Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?

Vierailija
08.04.2023 |

Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.

Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.

Kommentit (1105)

Vierailija
181/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joku nyt otti sitten tuon kädestä pitämisen oikein nokkiinsa. Se on ollut meillä tapana. Kuten myös halaaminen, pussaaminen, silitykset ym. Kerroin jo aiemmin, että nämä on vähentynyt.

Tuo jo yksistään riittäisi eron syyksi. Anna miehelle tilaa ja aikaa, äläkä ole lääppimässä, pussaamassa ja kädestä pitämässä. Onko tapanasi myös soitella töihinsä, että mitä kuuluu? Tai mitä tehdään ruuaksi.?

Ei ole. Mutta sillon kun mä olen töissä miehen on tapana soitella ja kysellä perusasioita.

Vierailija
182/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joku nyt otti sitten tuon kädestä pitämisen oikein nokkiinsa. Se on ollut meillä tapana. Kuten myös halaaminen, pussaaminen, silitykset ym. Kerroin jo aiemmin, että nämä on vähentynyt.

Tuo jo yksistään riittäisi eron syyksi. Anna miehelle tilaa ja aikaa, äläkä ole lääppimässä, pussaamassa ja kädestä pitämässä. Onko tapanasi myös soitella töihinsä, että mitä kuuluu? Tai mitä tehdään ruuaksi.?

Siis läheisyys riittäisi eron syyksi? Onpa outo ajattelutapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mutta sillon kun mä olen töissä miehen on tapana soitella ja kysellä perusasioita.

No sitten mies on luuseri. Jss ja jne.

Vierailija
184/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten mies on luuseri. Jss ja jne.

Ei tarvi jättää jos mies on jo jättämässä vaimonsa

Vierailija
185/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on koko ajan selvempää, että miehellä on toinen. Ainakin mielessä, vaikkei mitään konkreettista (vielä) olisikaan tapahtunut.

Vierailija
186/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään sain lapset pois kotoa, kun vein heidät äidilleni, jotta saisimme miehen kanssa puhuttua.

Edelleenkään mies ei avaa mikä häntä ärsyttää/hiertää. Laittaa joka ikisen asian minun syyksi ja nyt sanoi , että hän on miettinyt yhdeksi ratkaisuksi eroa. Siis eroa? Miksi? Tätä hän ei kerro kun kysyn miksi?

Eikö ero ole sellainen asia, että sitä miettii mielessään aika kauan , ennen kuin tekee päätöksen.

Ap

Olen tosi pahoillani puolestasi, ap. Olen se tuolta ekalta sivulta, jonka ex heittäytyi yht'äkkiä etäiseksi eikö suostunut kertomaan syytä ja jouduin tekemään vasten tahtoani eropäätöksen. Tietämättä edes, miksi erotaan, ja mitä tapahtui. Toivon sydämestäni, ettei teille käy niin. Tuo epätietoisuus jossa elät on jotain aivan hirveää. Ja kun ei voi edes yrittää korjata kun ei tiedä mitä pitäisi korjata. Aivan valtavan epäreilua mieheltä.

Kyllä nuo miehen puheet edelleen mielessä vaivaa. Hän pitää eroa vaihtoehtona, mutta ei esitä mitä muita vaihtoehtoja olisi. Olen ilmoittanut lähteväni tänään lasten kanssa sukuloimaan, en tiedä tuleeko mies mukaan. Toivoin rehellistä keskustelua, missä nyt mennään.

Vaikutat ihmiseltä, joka hyväksyy vain omanlaisensa vastaukset. Mies haluaa eron ja sinä olet sitä mieltä, että ei mies voi eroa haluta!

Muita vaihtoehtoja on vaikka sellainen, että ei erota.

Mitä enemmän intät, sitä varmemmin ja nopeammin mies lähtee etkä koskaan saa tietää, miksi et kelpaa.

Niin. Että jos toinen sanoo haluavansa erota, niin sen vain pitäisi riittää? Jos minulle yhtäkkiä sanotaan, että halutaan erota, niin kyllä minä haluan asiasta vähän kattavampaa keskustelua ihan jo lastenkin takia.

Miksi? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Olennainen on lopputulos eli ero, ei sillä syyllä ole merkitystä millekään eikä ero katoa sillä, että jätetyksi itsensä kokeva lupaa muuttua. Lapsille ei eron syyllä ole merkitystä, joten miksi heidät pitää sotkea tähän mukaan?

Vai oletko niitä, jotka ostaessaan sinisen paidan selittävät myyjälle pitkään ja hartaasti, miksi ei kukallista, vihreää tai raidallista paitaa ihan kuin sinisen paidan osto sillä jotenkin oikeutuisi.

Vierailija
187/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on koko ajan selvempää, että miehellä on toinen. Ainakin mielessä, vaikkei mitään konkreettista (vielä) olisikaan tapahtunut.

Toinen mielessä? Mietit siis, että hän miettii jotakin toista, mutta ei ole varma?

Voisko mies haluta jotain muutosta? Onko joku nainen osoittanut kiinnostusta?

Vierailija
188/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi on jo kiikarissa, mies vielä epäröi. Aloittaisiko alusta toisen kanssa ja jättäisi perheen. Olisi helpompaa olla jättäjä kuin jätetty. Kuka voi vain yhtenä iltana ilmoittaa, että olen ajatellut eron olevan oikea ratkaisu ilman , että parisuhteessa on jotain oikeaa ongelmaa?

Vierailija
189/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tänään , miten hän on ajatellut hoitaa käytännön asiat, talon myyminen, lasten huoltajuus asiat jne. En saanut vastausta. Mies menee kuoreensa ja jankkaa vain "eron olevan yksi vaihtoehto". Lisäksi paljasti , että on miettinyt useasti eroa. Ilman syytä.

Jos syy on se, että mies kaipaa vapautta. Haluaisi jotakin ihan muuta, eikä uskalla kertoa joten kokee vain eron olevan helppo.

Ehkä hän haluaisi avoimen suhteen?

Vierailija
190/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sun on saatava mies kertomaan mitä hän puuhaa selkäsi takana.

Epäilee omaa vaimoaan ja itse salaa sinulta selkeästi jotakin... Ei kuulosta hyvältä. "Pitkät työpäivät" on aika perus juttu näissä kun tapaa uutta rakastaa.

Sano miehellesi, että jos hän erota haluaa, niin valmistautuu huomenna kertomaan lapsille asian.

Vierailija
191/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä, 7:34 tehty miestä haukkuva aloitus.

Miksi en ylläty?

Vierailija
192/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään sain lapset pois kotoa, kun vein heidät äidilleni, jotta saisimme miehen kanssa puhuttua.

Edelleenkään mies ei avaa mikä häntä ärsyttää/hiertää. Laittaa joka ikisen asian minun syyksi ja nyt sanoi , että hän on miettinyt yhdeksi ratkaisuksi eroa. Siis eroa? Miksi? Tätä hän ei kerro kun kysyn miksi?

Eikö ero ole sellainen asia, että sitä miettii mielessään aika kauan , ennen kuin tekee päätöksen.

Ap

Olen tosi pahoillani puolestasi, ap. Olen se tuolta ekalta sivulta, jonka ex heittäytyi yht'äkkiä etäiseksi eikö suostunut kertomaan syytä ja jouduin tekemään vasten tahtoani eropäätöksen. Tietämättä edes, miksi erotaan, ja mitä tapahtui. Toivon sydämestäni, ettei teille käy niin. Tuo epätietoisuus jossa elät on jotain aivan hirveää. Ja kun ei voi edes yrittää korjata kun ei tiedä mitä pitäisi korjata. Aivan valtavan epäreilua mieheltä.

Kyllä nuo miehen puheet edelleen mielessä vaivaa. Hän pitää eroa vaihtoehtona, mutta ei esitä mitä muita vaihtoehtoja olisi. Olen ilmoittanut lähteväni tänään lasten kanssa sukuloimaan, en tiedä tuleeko mies mukaan. Toivoin rehellistä keskustelua, missä nyt mennään.

Vaikutat ihmiseltä, joka hyväksyy vain omanlaisensa vastaukset. Mies haluaa eron ja sinä olet sitä mieltä, että ei mies voi eroa haluta!

Muita vaihtoehtoja on vaikka sellainen, että ei erota.

Mitä enemmän intät, sitä varmemmin ja nopeammin mies lähtee etkä koskaan saa tietää, miksi et kelpaa.

Niin. Että jos toinen sanoo haluavansa erota, niin sen vain pitäisi riittää? Jos minulle yhtäkkiä sanotaan, että halutaan erota, niin kyllä minä haluan asiasta vähän kattavampaa keskustelua ihan jo lastenkin takia.

Miksi? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Olennainen on lopputulos eli ero, ei sillä syyllä ole merkitystä millekään eikä ero katoa sillä, että jätetyksi itsensä kokeva lupaa muuttua. Lapsille ei eron syyllä ole merkitystä, joten miksi heidät pitää sotkea tähän mukaan?

Vai oletko niitä, jotka ostaessaan sinisen paidan selittävät myyjälle pitkään ja hartaasti, miksi ei kukallista, vihreää tai raidallista paitaa ihan kuin sinisen paidan osto sillä jotenkin oikeutuisi.

Olipa outo asetelma.

Vierailija
193/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi on jo kiikarissa, mies vielä epäröi. Aloittaisiko alusta toisen kanssa ja jättäisi perheen. Olisi helpompaa olla jättäjä kuin jätetty. Kuka voi vain yhtenä iltana ilmoittaa, että olen ajatellut eron olevan oikea ratkaisu ilman , että parisuhteessa on jotain oikeaa ongelmaa?

Jep. Nopea ero ennen kuin uusi rakastaja paljastuu. Mies ei halua pettäjän leimaa, koska tietää miten se vaikuttaa esim lapsiin

Vierailija
194/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen mielessä? Mietit siis, että hän miettii jotakin toista, mutta ei ole varma?

On vähintään ihastunut johonkuhun toiseen, sitä tarkoitin.

Vierailija
195/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa lähteä suhteesta. On ihastunut toiseen kenties ja kuvittelee elämän olevan parempaa mahdollisesti toisen kanssa?

Vierailija
196/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähintään ihastunut johonkuhun toiseen, sitä tarkoitin.

Kallistun koko ajan tälle tielle. Miksi mies heittää eron ilmoille, ilman sitä, että on joku muu kiikarissa?

Jos kehtaa pettää, kehtaa myös kertoa totuuden tekemisistään .

Vierailija
197/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Nopea ero ennen kuin uusi rakastaja paljastuu. Mies ei halua pettäjän leimaa, koska tietää miten se vaikuttaa esim lapsiin

Itselleni kävi juuri näin. Yhtenä päivänä exä sanoi, että hän on miettinyt , että voisi olla hyvä erota. En ymmärtänyt miksi. Meillähän oli kaikki hyvin ? Pari viikkoa eron jälkeen oli facebookissa ilmoitus uudesta parisuhteesta.

Silloin tiesin, että tätä oli jatkunut jo pidempään. Exä ei halunnut ilmeisesti loukata minua, eikä saada sitä pettäjän leimaa.

Vierailija
198/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisenä ero on aika rankkaa prosessi. Asunto pitää kenties myydä, omaisuus jakaa. Miettiä lasten huoltajuus asiat kuntoon. En usko, että kukaan lähtisi näihin ihan kevyin perustein "kunhan nyt vaan ehdotan tällästä" . Onkohan mies miettinyt mitä ero oikeasti on kaikkine asiakirjoineen. Se ei ole vain lähtö kodista poikamiesboxiin.

Vierailija
199/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla toista, että rupeaa ärsyttämään läheisyyslähentelyt, kun vituttaa. Itselläkin kun on pinna kireällä, niin vähiten siinä kaipaa, että nainen tulee kiehnäämään ja halailemaan. Siinä on aina räjähdys herkässä. Siinä tilassa vaan ei ole sisäistä energiaa moiseen.

Vierailija
200/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla toista, että rupeaa ärsyttämään läheisyyslähentelyt, kun vituttaa. Itselläkin kun on pinna kireällä, niin vähiten siinä kaipaa, että nainen tulee kiehnäämään ja halailemaan. Siinä on aina räjähdys herkässä. Siinä tilassa vaan ei ole sisäistä energiaa moiseen.

Ja tämän vuoksi voisit vaikka erota?