Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!

Vierailija
06.04.2023 |

Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.

Kommentit (1166)

Vierailija
701/1166 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sinähän sen päätät ap, kuin usein siedät häntä uudessa kodissasi. Älä ole tassukka. Onhan sinulla oma tahto. Jotenkin tulee olo ,että olet liikaa miehen vallassa, olenko väärässä?

Olet kyllä oikeassa, en sanoisi itseäni tassukaksi mutta miehen manipuloinnin ja vallan alla kylläkin olen ollut liian kauan aikaa. Olen alistettu, näin näkisin tämän meidän kuvion.  ap

Vierailija
702/1166 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen mietin miksi mies jää taloon/kotiin, miksi lasten pitää muuttaa kodistaan, eikö ero ole jo tarpeeksi suuri mullistus lapsille? Eli mies ulos ja sinä lasten kanssa jäätte kotiin olisi luonnollisempi toimintatapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1166 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Edelleen mietin miksi mies jää taloon/kotiin, miksi lasten pitää muuttaa kodistaan, eikö ero ole jo tarpeeksi suuri mullistus lapsille? Eli mies ulos ja sinä lasten kanssa jäätte kotiin olisi luonnollisempi toimintatapa.

Miehellä on niin paljon suuremmat tulot kuin minulla ja aikoo joka tapauksessa laittaa talon myyntiin sen jälkeen kun olemme täältä lähteneet. Valitettavasti se on raha mikä tässä nyt puhuu eikä lasten hyvinvointi tms. Mies pärjäisi vaikka ei saisi talosta euroakaan rahaa.  ap

Vierailija
704/1166 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin ota yhteyttä avioerojen lakineuvontaan liittyen ositukseen etc. Osituksessa puolisoiden avio-oikeuden alaiset omaisuudet lasketaan yhteen ja jaetaan sitten niin, että kumpikin puoliso saa yhteenlasketusta omaisuudesta itselleen puolet. Eli niin, että enemmän omistava puoliso suorittaa tasinkoa vähemmän omistavalle puolisolle. Poikkeuksena avioehdon alainen omaisuus.

Vierailija
705/1166 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tarvitset lakiasiantuntijaa tässä tapauksessa-makso mitä makso.

Vierailija
706/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies onkin ollut ovela ja on ottanut valtavat määrät lainaa. On saanut luottoa kun on niin hyvät tulot. Kaiken arvokkaamman mitä on ostellut on ostanut velaksi. Vaikka ei olisi tarvinnut. On siirtänyt varojaan pitkän aikaa osaketililleen joka on henkilökohtainen. Että eipä tässä paljon ns. jaettavaa jää. Omat rahani on menneet elämiseen. Tiedän, tyhmä olen ollut jo vuosia ihan kaikessa kun olen luottanut toiseen näin sokeasti!

Yhteiselo meillä jatkuu vuoristoratana. Kun tuntuu vähänkin hyvältä niin johan ei mene kuin hetki ja täysi sotatila on päällä. Edelleenkin riidat koskettaa tätä ky. naiskaveria jota mies puolustelee joka helvatun käänteessä. Että en muka saa tätä naista arvostella tms. Mies hokee kuinka hän itse on aina lähestynyt ensimmäisenä eikä tämä nainen ole koskaan ollut aloitteellinen. Että nainen haluaa vain hyvää minulle tms.sontaa. Ja nainen voisi jutella minun kanssani näistä minun ongelmistani, olisi valmis näkemään minut?! Mies väittää että eivät enää viestittele mutta kun näkevät harrastuksessa niin vaihtavat kuulumiset ja se on kuulema täysin sallittua ja ok. Miehellä on joku pakottava tarve jauhaa omia juttujaan joita en todellakaan haluaisi kuulla. Tietää mitenkä saa minua loukattua mahdollisimman paljon.  ap

Vierailija
707/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoiden kaikki omaisuus on avio-oikeuden alaista, paitsi avio-ehdon alainen omaisuus. Siis myös puolisoiden osaketilit, jollei niitä ole poissuljettu avioehdolla. Nyt mars lakimiehen juttusille, kuulostaa siltä että puolisosi tietää ettet ole perillä asioista.

Vierailija
708/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naimisissa, noilla varojen siirtelyillä ei ole merkitystä. Tai jos olette olleet avoliitossa vuosia, silloin tilanne rinnastetaan avioliittoon. Älä ole tyhmä ja usko miestä, ei hän voi kaikkea omaisuutta itselleen ottaa. Hanki lakimies. 

Vierailija
709/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hae sitä lakineuvontaa ehdottomasti. Olette siis naimisissa mutta onko avioehtoa? Jos ei niin ihan sama missä ne miehen rahat on (esim osakkeissa) niin sinun kuuluu saada tasinkoa.

Minä en tappelisi yhtään siitä kuinka paljon mies aikoo vierailla luonasi. Kun olet muuttanut olisi parasta sanoa että saa tulla kutsuttuna vieraana kuten muutkin. Älä missään nimessä anna avainta tai lupaa että saa tulla milloin vaan. Mutta älä tappele asiasta nyt kun asutte saman katon alla vaan ilmoita rajasi sitten kun asut erillään.

Vierailija
710/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity ap nyt vaan turvaamaan tulevaisuus. Eli huolehdi että saat osuutesi osituksessa. Pidä huoli että saat osuutesi irtaimistosta jne.

Huolehdi omasta ja lastesi hyvinvoinnista. Rakenna tulevaisuutta. Mieheen saattaa vaikuttaa enemmän se jos sinä keskityt tulevaisuuteen ilman häntä mitä nalkuttaminen nykyhetkestä.

Koeta unohtaa mies ja sen naissotkut ym. Älä tuhlaa voimiasi mieheen jonka kanssa et aio olla jatkossa. Ihan sama viestitteleekö naisen kanssa. Keskity muuhun.

tsemppiä!

Vierailija
711/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mies yrittää viedä sinua kuin pässiä narussa. Älä usko enää mitään, mitä hän tolkuttaa sinulle omaisuudesta ,rahasta , naisesta. Hyi helekutti!

Vierailija
712/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siis hän on jo 30v viettänyt lomansa teidän kanssa ja nyt olisi yksi viikko kavereille?

Lapsetkin jo varmaan parikymppisiä. Äitinä ottaisin oman loman ilman ketään riippoja hihoissani. Kohde oman maun mukaan kaikkine palveluineen.

Vierailija
713/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan myydä hanuria että pärjää.

ap

Vierailija
714/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aikamoinen tilanne Ap:llä, joka varmasti loukkasi. Se voi kumminkin olla suhteen ja perheen pelastus, että mies pääsee lähtemään, jos hän kerran suoraan on ilmoittanut, ettei loma tunnu lomalta perheen kanssa. Silloin on asiat niin huonosti, että minä varmaan päästäisin lähtemään ja puhuisin asiasta miehen kanssa, että miten asioita voitaisiin parantaa jatkossa niin, että perheloma tuntuisi lomalta.

Muuten ei erikoista ole asiassa. Ollaanhan sitä nyt kaveriporukassa ennen vanhaankin lähdetty ulkomaille asti. Ainakin minun siippa meni. Ja minä menin ilman häntä Ameriikkaan asti.

Vierailija
715/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi lasten huollosta, tapaamisoikeudesta ja elatusmaksuista lastenvalvojan luona, muuten sun mies pääsee vedättämään sua. Elatusmaksut ovat nimittäin, jos tuomioistuin ne määrää, aika isot. Käy katsomassa elatusapulaskurista, paljonko sulla on mahdollisuus saada, https://virtu.fi/laskurit/elatusapulaskuri Äläkä häpeile yhtään, elatusmaksut on tarkoitettu lapselle, ja ne ovat LAPSEN, ei sun, oikeus saada elatusta isältään.

Vierailija
716/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olipa aikamoinen tilanne Ap:llä, joka varmasti loukkasi. Se voi kumminkin olla suhteen ja perheen pelastus, että mies pääsee lähtemään, jos hän kerran suoraan on ilmoittanut, ettei loma tunnu lomalta perheen kanssa. Silloin on asiat niin huonosti, että minä varmaan päästäisin lähtemään ja puhuisin asiasta miehen kanssa, että miten asioita voitaisiin parantaa jatkossa niin, että perheloma tuntuisi lomalta.

Muuten ei erikoista ole asiassa. Ollaanhan sitä nyt kaveriporukassa ennen vanhaankin lähdetty ulkomaille asti. Ainakin minun siippa meni. Ja minä menin ilman häntä Ameriikkaan asti.

Kannattaisiko lukea vähän ketjua enemmän?

Vierailija
717/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo olisi mennyt, jos olisin itsekin saanut sen viikon loman. Muuten ei ilman isoja neuvotteluja jatkosta. Nyt hän voi mennä vaikka vuodeksi reisuun, kun työsarka on kotikentällä loppunut ja lapsen muuttaneet juuri pois. 

Vierailija
718/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on toinen nainen. En ole lukenut ketjua ja tätä voidaan spekuloida sinne sun tänne, mutta on fakta. Pahoitteluni. Nimimerkillä: näitä on nähty ja monta. Ps. Olen itsekin ko iässä oleva mies laajalla kaveripiirillä.

Vierailija
719/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis muutaman vuoden lomaa töistä, hyväksytäänkö tämä?

Vierailija
720/1166 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hänellä on toinen nainen. En ole lukenut ketjua ja tätä voidaan spekuloida sinne sun tänne, mutta on fakta. Pahoitteluni. Nimimerkillä: näitä on nähty ja monta. Ps. Olen itsekin ko iässä oleva mies laajalla kaveripiirillä.

Oikeassa olit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi