Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempic laukaisi keliakian

Vierailija
07.10.2023 |

näin kävi. tässä sitä opetellaan nyt uutta ruokavaliota. mitäs muilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että tuli Ozempicista? Kertoisitko lisää?

Vierailija
2/10 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic aiheuttaa joillekin suolistosairauksia, jopa pahojakin. Myös sappikivet ovat yleinen haitta ja se voi jäädä pysyväksi kivun aiheuttajaksi, vaikka itse sappi poistetaankin, jotkut on saaneet haimatulehduksen . Yleensä nopea laihtuminen aiheuttaa sappivaivoja ja tuo Oz ilmeisesti myös suolistovaivoja.

Jotkut varmaan kestävät senkin käytön ihan hyvin.

Itse laihduttaisin hitaasti ruokavaliolla. (kuten teinkin jo kauan sitten).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt voit sitten siirtyä gluteenittoman ravinnon myötä kevyempään ruokailuun. Et tarvitse enää Ozempiciä.

Vierailija
4/10 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/10 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että ylensyötiripulisi johtuu keliakiasta.

Vierailija
6/10 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että ylensyötiripulisi johtuu keliakiasta.

Kyllä, tein diagnoosin aivan itse.

Ap

Vierailija
7/10 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicin haittavaikutusluettelossa ei mainita keliakian kehittymistä. Eli jos tällainen on diagnostisoitu lääkärin toimesta ja liitetty ko. lääkitykseen, siitä tulisi tehdä haittavaikutusilmoitus Fimealle.

Ozempicin haittavaikutuksissa mainitaan kuitenkinuseitan maha-suolikanavan haittoja, näistä yleisimpinä:

Pahoinvointi

Ripuli

Oksentelu

Vatsakipu

Vatsan turvotus

Ummetus

Dyspepsia

Mahatulehdus

Gastroesofageaalinen refluksitauti

Röyhtäily

Ilmavaivat

Jotenkin epäilen, että kommentti 21:48 ei ollut oikealta ap:ltä, mutta jos olikin, niin olet aivan hakoteillä.

Itse sain Ozempicistä haittavaikutuksena sydämentykytykset ja rintakivut, ja sitten taas vastaavasta tablettilääkkeestä Ryblesuksesta kähetyi välittömästi ääni.

Vierailija
8/10 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rybelsus ollut käytössä kohta kuukauden, eikä ole ollut sivuvaikutuksia. Lääkkeen teho alkoi heti ensimmäisestä pillereistä, ihan kuin oisin käynyt lihavuusleikkauksessa. En pysty nykyään syömään kuin n. 1,5-2dl annoksia ja nälkä on vain neljän tunnin välein. Mitään herkkuja ei tee edes mieli. Olen laihtunut nyt 9 kg.

Vierailija
9/10 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teiltä ensin diagnosoitu, että lihavuus johtuu suolistobakteereista ja diabetestyyppisestä metaboliaongelmasta?

Itsellä erityyppinen lääke eikä sivuvaikutuksia.

Vierailija
10/10 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tosi tarkasti kaiken saatavilla olevan tiedon Ozempicin haittavaikutuksista https://medilux.fi/ozempic-face/ jossa ne on hyvin selitetty. Siellä myös sanotaan selkeästi, että jos ilmenee uusia haittoja, niistä tulee ilmoittaa Fimealle.

Itse tutustuin kaikkiin tietoihin huolellisesti ennen kuin aloitin hoidon, ja minulla ei ilmennyt minkäänlaisia haittavaikutuksia käytön aikana. Tietenkin yksilöllisiä eroja voi olla, mutta jos jokin haitta olisi toistuvasti havaittu ja tieteellisesti todettu, se olisi lisätty virallisesti haittavaikutusten listalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan