Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
30 vuotta aina yhtä aikaa lomailua, ei ihme jos välillä haluaa jotain muuta. Minä ihan näin naisenakin kaipaan välillä lomaa perheestäni ja mies auttaa sitä järjestämään, samoin minä miehelleni. Lapsenne eivät ilmeisesti ole edes enää kovin pieniä joten mikä ongelma? Pidä itsekin "omaa lomaa" joskus.
Ja tommosen ulinan jälkeen vielä ihmettelet miks haluaa viikon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle rauhaa. Hän on 30 vuotta tehnyt kuten sinä olet halunnut.
Kuka niin on väittänyt? Ja tämänkö voi sitten sanoa lapsilleen? Että loma perheen kanssa ei lomaa ja haluaa jakaa mieluummin aikansa muiden kanssa.
No jos olen rehellinen niin kyllä sekä minä itse että aika moni tuntemani nainen vetäytyisi milloin vain viikoksi jonnekin ihan yksin tai kavereiden kanssa jos saisi hetken lomaa siitä perhepyörityksestä. Kyllä niitä lapsiaan rakastaa mutta minulle riittää 51 viikkoa vuodesta siihen. Yksi viikko poissa velvollisuuksista ja jatkuvasta muiden käytettävissä olosta on ihan vain kohtuullista.
Ei sitä tietenkään kannata ääneen sanoa varsinkaan lapsille mutta näin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Jos lapsi haluaa olla kanssasi, niin oletko silti mieluummin yksinäsi taikka joidenkin tuttujesi kanssa?
Mä vietän tosi paljon lapseni kanssa aikaa. Olen päivät kotona. Yökylässäkin on viimeksi yhden yön ollut monen monta vuotta sitten.
Tuo onkin ihan eri asia! Mies on pois kotoa todella paljon vuoden aikana. Harrastaa ja pitkät työmatkat. Siksi kesäloma on tärkeää aikaa koko perheelle. ap
Sinun pitää nyt vain sopeutua siihen että se ei miehellesi ole niin tärkeää. Hänelle riittää kolme viikkoa yhteistä lomaa mutta hän kaipaa siihen lisäksi myös kesällä omaa aikaa.
Mitä itse tiedän noita talven menoja niin ne usein vain lisäävät sitä arjen kuormitusta kun niiden jälkeen arjessa on yleensä entistä kovempi kiire. Kesällä on mahdollista enemmän ladata niitä akkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Jos lapsi haluaa olla kanssasi, niin oletko silti mieluummin yksinäsi taikka joidenkin tuttujesi kanssa?
Mä vietän tosi paljon lapseni kanssa aikaa. Olen päivät kotona. Yökylässäkin on viimeksi yhden yön ollut monen monta vuotta sitten.
Tuo onkin ihan eri asia! Mies on pois kotoa todella paljon vuoden aikana. Harrastaa ja pitkät työmatkat. Siksi kesäloma on tärkeää aikaa koko perheelle. ap
Minkä ikäisiä ne lapsen nyt sitten ovat?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän perheessä lomailut kavereiden kanssa on oikein suotavia, tietysti. Miehesi esitti asian vähän tyhmästi, mutta kukapa meistä aina kymppiin osuisi kommunikaatiossa. Ottakaa molemmat pari päivää kaverilomaa vuorollanne?
Mies on 30 vuotta hiljaa tyytynyt ap:n ja lasten toiveiden mukaisiin lomiin, vaikka ne ei ole häntä miellyttäneet, ja nyt tuli raja vastaan ja asia purskahti esille vähän turhan kärkkäästi. Ois varmasti kannattanut pitää sitä omaa lomaa jo aiemmin niin lapsetkin ois tottunut siihen ettei kaikkia lomia pidetä yhdessä koko perheenä.
Kysyin ihan kokeeksi mieheltä että kait hän on myös kesällä sitten viikon lasten kanssa jos minä lähden reissuun yksinäni. Naama meni ihan ruttuun ja alkoi selittää ettei se käy kun hänellä on niin paljon kaikkia menoja.. Että näin. Hän saa lähteä mutta minä en?! ap
Sinä olet perheen kanssa hänen lomasi ajan, seuraavaksi sinä olet kavereittesi kanssa viikon pois ja hän hoitaa lapsia.
Ihanaa olla lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näkisin enemmän ongelmana arjen, jossa mies ei ole koskaan läsnä.
Paljonko miehellä on lomaa? Jos kolme viikkoa jää vielä perheelle/lapselle, niin onhan sekin aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin ihan kokeeksi mieheltä että kait hän on myös kesällä sitten viikon lasten kanssa jos minä lähden reissuun yksinäni. Naama meni ihan ruttuun ja alkoi selittää ettei se käy kun hänellä on niin paljon kaikkia menoja.. Että näin. Hän saa lähteä mutta minä en?! ap
Vuoroviikot.
Mies ei päätä sinun menoistasi, sinä päätät.
Kuulostaa oudolta ettei perheellisellä ihmisellä ole omaa henkilökohtaista elämää ja ystävien tapaamisia. Tuntuisi oudolta syyllistää puolisoa menoista. Se on aina ollut selvää, että molemmilla on myös oma elämä ja reissut.
Otan osaa. Ymmärrän, että tuollainen loukkaa tunteitasi.Kannattaa pitää kunnon syvällinen palaveri miehesi kanssa kahden kesken. Kuulostaa sille, että hän voi harkita eroa. Kysy suoraan onko hän kyllästynyt sinuun ja perheeseensä, kerro, että sille se sinusta tuntuu tuollaisen kommentin jälkeen. Tiedätpähän missä mennään ihan oikeasti.
Ja sanon samaa kuin muut, että pidä oikeudestasi kiinni pitää itsekin lomaa perheestäsi. Saa ukko tuntea itsekin miltä se kuulostaa ja tuntuu, kun puoliso haluaa lomaa hänestä.
Viettäkööt, kunhan sinäkin saat sen viikon lomasi jonka voit viettää miten haluat ja sovitte sen jo nyt! Muuten jää satavarmasti pitämättä .Ja niin että sinä pääset pois kotoa, mene vaikka kylpylälomalle kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle rauhaa. Hän on 30 vuotta tehnyt kuten sinä olet halunnut.
Kuka niin on väittänyt? Ja tämänkö voi sitten sanoa lapsilleen? Että loma perheen kanssa ei lomaa ja haluaa jakaa mieluummin aikansa muiden kanssa.
No jos olen rehellinen niin kyllä sekä minä itse että aika moni tuntemani nainen vetäytyisi milloin vain viikoksi jonnekin ihan yksin tai kavereiden kanssa jos saisi hetken lomaa siitä perhepyörityksestä. Kyllä niitä lapsiaan rakastaa mutta minulle riittää 51 viikkoa vuodesta siihen. Yksi viikko poissa velvollisuuksista ja jatkuvasta muiden käytettävissä olosta on ihan vain kohtuullista.
Ei sitä tietenkään kannata ääneen sanoa varsinkaan lapsille mutta näin se on.
Joo miehen isoin virhe oli se että lapset sai tietää ettei isä koe lomaa heidän kanssaan lomana. Typerä mies jos on sen lasten kuullen sanonut, typerä ap jos on kertonut lapsilleen miehen sanoneen noin. Tosiasiassa useimmat vanhemmat haluaa joskus lomaa lapsistaan, mutta eihän sitä lapsille tarvitse kertoa 😅
Vierailija kirjoitti:
No eihän se nyt käy ettet sinä saa vastaavasti lomaa, kyllähän miehen pitää se tajuta ja sinun oikeuksiasi vaatia.
Tämä keskustelu sai minut nyt todella heräämään. Minä olen ollut valtavan paljon enemmän lasten kanssa kuin mieheni. Olen pitänyt ns. taloa pystyssä. Hoitanut niin paljon enemmän asioita kuin mieheni. Sen vuoksi että mies on saanut luoda uraansa ja harrastaa. Itse olen kait vain tyytynyt osaani. Nämä kommentit siitä kuinka miehelle pitäisi suoda omaa rauhaa ja elämää enemmän perheestään niin saivat karvat pystyyn! Eiköhän se ole meillä juurikin toisin päin. ap
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa annoit ymmärtää, että mies vain kertoi varaavansa mökin viikoksi ja lähtevänsä sinne yksin ja kavereiden kanssa. Mitä ihmettä sinä sitten kyselet, että mitä mieltä mies on siitä? Kerrot vaan, että lähdet viikoksi reissuun.
Sano ap terveisiä miehellesi minulta , että hän on paska isä ja aviopuoliso. Kertomasi perusteella. Hänellä on oikeus mielestään tehdä mitä itse haluaa ja sinulla ei tarvitse olla, eihän nyt naisella tarvitse, ei... 🤬
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu sai minut nyt todella heräämään. Minä olen ollut valtavan paljon enemmän lasten kanssa kuin mieheni. Olen pitänyt ns. taloa pystyssä. Hoitanut niin paljon enemmän asioita kuin mieheni. Sen vuoksi että mies on saanut luoda uraansa ja harrastaa. Itse olen kait vain tyytynyt osaani. Nämä kommentit siitä kuinka miehelle pitäisi suoda omaa rauhaa ja elämää enemmän perheestään niin saivat karvat pystyyn! Eiköhän se ole meillä juurikin toisin päin. ap
No hei, mahtavaa että silmäsi ovat auenneet! Se on ensimmäinen askel kohti tasapuolisempaa arkea. Nyt ilmoitat vaan miehelle että sinä pidät sen viikon loman yksin, halusi mies sitä tai ei.
Kyllä meidän perheessä lomailut kavereiden kanssa on oikein suotavia, tietysti. Miehesi esitti asian vähän tyhmästi, mutta kukapa meistä aina kymppiin osuisi kommunikaatiossa. Ottakaa molemmat pari päivää kaverilomaa vuorollanne?