Raha ei tuo onnea ja koolla ei ole väliä. Mitä muita valheita käytetään lohdutuksena?
Rumat ne vaatteilla koreilee, tuli vielä mieleen
Kommentit (890)
Raha ei tee onnelliseksi, mutta mieluummin itken Jaguarissani kuin ruuhkabussissa.
Koolla ei ole väliä, kunhan se ei ole liian pieni, eikä liian suuri.
Ahneella on kylläinen loppu.
Mikä ei tapa, sattuu v*tusti.
Kel' onni on, siitä onni näkyy.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on korkeammalla kuin siihen pudonnut.
Ei kysyvä tieltä enempää eksy, kun on jo eksyksissä.
Hyvin suunniteltu on vielä kokonaan tekemättä.
Rohkea rokan syö ja menee elokuviin.
No, ajatellaan että saisin valtavasti rahaa. Kyllä se varmasti saisi ainakin jonkin verran unohtamaan oman pienen penikseni, joka tuo nyt minulle onnettomuutta ja häpeää. Tässä tapauksessa raha siis toisi selvästi onnea. Ja toisinpäin iso penis saisi hieman unohtamaan köyhyyteni.
Kaikki me ollaan kuolleita ja kuopattuja aika lyhyen ajan päästä. Kukaan ole tullu kertomaan onko raha tuonu onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi esimerkiksi että kun on rahaa, voi viettää illanistujaisia ystävien kanssa. Okei. Eli jos ei ole rahaa, ei siis voi viettää aikaa ystävien kanssa? Ajatellaan ystäväporukkaa joilla kaikilla on rahaa. Yhdeltä raha otetaan pois. Hänkö ei siis enää voi tulla illanistujaisiin ystävien kanssa? Jos kyse on ystävyydestä, ei mielestäni pitäisi olla mitään merkitystä. Mutta jos näin käy, eikö kyse alunperinkin ole ollut jostain muusta? Mistä? Mitä tällainen rahalla saatava onni on? Onko se onnea ensinkään?
Rahalla ei saa onnea. Rahalla saa asioita. Voi saada terveyspalveluita, auton, asunnon tai toppatakin niinkuin joku sanoi. Ja se on hyvä juttu. Mutta onnea sillä ei saa;)
Tietyn iän ja sivistystason jälkeen illanistujaiset eivät enää ole halpiskaljan kiskomista kerrostaloyksiössä vaan ne ovat ruokailuja ravintolassa yhdistettynä teatterinäytökseen, kylpyläkäyntejä, viininmaisteluita tai muuta vastaavaa. Nämä asiat maksavat. Sinne on hankala tulla, jos rahaa ei ole. Eikä sinne haluta ihmistä, joka valittaa, kun ei ole rahaa eikä pysty osallistumaan.
Tuo on herrain herkkua. Kyllä me istutaan iltaa ilman hienouksia. Ja rahaa löytyy sopivasti, kaikilla on mukavaa.
Jos on aidoista ihmissuhteista kyse, puitteilla ei ole merkitystä. Toki puitteet on kivoja, mutta merkitystä niillä ei ole.
Miten köyhä osallistuu niihin illanistujaisiin. Vaikka puitteilla ei ole väliä niin kai ne jossain sisällä pidetään, ainakin kylmillä ilmoilla.
Jos on nyytäärit niin kaikkien pitää tuoda jotain samanarvoista, sen köyhänkin. Ei voi tyhjin käsin tulla mukaan.
Tai jos on jonkun kotona vuorotellen ja kukin vastaa silloin tarjoilusta köyhälle se oma vuoro onpainajainen.Ei kukaan jaksa illanistujaisia pitempään pelkän vesilasin äärellä.
Jotain purtavaa pitää löytyä tai juotavaakin useimmiten.
Kyllä minä kokisin kiusallisena osallistua köyhänä ja muut aina tarjoaisivat minulle. Tai muilla hyvät tarjoilut ja minulla paljon huonommat. Kyllä köyhää aikuista ihmistä se nolottaa. Mieluummin ei osallistu.Siinähän se ongelma köyhällä on, jos joku nyt ymmärtää ymmärtää.
Miten itse ajattelet tilannetta että ystäväsi olisi köyhä ja sinulla rahaa, haluaisitko hänen vetäytyvän pois kun tuntee kiusaantuneisuutta? Toisena ajatuksena, jos muut aina tarjoaisivat sinulle, kun niin haluavat tehdä, mutta sinä vetäydyt kiusaantuneena pois, eikö ongelma ole silloin ainoastaan sinun? Kolmantena, jos tuntuu että joutuu ikäänkuin kilpailemaan että olisi yhtä hyvät tarjoilut, mistä siinä on itseasiassa kyse? Lopuksi, minulla on vähävaraisia ystäviä. En kyläillessä odota muuta kuin että saan nauttia heidän seurastaan. Kuppi euroshopper kaffetta siinä samalla riittää oikein hyvin;)
Sen saat mistä luovut.
Aika parantaa haavat.
Asioilla on tapana järjestyä.
Lyhyt tukka on pirteä ja sopii sinulle hyvin.
En minä ole ollenkaan huomannut että olisit lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi esimerkiksi että kun on rahaa, voi viettää illanistujaisia ystävien kanssa. Okei. Eli jos ei ole rahaa, ei siis voi viettää aikaa ystävien kanssa? Ajatellaan ystäväporukkaa joilla kaikilla on rahaa. Yhdeltä raha otetaan pois. Hänkö ei siis enää voi tulla illanistujaisiin ystävien kanssa? Jos kyse on ystävyydestä, ei mielestäni pitäisi olla mitään merkitystä. Mutta jos näin käy, eikö kyse alunperinkin ole ollut jostain muusta? Mistä? Mitä tällainen rahalla saatava onni on? Onko se onnea ensinkään?
Rahalla ei saa onnea. Rahalla saa asioita. Voi saada terveyspalveluita, auton, asunnon tai toppatakin niinkuin joku sanoi. Ja se on hyvä juttu. Mutta onnea sillä ei saa;)
Tietyn iän ja sivistystason jälkeen illanistujaiset eivät enää ole halpiskaljan kiskomista kerrostaloyksiössä vaan ne ovat ruokailuja ravintolassa yhdistettynä teatterinäytökseen, kylpyläkäyntejä, viininmaisteluita tai muuta vastaavaa. Nämä asiat maksavat. Sinne on hankala tulla, jos rahaa ei ole. Eikä sinne haluta ihmistä, joka valittaa, kun ei ole rahaa eikä pysty osallistumaan.
Tuo on herrain herkkua. Kyllä me istutaan iltaa ilman hienouksia. Ja rahaa löytyy sopivasti, kaikilla on mukavaa.
Jos on aidoista ihmissuhteista kyse, puitteilla ei ole merkitystä. Toki puitteet on kivoja, mutta merkitystä niillä ei ole.
Miten köyhä osallistuu niihin illanistujaisiin. Vaikka puitteilla ei ole väliä niin kai ne jossain sisällä pidetään, ainakin kylmillä ilmoilla.
Jos on nyytäärit niin kaikkien pitää tuoda jotain samanarvoista, sen köyhänkin. Ei voi tyhjin käsin tulla mukaan.
Tai jos on jonkun kotona vuorotellen ja kukin vastaa silloin tarjoilusta köyhälle se oma vuoro onpainajainen.Ei kukaan jaksa illanistujaisia pitempään pelkän vesilasin äärellä.
Jotain purtavaa pitää löytyä tai juotavaakin useimmiten.
Kyllä minä kokisin kiusallisena osallistua köyhänä ja muut aina tarjoaisivat minulle. Tai muilla hyvät tarjoilut ja minulla paljon huonommat. Kyllä köyhää aikuista ihmistä se nolottaa. Mieluummin ei osallistu.Siinähän se ongelma köyhällä on, jos joku nyt ymmärtää ymmärtää.
Miten itse ajattelet tilannetta että ystäväsi olisi köyhä ja sinulla rahaa, haluaisitko hänen vetäytyvän pois kun tuntee kiusaantuneisuutta? Toisena ajatuksena, jos muut aina tarjoaisivat sinulle, kun niin haluavat tehdä, mutta sinä vetäydyt kiusaantuneena pois, eikö ongelma ole silloin ainoastaan sinun? Kolmantena, jos tuntuu että joutuu ikäänkuin kilpailemaan että olisi yhtä hyvät tarjoilut, mistä siinä on itseasiassa kyse? Lopuksi, minulla on vähävaraisia ystäviä. En kyläillessä odota muuta kuin että saan nauttia heidän seurastaan. Kuppi euroshopper kaffetta siinä samalla riittää oikein hyvin;)
Olen siis itse tämä köyhä. Minun tuttavapiirissäni on kyläilyssä vastavuoroisuuden periaate. Mikä onkin ihan ok, en halua olla vapaamatkustajana tai lokkeilla. Kuten nykyään täällä sanotaan, aika ikeästikin monesti.
Siksi vetäydyn monesti koska esimerkiksi jotkut synttärit vaatisivat, että laitan myös itse synttärijuhat jos muidenkin juhliin osallistun. Plus tietysti lahjat.
Jospa tarjoilut olisivatkin euroshopperin kahvikupin luokkaa.
Kovin on sinulla ruusuiset kuvitelmat jos vuodesta toiseen kaveripiiri kokoontuu mustan halvimman kahvikupposen ääreen.
Eikä koskaan mitään isompaa olisi.
Ikäkin minun tuttavapiirissäni vaikuttaa, monella on sellaisia tasavuosia joita juhlitaan vuorotellen. Nuorempana näitä ei niin ehkä ole.
Jos itse en pysty juhlia järjestämään enkä sankarille lahjoja ostamaan on helpompaa olla menemättä. Onhan se kiusaannuttavaa olla mukana ilman omaa vastavuoroisutta, niin se vain on.
Hiljaisuus on myöntymisen merkki.
Joskus voi toki olla niin, että on jostain samaa mieltä jos ei erikseen sano olevansa eri mieltä. Useimmiten hiljaisuus ei kyllä ole myöntymisen merkki vaan päinvastoin. Kaikki eivät osaa pitää puoliaan vaan joku voi mennä ihan lukkoon ollessaan eri mieltä jostain. Ja jos henkilö a kysyy viestillä henkilöltä b että voitaisiinko tavata ja henkilö b ei vastaa hänelle yhtään mitään, se kyllä tarkoittaa että henkilöä b ei kiinnosta tavata (jos häntä kiinnostaisi tavata, hän kyllä vastaisi).
Mitä se vanha sanonta " pitää kynttilää vakan alla " tarkoittaa? Olen kai juonut jonkun osan päästäni, mutta mitä se on suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
No, ajatellaan että saisin valtavasti rahaa. Kyllä se varmasti saisi ainakin jonkin verran unohtamaan oman pienen penikseni, joka tuo nyt minulle onnettomuutta ja häpeää. Tässä tapauksessa raha siis toisi selvästi onnea. Ja toisinpäin iso penis saisi hieman unohtamaan köyhyyteni.
Rahalla voisi ehkä ostaa lisää kokoa?
Rahalla ei saa airtoa rakkautta, mutta sillä voi ostaa kopion, jota ei erota aidosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se orgasmi ole naiselle niin tärkeä, läheisyys on parasta seksissä. Wtf?
Ei se olekaan. Tärkeintä on läheisyys. Mutta tottakai haluat että kumppanisi saa sen orgasmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei oikeesti tuo onnea, rakkaus, hyvät ihmissuhteet ja hyvä itsetunto tuo.
Ainoastaan ehdoton rakkaus tuo onnea. Miehen elämässä ainoa ehdoton rakkaus tulee omalta äidiltä.
Kyllähän ehdotonta rakkautta saa myös omalta koiralta. Se rakastaa sinua sellaisena kuin olet. Tietysti se ei muusta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla voisi ehkä ostaa lisää kokoa?
Olen tutkinut. Ei onnistu tai liian suuret riskit.
Lisäksi olen köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Pieni penis voi olla ongelma myös partnerille. Olen seurustellut yhden tällaisen kanssa. Suhde ei kaatunut kokoon vaan siihen että mies oli kusipää
Yrittänyttä ei laiteta.
Kenellekään ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmässä
Tuohan pitää täysin paikkansa, jos ajattelee kauneutta kiinnostavuutena ja mahdollisena kumppanina. Myönnän, olen mies ja siten kykenemätön arvostelemaan naisia. Laitoin parin työkaverin kanssa työpaikan naisia kiinnostavuusjärjestykseen. Minun ykkönen oli muilla viidentenä ja kahdeksantena. Toisen ykkönen oli mielestäni ärsyttävä kaakattaa, jonka kanssa en olisi voinut kuvitella mitään. Kauneus on katsojan silmässä.
Että mitä?!😳
Laitoitte työpaikan naisia kiinnostavuusjärjestykseen?
Taas laski miesten pisteet. En ole koskaan ikinä kuullut naisten tekevän mitään tuon kaltaistakaan. Oletteko 20v poikasia kaikki? Muuten noin lapsellista ei voi selittää.
Ihan samaa tekevät naisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla ei saa airtoa rakkautta, mutta sillä voi ostaa kopion, jota ei erota aidosta.
Nopealla vilkaisulla ei erotakkaan. Tarkemmin katsottuna... No, toiset ei pysty tarkemmin katsomaan, toiset eivät uskalla. Tekee liian kipeää. Epäaito rakkaus sattuu vähemmän kuin aito. Joku tietysti sanoo tähän että sitten kannattaa tottakai valita epäaito;)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se vanha sanonta " pitää kynttilää vakan alla " tarkoittaa? Olen kai juonut jonkun osan päästäni, mutta mitä se on suomeksi?
Se tarkoittaa että voisit neuvoa ystävääsi et vain tee sitä.
Ystäväni on aina "hyvä" lohduttamaan minua kun puhutaan työttömyydestäni. Kertoi miten ystävänsä sai vakituisen työpaikan vaikka oli juuri todettu syöpä ja kertoi sen haastattelussa. Toisella kerralla sanoi että kyllä meillä täällä X kaupungissa on töissä yli viiskymppisiäkin, koko ajan palkataan johonkin. Itsehän hän ei päässyt minnekään töihin vaan joutui perustamaan yrityksen joita on samassa kaupungissa kymmeniä ennestään. Mies elättää huippupalkalla niin on helppo "näyttää paikka" köyhemmille.
Tyypillinen miehen elättämä pikkurouva joka ei ymmärrä pienituloisen elämästä mitään. Raivostuttaa!