Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?

Vierailija
08.04.2023 |

Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.

Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.

Kommentit (1105)

Vierailija
241/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstressi

Tämä. Moni täällä asiaa epäilee, mutta he eivät ole ikinä kokeneet todellista työstressiä. Se vie elämäniloa työajan ulkopuolellakin ja tekee kiukkuiseksija lyhytpinnaiseksi. Kokemusta todellakin on.

Tämän varmaan voisi sanoa ääneen? Työstressi ei varmaan ole syy erota?

Huomaa, ettei sinulla ole mitään käsitystä todellisesta työstressistä. Kun on todellinen työstressi, niin se vie elämäniloa niin paljon, ettei kiinnosta vaikka olisi kuollut. Siinä ei kuule riitä enää energia kuuntelemaan mitään nalkuttavaa akkaa joka tivaa, että mikä nyt on, vaikka sata kertaa sen olet sanonut. Se jolla ei ole kovaa työstressiä ollut, niin ei vaan voi käsittää sen voimakkuutta ja hän helposti ajattelee, että tuolla on nyt jotain muutakin. Ei siinä riitä jaksaminen tapella sitä tuulimyllyä vastaan kun olet henkisesti väsynyt ja vielä pitäisi pahantuulinen akkakin vakuuttaa ja loppujaan ihan sama mitä sanot, niin ei usko.

Edelleen mysteeri, että tämänkö vuoksi sitten ero?

Vierailija
242/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies käyttäytyi ihan kirjaimellisesti juuri noin. Oli toinen nainen. Oli ollut jo puolivuotta. Lopulta sai kierrellen ja kaarrellen kerrottua asiasta.

Oli kireä ja etäinen, koska oli niin kova stressi ja varmaan vähän huono-omatuntokin. Lisäksi varmaan toinen nainen painosti tekemään päätöksiä.

Erohan siitä tuli ja tuon toisen kanssa ovat edelleen yhdessä.

Suosittelen kysymään toisesta naisesta ihan suoraan. Mies saattaa olla jopa helpottunut kun sinä otat asian esille. Ei itse uskalla kertoa, kun ei ehkä vielä ole ihan varma haluaako jättää perheensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet

Vierailija
244/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies käyttäytyi ihan kirjaimellisesti juuri noin. Oli toinen nainen. Oli ollut jo puolivuotta. Lopulta sai kierrellen ja kaarrellen kerrottua asiasta.

Oli kireä ja etäinen, koska oli niin kova stressi ja varmaan vähän huono-omatuntokin. Lisäksi varmaan toinen nainen painosti tekemään päätöksiä.

Erohan siitä tuli ja tuon toisen kanssa ovat edelleen yhdessä.

Suosittelen kysymään toisesta naisesta ihan suoraan. Mies saattaa olla jopa helpottunut kun sinä otat asian esille. Ei itse uskalla kertoa, kun ei ehkä vielä ole ihan varma haluaako jättää perheensä.

Hyvä kuulla. Toivottavasti pääsemme taas pian miehen kanssa keskustelemaan

Vierailija
245/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstressi

Tämä. Moni täällä asiaa epäilee, mutta he eivät ole ikinä kokeneet todellista työstressiä. Se vie elämäniloa työajan ulkopuolellakin ja tekee kiukkuiseksija lyhytpinnaiseksi. Kokemusta todellakin on.

Tämän varmaan voisi sanoa ääneen? Työstressi ei varmaan ole syy erota?

Huomaa, ettei sinulla ole mitään käsitystä todellisesta työstressistä. Kun on todellinen työstressi, niin se vie elämäniloa niin paljon, ettei kiinnosta vaikka olisi kuollut. Siinä ei kuule riitä enää energia kuuntelemaan mitään nalkuttavaa akkaa joka tivaa, että mikä nyt on, vaikka sata kertaa sen olet sanonut. Se jolla ei ole kovaa työstressiä ollut, niin ei vaan voi käsittää sen voimakkuutta ja hän helposti ajattelee, että tuolla on nyt jotain muutakin. Ei siinä riitä jaksaminen tapella sitä tuulimyllyä vastaan kun olet henkisesti väsynyt ja vielä pitäisi pahantuulinen akkakin vakuuttaa ja loppujaan ihan sama mitä sanot, niin ei usko.

Edelleen mysteeri, että tämänkö vuoksi sitten ero?

Kyllä. Ei tarvitse koko ajan olla toiselle selittelemässä ja se hieman helpottaa taakkaa.

Vierailija
246/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on eroa miettinyt, niin kyllä se ajatus on kypsynyt jo jonkin aikaa

Vierailija
247/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa takaumia tuosta läheisyyden välttelystä. Mun mies ihan kavahti kosketustani. Alkoi myös vuoteessa pitää useampaa tyynyä halauksessa, etten vaan pääsisi liian lähelle. Oli milloin mitäkin työjuttua ja ylitöitä ja illanistujaisia. Ei tehty yhdessä enää mitään. Muutokset tapahtui ensin pikkuhiljaa, mutta jälkeenpäin mietittynä homma oli ihan selvä. Lopulta muuttui ihan täysin eri-ihmiseksi. Kun kaikki paljastui olin niin pitkälle tehnyt jo mielessäni eroprosessin, että lähinnä olin helpottunut kun mies muutti pois. Suoraan sen toisennaisen luokse. Tyhmänä pitkään suljin silmät asialta vaikka kyllähän minä tiesin että se pettää.

Vaikeita aikoja oli, mutta aika parantaa!

Vierailija
248/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa takaumia tuosta läheisyyden välttelystä. Mun mies ihan kavahti kosketustani. Alkoi myös vuoteessa pitää useampaa tyynyä halauksessa, etten vaan pääsisi liian lähelle. Oli milloin mitäkin työjuttua ja ylitöitä ja illanistujaisia. Ei tehty yhdessä enää mitään. Muutokset tapahtui ensin pikkuhiljaa, mutta jälkeenpäin mietittynä homma oli ihan selvä. Lopulta muuttui ihan täysin eri-ihmiseksi. Kun kaikki paljastui olin niin pitkälle tehnyt jo mielessäni eroprosessin, että lähinnä olin helpottunut kun mies muutti pois. Suoraan sen toisennaisen luokse. Tyhmänä pitkään suljin silmät asialta vaikka kyllähän minä tiesin että se pettää.

Vaikeita aikoja oli, mutta aika parantaa!

Kuulostaa kauhealta. Meilläkin tuo , että mies on muuttunut täysin erilaiseksi on hälytysmerkki.

Vierailija
249/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä, että mitä hän siinä vielä tekee? Jos hän on miettinyt yhtenä korttina eroa ja aikoo sen kortin kääntää, tehkööt niin. Mutta jos sinä et näe ongelmia niin suurina, että pitäisi erota, niin älä sinä ainakaan ala sanomaan, että se on oikea ratkaisu. Mies hoitakoot eroprosessin.

Vierailija
250/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on jotakin ristiriitoja, joita ette ole ratkaisseet. Ne vaivaavat miestä, mutta ei osaa ottaa puheeksi. Tilanne on mennyt kieroon.

Jos mies haluaa lähteä, et voi estää. On päästettävä irti ja mentävä eteenpäin.

Vierailija
251/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä tapana olla äkkipikainen? Oliko tämä vain jokin uhkailu, että haluaa erota? Onko mies edelleen sitä mieltä?

Jos hän on tosissaan, niin kyllä tuo tilanne on kytenyt kauemmin.

Vierailija
252/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiertelyä, ei kaartelua. Totuus tiskiin mieheltä. Mitä hän haluaa?

Vierailija
253/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan miesten peruskäytöstä. Haluaa erota ehkä on toinen nainen tai ei ole, mutta ei itse kykene eroamaan joten tekee parisuhteesta ja perhe-elämästä niin kurjaa että nainen ratkaisee tilanteen. Vierestä olen seurannut erästä tälläistä (lähisukulainen), miehellä on ollut toinen nainen vuosia ja on käytännössä vetäytynyt perhe-elämästä ja odotta että vaimo ottaisi eron koska ei vaan itse kantamaan vastuuta. Samalla tietysti vaimosta puhutaan pahaa selän takana. Sääliksi käy vaimoa, toisaalta vie uskoa miehiin. Onko hyviä miehiä edes olemassa?

Vierailija
254/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on epävarma ratkaisustaan ja toivoo sinun tekevän päätöksen.

Vierailija
255/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toinen nainen, niin kiusallasikaan et itse eroa. Anna roikkua siinä mihin on itsensä laittanut. Heität sitten vasta helvettiin, kun toinen nainen on kyllästynyt odottamaan ja jättänyt sen. Eihän sekään nyt kauaa saamatonta nahjusta siedä. Keksit itsellesi kivaa tekemistä ja nakitat ukkoparan lastenhoitoon.

Vierailija
256/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisen tutulta kuulostaa apn ja miehensä tilanne. Tuo läheisyydestä ärsyyntyminen ja kädestä kiinni pitämättömyys (oli täällä ihmiset mitä mieltä siitä tahansa) on huolestuttava merkki. Siis kokee puolison niin vastenmieliseksi ettei halua edes koskettaa ei-seksuaalisella tavalla. Ei arvosta toista myöskään sen vertaa, että puhuisi mietteistään ja huolistaan ja kertoisi syyn erotoiveilleen.

Omista suhteista on kokemusta juuri siitä, että toinen etääntyy täysin puhumattomaksi (siis ei edes vastaa johonkin arkipäiväiseen asiaan, että tehdäänkö ruokaa vai otetaanko jotain pakkasesta tms), elää kuin toista ei olisi samassa huoneessa, silloin kun puhuu, on kiukkuinen ja perättömiä syytöksiä lentää, lähtee vaikka jonnekin päiväksi ja yöksi kertomatta asiasta eikä vastaa puhelimeen ja takaisin tullessa tiuskii ettei hänen menonsa kuulu kellekään.

Joka suhteessa ei ollut ihan noin brutaalia menoa, mutta kiukkuisuus, etäisyys ja kosketuksen loppuminen ja jokaisessa tapauksessa taustalla oli toinen nainen. Julkistivat uuden siippansa parissa viikossa, nopein seuraavana viikonloppuna erosta ja mahtavin velikulta meni uuden kanssa naimisiin muutaman kuukauden kuluttua.

Vierailija
257/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on toinen nainen, niin kiusallasikaan et itse eroa. Anna roikkua siinä mihin on itsensä laittanut. Heität sitten vasta helvettiin, kun toinen nainen on kyllästynyt odottamaan ja jättänyt sen. Eihän sekään nyt kauaa saamatonta nahjusta siedä. Keksit itsellesi kivaa tekemistä ja nakitat ukkoparan lastenhoitoon.

Näin juuri. Jos et itse halua erota niin älä ainakaan ota eroa. Hoitakoot mies asian kun on aloittanut. Hän yrittää, että sinä ottaisit eron.

Vierailija
258/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänään lasten kanssa omilta vanhemmiltani. Olin sanonut, että sillä välin mies saa olla kotona rauhassa ja miettiä ratkaisujaan.

No, kun saimme lapset nukkuun, hän onkin ollut minua kohtaan nyt todella mukava. Tuli halaamaan ja pyytelemään anteeksi. Kysyin mistä hän pyytää anteeksi. Kuulemma siitä, että hän on ollut kiukkuinen. Kysyin suoraan , haluatko erota? Hän ei antanut vastausta!!! Tuntuu, että sekoan kohta. Sanoin, että haluan vain yhden vastauksen, onko hän tosissaan eron kanssa sain taas vastauksen, että hän on ajatellut sitä vaihtoehdoksi "tilanteeseemme". Kun ei edes kerro syytä mikä hiertää.. -ap

Vierailija
259/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusuikkarit purkavat paineet joka tasolla ja ukko lähtee valmiiksi voittajafiiliksissä uuteen päivään.

Vierailija
260/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin tänään lasten kanssa omilta vanhemmiltani. Olin sanonut, että sillä välin mies saa olla kotona rauhassa ja miettiä ratkaisujaan.

No, kun saimme lapset nukkuun, hän onkin ollut minua kohtaan nyt todella mukava. Tuli halaamaan ja pyytelemään anteeksi. Kysyin mistä hän pyytää anteeksi. Kuulemma siitä, että hän on ollut kiukkuinen. Kysyin suoraan , haluatko erota? Hän ei antanut vastausta!!! Tuntuu, että sekoan kohta. Sanoin, että haluan vain yhden vastauksen, onko hän tosissaan eron kanssa sain taas vastauksen, että hän on ajatellut sitä vaihtoehdoksi "tilanteeseemme". Kun ei edes kerro syytä mikä hiertää.. -ap

Tuttua huttua, ensin kohdellaan toista surkeasti ja sitten ollaan mielin kielin pari päivää ja sanotaan, ettemmänyt tarkottanukaan mitään. Ja surkea kohtelu jatkuu. Joko ei tiedä mitä haluaa tai tietää, muttei uskalla tehdä päätöstä. Yksi vaihtoehto on pelkkä huomion haku, jotkut tykkäävät draamasta ja erouhkauksilla testaavat, lähteekö toinen taistelemaan suhteen puolesta, niillä ei kyllä ole kaikki kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän