Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä uskonto sinulle

Vierailija
06.04.2023 |

merkitsee?

Kommentit (447)

Vierailija
61/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikaiset uskonnot ovat pelkkää tietämättömyyttä:

"Minä olen kiivas Jumala, palvo ainoastaan minua, älä muita.  Jos et tee niin, tuhoan sinut, joudut ikuiseen helvettiin.  Ja  ihmiset palvovat pelosta. Aivan kamalaa, että ihmiset ovat  niin pelokkaita ja menevät siihen kaikkeen mukaan.

Missä on rakkaus? Ei ole lainkaan rakkautta.

Miksi ihmisen pitäisi käyttäytyä hyvin ja olla armelias, jos hänellä ei ole armeliasta ja myötätuntoista esimerkkiä?

Vierailija
62/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on kuollut ristillä syntiesi tähden, ja sovittanut syntisi. Jeesus nousi kuolleista ja Jeesus elää. kokeile rukousta että saisit herätä. JA pelastuisit Taivaaseen jonne ei ketään pakoteta vaan se on vapaehtoinen valinta. tule Jeesus Sydämmeeni ja anna syntini anteeksi. kiitos Jeesus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pääsiäisen aikaan hiljennyn ihmettelemään, miten kummassa tämä sadistisen kertomuksen kristinusko voi olla täällä Suomessa monelle "totta".

On niin sakea tarina. Neitseellinen syntymä, jumalan poika, raaka kidutusmurha ja taivaaseen pääsy pitänyt siihen sepittää, ja jengi ottaa kaiken todesta.

Käsittämätöntä näin niinkuin ulkopuolisen korviin. Pysyn niin kaukana kaikesta tuohon liittyvästä kuin vaan pystyn!

Minäkin ihmettelen miten kukaan voi uskoa tuollaisen uskonnon jumalan olevan hyvä ja rakastava "rakkaus"?

Eihän tuota järkyttävämpää, sairaampaa ja narsistisempaa otusta voi olla.

Kuka haluaa tieten tahtoen hyväksyä tuon ruman sovitusopin? Miten inhottava pitää ihmisen olla, että haluaa tuon olevan totta, ja tahtoo tuohon uskoa.

Palvontamenoissa syödään ruumista ja juodaan verta. Kuulostaa ihan kauhuleffan kulttimeiningiltä. Uskonnot on massojen hallintaa eikä mitään muuta. 

Mitä järkyttävämpi ja järjettömämpi valhe, niin sitä helpompi se on saada ihmisille läpi.

Mitä enemmän uskontoja tutkii ja niihin perehtyy, sitä surullisemmaksi, vihaisemmaksi ja uskotoja kategorisesti halveksivammaksi tulee.

Yksi asia mikä erityisesti kristinuskossa sieppaa on se että niiden takia tiede käytännössä estettiin muutamaksi sadaksi vuodeksi. Olisimme paljon pidemmällä jos ei uskonto olisi estänyt kehitystä.

Vierailija
64/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöjen kurissapitämiseksi kehitettyä koneistoa joka satujen avulla todellakin saa herkkäuskoiset tottelemaan!

Vierailija
65/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä olen kiivas Jumala, palvo ainoastaan minua, älä muita.  Jos et tee niin, tuhoan sinut, joudut ikuiseen helvettiin.  Ja  ihmiset palvovat pelosta. Aivan kamalaa, että ihmiset ovat  niin pelokkaita ja menevät siihen kaikkeen mukaan.

Suuntaa katseesi itään, "uskontoon" tai filosofiaan, niin siellä tuskin on tällaista julmuutta. Tosin sielläkin  on luultavasti monia erilaisia juttuja, mutta siellä ei ole ilmeisesti sellaista   julmuutta.

Vierailija
66/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on kuollut ristillä syntiesi tähden, ja sovittanut syntisi. Jeesus nousi kuolleista ja Jeesus elää. kokeile rukousta että saisit herätä. JA pelastuisit Taivaaseen jonne ei ketään pakoteta vaan se on vapaehtoinen valinta. tule Jeesus Sydämmeeni ja anna syntini anteeksi. kiitos Jeesus.

Mene muualle julistamaan.

Vierailija
67/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisen pitäisi käyttäytyä hyvin ja olla armelias, jos hänellä ei ole armeliasta ja myötätuntoista esimerkkiä?

Miksi Hän sitten itse vaatii ihmisiltä kaikkea, jos Hän itse ei ole sellainen. Ilmeisesti Vanha testamentti ei viittaa jumalaan lainkaan?  Jumalan luonne ei voi olla sellainen. Kuka on se jumala siellä, en tiedä, mutta jumala ei voi olla sellainen.

Vierailija
68/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kristittyjen jumala lankesi omaan näppäryyteensä niiden 10 käskyn kanssa. Kielto pitää muita jumalia on selkeä myöntäminen että on muitakin jumalia. 

Vierailija
69/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus Heinrich Heinelta kiteyttää asian hyvin:

"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä; hän tuntee tiet ja polut paremmin kuin mies, joka näkee. Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia."

Väitetty lainaus Pierre Simon Laplacelta hänen vastatessaan Napoleonin kysymykseen, miksei Jumalaa näy hänen kirjassaan on myös aina kurantti, vaikka ei välttämättä olekaan aito:

"Se toimii hyvin ilman kyseistä hypoteesia."

Uskonto edustaa minulle menneisyyteen kuuluvaa ajattelua, jolle nykypäivän ajattelussa ei ole minkäänlaista tarvetta. Tiedän, että monet ihmiset näihin edelleen uskovat, kokevat tarvetta uskoa ja pitävät itsessään arvokkaana, mutta tämä kertoo nähdäkseni enemmän ihmisistä kuin uskonnoista.

Jokaisella on tietenkin oikeus uskoa mihin haluaa.

Vierailija
70/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuntaa katseesi itään, "uskontoon" tai filosofiaan, niin siellä tuskin on tällaista julmuutta. Tosin sielläkin  on luultavasti monia erilaisia juttuja, mutta siellä ei ole ilmeisesti sellaista   julmuutta.

Paitsi julmaakin julmempi karman laki. Siinähän ihminen on ansainnut kärsimyksensä, teoista joita ei ole itse tehnyt.

Vierailija
71/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on minun "uskontoni". Uskon hyvään, rakkauteen, positiivisuuteen.

Rakkaus on tärkein ja ainut mitä ihminen tarvitsee. Jeesus on opettajani. En silti usko enää läheskään kaikkeen mitä Raamatussa on. Koettelen kaiken rakkaudella. Mikä ei ole rakkautta, se ei ole Jumalasta. Se on vain ihmisen keksimää valhetta.

"Rakkaudessa ei pelkoa ole. Rakkaus tekee täydelliseksi." Tämä itse Raamatusta löytyvä lause kertoo myös siitä, ettei Jumalalla pelottelu ole totuutta. Jumala on rakkaus. Uskon rakkauteen eli uskon Jumalaan.

Vierailija
72/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Hän sitten itse vaatii ihmisiltä kaikkea, jos Hän itse ei ole sellainen. Ilmeisesti Vanha testamentti ei viittaa jumalaan lainkaan?  Jumalan luonne ei voi olla sellainen. Kuka on se jumala siellä, en tiedä, mutta jumala ei voi olla sellainen.

Kuka on kristinuskon Jumala, kiinnostaa minuakin.  Ehkä se on joku  puolijumala tai joku ihmiskunnan jonkun kansan  esi-isä.  Muinaisista ajoista lähtien tiedämme, että eri kansoilla on erilaisia esi-isiä. Ei ainoastaan ihmiskunnalla, vaan myös eri kansoilla on eri esi-isät. Mutta voiko edes  puolijumalan luonne olla sellainen?  En tiedä, se voisi olla jonkun kansan esi-isän luonne? Jumalan luonne sellinen ei voi olla.

Vierailija
73/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kristinuskon Jumala, kiinnostaa minuakin.  Ehkä se on joku  puolijumala tai joku ihmiskunnan jonkun kansan  esi-isä.  Muinaisista ajoista lähtien tiedämme, että eri kansoilla on erilaisia esi-isiä. Ei ainoastaan ihmiskunnalla, vaan myös eri kansoilla on eri esi-isät. Mutta voiko edes  puolijumalan luonne olla sellainen?  En tiedä, se voisi olla jonkun kansan esi-isän luonne? Jumalan luonne sellinen ei voi olla.

Tarkoitan  siis sellainen luonne: "Minä olen kiivas Jumala, palvo ainoastaan minua, älä muita.  Jos et tee niin, tuhoan sinut, joudut ikuiseen helvettiin, kärsit ikuisesti, minulle on voimaa sinua tappaa, nautin siitä, kun sinä kärsit,  koska minä olen kaikkein tärkein, sinä syntinen".

Aika suuri oma ego on Vanhan Testamentin niin sanotulla jumalalla.  Joten kyseessä ei voi edes olla oikea Jumala.

Vierailija
74/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on minun "uskontoni". Uskon hyvään, rakkauteen, positiivisuuteen.

Rakkaus on tärkein ja ainut mitä ihminen tarvitsee. Jeesus on opettajani. En silti usko enää läheskään kaikkeen mitä Raamatussa on. Koettelen kaiken rakkaudella. Mikä ei ole rakkautta, se ei ole Jumalasta. Se on vain ihmisen keksimää valhetta.

"Rakkaudessa ei pelkoa ole. Rakkaus tekee täydelliseksi." Tämä itse Raamatusta löytyvä lause kertoo myös siitä, ettei Jumalalla pelottelu ole totuutta. Jumala on rakkaus. Uskon rakkauteen eli uskon Jumalaan.

"Mikä ei ole rakkautta, se ei ole Jumalasta"

Sen perusteella vanhan testamentin jumala ei ole jumala, koska siellä ei ole rakkautta, vaan vihaa, jos joku palvoo ketään muuta. Kyseessä on mitä ilmeisemmin KOSTO.

Vierailija
75/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaa ja yksinkertaisia asioita, ihmisen omaa yrittämistä, ei mitään tunne-elämyksiä niinkään.

Vierailija
76/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi julmaakin julmempi karman laki. Siinähän ihminen on ansainnut kärsimyksensä, teoista joita ei ole itse tehnyt.

Väärin, karman lain mukaan kaikki kärsivät ainoastaan  omista teoistaan, paitsi hallitsijat, jotka saavat osansa ihmisten karmasta. Se on vallan hinta. On kuitenkin mahdollista saada vapautus kokonaan  karmasta, ja muinaiset tekstit selittävät, miten.

Mutta kristinuskossa ihminen  kärsii myös toisten  teoista.: Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen...

Mutta:

agne naya supathā rāye asmān

viśvāni deva vayunāni vidvān

yuyodhy asmaj juhurāṇam eno

bhūyiṣṭhāṁ te nama-uktiṁ vidhema

Oi Jumalani, voimallinen kuin tuli, oi Kaikkivaltias, kumarrun Sinun eteesi yhä uudelleen ja uudelleen, lankean lootusjalkojesi juureen. Oi Jumalani, johdata minut oikealle tielle, jotta saavuttaisin Sinut. Ja koska Sinä tiedät kaiken, mitä olen tehnyt menneisyydessä, vapauta minut kaikista syntieni seuraamuksista, niin ettei mikään estäisi etenemistäni.

Vierailija
77/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ufo? Raamatussa on ufoja: Hezekiel kohtasi ufon, jos siis sellaista on edes olemassa?

Vierailija
78/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä karman laista yhtään mitään  ja yksinkertaisesti ja sujuvasti ohitat kristinuskon KOSTOTARINAN:

Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen...

Vierailija
79/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kristittyjen jumala lankesi omaan näppäryyteensä niiden 10 käskyn kanssa. Kielto pitää muita jumalia on selkeä myöntäminen että on muitakin jumalia. 

Todella hyvää pohdintaa.

Vierailija
80/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito Jumala ei kosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme