Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Täällä taas. Asiat ovat edenneet siihen pisteeseen että en enää kestä yhtään miehen harrastuksissa juoksemista. Täydellinen viha ja raivo on päässyt valloilleen tämän takia. Mies on siis jatkanut samassa paikassa käymistä vaikka lupaili muuta. Ovat siellä tämän naisen kanssa aina samaan aikaan ja parkkeeraavat autot vierekkäin isolla parkkiksella. Yksi ihminen kävi paikanpäällä tsekkaamassa ja totesi että ovat Niin hyviä "kavereita" ettei mitään jakoa. Nauravat, juttelevat ja treenaavat yhdessä. Vaikka mies on väittänyt etteivät vietä yhtään aikaa yhdessä!!! Eikä edelleenkään muka edes tunne kunnolla tätä ky. naista. Siis mitä pas kaa jaksaakaan jauhaa minulle?!
No, nyt jopa mieskin on alkanut puhua erosta. Sanoo että sinulla on sitten paljon helpompi olla kun asun eri osoitteessa. Että tätähän sinä halusit. Mies on iloinen ja nyt hyvällä tuulella. Kertoi kuinka mukavaa on jatkossa päästä siihen aikaan kun huvittaa treeneihin ja päästä juttelemaan kenenkä kanssa haluaa ilman että minä pimahdan siitä. Että ero meille tulee nyt muka vain harrastuksen takia?! Mies onkin muka yhteistyöhaluinen rahojen tms. suhteen. Hän voisikin muuttaa tästä väliaikaisesti pois vuokralle. Ja vasta kun koulut loppuu keväällä niin minä lähtisin toiseen osoitteeseen. Lapset olisivat aina minulla mutta yhteishuoltajuus jäisi. Parisuhdetta ei kuulema heti aijo hommata mutta sanoi pokkana minulle että kun naiset kuulee hänen erostaan niin kyllähän niitä halukkaita varmasti riittää yrittämään! Että eihän sitä toki tiedä kuinka nopeasti jonkun kanssa alkaa tutustua?! Jäin kyllä hiljaiseksi. ap
Ehkä tämä on yksinpuhelua täällä mutta saanpahan purkaa ajatuksiani johonkin. Tilanne sitten jo muuttuikin! Mies ei olekaan lähdössä tästä, ei ainakaan nopeasti, ehkä joskus... Sanoi että kyllähän me voidaan tässä asustella yhdessä kun lopetan vain nämä hullut ajatukset toisesta naisesta! Hitto että korpee tämmönen valehtelu, ensin lupaa ja sitten muuttaakin yhdessä päivässä suunnitelmat. Onneksi minulla on nyt yksi asunto johonka olisi mahdollista päästä asumaan reilun kk kuluttua. ap
No voi AP, kuulostaa rankalta. Ehkä miehesi selvitti avioeron vaikutukset ja tajusi ettei ehkä olekaan niin haluttu kun omaisuus on puolittunut ja asuu pienessä vuokra-asunnossa. Tuossa tilanteessa heittäisin kyllä miehen ulos asunnosta, etenkin jos lapset olisivat aina sinulla. Miksi jättäisit kaiken omaisuuden ja asunnon hänelle kunnes ositus on tehty?
Auttaisiko yhteinen terapia, vai onko tilanne jo ihan tapissa? Jos ei ole paluuta, niin suosittelen että otat yhteyttä avioero juristiin, jotta turvaat omasi ja lasten toimeentulon. Tsemppiä ja ennen kaikkea, pidä huolta omasta hyvinvoinnista!
Vierailija wrote:
Ehkä tämä on yksinpuhelua täällä mutta saanpahan purkaa ajatuksiani johonkin. Tilanne sitten jo muuttuikin! Mies ei olekaan lähdössä tästä, ei ainakaan nopeasti, ehkä joskus... Sanoi että kyllähän me voidaan tässä asustella yhdessä kun lopetan vain nämä hullut ajatukset toisesta naisesta! Hitto että korpee tämmönen valehtelu, ensin lupaa ja sitten muuttaakin yhdessä päivässä suunnitelmat. Onneksi minulla on nyt yksi asunto johonka olisi mahdollista päästä asumaan reilun kk kuluttua. ap
Minä luin kommenttisi eilen ja tarkoitus oli vastata, mutta yksi lause kirjoituksessasi sai minut ihan sanattomaksi. En edelleenkään tiedä, mitä sanoa, kun tämä kertoo miehestäsi enemmän kuin tarpeeksi: "Lapset olisivat aina minulla mutta yhteishuoltajuus jäisi".
Jos saat mieleisen asunnon, niin muuta.
Lapset olisivat aina minulla mutta yhteishuoltajuus jäisi".
Tämä tuntuu minustakin aivan järkyltä! Ymmärrän etteivät lapset halua isäänsä nähdä mutta se ettei mies edes yritä muuttaa tilannetta muuksi niin tuntuu pahalta. Käytännössä on valmis hylkäämään heidät, ei välitä heistä?! Mies on kuin ei mitään kun jää taloon yksinään. Vain omista asioistaan selittää kuinka saa sitten vapaan elämän itselleen! ap
Eikös kannattaisi tehdä niin , että sinä ap jäät lasten kanssa taloon ja mies muuttaa, vai onko se sinulle taloudellisesti mahdollista.?
Vierailija wrote:
Eikös kannattaisi tehdä niin , että sinä ap jäät lasten kanssa taloon ja mies muuttaa, vai onko se sinulle taloudellisesti mahdollista.?
Ei ole mahdollista jäädä, mieskin on suunnitellut myyntiä. Ei jää hänkään jos ei joku tietty nainen sitten halua välttämättä tähän tulla? ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä luin kommenttisi eilen ja tarkoitus oli vastata, mutta yksi lause kirjoituksessasi sai minut ihan sanattomaksi. En edelleenkään tiedä, mitä sanoa, kun tämä kertoo miehestäsi enemmän kuin tarpeeksi: "Lapset olisivat aina minulla mutta yhteishuoltajuus jäisi".
Jos saat mieleisen asunnon, niin muuta.
Kuulostaa siltä että haluaa vain välttää elarit. Kannattaa kysyä neuvoa lakipalveluista tms. miten tässä kannattaisi toimia ettei tule hankaluuksia jatkossa. Onko lapset teinejä vai alakoulussa?
Aamu valkenee harmaana. Tänään on jotenkin itkuinen olo. Tuntuu että synkät ja masentuneet fiilikset vyöryy päälle. En halua uskoa että perhe tosiaan hajoaa ja miksi?! Mies laittaa erohakemuksen tänään sisään, pistää siis itse eron vireille! Eipä olisi tätäkään päivää uskonut tapahtuvan. Mun asunto-asia meni päin peetä. En voinutkaan kirjottaa sopparia siitä, paljastu että kulut onkin suuremmat siinä kuin oli annettu ymmärtää. Vielä on yksi ei niin kiva asunto mahdollista saada, mietin nyt että otanko sen vain jatkanko etsimistä.
Mies on ollut ok, ei olla otettu yhteen ehkä päivään kahteen. Parisuhdeterapiaan on eka yhteinen aika viikon kuluttua. Pikkasen oli ruuhkaa ja voin sanoa että olisi tarvittu apua monta viikkoa sitten. Siis kuukausia sitten. Käytetään nyt kuitenkin se aika vaikka mies onkin täysin varma erosta. Haluan kuulla mitä mies siellä lopulta sanoo tilanteestamme. Ja syystä eroon. Nyt syy on pelkästään minussa kun aloin rajoittaa ja kyttäämään hänen menojaan! ap
Niinpä niin, sinuahan hän varmasti syyttää ja vain ainoastaan. Hän ei itse myönnä mitään tekevänsä väärin. Taatusti jyrää sinut siellä terapiassa täysin.Totuus on kuitenkn se -kertomasi perusteella- , että et voi kestää hänen käytöstään ja näinollen on ainoa mahdollisuus ero. Hän ei tule muuttumaan ja näkee miten heikoilla olet. Käyttää tilannetta hyväkseen.
Näin se menee aina.
On monta muuta asiaa ,jotka teidän on erossa selkeästi kirjattava ylös, siis talouspuoli mm. ettei tule tuollaista yllätystä niinkuin nyt sun vuokra-asuntoasiassa. Mihinkään hänen suusanallisiin lupauksiin/puheisiin ET SAA luottaa.
Kuulumisia. Mies jäi sitten kiinni viestittelystä ja meille puhkesi kunnon riita. Mieshän oli sanonut ettei ole tähän naiseen yhteydessä kun ei ole mitään tarvetta! Ja kuinka väitti että oli tämän naisen yhteystiedot poistanut eikä numeroa enää ole. Niinpä vaan valehtelusta jäi kiinni ja sitten alkoi selittää että täysin ns.viattomia viestejä ovat, vain harrastukseen liittyvää. Ja meidän parisuhteeseen liittyviä?! Kuinka tämä nainen on tukenut miestäni kun miehellä on ollut niin kurjaa jo pidemmän aikaa minun kyttäämisen takia. Ovat yhdessä miettineet kuinka toimisivat kun olen niin mustasukkainen. Kun ovat vain kavereita! Yllätys, yllätys, mitään viestejä ei voinut minulle näyttää kun olikin kaikki poistanut. Parin päivän riitelyn jälkeen mies ilmoitti että eivät enää viestittele mitään kun se on minulle niin vaikeaa sietää. Ovat poistaneet toistensa tiedot, vaihteeksi, heh heh! Mutta harrastuksessa jos sattuvat näkemään ja puhumaan niin siinä ei ole mitään väärää eikä minun pitäisi enää koskaan epäillä heitä koska ei syytä siihen.
Näillä "säännöillä" sitten mennään tämä aika kun joudutaan asua saman katon alla. En kyllä usko että lopettaa mitään yhteydenpitoa. Ja tavallaan samahan se mutta tuo valehtelu päin naamaa ottaa päähän! Ainii, ja mies kertoi taas ettei sen naisen ulkonäkö kiinnosta häntä yhtään. Että ei ole hänen tyyppiään, minä olen kauniimpi jne. Eikä ikinä aijo hänen kanssaan alkaa olemaan. Että näin täällä. Yhtä asuntoa lähden tästä taas katsomaan, toivottavasti olisi ok! ap
Vierailija wrote:
Toki voi pitää lomaviikkona, pidä sinäkin omasi: matkusta vaikka ystäviä ja sukulaisia tapaamaan. Mies tietenkin hoitaa perheen, ruokailut, pyykit ja siivoukset, joten pääset palaamaan siistiin kotiin. Molemmilla samat oikeudet ja edut!
Sukulaisia tapaamaan...????
Ei, vaan lomamökki itselle viikoksi, jossa sitten viettää aikaa kavereitten kanssa tai itsekseen, joka tapauksessa ilman miestä ja lapsia.
Ja kaverit sellaisia, joita mies ei tiedä eikä tunne.
Ryyppylomaa se mies kuitenkin itselleen tarkoittaa ja muuta rymistelyä.
Taidatte olla aika rasittavaa sakkia.
Vierailija wrote:
Miten meni parisuhdeterapia?
Mies toisti aluksi ettei hän ole tehnyt yhtään mitään väärää. Hän on toiminut täysin oikein, ihan kaikessa. Vasta tunnin vatvomisen jälkeen myönsi että ehkä olisi voinut toimia toisellakin tavalla, ehkä on jotain väärinkin tehnyt. Mutta selkeästi minua syyttää tästä kaikesta, kun keksin suhteen jota ei ole olemassakaan. Mies kertoi myös tälle terapeutille kuinka tämä ky. nainen ei edes ulkonäöllisesti kiinnosta häntä. Mies myös sanoi kuinka pahalta hänestä on tuntunut tämä aika kun en luota häneen ja olen syytellyt syytöntä. Kuinka hirveää se on kun näin luotettavaa miestä ei ihan heti löydy kuin hän on! Tämä nainen on kuulema hyvä kuuntelija ja antanut neuvojakin miehelleni? Ja vain pelkkää hyvää minulle haluaa, ei missään nimessä pahaa!
Sellainenkin kiva juttu tässä selvisi että tämä nainen oli ensimmäinen jolle mieheni oli kertonut hakeneensa eroa!!! Kun sattui sopivasti harrastuksen parissa tulemaan vastaan. Niin mieheni meni sitten heti kertomaan?! En ole edes vielä hakemusta kotiini saanut ja allekirjoittanut ja mies menee lätisemään meidän asioista eteenpäin. Mikä kiire oli kertoa, miksi tämän naisen tarvitsee tätä edes tietää??? Harrastaa voi ihan normaalisti ilman että alkaa kertoilla porukalle erostaan. Oli vielä jollekin toisellekin mennyt kertomaan myöhemmin siellä. Ja tietenkin porukka ajattelee siellä nyt että siksi mieheni eroa haki kun vaimo on niin mustasukkainen. Ihan hiton kivalta joo tuntuu! Meillä on sovittuna uusi aika keskusteluun vaikka en ole siihen kovinkaan halukas. Mies oli halukkaampi kun terapeutti kysyi jatketaanko. Se on kyllä hullua että pienen hetken keskustelun aikana tuntui siltä että voisimme vielä yrittää mutta se hävisi äkkiä kun mies jatkoi valehteluaan. ap
Toivottavasti valmistaudut hyvin pariterapiaan, sinunhan pitää ottaa esille juuri nuo miehen toimet. Ilmeisesti miehesi toivoo suhdetta kyseisen naisen kanssa, mutta toki voi olla niin että ihastus on yksipuolista miehesi puolelta. Miten lapsenne voi? Ottaisin ainakin itse esille pariterapiassa miehesi välipitämättömän suhteen lapsiin, ja erikoisen ajatuksen erotapauksessa lasten huollosta, eli sinä hoidat ja maksat yksin ilman elatusmaksuja? Suosittelen avioero lakineuvontaa ennen muuttoa!!!
Vierailija wrote:
Toivottavasti valmistaudut hyvin pariterapiaan, sinunhan pitää ottaa esille juuri nuo miehen toimet. Ilmeisesti miehesi toivoo suhdetta kyseisen naisen kanssa, mutta toki voi olla niin että ihastus on yksipuolista miehesi puolelta. Miten lapsenne voi? Ottaisin ainakin itse esille pariterapiassa miehesi välipitämättömän suhteen lapsiin, ja erikoisen ajatuksen erotapauksessa lasten huollosta, eli sinä hoidat ja maksat yksin ilman elatusmaksuja? Suosittelen avioero lakineuvontaa ennen muuttoa!!!
Laitoin edelliseen viestiini kuulumiset ja terapian asiat. Tämä lainaus ei vaan joka kerta onnistu täällä, en ymmärrä mutta samapa se. Niin, lapsista ei kauheasti keretty keskustella kun oli muita asioita niin paljon. Sanoin kyllä mitä mies on mennyt möläyttelemään jne. Mutta tietenkin mies kielsi kaiken. Oli muka kauhuissaan kun väitin hänen niin hirveitä sanoneen?! Elatuksesta on nyt saatu sovittua suht ok. Ja jostain kumman syystä mies on ollut nyt niin kiva ja mukava. Tulee viereeni ja puhuu kuin silloin joskus ennen tätä sekoilua. Jollain tasolla mies on alkanut tajuta että jää tähän taloon yksin eikä tosiaankaan enää retostele sillä asialla. Se on vähän huolestuttavaa että mies kuvittelee että voi jatkossa olla minun asunnossani useinkin, käydä kyläilemässä vähän väliä? Siis tyyliin joka viikko. ap
Sinähän sen päätät ap, kuin usein siedät häntä uudessa kodissasi. Älä ole tassukka. Onhan sinulla oma tahto. Jotenkin tulee olo ,että olet liikaa miehen vallassa, olenko väärässä?
Laitan viestiä myöhemmin. On kerrottavaa. ap