Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!

Vierailija
06.04.2023 |

Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.

Kommentit (1166)

Vierailija
721/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olipa aikamoinen tilanne Ap:llä, joka varmasti loukkasi. Se voi kumminkin olla suhteen ja perheen pelastus, että mies pääsee lähtemään, jos hän kerran suoraan on ilmoittanut, ettei loma tunnu lomalta perheen kanssa. Silloin on asiat niin huonosti, että minä varmaan päästäisin lähtemään ja puhuisin asiasta miehen kanssa, että miten asioita voitaisiin parantaa jatkossa niin, että perheloma tuntuisi lomalta.

Muuten ei erikoista ole asiassa. Ollaanhan sitä nyt kaveriporukassa ennen vanhaankin lähdetty ulkomaille asti. Ainakin minun siippa meni. Ja minä menin ilman häntä Ameriikkaan asti.

Kannattaisiko lukea vähän ketjua enemmän?

Luin aloituksen ja vastasin siltä pohjalta. Puolison reissuissa ei aina jotain outoa tarvi olla ym. oli minun kommenttini, joka on fakta asia. Kommentteja lukevat muutkin kuin Ap itse. Jollain toisella voi olla sama tilanne kuin hänellä ja joku toinen voi hyötyä kommentista, vaikka juuri Ap ei niistä hyötyisi.

Vierailija
722/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkeen on syynä toinen nainen, ikävä kyllä. Minun eksäni 28 yhteisen vuoden jälkeen alkoi voimaan "pahoin", masennusta yms, väliaikainen asumisero yms. Roikottu kuitenkin minua rinnalla, kunnes 10 kuukautta myöhemmin päätin, että nyt riitti, en toivu muuten ikinä. Ja niin vaan luotin ja uskoin. Nyt 1v 3 kk myöhemmin selvisi, että eksälläni oli jo pitkään toinen nainen. Ties kuinka kauan, ovat samassa työpaikassa. En olisi ikinä uskonut, puolustin eksääni aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehelläsi on toinen nainen

Vierailija
724/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi miehesi ei koskaan pääse lomalle itsestään.

Vierailija
725/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus, perhe saa lomaa isästä! Jos olette lomailleet yhdessä jo 30 vuotta, niin onhan se jo korkea aika saada hengähtää rauhassa!

Tuossa ajassa varmaan monet teidän lapsista on ehtinyt jo aikuisikäänkin.

Ei tarvitse viikkoon miettiä, mistä mies pitää, ei tarvitse laittaa hänelle ruokia, pestä hänen pyykkejään ja siivota hänen jälkiään. Jes.

Vierailija
726/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä toinen nainen. Ihan samanlainen tarina oli mun eksällä. Kaikenlaisia mökkireissuja ”yksin” ja ”työkavereiden” kanssa. Tosin olihan se nainen työkaveri, joten pahasti ei valehdellut. Oli vaan vähän erilaisia reissuja kuin mulle kertoi. 

Vierailija
727/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ettei tuossa iässä lapsetkaan halua enää viettää lomiaan vanhemmissa kyhnyttäen vaan aika lailla omissa menoissaan. Ja viikko 30 vuodessa on vähän, tekisi hyvää sinullekin. On totta että mies ilmaisi menonsa tökerösti, mutta uskon, että tekee teille kaikille hyvää etsiä tekemistä perheen ja töiden/koulun ulkopuolelta

Vierailija
728/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko irrallaan teistä metsässä, mikäs siinä. Sano että ottaa kuvia, niin minä sanoisin ja toivottaisin mukavaa reissua 

Vierailija
729/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten ihmeessä niin monessa viestissä nyt takerrutaan tuohon ap:n parisuhteen kestoon? Voihan sitä tavata jo nuorena. Minä aloin seurustella mieheni kanssa 18-vuotiaana, muutimme yhteen eli avoliittoon, kun olin 19v. Mutta lapsia saimme vasta, kun olin 31. Nyt on liittoa takana 24v ja vanhin lapsi on vasta kuutosella, nuorin päiväkodissa.

Tämäpä. Ei kaikki teininä seurustelun aloittaneet tee tai edes voi saada lapsia heti täysi-ikäisenä. Joku voi alkaa seurustella vaikka 12-vuotiaana ja saada lapsen vasta 35-vuotiaana saman kumppanin kanssa. Aikuistuminen, taloudellisen tilanteen vakauttaminen ja opintojen loppuun saatteleminen ei suju kaikilla muutamassa vuodessa täysi-iän ensimmäisinä vuosina. Ja joillakin nämä sujuvat mutta lapsia ei haluta tai pystytä saamaan heti, tai koskaan

Vierailija
730/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, näin mäkin haluaisin tehdä. Paitsi, ettei mulla oo kavereita. Ymmärrän sun miestä täysin.

Vierailija
731/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime kesänä vastaava tilanne, tosin mies halusi olla yksin mökillä viikon. Hän sanoi samaa, että perheen kanssa lomailu ei ole lomaa ja suuttui kun ehdotin että voisin minäkin sitten pitää oman lomaviikkoni. Hän oli kyllä muutenkin arjessakin jo osoittanut tekevänsä pesäeroa suunnitellen lähinnä omia juttujaan ja eli vähän kuin omaa elämäänsä perheen keskellä. Sitten oman lomaviikkonsa jälkeen mies kertoi että haluaa erota. Ei tullut yllätyksenä.

Vierailija
732/1166 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että on yllätys kuinka vähän jotkut miehet välittävät omista lapsistaan. Toivottavasti se herätys tulee jollain kohdalla ja tajuavat jotain. On vain ne omat halut, eikä ajatustakaan omien lasten hyvinvoinnista. Aika harva selviää vaurioitta vanhempiensa erosta, saati sitten jos toinen heittäytyy täydeksi kpääksi erossa ja sitten vielä hylkää lapsensa.

Vierailija
733/1166 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo oli lasten kanssa viikon espanjassa kun minä olin kotona ja töissä. Minä taas olin muutaman päivän lasten kanssa kylpylässä jotta vai sai olla yksin kotona. Kaikki tarvitsee välillä omaa aikaa.

Vierailija
734/1166 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihme kuvitelmia jollain, että ollaan 24h käsikädessä samassa rytmissä samassa sängyssä. Kuuolostaa joltain Kekkosen aikakauden jutulta. Kaikki mielenterveydestään huolehtivat tarvitsevat omaa ja kavereiden kanssa vietettyä aikaa. Mikäli kotona aina sama meno, niin ei se toinen nainenkaan hullumpi homma välillä ole. En sitten tiedä minkälainen kulttimainen genitaalien kyttäys on kyseessä.

Vierailija
735/1166 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on mökki jossa vietän omaa aikaa yksinäni. Aloittajasta poiketen, kavereitakaan en mökille kutsu. Perheen kanssa käydään Phuketissa, mutta mökki on minulle aina ollut paikka jossa pystyn kokoamaan ajatukseni ja pohtimaan elämän haikeutta saunan lauteilta ikkunasta järvimaisemaa tuijottaen.

t. Yks toinen keski-ikäinen ukko joka tarttee aina välillä omaa aikaa

Vierailija
736/1166 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kysyin ihan kokeeksi mieheltä että kait hän on myös kesällä sitten viikon lasten kanssa jos minä lähden reissuun yksinäni. Naama meni ihan ruttuun ja alkoi selittää ettei se käy kun hänellä on niin paljon kaikkia menoja.. Että näin. Hän saa lähteä mutta minä en?! ap

Hah, no näinhän se aina menee miesten kanssa. Minä minun oma napani. 

Vierailija
737/1166 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuossa ole mitään ongelmaa, jos kummallakin vanhemmalla on sama oikeus.

Vierailija
738/1166 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei kitisevää, mölyävää ja kaikenlaista vaillaolevaa rupusakkia vaivoinani. Saan nauttia olostani haluamallani tavalla. Ja vaikka ryypätä.

Vierailija
739/1166 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä nämä kommentoijat jotka lukevat 37 sivua pitkästä ketjusta vain aloituksen ja ehkämpari viestiä sen jälkeen. Sitten tullaan kertomaan omaperäinen ajatus joka tosin on kerrottu ketjussa jo 37 kertaa aiakaisemmin. Eli jos ei viitsi lukea ketjua niin tuskin kannattaa kommentoida. 

esim joo kaikki tarvii omaa aikaa. Mutta jo ketjun alkupäässä selkeni että apn mies ei hyväksy että vaimo pitäisi vastaavasti omaa aikaa. Eli reiluus kaukana. Ja jos ketjua lukisi niin selkenee että miehellä toinen nainen. Mies kohtelee lapsia ja apta todella kurjasti. Eli ihan turhaan tulette pätemään että kyllä mies tarvii omaa lomaa perheestä ja silti kaikki on hyvin ja ok.

Vierailija
740/1166 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan selvää että hän on burnout perhesyistä. Ehkä hän ei tarkoittanut ihan kirjaimellisesti että loma perheen kanssa ei ole lomaa mutta hän ehkä tarvitsee viikon palautukseen työ ja perhekooreiötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi