Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Ap, mites siellä menee? Milloin mies kotiutui "harrastuksestaan" johon lähti juhannusaattona?
Turha tossa on enää mitään varjostamisia aloittaa. Mies on vähintään hyvin itsekäs, todennäköisesti pettäjä ja vaimolla ei ole mitään luottoa mieheen ja mies tuo hänelle vain huonoa oloa. Sillä nyt ei ole enää niin merkitystä missä se mies huitelee. Ero on ainoa jäljellä oleva vaihtoehto missä molemmat saa vielä pitää mielenterveytensä. Tuollainen suhde sairastuttaa väkisinkin.
Jaksatko kertoa ap, onko mitää selvinnyt?
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin että mielenterveys tässä alkaa vähitellen kait mennä! Olen surullinen ja väsynyt tähän epätietoisuuteen. Riideltiin jälleen miehen kanssa. Nyt siitä kun juhannuksena mies tosiaan lähti harrastamaan. Katsoin sen illan kameran tallenteen ja siinä näkyi miehen pysähtyminen harrastuspaikan tyhjälle parkkikselle. Oli jonkun minuutin siinä ja sitten lähtikin ajamaan jonkun auton perään joka ilmestyi eri suunnasta. Autot menivät vähän matkan päähän toiselle parkkikselle ja siinä vaiheessa mies irrotti hetkeksi koko kameran irti?! Noin minuutin päästä laittoi takaisin ja lähti kait harrastuksen pariin. Sitä toista autoa ei näkynyt kuvassa enää kun mies parkkeerasi niin sivuun oman autonsa.
Mies väitti ettei ollut mitään ihmeellistä tuossa. Ja että se auto oli kyllä jonkun naisen mutta hänellä ei ole mitään peliä hänen kanssaan. Ovat vain puolituttuja jotka sattuvat välillä samaan aikaan paikanpäälle. Kun hain silloin kameran autosta miehen tultua kotiin illalla kympin maissa niin huomasin myös pitkän hiuksen ilmestyneen autoon, siihen kohtaan missä tuulettimet edessä ovat. Ei todellakaan ollut minun hius eikä meidän autossa ole käynyt ketään noin pitkähiuksista tyyppiä. Ehkä se oli kulkeutunut vain jostain sinne mutta aika sopivasti löytyi illan päätteeksi autosta? Mies haukkui vaihteeksi minut hulluksi kun epäilen häntä valehtelusta. Sanoin hänelle etten enää kestä tätä meidän elämää, että olen miettinyt mahdollista eroa. Mies vain ihmetteli että miksi ihmeessä ja että eihän halua erota?! Minun pitäisi vain kuulema nyt rauhoittua ja lopettaa sekopäiset mustasukkaisuudet ja keskustella psykologin kanssa!!! ap
Eniten minua ihmetyttää miksi ap edelleen on tuon miehen kanssa
- mies ei osallistu perheen arkeen
- mies on itsekäs
- mies selvästi salailee ja sitten syyttää apn mielenterveyttä kun jää kiinni omituisista tekemisistä
- ap voi tilanteessa huonosti
- ap on saanut hyvin selkeitä merkkejä siitä että mies pettää tai tekee salaa jotain omia juttujaan. Onko sillä merkitystä onko kyseessä huumekauppa vai toinen nainen. Itse eroaisin selvittämättä edes mistä kyse koska luottamus mennyt jo
Tsemppiä ap. Nyt olisi aika keskittyä omaan elämääsi. Tee valmisteluja siltä varalta että joudut/haluat erota piankin. Pakkaa tärkeimmät tavarat niin että saat ne helposti mukaasi (esim tärkeät korusi, valokuvat jne). Säästä hätävarakassa jolla pärjäät eron tullessa hetken. Mieti tukiverkot valmiiksi minne voit mennä jos tulee nopea ero jne. Ala käydä omissa harrastuksissasi.
Vierailija kirjoitti:
Kamera-episodi eilen. Illalla sanoin miehelle että voisinkin hakea kameran autosta, josko se olisi jotain kuvannut viime päivinä? Mies nappasi vauhdilla avaimet pöydältä kun lähestyin niitä. Sanoi etten todellakaan käy hakemassa sitä?! Alkoi jumalaton vääntö asiasta että miksi hän ei sitä anna. Hän katsoo tallenteet ensin itse ja vasta sen jälkeen voin katsoa ne. Mies oli täysin yllättynyt ja paniikissa tilanteesta. Jankkasin ja jankkasin että miksi en saa niitä heti nähdä? Mies selitteli aivan typeriä syitä. Annoin uhkauksen, olin niin kettuuntunut tilanteesta. Sanoin että jos ei niitä saa katsoa niin herra voi kaikessa rauhassa jatkaa omaa elämäänsä mutta minä vaihdan osoitetta. Nyt tämä pelleily loppuu! Sanat tulivat vain suustani. Lopulta mies lähti talliin ja oli noin viitisen minuuttia pois ja tuli kameran kanssa takaisin.
Mies jäi viereen katsomaan kun latasin kuvat. Hoki että näkyyköhän siinä jotkut tietyt päivät vai eikö. Kuvia ilmestyi tasaseen tahtiin näyttöön ja miehen kiemurtelu ja hermoilu oli niin näkyvää. Tiedostojen mukaan matskua olisi pitänyt olla paljon enemmän kuin mitä tallenteita pystyi katsomaan. Aivan selvästi niitä oli poistettu. Ja oli viottuneita seassa. Tämän huomattuaan mies oli helpottuneen oloinen ja poistui huoneesta niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ei hitto mä sanon tota sen käytöstä. Jos ei ole mitään salattavaa niin tuskinpa noin sekaisin menisi?! Käyn kaikesta huolimatta tallenteet vielä rauhassa läpi yksinäni. Jos sattuisi että mies ei kaikkea olisikaan tajunnut poistaa.
Kyllähän tämä meidän liitto on niin taputeltu loppuun kuin olla ja voi! En luota yhtään mieheeni, eikä tässä touhussa, tallenteiden katsomisessa kait mitään järkeäkään ole. Mies pääsi taas sanomaan kuinka sekaisin olen päästäni, hoitoa kuulema tarvitsen. ap
Kaikki muistikorteilta / kovalevyiltä vain deletellä poistetut tiedostot ja kuvat on palautettavissa. Netissä on saatavilla ohjelmistoja tähän. Eli eiku nuuskimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin että mielenterveys tässä alkaa vähitellen kait mennä! Olen surullinen ja väsynyt tähän epätietoisuuteen. Riideltiin jälleen miehen kanssa. Nyt siitä kun juhannuksena mies tosiaan lähti harrastamaan. Katsoin sen illan kameran tallenteen ja siinä näkyi miehen pysähtyminen harrastuspaikan tyhjälle parkkikselle. Oli jonkun minuutin siinä ja sitten lähtikin ajamaan jonkun auton perään joka ilmestyi eri suunnasta. Autot menivät vähän matkan päähän toiselle parkkikselle ja siinä vaiheessa mies irrotti hetkeksi koko kameran irti?! Noin minuutin päästä laittoi takaisin ja lähti kait harrastuksen pariin. Sitä toista autoa ei näkynyt kuvassa enää kun mies parkkeerasi niin sivuun oman autonsa.
Mies väitti ettei ollut mitään ihmeellistä tuossa. Ja että se auto oli kyllä jonkun naisen mutta hänellä ei ole mitään peliä hänen kanssaan. Ovat vain puolituttuja jotka sattuvat välillä samaan aikaan paikanpäälle. Kun hain silloin kameran autosta miehen tultua kotiin illalla kympin maissa niin huomasin myös pitkän hiuksen ilmestyneen autoon, siihen kohtaan missä tuulettimet edessä ovat. Ei todellakaan ollut minun hius eikä meidän autossa ole käynyt ketään noin pitkähiuksista tyyppiä. Ehkä se oli kulkeutunut vain jostain sinne mutta aika sopivasti löytyi illan päätteeksi autosta? Mies haukkui vaihteeksi minut hulluksi kun epäilen häntä valehtelusta. Sanoin hänelle etten enää kestä tätä meidän elämää, että olen miettinyt mahdollista eroa. Mies vain ihmetteli että miksi ihmeessä ja että eihän halua erota?! Minun pitäisi vain kuulema nyt rauhoittua ja lopettaa sekopäiset mustasukkaisuudet ja keskustella psykologin kanssa!!! ap
Miksi enää olet tuossa liitossa? Toi on niin selvä kuvio kuin olla voi. Nyt vähän itsekunnioitusta ja ero käyntiin. Ilman selvittelyjä ja selityksiä. Turha energiaa niihin tuhlata. Suuntaa se omaan elämääsi ja sen järjestämiseen, hitto soikoon!
Niin, miksi olen vielä tässä liitossa? Sitä ajattelee että kokonainen perhe olisi muka ainut ja paras ratkaisu. Että pitkän liiton eteen pitää tehdä töitä eikä luovuttaa. Kun katselin parisuhdeterapeutteja ja mietin ajan varaamista niin heräsi muutama kysymys?!
Mitä se voi oikeasti enää auttaa? Siis, mitenkä ongelmia aletaan käsitellä jos puoliso ei nää ongelmia kuin minussa? Mitenkä minä voin saada luottamuksen takaisin häneen jos viikottain tapahtuu jotain outoa ja epämääräistä mille ei löydy järkeviä ja uskottavia selityksiä. Jos mies valehtelee mutta väittää ettei valehtele. Jos mies haukkuu hulluksi minut kun otan hänen käytöksensä esille ja puheeksi. Mitä terapiasta on silloin apua, ei kait minun tarvitse alkaa uskoa ja luottaa ihmiseen joka ei sellaista ansaitse?
Ja edelleenkin odotan että mies jäisi kunnolla kiinni, että silloin pystyisin vasta eron laittamaan vireille. Ihan älytöntä, tiedän. Mies sanoi viime riidan aikana etten ikinä tule saamaan häntä kiinni pettämisestä. Että turhaan yritän löytää oikeita ja selviä todisteita uskottomuudesta. Ei tule tapahtumaan! Hän ei kiinni jää kun on niin hyvä puoliso ettei tee semmoista.
Olen niin jumissa, en vain pääse eteenpäin vaikka tiedän ettei liittomme voi jatkua. ap
Parisuhdeterapia voisi olla ihan hyväkin ajatus. Suostuisikohan miehesi lähtemään?Teidän ongelmat kuulostaa kyllä sen tasoisilta, ettei niitä ehkä saada ratkaistua, mutta terapeutti voisi auttaa löytämään puheyhteyden teidän välille. Vaikka eroaisitte terapia voisi auttaa käsittelemään asioita ja sen avulla ero voisi mahdollisesti olla sopuisampi.
Nuo sun miehen puheet kuulostaa vähän siltä et pettää, mut peittää jäljet huolellisesti.
Tsemppiä sulle!
Juhannuksena tuo , sanoitko juhlatamineissa lähtö harrastamaan on tosi outoa. Siis mitä hän sanoi menevänsä harrastamaan ja kauanko oli poissa.
Kun vakuuttaa, ettei jää uskottomuudesta kiinni, se voi olla huumeiden välitystä. Oletko ap saamaton , vai miksi et sovi jonkun kanssa ,että lähtee seuraamaan häntä ja kuvaa samalla kännykällä, että on todisteita.
Toki se on sinusta pelottavaa , jos niistä jää kiinni. Jää kiinni ennemmin tai myöhemmin ,takuulla.
Onko edelleen niin ,ette saa käydä omassa kodissasi hänen kaapeilla . Varmasti on siivonnut kaikki todisteet pois. Ei tässä terpia auta.
Sinun on pakko uskoutua jollekkin nyr , että saatte hänet kiinni.
Se ,että mies tapailisi jotain naista pettämismielessä ei ole ollenkaan niin vaaralista ,kuin jos hän diilaa huumeita.
Jos pettää, niin siitä hänet on helppo saada kiinni,kun joku tarpeeksi seuraa. Samoin tuon toisen epäilyksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hu-huu, mitä kuuluu ap?
Valvoin yön, kamala olo. Eilen selvisi että sama auto joka oli juhannuksena parkkiksella, oli myös nyt miehen auton lähellä. Harrastamassa ei ollut samaan aikaan kuin muutama ihminen. Rekkarista selvisi että on kyseessä sama nainen josta mies on puhunut yhdessä vaiheessa enemmänkin. Kun aloitti käymään siellä niin jotenkin on jäänyt tuo nainen mieleeni. Kun selvitin rekkari-asian niin naisen osoitetta eikä puhelinnumeroa sopivasti ollut saatavilla?
En enää usko sattumiin. Eivät he voi vain sattumalta olla usein samassa paikassa, samaan aikaan. Löysin vanhemmista tallenteista myös tämän auton. Ja miehen kiemurtelu viime riidan aikana juhannuksesta paljasti että jotain kiinnostusta tähän naiseen on.
Soitin illalla miehelle, ei vastannut ekoilla yrityksillä. Laitoin viestin että onko se nainen siellä? Ei vastannut viestiin. Kun myöhemmin sain puhelimella miehen kiinni niin olin ihan lukossa enkä saanutkaan sanottua oikein mitään. Vain hiljaisella äänellä totesin että voitko tulla kotiin järkevään aikaan, pitäisi jutella. Ja suljin luurin. Tärisin, oksetti ja sydän oli sekasin kun odotin miestä kotiin. Kun tuli niin oli ylipirteä ja vältteli minua. Ei tullut lähelle kertaakaan, jäi valvomaan muualle asuntoon, ei ole mieskään nukkunut normaalisti yön aikana. Nyt odotan että mitä päivä tuo tullessaan. Mikä on seuraava askel, en tiedä. Pää hajoaa, yrjöt kurkussa. ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no minä ainakin kaipaan myös lomaa perheestä välillä.
Onhan teillä siinä 3 kokonaista viikkoa yhteistä lomaa.
Eihän siinä jää kuin kaksi viikkoa? Mies ottaa yhden viikon, puoliso toisen viikon ja jos lapset haluaa omat viikkonsa, niin ei ehkä ole yhtään yhteistä lomaa.
Käyttää aineita ja diilaa? Tai , pyydä ,että kutsuu sen naisen iltaa istumaan teille. , että haluat tutustua sinäkin ap.
Vierailija kirjoitti:
Käyttää aineita ja diilaa? Tai , pyydä ,että kutsuu sen naisen iltaa istumaan teille. , että haluat tutustua sinäkin ap.
Räjähdin tänään, kaikki paha olo tuli ulos. Mies jatkoi samalla linjalla. Minä olen seonnut ja mustasukkainen. Hän saa jutella muiden naisten kanssa jne. Ehdotti että antaa tämän ky. naisen numeron minulle ja voimme keskustella tästä minun ongelmastani! Että se nainen voi kertoa minulle ettei heillä ole mitään meneillään, ei ole miehestäni kiinnostunut. Voi tulla vaikka meille kotiin kylään, niin rauhoitun sitten? Juu, ihan varmasti haluaa tavata minut ja tuskin se nainen haluaa mitään yhteyttä minuun pitää! Enkä todellakaan kotiini laske.
Mies lähti taas harrastamaan. On pois kuulema jotain 3-4 tuntia. Kysyi että pitääkö hänen soittaa minulle jos menee myöhempään? Sanoin että ei enää tarvitse, mulle on ihan sama. Tähän vastasi että sitähän minäkin! Kyllä tämän verran pitää toiseen luottaa ettei ilmoitella tarvitse. Vatsassa vääntää ja kurkussa kuristaa. Itkettää, yritän vain olla normaalisti kun lapsi on kotona. ap
Palkkaa yksityisetsivä. Saat todisteet suuntaan tai toiseen.
Perus. Siis meillä molemmilla 4vk kesäloma, mistä on vuosikaudet jo 3vk suunniteltu yhteistä. Sitten molemmilla on se 1vk aikaa tehdä mitä ikinä lystää. Mä olen usein sen syyskuussa mökillä sienessä omien kaverieni kanssa ja mies pitää sen marraskuussa lähtien poikien kanssa ulkomaille. Aivan toimiva järjestely.
Vierailija kirjoitti:
Perus. Siis meillä molemmilla 4vk kesäloma, mistä on vuosikaudet jo 3vk suunniteltu yhteistä. Sitten molemmilla on se 1vk aikaa tehdä mitä ikinä lystää. Mä olen usein sen syyskuussa mökillä sienessä omien kaverieni kanssa ja mies pitää sen marraskuussa lähtien poikien kanssa ulkomaille. Aivan toimiva järjestely.
Aika perus jättää viikko itselle.
Jos sulla on niin piilotat omat iPodit autoon ja katsot kännykästäsi missä sun ulko ja podit menee.