Ei ole kuulu minun suunnitelmiini.
Niin, että mites noi m muuttajat? Onko heillä varaa lisääntyä tuohon tahtiin kuin tekevät?
No semmoinen paikka kun KELA maksaa noille aika hyvin tukia.
Naiset ei ole noille kuin kotona olevia orjia.
Aivan, eli kaikilla on varaa tehdä lapsia, jos noillakin on.
Epäilen että moni suomalainen nainen ei halua kotiorjaksi.
Joten maksakaamme me suomalaiset kuuliaisesti veroja, jotta nämä ns. kotiorjat saavat lisääntyä ja kansoittaa tämän maan.
Eli lakkauttaisit lapsiperheiden tuet? Sillä syntyvyys nousuun? Ihan samat tuet tässä maassa on kaikille.
Totesinpahan vaan, että suomalaiset keksivät syitä, miksi rahat ei riitä jne, mutta samalla nämä muut kyllä hyödyntävät verovaroja täysimääräisesti ja heidän suhteellinen määränsä sen kuin lisääntyy. En pidä tästä kehityksestä, ja minulla on oikeus olla siitä pitämättä.
No eipä kovin kauniisti puhuta myös suomalaisista perheistä jotka elävät tuilla. Halveksuntaa saa osakseen ja kyselyjä miksi on tehnyt lapsia, kun ei ole varaa. Ainakin kun muistelee useita palstan keskusteluja.
Henkilökohtaisesti maksan mieluummin veroja kantasuomalaisten vähävaraisten perheiden hyväksi kuin muualta tulleiden. Jos tämä on väärä mielipide jonkun mielestä, niin olkoon. Se on silti mielipiteeni.
Minulla on yksi. Pistin hänet kielikouluun, jotta pääsisi sitten aikuisena pois tästä maasta tai vähintäänkin nauttimaan verovapaata EU-palkkaa.
Tässä maassa ihmistä ei kiinnosta kuin oma napa. Isovanhemmatkin vain ulisee jotain omien velvollisuuksiensa päättymisestä siihen kun lapset lensivät ulos pesästä. Rakkaudettomuus ja yhteisöllisyyden näivettyminen tämän maan on pilannut. Sitten pyydetään kokoomus apuun pelastamaan edes ne rikkaat rahan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen nykyinen maine ei varsinaisesti lisää haluja hankkia lapsia.
Sinähän voisit ihan itse opettaa ne jälkeläisesi ihan vapaasti eikä ulkoistaa niiden kasvatusta yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin terve ja pystyisin tulemaan raskaaksi, voisin hankkiakin lapsia.
Ehkä ihan hyvä ettet pystykkään hankkimaan lasta.
No tämä haaveilu suurista lapsikatraista voidaan siis lopettaa alkuunsa, jos ihmiset oikeasti odottaa että lasten myötä ei talous heikkene, joidenkin mielestä sen pitäisi jopa parantua lasten myötä.
Älkää hankkiko lapsia, jos niiden ensisijainen arvo tai sen puute mitataan euroissa.
Se ei muutenkaan ole rivikansalaisen tehtävä murehtia mistään sukupuutosta, tämä nykyinen ilmapiiri työympäristöineen jne ei ole kansan haluama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen nykyinen maine ei varsinaisesti lisää haluja hankkia lapsia.
Sinähän voisit ihan itse opettaa ne jälkeläisesi ihan vapaasti eikä ulkoistaa niiden kasvatusta yhteiskunnalle.
Niin, kukas sitten ne lapset elättää jos minä jään kotiin vuosikausiksi?
Tätä juuri tarkoitin, teitä niin tai näin niin ei onnistu.
No en hanki siksi kun en halua olla äiti.
Ei oo varaa. Suomessa on niin perkeleen kallista
En halua lapsia riesaksi. Pimppi riittää mulle.
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia riesaksi. Pimppi riittää mulle.
Vain Riitan herkkupillu riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu yksin. Ensin pitäisi löytää tyttöystävä. Seuranhaku ei ole vielä tuottanut tuloksia. Toisaalta olen yrittänyt vasta viisi vuotta.
Sama. Itse olen tosin yrittänyt jo 20 vuotta tuloksetta.
M38
Naiset on nykyään niin nirsoja lesb#¤%oja ettei niille kelpaa mikään. Ymmärrän hyvin miksi jotkut maat kuten Afkan istan rajoittaa naisten vapauksia. Katsokaa mihin jamaan naisten parantuneet oikeudet ovat ajaneet Suomen ja koko länsimaisen maailman? Miehiä pidetään täällä ihan pilkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu yksin. Ensin pitäisi löytää tyttöystävä. Seuranhaku ei ole vielä tuottanut tuloksia. Toisaalta olen yrittänyt vasta viisi vuotta.
Sama. Itse olen tosin yrittänyt jo 20 vuotta tuloksetta.
M38
Ehkä on ihan hyvä ettet ole saanutkaan naista.
Vapaaehtoinen liike ihmiskunnan lopettamiseksi
“Eläkäämme pitkään ja kuolkaamme pois”
Vapaaehtoinen ihmislajin poistuminen elämän näyttämöltä lisääntymisen lopettamalla auttaa Maan eliökuntaa palautumaan.
Ahtaus ja resurssien puute vähenevät kun ihmismäärä laskee.
VHEMT on liike, ei organisaatio. Se on liike, jota edistää ihmiset, jotka välittävät elämästä maapallolla. Emme ole vain joukko ihmisvihaajia ja epäsosiaalisia malthusilaisia, jotka saavat sairaalloista nautintoa onnettomuuksien kohdatessa ihmisiä. Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. Vapaaehtoinen sukupuuttoon kuoleminen on humanitäärinen vaihtoehto nykymenolla tapahtuvalle täydelliselle hävitykselle.
Emme jankuta siita, etta ihmisrotu on osoittautunut ahneeksi, epamoraaliseksi loiseksi aiemmin niin "terveen" maapallon paalla. Tallainen kielteisyys ei tarjoa ratkaisua niihin sanoinkuvaamattomiin kauheuksiin, mihin ihmisen toimet johtavat.
Ennemminkin liike tarjoaa kannustavan ja toiveikkaan vaihtoehdon maapallon ekologian kylmälle hyväksikäytölle ja totaaliselle tuholle.
Kuten VHEMT-vapaaehtoiset tietävät, toiveikas vaihtoehto miljoonien kasvi- ja eläinlajien sukupuutolle on yhden lajin vapaaehtoinen poistuminen: Homo sapiens sapiensin... meidän.
Aina, kun yksi meistä päättää olla lisäämättä uutta ihmistä ennestään rehottavaan, luonnon resursseja kuluttavaan ihmismassaan, uusi toivonsäde paistaa synkkyyteen.
Kun kaikki ihmiset päättävät olla lisääntymättä, maapallon biosfääri pääsee palautumaan entiseen loistoonsa ja jäljelle jäävät luontokappaleet saavat vapaasti elää, kuolla, kehittyä (jos uskovat evoluutioon) ja hiipua pois kuten niin monelle luontoäidin "kokeilulle" on käynyt miljoonien vuosien aikana.
Semmonen, et osannu vastata mulle mitään siihen mitä mä sanoin vaan aloit sit vaan solvaamaan, oot kyllä eri hieno tyyppi, valioyksilö. :' D