Mitä ajattelette sellaisesta äidistä, joka kaveeraa tyttärensä eksänsä kanssa, vaikka tytär ei tykkää?
Tytär on sanonut, että se satuttaa, että äiti toimii tavallaan. Silti äiti ei toimii miten toimii. Mies on vieläpä kohdellut tytärtä huonosti.
Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Miksi äiti toimii näin?
Kommentit (75)
Mun äiti on yhden eksäni kaveri. Eksäni petti mua ja muutenkin oli paskamainen mulle. Ensin olin raivoissani, että äitini vielä kaveraa tämän henkilön kanssa, käskin äidin valita joko mut tai hänet. Kun eroshokki ja vihani oli laantunut ja ymmärsin sen, että eksää ja äitiäni yhdistää sama harrastus ja muutenkin ovat aina tulleet hyvin toimeen jopa ystävystyneet niin ei se ole minulta pois. Äitini on toki antanut tulla täyslastillisen eksälleni siitä miten huonosti hän mua kohteli eikä sitä ole hyväksynyt. Mutta jokainen tekee virheitä. Nykyään suhtaudun eksääni neutraalisti jos hän viettää aikaani äitini kanssa esim harrastusten parissa.
Ja siis eksälläni ja äidilläni ei ole mitään vispilänkauppaa, ei ole ikinä ollut eikä tule. Puhtaasti heitä yhdistää se erikoisempi harrastus ja sen vuoksi ovat muutenkin ystävystyneet. Äitini on isäni kanssa edelleen yhdessä ja eksälläni on myös jo uusi nainen (äitini oli heidän häissään).
En ole vastaavassa tilanteessa, mutta voin kyllä kuvitella että äitini ihan vaan vittuillakseen niin tekisi.
Sanoisin, että tuollaiset äidit toivottavasti kuo levat yksin pissasänkyynsä
Ei ole kyse pitkäaikaisesta suhteesta, mies ei koskaan ehtinyt kuulua perheeseen
Ap
Eiköhän sillä äidillä tee yksinkertaisesti vain mieli nuorta munaa.
Olen pahoillani, jos sinulla on tuollainen äiti. Rakastava äiti ei tekisi noin, vaikka olisi suuttunut lapselleen. Jossain menee raja.
En voisi tehdä lapselleni noin missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että ei varmaan ole muutenkaan ollut äitinä kummoinen.
Jep, eikä ihme, että tytär on ajautunut huonon miehen matkaan
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse pitkäaikaisesta suhteesta, mies ei koskaan ehtinyt kuulua perheeseen
Ap
Oliko mies poikaystävä tyttärelle, niin etteivät asuneet yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oliko mies poikaystävä tyttärelle, niin etteivät asuneet yhdessä?
Kyllä
No en ajattele hyvää. Oletko siis tytär, Ap?
Ei se minua haittaisi. Ex-anopin mies touhus exän kanssa ennen ex-anoppia. Tämä kaikki siis ennen kuin minä tulin kuviohin.
Minulla on poika ja en ikinä jäisi väleihin hänen eksän kanssa, vaikka kuinka mukava ihminen olisi. Aikuinen voi hankkia omat kaverinsa ja kumppaninsa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on poika ja en ikinä jäisi väleihin hänen eksän kanssa, vaikka kuinka mukava ihminen olisi. Aikuinen voi hankkia omat kaverinsa ja kumppaninsa muualta.
Juuri näin. Hirveä tuollainen äiti
Mun äitini toimii juuri noin, siis tälläkin hetkellä. Ja voin kertoa, ettei äitini ole narsisti, persoonallisuushäiriöinen eikä edes huono äiti. Mulla oli mahtava lapsuus ja narsisti-sanaa tällä palstalla käytetään ihan kaikkeen.
Mutta. Äidilläni on aina, siis niin kauan kuin muistan, ollut pakottava tarve miellyttää miehiä. Tapasi taas uuden "isäpuolen", selvä, jätetään kaikki taakse ja muutetaan vieraaseen kaupunkiin koska se mies haluaa. Mun kissani vietiin lopetettavaksi koska mies ei pitänyt siitä. Aina se MIES edellä.
Äitini on pyytänyt anteeksi minulta näin aikuisena, mutta kuitenkin nyt on niiiin parasta kaveria väkivaltaisen exäni kanssa.
En tiedä mistä tuo kumpuaa eikä kiinnosta. En ole enää yhteydessä kumpaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini toimii juuri noin, siis tälläkin hetkellä. Ja voin kertoa, ettei äitini ole narsisti, persoonallisuushäiriöinen eikä edes huono äiti. Mulla oli mahtava lapsuus ja narsisti-sanaa tällä palstalla käytetään ihan kaikkeen.
Mutta. Äidilläni on aina, siis niin kauan kuin muistan, ollut pakottava tarve miellyttää miehiä. Tapasi taas uuden "isäpuolen", selvä, jätetään kaikki taakse ja muutetaan vieraaseen kaupunkiin koska se mies haluaa. Mun kissani vietiin lopetettavaksi koska mies ei pitänyt siitä. Aina se MIES edellä.
Äitini on pyytänyt anteeksi minulta näin aikuisena, mutta kuitenkin nyt on niiiin parasta kaveria väkivaltaisen exäni kanssa.
En tiedä mistä tuo kumpuaa eikä kiinnosta. En ole enää yhteydessä kumpaankaan.
Se, että sulla ei ole narsistiäiti ei tarkoita, ettei aplla voisi olla.
Tytär ei tainnut nähdä miehessä sitä minkä äiti näkee.
Jonkinlainen tunnetaitojen vajavaisuus ja vakava empatiakyvyttömyys nyt ainakin. En äitinä ikinä tekis omalle rakkaalle lapselle noin kusisesti. Ahdistava ajatuskin. Lapset menee prioriteeteissä muiden ihmisten ohi, etenkin sellaisten jotka ovat mun lapsia huonosti kohdelleet. Itsestään selvää tämä.
Minusta olisi hyvin outoa, jos äitini ei säilyttäisi lämpimiä suhteita puolisooni, joka on ollut kuvioissa yli vuosikymmenen ja meillä on yhteiset lapset jonka lisäksi käy ihan itsekseenkin vanhemmillani auttelemassa jne.
Toisaalta minusta olisi myös hyvin outoa, jos äitini kaveeraisi jonkun teiniaikaisen kuukauden heilani kanssa.
Riippuu siis hyvin paljon tapauksesta.