Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Sille miehelle tulee jokin pano sinne mökille.
Panevat ja ryyppäävät mökillä koko viikon, se on lomaa se.
Vierailija wrote:
Mutta onneksi miehesi ei koskaan pääse lomalle itsestään.
Ei pääse, ei. Tulee olemaan hankala vanhus ja hoidettava, ellei dementia pehmennä päätä mukavaksi.
Tämmöisissä aloituksissa saa aina sellaisia kommentteja läjäpäin, että aloittajan ukolla on ilman muuta sutinaa jonkun muun naisen kanssa. Etovaa tämä suomalaisten vahingonilo! Tosiasiassa yksikään täällä ei voi tietää, mikä on totuus aloituksen ukosta, ellei aloittaja itse sitä tiedä ja kerro täällä muille.
Olen sinusta ylpeä Ap, ja niin tulisi sinun itsesikin olla. Olet selviytyjä, rehellinen ja osaat laittaa lapsesi etusijalle. He ovat onnekkaita, että toinen vanhempi ymmärtää oikean elämän päälle. Sinulla olisi ollut kaameat vanhuuspäivät edessä tuon miehen kanssa ilman eroa. Surettaahan se kaikki, mutta koeta löytää hetkiä vihalle ja surulle ja pettymykselle. Onhan niihin oikeus. Jaksamista, kun nouset tuhkasta uudeksi!
Kun lapset ovat tarpeeksi isoja, muuta ap toiselle paikkakunnalle kuin ex-mies. Helpottaa sitten siltäkin osin. Tai jos lapset ei halua isäänsä nähdä, niin vaikka aiemmin. Eihän tuohon jeppeen voi missään mielessä luottaa, eikä sen toisen naisen läsnäolokaan suht pienellä paikkakunnalla tunnu hyvälle. Sinä tarviit nyt nimenomaan hyvälle tuntuvia asioita ja aitojen ihmisten huomiota. Kokemasi henkinen ja pitkäkestoinen väkivalta hus hiiteen.
Moni on oikeassa siinä, että jokainen aikuinen tarvitsee omaa aikaa. Tasa-arvoisesti. Kukaan ei sen sijaan tarvitse valehtelevaa ja lapsiaankin etovaa perheenjäsentä. Rakkaus ei kelvannut vaan lähti himonsa perässä. Yhtä iljettävä on tuo nainen, joka perheellisen kanssa sekoilee.
Jos olisin ap, olisin juurikin itsestäni ylpeä: selvisin sekoamatta liitosta ja pelastin lapsetkin. Juhlat on paikallaan ja selkään taputus. Muut ajatukset hiljalleen syrjään, vaikka päivittäinen todellisuus karulta tuntuisikin. Et usko, kuinka hyvän esimerkin olet ap näyttänyt lapsillesikin, että miten toimitaan valehtelevan ihmisen kanssa. Sä pystyit ja pystyt tähän.
Välihuomiona sanon, että tuttavapiiriä seurailleena on ihan pettämätön kaava, että narsistinen puoliso pitää salasuhdetta aika pitkäänkin. Sen paljastuttua jollain tavalla, tulee vasta sotkuinen ero. Ei koskaan hyvällä ja kaverillisella tavalla, eikä ajoissa. Narsisti haluaa särkeä ja vielä kerran särkeä toisia ihmisiä. Minun tuttavissani on myös aina niin, että nuo salarakkaat löytyy joko töistä toimistolta tai harrastuksen parista. Siinä varmaan kohtaa kaksi narsistia, koska ite en kyllä ikinä perheellisen kanssa säätäisi salassa. Eli ap, loppujen lopuksi sinä varmaan olet tässä kuviossa petetty mutta ainoa terve. Ota siitä voimaa.
Mitä jos asia olisi ollut toisinpäin? Mitä miehesi olisi siihen sanonut?? Olisiko ollut ok?
Mä ymmärrän sua. Mä olisin myös ihan ihmeissäni jos mieheni ilmoittaisi vastaavaa ( yhdessä 31v) Mulla tuli kyllä heti epäilys suhteesta. Saattaa olla että kaipaa vain sitä omaa rauhaa. Sillä vain saattaa olla vaara lisääntyä. Kohta koko loma menee erillään.
Kiitos jälleen kaikista uusista kommenteista. Vaikka nyt tuntuu tosi kurjalta niin joku päivä tämä kait helpottaa. Mies jäi taas kiinni valehtelusta. Oli ollut muka pelkästään tutullaan kylässä mutta selvisikin että oli käynyt myös harrastuspaikassa, vain juttelemassa muiden kanssa. Puhelimessa valehteli tosi sujuvasti olinpaikastaan. En ymmärrä miksi pitää valehdella? Ei tuohon ihmiseen voi luottaa enää missään asiassa. ap
Minun mieheni taas kertoi haluavansa lähteä reissuun kaverinsa kanssa. Herää heti epäilykset, mutta kai se on päästävä ja aion itsekin sitten lähteä. Kai erilliset reissut ovat ihan arkipäivää.
Valehtelun vanha tekijä on hän, luulen. En usko että saat vastauksia kysymykseen Miksi? Huviksi, tavan vuoksi, rakkaudettomuuttaan, ylemmyydentunnossaan.. semmoiselta vaikuttaa. Liian iso rakkaus harrastamiseen on aina vinksahtanutta jollain tavalla, ja nyt näin.
Ap:n mies on varmaan muuttunut vuosien aikana. Luullut että kotikaukalossa peli pysyy samana, ja alkanut sikailla menemään. Lapset ei tule mieleen, vaimon pitää tyytyä, totutun pysyä kurilla ja syyttelyllä. Sairasta.
Vaikka sen seitsemälle mutkalle vääntyisit, en usko että mies on luottamuksen arvoinen. Haluaa sinkkuelämää, ei teitä tylsimyksiä. Tietysti katuu joskus jouluisin telkkarin ääressä.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Jos lapsi haluaa olla kanssasi, niin oletko silti mieluummin yksinäsi taikka joidenkin tuttujesi kanssa?
Mä vietän tosi paljon lapseni kanssa aikaa. Olen päivät kotona. Yökylässäkin on viimeksi yhden yön ollut monen monta vuotta sitten.
Tuossa tapauksessa ymmärrän kyllä oman ajan tarpeen, vaikka sitten omien viiskymppisten kunniaksi. Mutta perheenjäsenet varmaan haluavat juhlia sinua hyvän hyvyyttään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ehkä tämä on yksinpuhelua täällä mutta saanpahan purkaa ajatuksiani johonkin. Tilanne sitten jo muuttuikin! Mies ei olekaan lähdössä tästä, ei ainakaan nopeasti, ehkä joskus... Sanoi että kyllähän me voidaan tässä asustella yhdessä kun lopetan vain nämä hullut ajatukset toisesta naisesta! Hitto että korpee tämmönen valehtelu, ensin lupaa ja sitten muuttaakin yhdessä päivässä suunnitelmat. Onneksi minulla on nyt yksi asunto johonka olisi mahdollista päästä asumaan reilun kk kuluttua. ap
Minä luin kommenttisi eilen ja tarkoitus oli vastata, mutta yksi lause kirjoituksessasi sai minut ihan sanattomaksi. En edelleenkään tiedä, mitä sanoa, kun tämä kertoo miehestäsi enemmän kuin tarpeeksi: "Lapset olisivat aina minulla mutta yhteishuoltajuus jäisi".
Jos saat mieleisen asunnon, niin
Yhteishuoltajuus ei liity yhtään millään lailla elareihin!
Vierailija wrote:
Mikä siellä on tilanne? Ootko löytänyt asuntoa? Miten sujuu miehen kanssa?
Hyvin sujuu, kiitos kysymästä.
-eri
Minäkin päätin pitää loman miehestäni. enkä ole a.p.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ehkä tämä on yksinpuhelua täällä mutta saanpahan purkaa ajatuksiani johonkin. Tilanne sitten jo muuttuikin! Mies ei olekaan lähdössä tästä, ei ainakaan nopeasti, ehkä joskus... Sanoi että kyllähän me voidaan tässä asustella yhdessä kun lopetan vain nämä hullut ajatukset toisesta naisesta! Hitto että korpee tämmönen valehtelu, ensin lupaa ja sitten muuttaakin yhdessä päivässä suunnitelmat. Onneksi minulla on nyt yksi asunto johonka olisi mahdollista päästä asumaan reilun kk kuluttua. ap
Minä luin kommenttisi eilen ja tarkoitus oli vastata, mutta yksi lause kirjoituksessasi sai minut ihan sanattomaksi. En edelleenkään tiedä, mitä sanoa, kun tämä kertoo miehestäsi enemmän kuin tarpeeksi: "Lapset olisivat aina minulla mutta yhteishuoltajuus jäisi
Ei tässä elareista ollut kyse vaan siitä, että mies haluaa yhteishuoltajuuden siten, että lapset ovat aina äidillään. Eihän siinä ole mitään järkeä, mies käytännössä hylkää omat lapsensa.
No tuo on aivan ymmärrettävää ja itse sitä suosittelenkin kaikille perheellisille.
Silloin tällöin pieni nollaus kavereiden kanssa, ilman perhettä, ei pitäisi haitata ketään.