Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Kannattaisi olla koira. Se käy tökkäämässä märällä kuonolla jalkaa, kun huomaa, että lauman jäsen on erkaatumassa. Tämä mies huomaa olevansa yksin, kun on töpeksinyt tarpeeksi. Sitten on muka oikeutettu tulemaan takaisin ja muiden pitäisi pyytää anteeksi. Ja sitten riidellään rahasta. On niin nähty. Nähty nähty nähty. Koira oli oikeassa.
Se on niin jännää tuo pariutuminen. Jos sitoutuu kakarana, niin suhteeseen voi jäädä mitä lapsellisimpia ja tuhoavimpia lastentauteja. Jos taas hakee kumppania kypsemmällä iällä, ei omalta ja toisen luutuneisuudelta meinaa löytää ketään. Jos omalle lapselle pitäisi suositella, ottaisin tuo jälkimmäisen vaihtoehdon. Omat vanhempani avioituivat nuorina, eikä siitä onnea seurannut, alistamista ja epätoivoa sitäkin enemmän. En usko että äitini tai isäni pystyisi ottamaan eroa, vaan luutuvat toisiinsa kiinni vaikkeivat sovi samaan tupaan. Koeta ap katsella nyt kauas ja tee päätöksiä lastenkin vuoksi. Sellainen pettävä mies on yhdenlainen dinosaurus olohuoneessa, vaikkei joisi tai hakkaisi varsinaisesti.
Joku kyseli että olenko opetettu liian kiltiksi tms.? Mun vanhemmat ovat olleet nuoresta lähtien yhdessä. Mun vanhempien sisaruksetkaan eivät ole eronneita vaan saman kumppanin kanssa ovat olleet vuosikymmeniä. Olen kuitenkin nähnyt etteivät nämä kaikki todellakaan elä missään onnellisessa avioliitossa. Ovat ääneenkin valittaneet kuinka pitäisi lopettaa liitto mutta niin vain ovat jatkaneet. Täytyy sanoa että toivottavasti minä en ole samanlainen kuin he! Kun tästä lähden niin en enää palaa koskaan miehen kanssa yhteen vaikka mitä lupaisikin. Ja voihan se olla että mies ei edes sellaista haluaisikaan. Mutta jos yrittäisi niin, en tosiaankaan saa mennä lankaan ja uskoa tuon manipulointa enää ikinä! ap
Pidä itsekin viikko lomaa perheestä.
Apua, nyt käy jo naurattaa! Mies kun noita naisjuttujaan on kommentoinut niin aloin puhua tälle samoin. Annoin vähän samalla mitalla takaisin. Tästä seurasikin se että mies alkoi varoitella minua vieraista miehistä! Että kuinka ne on tyyliin vaarallisia ja voi tehdä mitä vain. Ja sanoi että ethän sinä nyt voi alkaa tutustumaan toisiin miehiin!!! Kun totesin että tuskin loppuelämää olen yksin niin mies suuttui ja alkoi kiukutella ihan kunnolla ja läimäytti oven kiinni. Ei hitto mitä tuon päässä liikkuu? Itse saa tehdä mitä haluaa mutta minä en saisi edes erottuani?! Tavallaan keskustelu oli hyvä koska jälleen tuli lisää asioita päivänvaloon jotka todistavat sen mitenkä sairas tämä meidän liitto on. ap
Meillä ihan normaalia. Mies viettää säännöllisesti omia lomia harrastuksensa parissa. Golfaa ja treenaa triathlonia.
Yleensä on reissussa pari viikoa kerrallaan pari kertaa talvessa ja tulee virkeänä ja hyväntuulisena kotiin.
Minun työ- ja taloustilanne ei tuollaista mahdollista, mutta ei se ole minulta pois. Itsekin saatan joskus käydä lyhyemmillä kaupunkilomilla yksin tai kaverin kanssa, jolloin mies tai äitini vastaa lapsenhoidosta.
Turha yrittää ap analysoida miksi olet ollut niin pitkään "sokea".
Se johtuu siitä, että menitte nuorina kimppaan ja kasvoit tuohon "normaliuteen".
Eli vähän kuin sammakon keitto: se laitetaan haaleaan veteen ja asteita nostetaan hitaasti eikä sammakko tajua veden lämpiävän kiehuvaksi asti ja keittyy elävältä.
Hyväksy se, että olit kakara ku menitte yhteen ja elämä alkoi mennä omaa polkuaan eikä siinä niinkään osannut katsella ympärilleen ja ihmetellä mitä tapahtuu. (Itsellä vähän sama juttu, mentiin kimppaan kun olin 17. 20 v myöhemmin erosin kun mies jäi kiinni lapsen (ei oma) seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Jälkikäteen muistin paljon asioita, jotka olisivat ihmetyttäneet jos olisin nähnyt ne ulkopuolisena tai aikuisen silmin).
Eli anna itsellesi anteeksi, että et ollut nuorena nelikymppisen elämänkokemuksella varustettu.
Luin tämän ketjun jo huhtikuussa ja nyt luin loppuun. Jostain syystä itselle tuli vahvaksi aluksi fiilis "kyseessä ei ole toinen nainen. Vaan toinen mies".
Mutta jos mies nyt itse puhuu toisesta naisesta, se on selvää.
Täysin ymmärrettävää, että rakastat vielä häntä. Hänhän on 30 v muokannut sinua mieleisekseen, sokeuttanut sinut, opettanut käyttäytymään siten, miten hän haluaa, hyväksymään hänelle eri ehdot kuin sinulle.
Nyt onkin aika sanoa heipat sille vanhalle ap:lle ja mennä "mitä MINÄ elämältä haluan" -periaatteella.
Niin ja kuten täällä sanottu, mies voi laittaa rahoja mille tilille haluaa, erossa (avio tai "lapsellisten" avoero) omaisuus jaetaan ja enemmän omaisuutta omaava maksaa vähemmän omaavalle tasinkoa. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Sinun ei siis tarvitse lähteä tyhjin käsin missään nimessä. Ota oikeusaputoimistoon yhteyttä tässä asiassa.
Jaksamisia!
Vierailija kirjoitti:
Turha yrittää ap analysoida miksi olet ollut niin pitkään "sokea".
Se johtuu siitä, että menitte nuorina kimppaan ja kasvoit tuohon "normaliuteen".
Eli vähän kuin sammakon keitto: se laitetaan haaleaan veteen ja asteita nostetaan hitaasti eikä sammakko tajua veden lämpiävän kiehuvaksi asti ja keittyy elävältä.
Hyväksy se, että olit kakara ku menitte yhteen ja elämä alkoi mennä omaa polkuaan eikä siinä niinkään osannut katsella ympärilleen ja ihmetellä mitä tapahtuu. (Itsellä vähän sama juttu, mentiin kimppaan kun olin 17. 20 v myöhemmin erosin kun mies jäi kiinni lapsen (ei oma) seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Jälkikäteen muistin paljon asioita, jotka olisivat ihmetyttäneet jos olisin nähnyt ne ulkopuolisena tai aikuisen silmin).
Eli anna itsellesi anteeksi, että et ollut nuorena nelikymppisen elämänkokemuksella varustettu.
Luin tämän ketjun jo huhtikuussa ja nyt luin loppuun. Jostai
Kiitos, osui ja upposi! Tiedät mistä puhut. ap
Sepä se. Narskun suunnitelma on, että esittää kaikkea muuta kun mitä oikeasti on, niin kauan kunnes on saanut sen toisen sidottua itseensä - asuntolaina, avioliitto ja lapset. Sen jälkeen kun olet "all in" niin alkaa se elävältä keittäminen, eli oman tahdon läpi ajaminen. Sitä vaan nöyrtyy ensin niihin pikku juttuihin ja sitten niihin isompiinkin kunnes kaikki menee sen toisen ehdoilla, ja haluaa vain säilyttää rauhan ja perheelle ehjän kodin. Jossain vaiheessa heräät siihen että juuri mikään elämässä ei ole normaalia.
Siihenhän ne luottaa, että kun olet investoinut siihen suhteeseen ja perheeseen kaiken, niin et uskalla lähteä koska menettäisit lähes kaiken. Joillakin on tähän vyyhtiin sidottu vielä työkin, on yhteinen yritys tai puolison yritys, jossa koko perhe työskentelee. Lähde siitä sitten täysin tyhjän päälle. Ei ole niin helppoa kuin miltä se saadaan kuulostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle rauhaa. Hän on 30 vuotta tehnyt kuten sinä olet halunnut.
Luulisi, että lapsetkin ovat jo sen verran iäkkäitä, etteivät tarvitse enää isää omaan lomailuunsa.
Ap, se äijä luottaa sun pelkoosi ja tietämättömyyteesi. Kato pelkoa silmiin ja voita se! Sulla on vain yksi elämä ja puolet siitä on jo menny. Pelasta itses ja lapses ku vielä voit. Lapset on jo saaneet kurjan parisuhdemallin, jota toistavat aikuisena ja päätyvät onnettomiin suhteisiin, jos uskaltavat sellaisen solmia. Vielä ehdit korjata tätäkin. Muuta pois, vaikka huonompaankin kämppään. Aikaa myöten löytyy parempi. Toivu rauhassa, purat terapiassa omat väärät mallisi ja juttele näistä lapsille kun aika on sopiva. On tärkeä sanoittaa ääneen ne väärät ja paremmat mallit, että lapset ymmärtävät sitten isompana kun omia suhteitaan aloittavat. Anna itsetuntosi vahvistua ja sitten annat itsellesi mahiksen luottaa taas. Jossain voi hyvinkin olla mies, joka arvostaa sinua.
Tulee tästä mieleen oma lapsuudenperheeni. Kaikki lomat nösvättiin keskenämme siihen pisteeseen, että lopulta kaikki vihasivat toisiaan. Veli sentään jossain vaiheessa tajusi, että jopa jouluna on ihan laillista olla ja mennä kavereiden kanssa.
En todellakaan toista tätä toimintamallia nyt omassa perheessäni. Oma elämä lomillakin on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no minä ainakin kaipaan myös lomaa perheestä välillä.
Onhan teillä siinä 3 kokonaista viikkoa yhteistä lomaa.
Paitsi vain 2, koska kyllähän aloittajakin pitää oman viikon lomansa yksin.
Oikeastaan vain 1, koska vanhemmat tarvitsevat yhden yhteisen viikon ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Kolmekymmentä vuotta samalla lailla👀😬😂
Kolmekymmentä?! 😬
Lukekaa ketjua pidemmälle ilkkujat!
Tarkoitatko maalitolppien siirtymistä kesken kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Olisi nyt vähintäänkin kohtuullista jutella asiasta ja huomioida vaimonkin mielipide ,alkaa olla heikoilla kantimilla,jos ei välitä siitä,että mahdollisesti pahoittaa toisen mielen ja hankaloittaa perhe- elämää.Mi usta kaveriaika kuuluu lähinnä aikaan ennen perhettä,perheen ollessa kuvioissa ,tavataan kavereita perheineen.Lyhyet tapaamiset kavereiden kanssa on aivan eri asia ,kun esim.viikonloput tai viikot reissussa.
Ja sit, jos kaverilla ei ole perhettä, se hylätään kokonaan, koska vaimon mielestä kuuluu pitää yhteyttä vain pariskuntiin.
Minunki faija meni aina syksyisin koiran kanssa keskenään mökille lappiin. Palas sieltä iha uutena ihmisenä. Jotkut vaan tarvii välillä omaa aikaa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ei ne omat tarpeet mihinkään häviä tai muutu parisuhteessa tai perheen kasvaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan kumma juttu että seksiin kyllä kelpaan mutta vaimoksi en enää. Mies on yrittänyt useina päivinä ja kerran oli jo turhan lähellä etten idiootti mennyt suostumaan!
Moni on täällä ihmetellyt että miksi enää mietin mitään mieheen liittyvää. Ja totean jälleen kerran ja myönnän että välitän ja rakastan vieläkin kaikesta huolimatta. Vaikka mitä sontaa olenkin joutunut kokea niin siltikään en saa tunteitani kokonaan tapettua pois. Ne vaan on ja pysyy sitkeästi. Harmi kyllä. Koska muutenhan tämä ero olisi huomattavasti helpompaa minulle. Ja kyllä minä kaipaan saada vastauksia, että miksi toinen on tehnyt näin? Kuspäähän tuo on, tiedän! ap
En vaan voi millään tajuta miten sinulla vois olla tuota miestä kohtaan muuta ,kuin vihan tunteita.
Niin, en minäkään voi tajuta! O
Olet rakastunut siihen mielikuvaan, joka miehestä on (ja ehkä kenties siihen potentiaaliin, joka hänellä on, jos ei olisi kävelevä gyrpä). Pidät vaan silmät nyt auki ihan faktapohjalla ja katsot, mitä se mies OIKEASTI tekee, sanoo ja puuhaa. Ei mitään, mitä hän EHKÄ voisi tehdä, jos valitsisi toisin. Eikä mitään keksimisiä, että no mies vaikka potkaisi koiraa, että se oli väsynyt, koira pyöri jaloissa, ei se sitä tarkoittanut jne. Mies potkaisi koiraa = mies potkaisi koiraa (ja antoi itselleen luvan tehdä niin).
Vierailija kirjoitti:
Minunki faija meni aina syksyisin koiran kanssa keskenään mökille lappiin. Palas sieltä iha uutena ihmisenä. Jotkut vaan tarvii välillä omaa aikaa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ei ne omat tarpeet mihinkään häviä tai muutu parisuhteessa tai perheen kasvaessa.
Jaa, no niinhän AP:kin halusi lähteä viettämään sitä omaa aikaa. Kukapa ei haluaisi? Mutta heidän suhteessaan moinen on sallittua vain miehelle. Kun Ap toivoi omaa aikaa, niin mieshän sai raivarin. Menee yli ymmärryksen miten kukaan täällä jaksaa puolustaa tällaista suhdetta jossa vain miehellä on oikeuksia, ja naisen paikka on kotona, edes harrastuksiin ei päästetä vapaa-ajalla 🤢
Nää kaikki kysymykset on ihan hyviä ja tarviit keskusteluapua. Toivottavasti riuhtaiset itsesi sellaiseen edes, ei tarvi päivystää kotihiirenä koko ajan.