Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!

Vierailija
06.04.2023 |

Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.

Kommentit (1166)

Vierailija
521/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Eli teidän lapset on n. 30-vuotiaita ja aikovat silti viettää kanssanne aikaa 4 viikkoa ja suuttuvat, jos.isä on viikon pois😂

Jos olisit lukenut ketjun, tietäisit että yksi lapsista (vanhin, oletan?) on teini. Ei kai mistään yhdessä asuvasta perheestä (näkyykö lainausmerkit?) oikein voisi puhua jos lapset olisivat noin 30 v.

Ap:lta lipsahti alkuun, että "30 vuotta on lomailtu perheenä" eikä oikein voinut vetää sitä takaisin. Eli nyt ap on tavannut miehensä vajaa parikymppisenä ja vanhin lapsi on teini-ikäinen. Eli ekat 15 vuotta oli niitä "perheloma" kahdestaan (eikä koskaan nähtävästi erossa, just joo)

Vierailija
522/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo pitkä loma ole. Pitäähän ihmisen nähdä omiakin kavereita ja tehdä jotakin mitä itse haluaa. Sekin on osa lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijat kommentoivat vain aloitusta, vaikka matkan varrella on ap kertonut vaikka mistä uusista käänteistä asiassa. Ketju on pitkä mutta lukekaa se!

Ap. on kertonut, mitä lukijat ovat halunneet,*kuulla*. Kun ei alkuperäinen tarina saanut tarpeeksi osanottajia kommentteja, lisättiin *höyryä*.

Vierailija
524/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Eli teidän lapset on n. 30-vuotiaita ja aikovat silti viettää kanssanne aikaa 4 viikkoa ja suuttuvat, jos.isä on viikon pois😂

Jos olisit lukenut ketjun, tietäisit että yksi lapsista (vanhin, oletan?) on teini. Ei kai mistään yhdessä asuvasta perheestä (näkyykö lainausmerkit?) oikein voisi puhua jos lapset olisivat noin 30 v.

Ap:lta lipsahti alkuun, että "30 vuotta on lomailtu perheenä" eikä oikein voinut vetää sitä takaisin. Eli nyt ap on tavannut miehensä vajaa parikymppisenä ja vanhin lapsi on teini-ikäinen. Eli ekat 15 vuotta oli niitä "perheloma" kahdestaan (eikä koskaan nähtävästi erossa, just joo)

Tänne kirjoittaa noita satutätejä. Uusi päivä -uusi tarina.

Vierailija
525/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että ne teidän aikuiset ja teini-ikäiset lapset ilahtuisivat, jos itsekin joskus saisivat viettää pari päivää ilman perheen yhteistä laatuaikaa. Sinunkin kannattaa jo alkaa miettiä muutakin tekemistä, muutama vuosi ja pesä on tyhjä.

Vierailija
526/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on käynyt vuosia aina silloin tällöin viikon kalatuslomalla. Parempi antaa mennä kuin katsoa sitä kiukuttelua, kuinka on hajalla perhe-elämästä. Hyvin se arki pyörii ilman sitäkin ja tulee sitten taas hyväntuulisena ja jaksavana kotiin.

Vierailija
527/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ilmeisesti haluttiin luoda sellaista provosoivaa ja mielipiteitä kirvoittavaa vastakkainasettelua, että "vain" kolmekymmentä vuotta on vietetty lomia yhdessä ja nyt pitäisi sallia toiselle omaa aikaa. Samalla ei hoksattu ajatella että lasten pitäisi olla ajat sitten jo muuttaneet pois kotoa, jos tuo pitäisi paikkansa.

Monesti on lisäksi niin että jos vastauksia ei tule tarpeeksi niin tarinaan keksitään uutta potkua.

Vierailija
528/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni perheestä ei tarvitse viikon lomaa.

Minun mielestä perhe-elämä on liian sitovaa varsinkin jos lapset ovat yli 14 vuotiaita, jokaisella on oikeus pitää omaa lomaa ja tehdä mitä haluaa.

Vierailija
529/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30 vuotta? Sittenhän teidän lapset ovat varmaankin ainakin 20-vuotiaita? 

Vierailija
530/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano teidän kolmikymppisille lapsille että isin pitäisi jo viisikymppisenä saada muutama päivä omaa aikaa.

Vierailija
531/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme neuvo tuo on, että ap sitten lomailee kanssa yksin? Jos ap on lapsistaan välittävä äiti, hän tuskin haluaa olla lapsistaan eroa viikkoa, saati että koko perheen yhteisestä lomasta onkin jäljellä enää kaksi viikkoa, kun ensin miehen pitää olla itsekseen ja sitten ap:n.

Valitettavasti luulen, että miehen "kaverit" on joku nainen.

Vierailija
532/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap hei, eikö teidän olisi pitänyt jo lähteä sinne perhelomalle? Kerro tällä viikolla mitä siellä tapahtui! Toi "toinen nainen" voisi ainakin soitella sun miehelle. Ja lopuksi selviäisi vaikka, että mies halusi juuri siihen kohteeseen kun se nainenkin oli siellä lähellä... ehkä toi ei olisi niin uskottavaa, mutta... esiintymislava on sun, ap, anna palaa!

Vierailija
533/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.

Jos lapsi haluaa olla kanssasi, niin oletko silti mieluummin yksinäsi taikka joidenkin tuttujesi kanssa?

Mä vietän tosi paljon lapseni kanssa aikaa. Olen päivät kotona. Yökylässäkin on viimeksi yhden yön ollut monen monta vuotta sitten.

Ja sitten kun teillä joskus osat vaihtuu voit olla onnellinen, että sulla on kivat välit lapseesi. Ne ansaitaan/rakennetaan vuosien varrella ja nautitaan vielä ehtoo puolellakin.

Vierailija
534/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään.

Sisareni mies sanoi yhtäkkiä tänä kesänä ihan kirkkaalta taivaalta, että hän ei sitten koskaan enää aio yöpyä mökillä.

Siinäpä jäi sisko ihmettelemään, että mites tästä selvitään.

Vierailija
535/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että oot tehny lapsia tollasen vässykän kanssa... Miks pitää lapsia tehä, jos niiden hoitaminen tai ylipäätään ajan viettäminen heidän kanssaan niin rankkaa?? Kannattaa nyt ehkä lähteä lampsimaan, mielummin kun jäädä kattelemaan tollasta. Mitä lie ovat puuhailleet kun ei antanu edes videoita/kuvia reissulta kattoa.

Kuulehan näsä, kukaan ei voi etukäteen tietää miten raskasta se lasten hoito tulee olemaan jos toinen laistaa kaikesta tai itse sairastut etkä kykene nukkumaan hyvää unta tms.

Vierailija
536/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään.

Sisareni mies sanoi yhtäkkiä tänä kesänä ihan kirkkaalta taivaalta, että hän ei sitten koskaan enää aio yöpyä mökillä.

Miksi alapeukku? Tää on karsee asia.

Vierailija
537/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään.

Mökki on tietenkin vaimon suvun yhteinen mökki tai sitten vaimon päätöksellä hankittu koronamökki ja mies olisi kivana remppa-apuna. Jos mökki on oma, eiköhän sen voisi myydä.

Vierailija
538/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei mielestäni ole tuo loman tarve ja mökkeily ilman perhettä, vaan se, että siitä ei keskusteltu yhdessä, vaan ilmoitettiin vaan.Pitäisi yhdessä sopia ja keskustella.

Minä itse naisena tykkään välillä lähteä yksin mökille, mutta aina on miehen kanssa katsottu kalenterista, että aika on sopiva molemmille. Hän ei puolestaan mökkeile ilman minua, mutta jos haluaisi mennä, se olisi minulle täysin ok. Mutta meillä jutustellaan asioista, joten se tuo ison eron ap:n tilanteeseen.

Vierailija
539/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina viettää lomat yhdessä? Voi välillä viettää miten haluaa.

Vierailija
540/1166 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään kun ei voi omistaa...onkoon vaikka miten pitkä suhde. eihän tuo niin pahalta kuullosta. viikko erossa niin saattaa tuli roihuta kahta kiivaampana kun taas tapaatte. 

mulla mies on työkeikalla pari viikkoa, eikä pahemmin soittele sieltä. kerran on soittanut ja pari kertaa on tullut tekstiviesti.