Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saaneet tai tulette saamaan perintöä!

Vierailija
06.04.2023 |

Onko raha tai tietoisuus sen tulemisesta helpottanut paljon elämää? Jääkö taloudellinen stressi esimerkiksi lainojen kanssa vähemmälle? Koskaanhan ei tietenkään tiedä, jos itse menehtyy aiemmin tai perintö kuluukin, mutta jäin miettimään tätä, kun tuttavani tuumasi, että maksaa lainasta minimimäärää, koska kuittaa sen tulevaisuudessa perinnöllä. Tunnustan kyllä tuntevani hieman kateutta ns. helpommasta elämästä. Itse en saanut enkä tule myöskään saamaan perintöä. Pärjään taloudellisesti ihan ok, mutta samaan aikaan tuntuu hirveän haastavalta säästää koko ajan johonkin, että joskus voi remontoida tai ostaa uudemman auton tms. Kyllähän ylimääräinen 20000 euroa, saatikka sadat tonnit helpottaisi.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut perintöä mutta säästän kyllä edelleen. Olen ajatellut että perintörahat ovat todella pahan päivän varalle, yritän tulla omillani toimeen. Edesmennyt äitini kasvatti minua talousasioissa lapsesta lähtien ja yritän säästää rahat ennen kuin hankin mitään. Käytin perittyjä rahoja perintöveron maksuun.

Vierailija
82/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tuli reilut 20 000 € ja osuus sijoitusasunto-osakkeesta. Ei mikään jättipotti, mutta helpottaa kuitenkin. Vielä toinen vanhemmista elossa, joten hänenkin jälkeensä jää varmasti jotain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen saamaan aikanaan aika isonkin perinnön. Vanhempani ovat olleet sekä hyvätuloisia että myös taloudellisesti järkeviä. En tiedä onko se geenien vai ympäristön vai kenties molempien vaikutusta, mutta itsekin olen sekä hyvätuloinen että taloudellisesti järkevä. Olen aina tehnyt vanhempieni tavoin tuloihini nähden maltillisia, jopa vaatimattomia ratkaisuja. Näinpä olenkin jo lainanikin maksanut ihan omin avuin. Tällä hetkellä pohditaan lähinnä sitä että tuleeko se perintö minulle vai kenties suoraan mun lapsille - joille se kuitenkin aikanaan menisi joka tapauksessa.

Vierailija
84/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen perimään muutaman vuoden sisällä iäkkään ja sairaan sukulaisen. Hoidan häntä ja huolehdin kaikista hänen asioistaan.

Hänellä on arvokiinteistö, jonka on testamentannut minulle.

En juuri ajattele koko asiaa. Joskus se tulee mieleen ja mietin että saan sitten omat velat pois ja voin tukea lapsiani taloudellisesti.

Joskus monen vuoden päästä tulen perimään vanhempani, he ovat varakkaita. Mutta silloin olen varmaan jo itsekin niin vanha, etten sitä mieti ollenkaan.

Vierailija
85/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en enää saa perintöä. Olen nykyisin perinnön jättäjä.

Vierailija
86/92 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kaikki perintöni. Ja antanut suuren osan varallisuuttani jo eteenpäin omille lapsille. Tykkään elää "vaatimattomasti", en tarvi enkä kuluta paljoa.

Olen juuri jäänyt hyvälle eläkkeelle. Se riittää mainiosti kuluihini, kertyneellä omaisuudellani en tehnyt itse mitään, joten annoin pois.

Täällä Suomen ilmastossa se ei ole mahdollista mutta Intian lämmössä näkyy pyhiä miehiä jotka ovat luopuneet kaikesta omaisuudestaan, siis ihan kaikesta joten heillä ei ole päällään edes rihman kiertämää. He kulkevat alasti valkeaksi kalkittuina. Päivittäisen leipänsä he saavat kerjäämällä ja he ovatkin saavuttaneet täydellisen nirvanan. 

Vierailija
87/92 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama tonni tuli rahaa ja osuus 70-luvun omakotitalosta, joka on alkuperäiskunnossa. Tuo talo aiheuttaa jo nyt harmaita hiuksia, siitä ei ole tulevaisuudessa kuin harmia.

Sama odottaa täälläkin. Rähjä talon rämä, millä tuskin edes tontin arvoa. Rahasta en tiedä mitä tilillään. Ukko nimittäin enää elää. Tosin parempi kuntoinen kuin minä... kieltäytyisin perinnöstä mutta menisi silloin lapselleni ja joka tapauksessa joutuisin verot maksamaN, jos niitä tulee ja tuleehan niitä, sillä valtio tarttee aina rahaa. Paska puolilaho töllikin on varmaan verottajan mielestä vielä miljoonamökki.

Vierailija
88/92 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota perintöjä. Koitan itse kerätä jotain kasaan, että ainoa perillinen saisi jotain elämänsä avuksi. Tai ei ainakaan joutuisi tuskailemaan talonpuolikkaan perintöverosta jos/kun isänsä jää vielä tähän asumaan.

Äitini on vielä elossa ja hyvävoimainen  eläkeläinen. Jos sukuunsa tulee, elinvuosia on jäljellä vielä runsaasti. Äidinäiti eli 95-vuotiaaksi. Itse en tule niin pitkään elämään. 

Isänperintöä jäi sen verran, että perintöveroa jouduin maksamaan joitain satasia. Ei siis mitään suuria summia. Ei muuttanut elämää mitenkään, rahastossa on nyt noin 20 000€ enemmän kuin ilman perintöä. Hyvin olisin pärjännyt ilmankin, jos vain isän olisin saanut pitää.

Vierailija
89/92 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä todella kiitollinen saamistani perinnöistä. Olen ollut perimässä kaksi ihmistä nyt viimeisten kolmen vuoden aikana. Tämän johdosta olen itse täysin velaton nyt kolmekymppisenä.

Kyllä se perinnön saaminen itseni ainakin vetää nöyräksi. Nämä ihmiset ovat eläessään ahertaneet tämän rahan eteen, toinen heistä menetti terveytensäkin lopulta sen tähden.

Tulen perimään vielä kaksi läheistäni tulevaisuudessa, jos oma eloni vain jatkuu sinne saakka.

Vierailija
90/92 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kaikki perintöni. Ja antanut suuren osan varallisuuttani jo eteenpäin omille lapsille. Tykkään elää "vaatimattomasti", en tarvi enkä kuluta paljoa.

Olen juuri jäänyt hyvälle eläkkeelle. Se riittää mainiosti kuluihini, kertyneellä omaisuudellani en tehnyt itse mitään, joten annoin pois.

Täällä Suomen ilmastossa se ei ole mahdollista mutta Intian lämmössä näkyy pyhiä miehiä jotka ovat luopuneet kaikesta omaisuudestaan, siis ihan kaikesta joten heillä ei ole päällään edes rihman kiertämää. He kulkevat alasti valkeaksi kalkittuina. Päivittäisen leipänsä he saavat kerjäämällä ja he ovatkin saavuttaneet täydellisen nirvanan. 

Tuollaiseen mielenrauhaan olisi meidän kaikkien täällä pohjolassa tähdättävä. Kunhan vain kukkaa riittää.

Vierailija
91/92 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin stressaa ja mietin vakavasti kieltäytymistä koko perinnöstä, koska kuolinpesässä ei tule olemaan rahaa, jollei myy omaisuuttaan nyt elinaikanaan. Minulla ei ole varaa maksaa veroja eikä ylläpitää tuota omaisuutta edes sitä aikaa, että saisi myytyä. Lainaa tuohon touhuun en halua ottaa ja vielä vähemmän uskon sellaista saavani näin köyhänä. 

Vierailija
92/92 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pienehkön perinnön ja jossain kohti tulee hieman lisää töisaalta. Mutta mieluummin olisin pitänyt henkilön jonka perin vielä elämässäni mukana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi