Päihdeongelmaisten paapominen ja tukeminen pitäisi lopettaa
Täälläkin on ollut paljon keskustelua, pitäisikö työttömiltä, vähävaraisilta ja opiskelijoilta esimerkiksi leikata asumistukea.
Olen sitä mieltä, että päihdeongelmaisten paapominen ja tukeminen veronmaksajien rahoilla pitäisi lopettaa.
Hoitopaikkoja pitäisi järjestää ja laittaa vaikka pakkohoito-mahdollisuus päihdeongelmaisille, mutta muun paapomisen voisi lopettaa. Jos henkilö ei kykene työhön siksi, että on päihdeongelmainen, tuet pienemmiksi. Sitten kun hoitaa päihdeongelmansa ja itsensä työkykyiseksi, voisi saada enemmän tukea.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että päihdesairaudesta kärsivät tulee itse yksin parantua sairaudestaan ja sitten hän on oikeutettu apuun? Just joo😂
Olen ollut monen päihdeongelmaisen läheinen ja kaikenlainen paapominen mahdollistaa päihteidenkäytön. Niin se vaan menee. Ihmisen toipuminen alkaa vasta sitten, kun ei ole kukaan muu pelastamassa ja hoitamassa asioita, vaan on pakko itse ottaa vastuu omasta elämästään. Jos äitee tai kumppani tuo ruokaa tai yhteiskunta paapoo ja kannattelee, päihteidenkäyttäjä voi keskittyä päihteisiin.
Jokatapauksessa veronmaksajat ei halua maksaa kenenkään työttömän kaljanjuontia ja siksi sosiaaliturvaa leikataan. Ei kuitenkaan ole oikein, että leikkaukset kohdistuu sellaisiinkin, jotka opiskelee tai tekee töitä tukia vastaan, harrastaa aktiivista liikuntaa, elää raitista elämää ja huolehtii omasta työkunnostaan. Kokoomus sai vaalivoiton, koska palkansaajat ei enää halua elättää ihmisiä, jotka mieluummin juo kuin lähtee aamuisin töihin.
Ei ihmekään että ne sun läheiset on joutunut sinne pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain että mitä kävisi jos paatunut alkoholisti laitettaisiin pakkohoitoon ilman motivaatiota? Auttaisiko se?
Otettaisiin rahat pois? Uskoisin että tämä johtaisi asunnottomuuteen. Se asunto voi olla monelle se joka pitää jokseensakin vielä elämänsyrjässä kiinni. Jotenkin yhteiskunnan pitäisi kuitenkin heistä huolta pitää. Jäätymäänkö ulos jätettäisiin? Rappukäytäviin nukkumaan? Läheisten harteille?
Velvoitettaisiin enemmän käymään kuntoutuksessa rahansaannin ehdoksi? Veikkaan että paljon olisi poissaoloja. Eräs tuttuni piti kursseja jonne tk-etuuden menettämisen uhalla laitettiin ihmisiä.siellä he vapisevin käsin yritti kamalassa krapulassa selviytyä. Osa tuli viinalta haisevana.
Se on surkeaa mutta tähän ei ole helppoja ratkaisuja.
Mun mielestä paras ratkaisu olisi hyötykäyttää näitä paikkakuntien joutomaita tienvarsilla.
Ei muutaku hirsimökkejä sopiviin paikkoihin ja kaikkein mökäisimmät denat ja nistit niihin asumaan, pois kerrostaloista ja muista.
Näissä olis se etu myöskin, että tottahan toki niistä tulisi niitä bilemökkejä minne muutkin lähtee häröilee kun tekee mieli häröillä, aina on bileet jossain kun tekee mieli.
Kyllä jokaisella jonkunlainen kotilo pitää olla vaikka olisi millainen sekopää, mutta ei sen mun mielestä tarvii olla sellainen missä muiden elämä häiriintyy enemmän tai vähemmän pahasti.
Kuten kaikkien muiden sairauksien hoitaminen.
Alkoholistit ovat erinomaisia valehtelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma että kokoomus ja persut hallitus ei tee mitään päihdeongelmille. Molemmat puolueet edustaa kovia arvoja niin siksi niiltä on turha odottaa parannuksia ongelmiin. Ei sillä että muutkaan puolueet olisivat paljon parempia. Asiantuntijoiden neuvot ei kelpaa poliitikoille päihdepolitiikassa. Haittojen kasvu tulee jatkumaan kun jatketaan samalla toimimattomalla tavalla.
Toivottavasti eivät käytä yhtään rahaa näihin. Ärsyttää muutenkin, kun koko kansaa pitää holhota vain siksi, että joku pölö ei osaa käyttää alkoholia.
Holhoaminen ei ole vielä koskaan vähentänyt minkään päihteen käyttöä. Alkoholille on vähemmän haitallinen vaihtoehto mutta sitä joutuu käyttämään laittomasti. Poliitikoilla on sokea ja perusteeton usko kieltojen toimivuuteen. Nuuskan myyntikieltokin lisäsi nuuskan käyttöä. Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku päihdepolitiikassakin.
Päihdeporukoissa mitä tiedän vedetään päänsä kaikella sekaisin. Kannabista alkoholin päälle. Muita päihteitä. Miten kannabiksen laillistaminen tähän auttaisi?
Se kannabis voimistaa alkoholin vaikutusta voimakkaasti.
On lopulta parempi polttaa pajaria ja juoda muutama kalja tai useampikin, kuin pelkästään se salkullinen kaljaa.
Ja tässäkin pitää ottaa huomioon se, että käyttöjärjestystä on myöskin pakko kontrolloida kun imailee häppää ja pilveä.
Kaikkein klassisin moka on polttaa paukut voimakkaan humalan päälle, tämä päätyy aika poikkeuksetta siihen että herää aamulla vessanpöntön vierestä yrjöltä haisten.
Kun taasen polttelee eka ja samalla vähän tissuttelee, niin jaksaa koko illan ilman ongelmia, ja monesti menee sitä keittoakin vähemmän kun alkaa muuten huone pyörii silmissä liikaa jos juo samalla vanhaan tahtiin.
Haitat siis vähenee siinä kokonaisuutta ajatellen, vaikka se äkkiseltään ajateltuna tosi uskomattomalta kuulostaakin.
Kuvailet sekakäyttöä ratkaisuksi alkoholismiin. Kas kun et ehdota että pameja alkoholin kanssa vaikutusta tehostamaan. No niistä tapauksista moni päätyykin poliisin kanssa tekemisiin kun tekee kaikkea sekavuustilassaan. Ilmeisesti sekakäyttäjät on kaikkein sekavimpia, joskus luin kuvauksen putkassa olevista. Minun mielestäni tuo sekakäyttöpolku on alkulähde vakavammille mt-ongelmille.
Heh, menepä huvikseen kyselee niin lekureilta kuin heidän "hoidossa" olevilta päihteidenkäyttäjiltäkin, mitä on tarjottu jonkun päihdeongelman tilalle.
Vastaus tulee olee lähes poikkeuksetta että toisenlaisia päihteitä.. eikun köh.. siis lääkkeitä.
Sun mielipide on ihan turha, jos sun tieto ei sisällä henkilökohtaista kosketusta aiheeseen kuin korkeintaan joidenkin lehtijuttujen ja vastaavien muodossa.
Jos sulla olisi kokemusta, niin tietäisit senkin, että pameista menee filmi poikki häpän kanssa.
Pilven kanssa ei mene, vaan lopputulos on aina nukkumaan meno joko pöntön kautta tai sitten suoraan ilman mitään sekoiluja.
Minä olen kyllä masennuslääkkeitä aikanaan käyttänyt. Nuorena niitä määrättiin. Nuorena sitten teki mieli myös juhlia niin sitten juhlittiin vaikka oli masennuslääkitys päällä. Koen että tuo vaikutti estoihin hyvin negatiivisella tavalla ja sammuin usein nopeaa. Velvollisuuteni hoidin elämässä mutta morkkiksista kärsin toisinaan juomisten jälkeen. Loppupeleissä olo ei ollut lääkityksessä etenkään pitemmän päälle hyvä vaan se leikkasi tunteita ja teki vähän apatisoituneen mitäänsanomattoman olon. Huomasin että lääkityksellä teki jopa enemmän mieli juoda kuin normaalitilanteessa.
Onhan sekin toki yhdenlaista, vaikkakin varmaankin yhteiskunnassa melko yleistä sekakäyttöä (vaikka aineet laillisia) eli todentotta, mikä olen tässä suhteessa sanomaan. Sen kummemmin en ole kokeillut päihteitä.
Niputan myös lääkäreiltä saadut pillerit psykoaktiivisesti vaikuttaviksi aineiksi nykyään (vaikka onkin laillisia) joiden negatiiviset vaikutukset voi olla suurempia kuin myönnetään. Yhtälailla niihinkin keho tulee tietyllä tapaa fyysisesti riippuvaiseksi vaikka tuosta ei lääkäri muistanut sanoa. Vieroitusoireet olivat hirveitä.
Lopetin masennuslääkkeet ja lopetin alkoholin. Tunteidenkäsittelytaitojen opettelu on ollut minun juttuni. Uskon että tällainen kemikaalikuorma aivoille ei ole hyväksi, mielenterveydelle, muistillekaan varmaan eikä ollut varmasti edes tunne-elämällenikään. Suhtaudun kriittisesti eri aineiden yhdistelyyn, itsensä niillä turruttamiseen ja myös kannabikseen. Kannabispsykoosit on todellisia. Toki varmaan ties millä aineilla voi varmaan itsensä psykoosiin vetää jos etenkin siihen alttius on. En ihmettelisi vaikka lääkärienkin rohdoilla.
Jos on ollut varaa juoda itsensä alkoholisti kuntoon, on vara hoidattaa itsensä halutessaan alkoholista irti. Yhteiskunnalla on todella tarpeellisia rahareikiä saada esim lasten leikkaukset toimimaan sekä esim ortopediset leikkaukset seisoo Hussissa. Ei yhyeiskuntaa tarvitse juomisen lopettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma että kokoomus ja persut hallitus ei tee mitään päihdeongelmille. Molemmat puolueet edustaa kovia arvoja niin siksi niiltä on turha odottaa parannuksia ongelmiin. Ei sillä että muutkaan puolueet olisivat paljon parempia. Asiantuntijoiden neuvot ei kelpaa poliitikoille päihdepolitiikassa. Haittojen kasvu tulee jatkumaan kun jatketaan samalla toimimattomalla tavalla.
Toivottavasti eivät käytä yhtään rahaa näihin. Ärsyttää muutenkin, kun koko kansaa pitää holhota vain siksi, että joku pölö ei osaa käyttää alkoholia.
Holhoaminen ei ole vielä koskaan vähentänyt minkään päihteen käyttöä. Alkoholille on vähemmän haitallinen vaihtoehto mutta sitä joutuu käyttämään laittomasti. Poliitikoilla on sokea ja perusteeton usko kieltojen toimivuuteen. Nuuskan myyntikieltokin lisäsi nuuskan käyttöä. Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku päihdepolitiikassakin.
Päihdeporukoissa mitä tiedän vedetään päänsä kaikella sekaisin. Kannabista alkoholin päälle. Muita päihteitä. Miten kannabiksen laillistaminen tähän auttaisi?
Se kannabis voimistaa alkoholin vaikutusta voimakkaasti.
On lopulta parempi polttaa pajaria ja juoda muutama kalja tai useampikin, kuin pelkästään se salkullinen kaljaa.
Ja tässäkin pitää ottaa huomioon se, että käyttöjärjestystä on myöskin pakko kontrolloida kun imailee häppää ja pilveä.
Kaikkein klassisin moka on polttaa paukut voimakkaan humalan päälle, tämä päätyy aika poikkeuksetta siihen että herää aamulla vessanpöntön vierestä yrjöltä haisten.
Kun taasen polttelee eka ja samalla vähän tissuttelee, niin jaksaa koko illan ilman ongelmia, ja monesti menee sitä keittoakin vähemmän kun alkaa muuten huone pyörii silmissä liikaa jos juo samalla vanhaan tahtiin.
Haitat siis vähenee siinä kokonaisuutta ajatellen, vaikka se äkkiseltään ajateltuna tosi uskomattomalta kuulostaakin.
Kuvailet sekakäyttöä ratkaisuksi alkoholismiin. Kas kun et ehdota että pameja alkoholin kanssa vaikutusta tehostamaan. No niistä tapauksista moni päätyykin poliisin kanssa tekemisiin kun tekee kaikkea sekavuustilassaan. Ilmeisesti sekakäyttäjät on kaikkein sekavimpia, joskus luin kuvauksen putkassa olevista. Minun mielestäni tuo sekakäyttöpolku on alkulähde vakavammille mt-ongelmille.
Heh, menepä huvikseen kyselee niin lekureilta kuin heidän "hoidossa" olevilta päihteidenkäyttäjiltäkin, mitä on tarjottu jonkun päihdeongelman tilalle.
Vastaus tulee olee lähes poikkeuksetta että toisenlaisia päihteitä.. eikun köh.. siis lääkkeitä.
Sun mielipide on ihan turha, jos sun tieto ei sisällä henkilökohtaista kosketusta aiheeseen kuin korkeintaan joidenkin lehtijuttujen ja vastaavien muodossa.
Jos sulla olisi kokemusta, niin tietäisit senkin, että pameista menee filmi poikki häpän kanssa.
Pilven kanssa ei mene, vaan lopputulos on aina nukkumaan meno joko pöntön kautta tai sitten suoraan ilman mitään sekoiluja.
Minä olen kyllä masennuslääkkeitä aikanaan käyttänyt. Nuorena niitä määrättiin. Nuorena sitten teki mieli myös juhlia niin sitten juhlittiin vaikka oli masennuslääkitys päällä. Koen että tuo vaikutti estoihin hyvin negatiivisella tavalla ja sammuin usein nopeaa. Velvollisuuteni hoidin elämässä mutta morkkiksista kärsin toisinaan juomisten jälkeen. Loppupeleissä olo ei ollut lääkityksessä etenkään pitemmän päälle hyvä vaan se leikkasi tunteita ja teki vähän apatisoituneen mitäänsanomattoman olon. Huomasin että lääkityksellä teki jopa enemmän mieli juoda kuin normaalitilanteessa.
Onhan sekin toki yhdenlaista, vaikkakin varmaankin yhteiskunnassa melko yleistä sekakäyttöä (vaikka aineet laillisia) eli todentotta, mikä olen tässä suhteessa sanomaan. Sen kummemmin en ole kokeillut päihteitä.
Niputan myös lääkäreiltä saadut pillerit psykoaktiivisesti vaikuttaviksi aineiksi nykyään (vaikka onkin laillisia) joiden negatiiviset vaikutukset voi olla suurempia kuin myönnetään. Yhtälailla niihinkin keho tulee tietyllä tapaa fyysisesti riippuvaiseksi vaikka tuosta ei lääkäri muistanut sanoa. Vieroitusoireet olivat hirveitä.
Lopetin masennuslääkkeet ja lopetin alkoholin. Tunteidenkäsittelytaitojen opettelu on ollut minun juttuni. Uskon että tällainen kemikaalikuorma aivoille ei ole hyväksi, mielenterveydelle, muistillekaan varmaan eikä ollut varmasti edes tunne-elämällenikään. Suhtaudun kriittisesti eri aineiden yhdistelyyn, itsensä niillä turruttamiseen ja myös kannabikseen. Kannabispsykoosit on todellisia. Toki varmaan ties millä aineilla voi varmaan itsensä psykoosiin vetää jos etenkin siihen alttius on. En ihmettelisi vaikka lääkärienkin rohdoilla.
Se on hienoa, olet valinnut sen parhaimman polun.
Itse en raivoraitistelusta niin välitä, olen sen verran hedonistinen persoona, oman kokemukseni mukaan toiset aineet (oon kokeillut elämäni aikana yli 50 ainetta, laitonta ja laillista) on huonompia kuin toiset, mutta ne kaikki on paskaa silloin jos niiden kanssa ei pyri millään muotoa kasvamaan ihmisenä.
Sen takia mä tänäkin päivänä käytännössä opiskelen ja pohdin kaikenlaisia itseä kiinnostavia aiheita kykyjeni mukaan, vaikka nyt sitten oliskin pikku pajareissa tai kaljoissa.
Liian moni tekee virheen siinä, että ne käyttää ja kohtelee päihteitä sinänsä epäkunnioittavasti, pelkkinä pöntön sekoittimina, vaikka niidenkin kanssa pystyy itseään kehittää monellakin tapaa jos vaan viitsii nähdä hitusenkaan vaivaa, kaikkia päihteitä ei voi tokikaan tähän kategoriaan sisällyttää koska niistä yksinkertaisesti menee se pönttö liian sekaisin mihinkään älyä vaativaan toimintaan oli annostus millainen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Se on helppo sanoa, että paapominen pitää lopettaa. Mutta kun mennään syvemmälle asiaan, harvalla on loppujen lopuksi mitään syvempää ajatusta tai toimivaa konseptia, miten asian voisi saada paremmalle tolalle.
Usein nämä ihmiset eivät osaa edes sanoa, mitä he paapomisella oikeastaan tarkoittavat.
Kuka Suomessa paapoo päihdeongelmaisia?
Kai se tarkoittaa, ettei heille pitäisi maksaa mitään ja heidät pitäisi häätää kadulle?
Muuta en keksi.
Mutta en usko, että siitä olisi apua monellekaan heistä. Siltojen alla ja kaduilla sitten hengaisi enemmän juoppojengejä ja kun heitä ei saisi auttaa, niin mitä siitä seuraisi.
Suurimman osan työkyvyttömien alkoholistien juomisesta rahoittaa sosiaalitoimi eli veronmaksajat. Jos ei rahoittaisi, rikollisuus alkoholismin ympärillä kasvaisi hyvin paljon kun vakavasti riippuvaiset tekisivät paljon enemmän rikoksia alkoholia saadakseen.
Alkoholistien kanssa ollaan ns. pakkoraossa. Jos juopottelua ei tueta verovaroin, rikollisuus kasvaa kun alkoholistit tekevät rikoksia alkoholihuumetta saadakseen, ja jos juomista tuetaan, veronmaksajien rahoja menee satoja miljoonia alkoholistien juomisen tukemiseen ja alkoholikauppiaiden rikastuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut varaa juoda itsensä alkoholisti kuntoon, on vara hoidattaa itsensä halutessaan alkoholista irti. Yhteiskunnalla on todella tarpeellisia rahareikiä saada esim lasten leikkaukset toimimaan sekä esim ortopediset leikkaukset seisoo Hussissa. Ei yhyeiskuntaa tarvitse juomisen lopettamiseen.
Mä olen eri mieltä tässä asiassa. Alkoholismi on sairaus joka tarvii hoitoa. tuttunikin kohdalla yhteiskunta olisi säästänyt merkittäviä määriä jos hän olisi työssä ollessaan tai sieltä heti tiputtuaan saanut esim minnesotahoitoa riippuvuuksiin ennen kuin syrjäytyi jossa olisi huomioitu masennusoireet myös ja burn out. Mutta ihminen ei hakenut apua koska alkoholismin myöntäminenkään ei ole helppoa. Meni vuosia että puhuu itsestään alkoholistina.
Ihminen oli muutenkin jo maksanut veroja ison määrän(myös köyhä ansaitsee päihdehoitoa kyetäkseen pääsemään elämässä eteenpäin) ja olisi ansainnut hoitoa.
Alkoholi on myös osa kulttuuriamme. Sitä myydään laillisesti. Ihmisiltä jopa kysytään kun he ei juo, miksi he eivät juo.. Monelle alkoholi auttaa kun kroppa käy ylikierroksilla työviikosta. Osa pystyy käyttämään kohtuudella, osalla menee ongelmakäytön puolelle.
Näistä syistä siitä voi olla hyvin hankala päästä eroon. Alkoholia hierotaan naamaan joka kauppareissulla, kaverit pyytää baariin, juhliin. sielläkin on alkoholia. Kyllä tuosta irtautumiseen voi tarvita apua. Jotain alkoholin jättämän tyhjiön tilalle jotain niihin tunteisiin apua jolloin turvautuu alkoholiin.
Aikoinaan60- luvulla kyliä kiersi pari juoppoa talosta taloon. Tekivät viikon talossa metsätöitä tai muuta maataöoushommaa, saivat talosta ylöspidon, saunan, vähän rahaa viikon työstä. Sitten lähtivät juopottelemaan tien päälle. Jonkun ajan kuluttua ilmestyivät toiseen taloon rähjäisinä ja työtä vaille. Sama toistui vuodesta toiseen. Lapsena oli hauska kuunnella ukkojen juttuja. Silloin kun tulivat taloon haisevina, likaisina ja röhisevinä vähän pelotti. Mutta olivat sen työrupeaman ahkeria.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan työkyvyttömien alkoholistien juomisesta rahoittaa sosiaalitoimi eli veronmaksajat. Jos ei rahoittaisi, rikollisuus alkoholismin ympärillä kasvaisi hyvin paljon kun vakavasti riippuvaiset tekisivät paljon enemmän rikoksia alkoholia saadakseen.
Alkoholistien kanssa ollaan ns. pakkoraossa. Jos juopottelua ei tueta verovaroin, rikollisuus kasvaa kun alkoholistit tekevät rikoksia alkoholihuumetta saadakseen, ja jos juomista tuetaan, veronmaksajien rahoja menee satoja miljoonia alkoholistien juomisen tukemiseen ja alkoholikauppiaiden rikastuttamiseen.
Tähän voidaan vaikuttaa päihdekulttuurin tietoisella muuttamisella kaikilla, myös lainsäädännön tasolla.
Kaikenlaisesta turhasta jeesustelusta pitää luopua noin ensalkuun.
Sinä joka tuomitset alkoholismin ja sanot että alkoholistien hoitoon laitetut rahat pitää lähettää vaikka lasten sairaanhoitoon niin varmaan tuomitset myös baarit joissa ihmiset ryyppää ja mahdollisesti altistaa suurilla ryyppymäärillä itseään masennukselle ja terveyden pettämiselle mikä vie verorahoja. Alkoholin myynnin ja markkinoinnin. Vai tuomitsetko vain ihmisten heikkouden jolloin he jää koukkuun holiin?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin saatavuutta pitäisi siis entisestään parantaa ja tuoda viinit ruokakauppoihin, vaikka alkoholi on jo nyt on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Eli eiköhän alkoholin saatavuus ole jo aivan riittävän hyvä ollut jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen eri mieltä tässä asiassa. Alkoholismi on sairaus joka tarvii hoitoa. tuttunikin kohdalla yhteiskunta olisi säästänyt merkittäviä määriä jos hän olisi työssä ollessaan tai sieltä heti tiputtuaan saanut esim minnesotahoitoa riippuvuuksiin ennen kuin syrjäytyi jossa olisi huomioitu masennusoireet myös ja burn out. Mutta ihminen ei hakenut apua koska alkoholismin myöntäminenkään ei ole helppoa. Meni vuosia että puhuu itsestään alkoholistina.
Ihminen oli muutenkin jo maksanut veroja ison määrän(myös köyhä ansaitsee päihdehoitoa kyetäkseen pääsemään elämässä eteenpäin) ja olisi ansainnut hoitoa.
Alkoholi on myös osa kulttuuriamme. Sitä myydään laillisesti. Ihmisiltä jopa kysytään kun he ei juo, miksi he eivät juo.. Monelle alkoholi auttaa kun kroppa käy ylikierroksilla työviikosta. Osa pystyy käyttämään kohtuudella, osalla menee ongelmakäytön puolelle.
Näistä syistä siitä voi olla hyvin hankala päästä eroon. Alkoholia hierotaan naamaan joka kauppareissulla, kaverit pyytää baariin, juhliin. sielläkin on alkoholia. Kyllä tuosta irtautumiseen voi tarvita apua. Jotain alkoholin jättämän tyhjiön tilalle jotain niihin tunteisiin apua jolloin turvautuu alkoholiin.
Mikä estää sua tarjoamasta sellaista hoitoa?
Ei muutaku AA-lahko pystyyn vaan ja siellä sitten porukassa huutamaan ja kaatuilemaan viinan-perkelettä pois, kerta se niin hyvin toimii että vaihdetaan kehon ulkopuolinen päihde kehonsisäisiin päihteisiin delegoimalla kaikki jollekin korkeammalle voimalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin saatavuutta pitäisi siis entisestään parantaa ja tuoda viinit ruokakauppoihin, vaikka alkoholi on jo nyt on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Eli eiköhän alkoholin saatavuus ole jo aivan riittävän hyvä ollut jo pitkään.
Mikäs puolue tätä ajaakaan?
Samoten mielenterveysongelmaisten ja lihavien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs puolue tätä ajaakaan?
Kokoomuksen Orpo ainakin totesi, että alkoholi- ja tupakkaveroa tullaan nostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sua tarjoamasta sellaista hoitoa?
Ei muutaku AA-lahko pystyyn vaan ja siellä sitten porukassa huutamaan ja kaatuilemaan viinan-perkelettä pois, kerta se niin hyvin toimii että vaihdetaan kehon ulkopuolinen päihde kehonsisäisiin päihteisiin delegoimalla kaikki jollekin korkeammalle voimalle.
Perustuuko Minnesota muka AA:n periaatteisiin? En ole kyllä mikään spesialisti joka osaisi tällaista hoitoa laittaa toimeen ja miksi tekisin jos joku osaa tällaista hoitoa toteuttaa. Eikö siellä ole aika paljon kokemusasiantuntijoita myös jotka auttaa sitä kautta?
Läheisten se paapominen on ensinnäkin lopetettava. Tuttu rouva haki miehen putkasta, pesi pyykkiä, teki terveellistä ruokaa, haki baarista ja pisti sänkyyn, selitti lapsille sukulaisille parhain päin, maksoi sakot ja hoiti asiat. Mies joi tyytyväisenä. Ohje on: älä kuljeta alkoholisti, anna nukahtaa lattialle, anna pestä pyykit ja sotkut itse, älä selitä parhain päin asioita, lakkaa hoivaamasta. Tuttu rouva teki näin, loppui puskurina olo, mies oli ymmällään. Pikkuhiljaa lopetti toilailunsa. Älkää silitelkö alkoholistin poskea, vastuu heidän pitää oppia kantamaan itsestään .