Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?

Vierailija
08.04.2023 |

Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.

Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.

Kommentit (1105)

Vierailija
201/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla toista, että rupeaa ärsyttämään läheisyyslähentelyt, kun vituttaa. Itselläkin kun on pinna kireällä, niin vähiten siinä kaipaa, että nainen tulee kiehnäämään ja halailemaan. Siinä on aina räjähdys herkässä. Siinä tilassa vaan ei ole sisäistä energiaa moiseen.

Ja tämän vuoksi voisit vaikka erota?

No v i t t u ei, mutta antakaa miehelle oma tila ja reviiri, kun häntä vituttaa. Sitä hän tarvitsee silloin eniten, ei mitään silittelijää tai halijaa.

Vierailija
202/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla toista, että rupeaa ärsyttämään läheisyyslähentelyt, kun vituttaa. Itselläkin kun on pinna kireällä, niin vähiten siinä kaipaa, että nainen tulee kiehnäämään ja halailemaan. Siinä on aina räjähdys herkässä. Siinä tilassa vaan ei ole sisäistä energiaa moiseen.

No v i t t u ei, mutta antakaa miehelle oma tila ja reviiri, kun häntä vituttaa. Sitä hän tarvitsee silloin eniten, ei mitään silittelijää tai halijaa.

Tässä nyt ei ole ollut tällaisesta kyse. Mies haluaa erota eikä kerro syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen osapuoli tahtoo erota, ei siinä auta sanoa itse, että minä en halua erota. Se on miehen halu.

Vierailija
204/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä jäin kiinni verekseltään selaamassa aivan ihastuttavaa sivustoa nimeltä https://www.dpreview.com/ Ja kaikki vaimokeeni ystävät aivat heti kuulla että olin löytänyt UUDEN! 

Vierailija
205/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin pahalla tuulella, ei se oo vieraaltakaan saanut..

Saisi kertoa , mikä vaivaa. Ei tee hyvää perheen ilmapiirille. Lisäksi itse joudun miettimään aina kaiken niin, ettei vain toinen loukkaannu

Miksi mies saisi loukkaantua? Miksi vain sinun ja perheen pitää loukkaantua, mutta suojelet miestä? Jos miehellä on jotain syytä olla outo perheelleen niin sitten hän voi oikein hyvin hieman tai vähän enemmänkin loukkaantua, kun alat puhumaan asiasta. Eli kysyt lapsille hoitopaikan muutamaksi tunniksi ja suuta auki vaan. Jos normaalilla äänellä ei mene jakeluun, niin sitten kerrot huolesi isommalla äänellä. Vaadit asiallisuutta perhettä kohtaan heti ja myös sitä, että tuollaista typerää lapsekasta mökötystå ei enää joskaan tule. Mies on aikuinen ihminen, jonka tulee osata kertoa huolistaan asiallisesti puolisolleen, koskivat ne sitten työn rankkuutta, ikäkriisiä, terveysongelmia tai mitä vain.

En jättäisi asiaa puolitiehen ja luimistelisi yhtään.

Otin asian viimeksi maanantaina puheeksi. Kerroin, miltä minusta tuntuu ja kyselin mitä mieltä mies on itse meidän suhteen tilasta. Kerroin, että olen huolissani ja mietin, onko jokin vialla. Mies käänsi kaiken minua vastaan ja suuttui ja aloitti ihme shown. En vain ymmärrä mitä tämä on.

Ap

No jopas on vaikeaa saada se suu auki. Yleensä näissä tapauksissa kyse on ollut toisesta naisesta. Toisesta naisesta on vaikea puhua jos vielä itsellään on perhe. Jos uupumusta ja työstressiä ilman mitään pettämisiä, niin kyllä siitä tulee kerrottua ilman venkurointia, jollei mies ole henkisesti alikehittynyt.

Vierailija
206/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi kahta kuukautta kauempaa tuollaista mullittelua ilman selityksiä. Eropaperit pöytään, ehkä sitten mies saa suunsa auki. Jos ei, niin joutaa mennä.

Vierailija
207/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin pahalla tuulella, ei se oo vieraaltakaan saanut..

Saisi kertoa , mikä vaivaa. Ei tee hyvää perheen ilmapiirille. Lisäksi itse joudun miettimään aina kaiken niin, ettei vain toinen loukkaannu

Miksi mies saisi loukkaantua? Miksi vain sinun ja perheen pitää loukkaantua, mutta suojelet miestä? Jos miehellä on jotain syytä olla outo perheelleen niin sitten hän voi oikein hyvin hieman tai vähän enemmänkin loukkaantua, kun alat puhumaan asiasta. Eli kysyt lapsille hoitopaikan muutamaksi tunniksi ja suuta auki vaan. Jos normaalilla äänellä ei mene jakeluun, niin sitten kerrot huolesi isommalla äänellä. Vaadit asiallisuutta perhettä kohtaan heti ja myös sitä, että tuollaista typerää lapsekasta mökötystå ei enää joskaan tule. Mies on aikuinen ihminen, jonka tulee osata kertoa huolistaan asiallisesti puolisolleen, koskivat ne sitten työn rankkuutta, ikäkriisiä, terveysongelmia tai mitä vain.

En jättäisi asiaa puolitiehen ja luimistelisi yhtään.

Otin asian viimeksi maanantaina puheeksi. Kerroin, miltä minusta tuntuu ja kyselin mitä mieltä mies on itse meidän suhteen tilasta. Kerroin, että olen huolissani ja mietin, onko jokin vialla. Mies käänsi kaiken minua vastaan ja suuttui ja aloitti ihme shown. En vain ymmärrä mitä tämä on.

Ap

No jopas on vaikeaa saada se suu auki. Yleensä näissä tapauksissa kyse on ollut toisesta naisesta. Toisesta naisesta on vaikea puhua jos vielä itsellään on perhe. Jos uupumusta ja työstressiä ilman mitään pettämisiä, niin kyllä siitä tulee kerrottua ilman venkurointia, jollei mies ole henkisesti alikehittynyt.

Miehen toiminta vaikuttaa todella salamyhkäiseltä. Jos työt uuvuttaa, sen kyllä voi sanoa puolisolle. Mies tietää olevansa nyt umpikujassa. Paljastaako toisen naisen ja suunnitelmat pois muuttamisesta/vaimon ostamisesta ulos nykyisestä kämpästä.

Sano miehelle, että jos haluaa erota niin erotaan ja vaadit perheen pyörityksen vuoksi viikko-viikko systeemiä.

Vierailija
208/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko todennäköisesti toinen nainen kuvioissa tai ainakin jotain alkuhuumaa/ihastusta. Yhtäkkiä oma puoliso ärsyttää, kaikki perheenjäsenet ärsyttää.

Mies haluaa eron, koska pääsee näin ollen pois ilman kamalien salaisuuksien paljastumista.

Vierailija
209/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat lapset mukaan ja sanot heippa. Sanot, ettet ala hänen pentujaan hoitamaan.

Vierailija
210/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapa olla niinkin, että on stressaantunut raha-asioista. Velkaantunut pikavipeillä esimerkiksi. Se tie vie nopeasti suohon ja hermo on kireällä.

Vierailija
211/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat miehelle viikon aikaa päättää mitä meinaa. Haluaako pelastaa suhteen? (Tosin jos ei syytä ole niin miten tämä tehdään?) Vai haluaako lähteä perheen luota.

Olen pahoillani jos joudutte eroamaan, koska jätetyksi tuleminen kirpaisee, kun rakastaa toista paljon.

Vierailija
212/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaapa olla niinkin, että on stressaantunut raha-asioista. Velkaantunut pikavipeillä esimerkiksi. Se tie vie nopeasti suohon ja hermo on kireällä.

Tähän en usko. Raha-asiat on meillä hyvin.

Vierailija
213/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat lapset mukaan ja sanot heippa. Sanot, ettet ala hänen pentujaan hoitamaan.

En pystyisi

Vierailija
214/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suurin osa on heti sitä mieltä että toinen nainen ja oikein verenmaku suussa eroa huutamassa?

Nyt on oikeasti tiukat ajat taloudessa ja miehillä on vieläkin se rooli ettei ole mies eikä mikään jos ei pysty perhettään elättämään.

Ja tosiaan siihen liittyen tuo työstressi, kun melkein paikassa kuin paikassa on liian vähän porukkaa ja tulosvastuut niskassa.

Ja te jotka vihapäissänne solvaatte ettei mies saa sanottua: ei se ole miehille niin helppoa kuin naisille purkaa sydäntään, etenkin jos haluaa olla se vahva tuki ja turva.

Kyllä vaikeina aikoina pitää toista tukea eikä heti olla eroilmoitusta lyömässä tiskiin.

Niin myötä- kuin vastamäessä. Nyt on se vastamäki.

Tässähän mies nyt on kaikkea muuta kuin tuki ja turva. Miehellä on velvollisuus kakaista ulos mikä mättää. Hänhän on ajamassa käytöksellään suhdetta tuhoon.

Jos se tuhoaminen on tarkoitus?

Vierailija
215/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan aloituksessa mainita, että mies haluaa erota. Ap vain pohtii siinä eron mahdollisuutta. En toki jaksa lukea yli kymmentä sivua viestejä, jos sitten erosta on jossain muussa kohtaa konkreettisemmin puhuttu. Sen nyt olisi voinut laittaa suoraan aloitukseen, jos näin on.

Vierailija
216/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan aloituksessa mainita, että mies haluaa erota. Ap vain pohtii siinä eron mahdollisuutta. En toki jaksa lukea yli kymmentä sivua viestejä, jos sitten erosta on jossain muussa kohtaa konkreettisemmin puhuttu. Sen nyt olisi voinut laittaa suoraan aloitukseen, jos näin on.

Olemme eilen jutelleet myöhemmin asiasta aloituksen jälkeen. Mies ehdotti yhdeksi vaihtoehdoksi eroa, mutta ei kerro syytä mikä tähän erohaluun nyt vaikuttaa. Mies on haluamassa eron. Minä taas haluaisin kuulla mistä syystä. Ap

Vierailija
217/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työstressi

Tämä. Moni täällä asiaa epäilee, mutta he eivät ole ikinä kokeneet todellista työstressiä. Se vie elämäniloa työajan ulkopuolellakin ja tekee kiukkuiseksija lyhytpinnaiseksi. Kokemusta todellakin on.

Vierailija
218/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstressi

Tämä. Moni täällä asiaa epäilee, mutta he eivät ole ikinä kokeneet todellista työstressiä. Se vie elämäniloa työajan ulkopuolellakin ja tekee kiukkuiseksija lyhytpinnaiseksi. Kokemusta todellakin on.

Tämän varmaan voisi sanoa ääneen? Työstressi ei varmaan ole syy erota?

Vierailija
219/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99% tapauksista johtuu siitä, että seksiä on liian vähän. Anna sille kyytiä makkarissa, niin mies muuttuu hyväntuuliseksi.

50 mammaa alapeukuttaneet. Tottahan tuo on, tiedätte itsekin sen.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään sain lapset pois kotoa, kun vein heidät äidilleni, jotta saisimme miehen kanssa puhuttua.

Edelleenkään mies ei avaa mikä häntä ärsyttää/hiertää. Laittaa joka ikisen asian minun syyksi ja nyt sanoi , että hän on miettinyt yhdeksi ratkaisuksi eroa. Siis eroa? Miksi? Tätä hän ei kerro kun kysyn miksi?

Eikö ero ole sellainen asia, että sitä miettii mielessään aika kauan , ennen kuin tekee päätöksen.

Ap

Olen tosi pahoillani puolestasi, ap. Olen se tuolta ekalta sivulta, jonka ex heittäytyi yht'äkkiä etäiseksi eikö suostunut kertomaan syytä ja jouduin tekemään vasten tahtoani eropäätöksen. Tietämättä edes, miksi erotaan, ja mitä tapahtui. Toivon sydämestäni, ettei teille käy niin. Tuo epätietoisuus jossa elät on jotain aivan hirveää. Ja kun ei voi edes yrittää korjata kun ei tiedä mitä pitäisi korjata. Aivan valtavan epäreilua mieheltä.

Kyllä nuo miehen puheet edelleen mielessä vaivaa. Hän pitää eroa vaihtoehtona, mutta ei esitä mitä muita vaihtoehtoja olisi. Olen ilmoittanut lähteväni tänään lasten kanssa sukuloimaan, en tiedä tuleeko mies mukaan. Toivoin rehellistä keskustelua, missä nyt mennään.

Vaikutat ihmiseltä, joka hyväksyy vain omanlaisensa vastaukset. Mies haluaa eron ja sinä olet sitä mieltä, että ei mies voi eroa haluta!

Muita vaihtoehtoja on vaikka sellainen, että ei erota.

Mitä enemmän intät, sitä varmemmin ja nopeammin mies lähtee etkä koskaan saa tietää, miksi et kelpaa.

Niin. Että jos toinen sanoo haluavansa erota, niin sen vain pitäisi riittää? Jos minulle yhtäkkiä sanotaan, että halutaan erota, niin kyllä minä haluan asiasta vähän kattavampaa keskustelua ihan jo lastenkin takia.

Valitettavasti niin se menee, ei eroa tarvitse selittää varsinkaan ulkopuolisille, mutta ei sille siipallekaan, jos ei kiinnosta. Sinä saat haluta mitä haluat, mutta ei toisen tarvitse vastata.

Okei, no silloinhan se ero on ihan hyvä ratkaisu sille siipallekin. Jos minua uhkaillaan eikä haluta perustella, niin kyllä se ero astuu sitten voimaan myös minun toimestani.

Luen ketjua lopusta alkuun päin enkä siis vielä lukenut ketjun aloittajan kaikkia kommentteja. Tulipa vaan mieleeni, että ap:n mieshän saattaa nimenomaan toivoakin, että ap ottaisi eron. Silloin mies voisi kaikille tutuille sanoa, että VAIMO halusi erota. Eli vaimo on tässä tapauksessa jättäjä ja perheen hajottaja. Syntipukki ja mies itse taas puhdas pulmunen.