Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Vastaavasti otat itse itsellesi samanlaisen lomaviikon ja tyrkkäät lapset miehellesi. Pitäisi olla ihan ok ja ymmärrettävää, ei mikään eri oikeus hänelle.
jos ei käy, niin voit samalla ilmoittaa, että sieltä mökiltä ei sitten tarviikaan enää tulla kotia, adios
Vierailija kirjoitti:
Hei te nalkuttavat akat! Oletteko ikinä kuulleet sellaista sanontaa, että nainen on onnellisimmillaan sinkkuna, mies taas parisuhteessa? Joten miksi v*itussa pitää väkisin hommata se parisuhde ja kakarat, kun sitten elämä alkaa luisua alamäkeen. Te joudutte hoitamaan yksin kakarat, kodin, ruuanlaiton, oman työn. Ja sitten te katkeroidutte ja alatte nalkuttaa. Kuka käski ajaa itseään moiseen tilanteeseen??!! Olisitte pysyneet lapsettomina sinkkuina, niin elämä olisi ihanaa.
Terv. Lapseton sinkku N
Meitä onnellisissa liitoissa eläviä on myös. Jos on onnistunut puolison valinnassa, suhde toimii ja kotityötkin jaetaan. Ei kaikki liitot ole huonoja. Kaikki ei myöskään halua elää yksin.
Hyvä liitto tai sinkkuus on ihan ok. Ongelmia tulee niille, joilla puoliso ei ole ok.
"Mr. Loma Loma, mmmm, Mr. Loma Loma!"
Tässähän kävi selväksi jo aikaa sitten, että miehellä on toinen ja siksi kiukuttelee, kun ei pääse "lomailemaan" uuden hoidon kanssa (joka on ilmeisesti vielä mies), eikä halua päästää ap:ta minnekään, kun ap sitten ihan varmana pettää. Koska mies itse pettää lomillaan ja kaikilla vapailla ajoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tilanne nyt ap? Oletko saanut asiian selvyyttä tai asiaasi etenemään? Huonoltahan tuo vaikutti...
Ökä lensi yöllä. Levätessä mennyt päivä. Mies aloitti myöhään illalla kootut selittelyt ja minun arvostelun, haukkui mm. noloksi. Kuinka joku päivä tulen tajuamaan mitenkä nolo olen ollutkaan kun häntä olen syytellyt täysin turhaan. Toisti ettei tällaisen asian vuoksi aleta eroa ottamaan! Kertoi myös että poisti tämän naisen yhteystiedot puhelimestaan. Sanoi ettei ole sen arvoinen kaveri että kannattaa liittoa rikkoa?! Eiköhän tuo todellisuudessa poistanut vaan kaikki todisteet, viestit. Ja tänään taas lähtee harrastamaan ja nainen tulee tietenkin sinne. Hoh hoijaa!
Yö oli kyllä kuin jostain psyko,kauhuelokuvasta. Minä yökin ja mies puhuu tauotta vieressä itsestään kuinka olen loukannut häntä jne. Jatkaa haukkumista vaikka näkee kuinka kipeänä olen. Että saa uusi nainen tästä miehestä oikein kultakimpaleen! ap
Juuri oli juttu Seiskassa että seksuaaliterapeutti Marja Kihlström aikoo lomailla ilman miestä ja lapsiaan. Vaikka miestä tulisi välillä ikävä, onneksi löytyy "lelulaatikko". Sanoo että sielunsa tarvitsee tätä.
Jos tuo on ihan fine, niin sitten on AP:n miehenkin toiminta. Lähtökohtaisesti ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Asiat perspektiiviin. Sanot että olette yli 30 vuotta viettäneet kesälomat yhdessä ja nyt kun hän haluaisi viikon viettää yksin ja, tai kavereiden kanssa, se on ongelma?
En jaksanut lukea koko ketjua, niin ehkä joku tätä jo pohti. Mutta:
Minusta ongelma ei ole oman ajan tarve, sehän on hyvin normaalia ja yleistä. Sen sijaan hieman outoa, jos mies on jo vuokrannut mökin ja sopinut kavereidensa kanssa kaiken, ja perheelle ilmoittaa suunnitelmasta viimeisenä.
Kaikille olisi ehkä ollut helpompaa käsitellä asiaa ja totutella ajatukseen, jos ukko ois vaivautunut ilmaisemaan tämän tarpeen hyvissä ajoin perheelle ja olis yhdessä mietitty mitä asialle on tehtävissä.
Kuulostaa siltä, että oli ennakoinut saavansa kielteisen vastauksen joka tapauksessa ja siksi tehnyt järjestelyt etukäteen, tai sitten jostain muusta syystä kokenut avoimen keskustelun ja asioiden yhdessä suunnittelun mahdottomaksi. Jotain kommunikaatio/ymmärrysongelmaa tässä on oltava puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat perspektiiviin. Sanot että olette yli 30 vuotta viettäneet kesälomat yhdessä ja nyt kun hän haluaisi viikon viettää yksin ja, tai kavereiden kanssa, se on ongelma?
En jaksanut lukea koko ketjua, niin ehkä joku tätä jo pohti. Mutta:
Minusta ongelma ei ole oman ajan tarve, sehän on hyvin normaalia ja yleistä. Sen sijaan hieman outoa, jos mies on jo vuokrannut mökin ja sopinut kavereidensa kanssa kaiken, ja perheelle ilmoittaa suunnitelmasta viimeisenä.Kaikille olisi ehkä ollut helpompaa käsitellä asiaa ja totutella ajatukseen, jos ukko ois vaivautunut ilmaisemaan tämän tarpeen hyvissä ajoin perheelle ja olis yhdessä mietitty mitä asialle on tehtävissä.
Kuulostaa siltä, että oli ennakoinut saavansa kielteisen vastauksen joka tapauksessa ja siksi tehnyt järjestelyt etukäteen, tai sitten jostain muusta syystä kokenut avoimen keskustelun ja asioiden yhdessä suunnittelun mahdottomaksi. Jotain kommunikaatio/ymmärrysongelmaa tässä on oltava puolin ja toisin.
Hups, viimeinen sivu paljastikin että tosiaan hieman rajumpaa kommunikaatio-ongelmaa.
Mä menisin perässä sinne harrastamaan eli katsomaan mitä siellä oikein harrastetaan! Saisit asiaan selvyyden ja mahdolliset todisteet. Loppuisi tuo löysässä hirressä roikkuminen. Kannustan sinua nyt tarttumaan asiaan kerralla ja kunnolla. Pyydä vaikka auton omistava kaverisi käymään ja meette miehen perässä vakoilutyyliin. Näin mä tekisin. Voimaa peliin nyt sisko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tilanne nyt ap? Oletko saanut asiian selvyyttä tai asiaasi etenemään? Huonoltahan tuo vaikutti...
Ökä lensi yöllä. Levätessä mennyt päivä. Mies aloitti myöhään illalla kootut selittelyt ja minun arvostelun, haukkui mm. noloksi. Kuinka joku päivä tulen tajuamaan mitenkä nolo olen ollutkaan kun häntä olen syytellyt täysin turhaan. Toisti ettei tällaisen asian vuoksi aleta eroa ottamaan! Kertoi myös että poisti tämän naisen yhteystiedot puhelimestaan. Sanoi ettei ole sen arvoinen kaveri että kannattaa liittoa rikkoa?! Eiköhän tuo todellisuudessa poistanut vaan kaikki todisteet, viestit. Ja tänään taas lähtee harrastamaan ja nainen tulee tietenkin sinne. Hoh hoijaa!
Yö oli kyllä kuin jostain psyko,kauhuelokuvasta. Minä yökin ja mies puhuu tauotta vieressä itsestään kuinka olen loukannut häntä jne. Jatkaa haukkumista vaikka näkee kuinka kipeänä olen. Että saa uusi nainen tästä miehestä oikein kultakimpaleen! ap
Nyt otat nainen itseäsi niskasta kiinni! Menet perässä harrastamaan ja selvität mitä siellä oikein harrastetaan. Otat vaikka taksin perkele. Saat selvyyttä ja mahdollista todistusaineistoa. Lopeta löysässä hirressä roikkuminen. Kaivat nyt itsestäsi sen naisperkeleen, joka ei anna periksi ja luottaa vaistoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis käytitte kumeja teidän makkarissa 2 vuotta sitten?
Se, että yksinäinen kumi on eksynyt piiloon autotallissa jonkun laatikon alle kielii siitä, että mies on silloin aikoinaan ottanut yhden kumin salaa mukaansa jonnekkin ulos lähtiessään. Ja kun flaksi ei ole käynytkään, niin on piilottanut sen autostaan tai taskuistaan laatikon alle ja se on sinne unohtunut.
En keksi muuta selitystä, miksi miehen olisi pitänyt yksittäinen kumi varastaa paketista teidän makkarista. Miksi se on kuljetellut sitä mukanansa, niinpä. Tai sitten se on ottanut sieltä usempia kumeja matkoillensa ja et oo huomannu sitä, että paketista katoillut kumeja.
Yks kumi jäi miehellä käyttämättä, jäi housujen taskuun ja piilotti sen parkkeerattuaan autonsa talliin ennenkuin astui kotiovestanne sisään muina miehinä.
Joo, ei tää mitään rakettitiedettä oo.
Ties kuinka pitkään se on pettänyt sua.
Tuo on jotenkin sairasta että ensin keksitään syytökset miestä vastaan ja sitten kyn ei löydäkkään todisteita keksitylle syytökselle keksitään vielä ne todisteetkin että pääsee haukkumaan miestä. Vihaatko yleisesti miehiä vai mistä tuo viha ja katkeruus miehiä kohtaa on lähtöisin?
Mulla on aivan omakohtaista kokemusta siitä, kuinka kumppani pettää, valehtelee ja kaasuvalottaa. Ja kas kummaa, kun tarpeeksi sinnikkäästi olen toiminut neiti etsivänä, mies on lopulta jäänyt kiinni toisesta naisesta. Oikeasti, on helppoa saada mies kiinni pettämisestä, kunhan tietää, mitä etsii ja mistä sekä miten.
Millä lailla pitää etsiä ja miten? Minusta tuntuu, etten osaisi saada miestä kiinni pettämisestä vaikka olen sitä epäillytkin. Kerro miten se onnistuu?
Naisella on vaisto. Naiset vaistoavat pettämisen todella hyvin, ehkä peruja tuhansien vuosien takaa.
Jo pelkästään se, että sun vaisto sanoo, että miehesi pettää, on jo melko hyvä vihje, että jotain saattaa olla tekeillä selkäsi takana.
Aivot rekisteröivät pieniä "virheitä" tai epäloogisuuksia miehen käytöksessä, puheissa, ilmeissä, teoissa, tekemättä jättämisissä, lisäksi voi löytyä viattomia todisteita, jotka eivät olekaan viattomia.
Jos sun vaisto varoittaa, että mies pettää, niin silloin aletaan yksinkertaisesti stalkkaamaan. Helpointa on ratsata salaa puhelin, sähköpostit, tietokone, posti, kaapit, auto jne.
Yhtä tärkeää on alkaa tiiviisti seuraamaan miehen somekäyttäytymistä, kuka seuraa ketäkin, kuka laittanut minkälaista julkista kommenttia tai tykkäystä jne.
Somesta paljastuu vaikka mitä.
Aina jostain jotain todistetta jää.
Lisäksi sitten ihan konkreettinen stalkkaus, eli menet perään sinne, missä miehen pitäisi olla.
Myös miehen ilmeet, kun tulee kotiin. Onko kasvoilla "hätääntynyt peura ajovaloissa" ja syyllisen näköinen ilme, vältteleekö katsekontaktia ja on outo jne.
Onhan näitä keinoja.
Ja vielä yksi keino: puhu ihmisille vetelemällä oikeista naruista. Ihmiset puhuvat ohi suunsa, kun osaat vetää oikeista naruista.
Yleensä nimittäin pettämisestä tietää moni muukin, kuin vain se mies ja hänen salarakkaansa.
Voisin ihan nauraa tuolle naisen vaistolle. En silti naura, koska niin se toimii. Tein juuri tuollaisia pieniä omituisia havaintoja. En vaan siinä tilanteessa osannut vetää oikeita johtopäätöksiä, en perannut kaikkia kummallisia selityksia ja salaperäisiä "oman elämän" juttuja. Oudoksuin sitä, että mies vain syytteli minua ja käänsi kaiken ihan kummallisesti. Ihan uusi puoli hänessä.
Elämässä oli silloin niin raskas vaihe eri tavoin. En ehkä olisi tajunnut muutenkaan. Luotin niin paljon mieheeni, enkä rajoittanut hänen menojaan, jotka olivat aina olleet minusta ihan kohtuullisia. Olin juuri sellainen hölmö. joka "ei vaan millään tajua mitä tapahtuu". Ja samaan aikaan vaisto kertoi, että nyt on jotain outoa ja olin tavoistani poiketen mustasukkainen. Siis samaan aikaan "tiesin" ja en tiennyt.
Nyt olemme eronneet ja mies on naimsissa tämän toisen naisen kanssa. Minun silmäni ovat auenneet enkä luota enää kehenkään.
Miten pettämisestä salasuhteessa alkanut liitto toimii, kun on oppinut heti tuollaisen puolen toisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt otat nainen itseäsi niskasta kiinni! Menet perässä harrastamaan ja selvität mitä siellä oikein harrastetaan. Otat vaikka taksin perkele. Saat selvyyttä ja mahdollista todistusaineistoa. Lopeta löysässä hirressä roikkuminen. Kaivat nyt itsestäsi sen naisperkeleen, joka ei anna periksi ja luottaa vaistoonsa.
Kyllä näin on, jos et toimi just noin ja selvitä tilannetta, ei tämä koko ketju tunnu enää miltään muulta kuin lapselliselta trollilta. Eikö sinussa ap ole YHTÄÄN munaa tehdä mitään todellista asian selvittämiseksi. Mikään ei selviä oksentamalla ja säälipisteitä kerjäämällä. Et ole edes kertonut mitä tämä monen tunnin harrastaminen miehellä on ja mihin oikein erityisesti hän pukeutuu. Uskomme ,että kaikki on huonoa satua , ellei vastauksia ja kunnon toimintaa sinulta tule.
No niin, eli tämä suhde on taputeltu, kuten pitääkin. Mies vaihtoon ja niin äkkiä kuin mahdollista.
Oma isäni oli samanlainen. Vaahtosi, että ei hän petä, ihan hulluja ajatuksia, ei tämmöiseen nyt suhde kaadu, kun petti ja halusi pitää salasuhteen ja vaimon molemmat. Edelleenkin on sitä mieltä, että hän on uhri vaikka on elänyt tämän toisen naisen kanssa nyt 15 vuotta.
Ihan selkeesti mies halusi viettää mökkiviikon jonkun hoitonsa kanssa, koska toimi itselleen poikkeuksellisella tavalla, mitä ei ole ennen tapahtunut ja oli menossa mökille "kavereiden" kanssa, joita vaimo ei edes tuntenut. Niin selkeä pettämiskuvio, kuin olla voi. Ja mitä enemmän mies vaimoaan haukkuu ja syyllistää, sitä syyllisempi ja petturimaisempi itse on.
Me ei oteta kaikkia lomaviikkoja samaan aikaan ihan lasten pidemmän lomankin takia. On ihanaa olla väliviikonloppu yksin kun mies lasten kanssa kaksi viikkoa anoppilassa eikä mun tarvitse mökkeillä. Itse vien lapset muihin kohteisiin kahdeksi viikoksi ja mies puolestaan yksin kotona töissä. Sitten lomaillaan yhdessä kaikki noin 2-3 viikkoa ja lapset leireillä 1-2 viikkoa.
Kurjasti ja tökerösti ilmaistu mieheltä, mutta pointti on kyllä asiallinen, eli jokainen kaipaa välillä aikaa myös itselleen. Ja pidemmän päälle se parantaa parisuhdettakin, jos kumpikin saa omaa aikaa välillä. Ei tarvitse olla jatkuvasti omilla menoilla, mutta eipä kai 30 vuoden jälkeen yksi viikko maailmaa kaada. Pidä sinä sitten vastaavasti oma lomaviikkosi joskus myöhemmin, ja ukko saa hoitaa kotia ja lapsia.
Niin se vaan on kirjoitti:
Mulla on kavereita ja tuttuja jotka tehny tolleen, et lähtee yksin tai kavereitten kans mökille tms. On tullu totaalisesti ero, koska mitä perheellinen mies tai nainen tarvii omaa lomaa lapsista ja miehestä/naisesta!? Sillon ei kaikki oo hyvin, jos tekee tollasta. Kulisseja voi pitää yllä kauan ettei toiset huomaa, mut perhe kärsii. Surullista ja todella raukkamaista esittää muille jotain, et hyvin menee. Perheenä voi reissata ja silloinkin saa yksin olla, jos haluaa. Herätys!
Lapsia meillä ei ole, mutta kyllä mä tarvin lomaa miehestäni. Kyse ei ole siitä, että miehessä olisi jotain vikaa, vaan siitä, että tarvitsen omaa, yksinäistä aikaa paljon. Nämä lomat järjestyy mukavasti siinä, kun mies tekee 3-4 krt vuodessa muutaman yön työreissun firman toiselle tehtaalle.
Kyllä näin erittäin erakkoluonteisena introverttinä kun molemmat tekee etää ja on käytännössä 24/7 saman katon alla, alkaa pää hajoamaan aika nopeaan ihan vaan siihen, että läsnä on toinen ihminen.
Mutta tässä tarinassa ei lopulta ole kyse siitä, että mies oikeasti tarvitsisi lomaa perheestään. Itse henkilökohtaisesti epäilen eniten jotain päihderiippuvuutta, toki pettäminen on todennäköisempää. Jotenkin vaan nuo omituiset ajelut, ja autokameran hetkellinen sammuttaminen tuo mieleen jotain pillerikauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Yli 30 vuotta? Sittenhän teidän lapset ovat varmaankin ainakin 20-vuotiaita?
Mä olisin saanut esikoiseni 39 vuotiaana. Meni kesken. En ole yrittänyt enää uudestaan, totesin olevani liian vanha siihen leikkiin. Mieheni kanssa oltiin oltu yhdessä tuossa kohtaa 20 vuotta, joten 30 vuoden parisuhteen jälkeen lapsi olisi ollut vasta 10.
Kyllä olisikin kauheaa jos olisi perhe, ei olisi hetkeäkään omaa aikaa. Onneksi olen yksinelävä mies, saa olla vapaasti semmoinen kuin on eikä kukaan ole määräilemässä ja nalkuttamassa mitättömistä pikkuasioista, saa olla omassa rauhassa.