Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Oletettavasti perheesänne joko käkäöttää kuin kone Kivääri.. Loma tekee hyvää hermoille miosessa tilanteessa.
Miehen käytöstä voisi selittää mielenterveysongelmat, narsismi, alkon käyttäminen, addikti johonkin/raha-ongelmat, keski-iän tuomat haasteet jne. Täällä lähes kaikki veikkaavat pettämistä. Pieni mahdollisuus olemassa että ei siitä olisikaan kyse.
Miehellä on ne vaihdevuodet, jotka kestää 40-55 vuotiaaksi ja siihen liittyy se vieras vako.se on tässä tapauksessa varmaa.
Eli suunnittele vaan ap sitä eroa.
Perheellisen vapaa-aikaa ja lomaa on nimenomaan aika perheen kanssa.
Apn mies vaikuttaa epäkunnioittavalta ap:tä kohtaan. Ei sitä voi nollata kaikkea yhdessä vietettyä aikaa tuolla tavalla.
Perheellisenä äitinä olisin todellakin kaivannut viikon ihan omaalomaa perheestä ja työstä monta kertaa. Ei ollut mahdollisuutta ja olin jaksamisen rajoilla vuosia, väsyin, parisuhde meni, ero tuli, tämä jälkeen masennus ja uupumus. Olis ehkä ollut hyödyllistä kokonaisuudelle jos ex-mieheni olisi nuo viikon lomat minulle sallinut.
Vierailija kirjoitti:
Siis hän on jo 30v viettänyt lomansa teidän kanssa ja nyt olisi yksi viikko kavereille?
Sen jälkeen, kun perhe on perustettu, ei miehellä saa olla kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Perheellisenä äitinä olisin todellakin kaivannut viikon ihan omaalomaa perheestä ja työstä monta kertaa. Ei ollut mahdollisuutta ja olin jaksamisen rajoilla vuosia, väsyin, parisuhde meni, ero tuli, tämä jälkeen masennus ja uupumus. Olis ehkä ollut hyödyllistä kokonaisuudelle jos ex-mieheni olisi nuo viikon lomat minulle sallinut.
Sallitko itse sen miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on ne vaihdevuodet, jotka kestää 40-55 vuotiaaksi ja siihen liittyy se vieras vako.se on tässä tapauksessa varmaa.
Eli suunnittele vaan ap sitä eroa.
Voi tuo aika kestää kauemmin. Vieras vako viehättää vielä 65 vuotiasta varattua rakastajaani.
Ihmeen rauhallisia olleet viime päivät. Mies on ollut kotosalla ja suht normaali. Yritti selkeästi, halusi seksiä. Olin kuin en huomaisi taikka tajuaisi ollenkaan hänen aikeitaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Kertoi nähneensä unta jossa oli ostanut talon jonkun voimalaitoksen läheltä järven rannalla. Minä olin ollut pihassa ja hävinnyt näköpiiristä. Etsinyt eikä löytänyt. Olin kuulema hukkunut, näin unessa epäillyt käyneen. Mitähän tuokin uni tarkoittaa?
Harrastuksistaan sanoi että pitäisi kertoja lisätä? Totesin siihen että kun kesäkin on tulossa ja lapsetkin ovat sitten päivisin ja iltoja enemmän pois kotoa niin taidan etsiä uusia ihmisiä ympärilleni. Etten ala yksin kotona nyhjöttämään jos hän kerta aikoo olla vielä enemmän pois kotoa. Sanoin että pyydän meille kotiin sitten jonkun käymään taikka tapaan heitä jossain muualla. Totesin että sehän voisikin olla ihan kiva juttu! Mies oli ensin hiljaa. Sitten sanoi ettei hän ole kieltänyt koskaan näin tekemästä, on kyllä aikoinaan kieltänyt... Ja että eihän hän nyt sitten niin paljoa kotoa aijo olla pois, kyllä hän voi täälläkin olla?! Ja tuosta vain alkoikin syyllistämään minua. Ihan pokkana sanoi että se on minun syytäni kun hän on ollut niin paljon pois ja harrastaa usein. Että en kuulema koskaan halua mitään tehdä yhdessä taikka en halua katsoa samoja ohjelmia mitä hän katsoo jne. Totesin vain että tähän en lähde, aivan turha keksiä paskaa. Minusta et syyllistä tähän asiaan saa! Hiljeni ja poistui. ap
Hyvä mies! Pidä lomaa! Ihan oikein!
Hyvä AP. Olet pysynyt rauhallisena ja säilyttänyt selkeyden ja tilannetajun, etkä ole antanut miehesi kääntää asioita aivotustensa mukaan. Ihme unia hän näkee. Jaksamista.
Tuo oli hyvä toteamus siinulta ap, toteuta se, hanki ystäviä, nais-seurassa on kiva lähteä alkuun liikkeelle. Toivottavasti asut kaupungissa, missä on vahtoehtoja harrastamiseen. Varmaan onkin, koska mieskin ns. Harrastaa niin paljon. Avaa uusi tili eri pankkiin ja kerää rahaa mahdollista eroa varten. Katsastele vuokrakämppiä kaiken varalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen rauhallisia olleet viime päivät. Mies on ollut kotosalla ja suht normaali. Yritti selkeästi, halusi seksiä. Olin kuin en huomaisi taikka tajuaisi ollenkaan hänen aikeitaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Kertoi nähneensä unta jossa oli ostanut talon jonkun voimalaitoksen läheltä järven rannalla. Minä olin ollut pihassa ja hävinnyt näköpiiristä. Etsinyt eikä löytänyt. Olin kuulema hukkunut, näin unessa epäillyt käyneen. Mitähän tuokin uni tarkoittaa?
Harrastuksistaan sanoi että pitäisi kertoja lisätä? Totesin siihen että kun kesäkin on tulossa ja lapsetkin ovat sitten päivisin ja iltoja enemmän pois kotoa niin taidan etsiä uusia ihmisiä ympärilleni. Etten ala yksin kotona nyhjöttämään jos hän kerta aikoo olla vielä enemmän pois kotoa. Sanoin että pyydän meille kotiin sitten jonkun käymään taikka tapaan heitä jossain muualla. Totesin että sehän voisikin olla ihan kiva juttu! Mies oli ensin hiljaa. Sitten sanoi ettei hän ole kieltänyt koskaan näin tekemästä, on kyllä aikoinaan kieltänyt... Ja että eihän hän nyt sitten niin paljoa kotoa aijo olla pois, kyllä hän voi täälläkin olla?! Ja tuosta vain alkoikin syyllistämään minua. Ihan pokkana sanoi että se on minun syytäni kun hän on ollut niin paljon pois ja harrastaa usein. Että en kuulema koskaan halua mitään tehdä yhdessä taikka en halua katsoa samoja ohjelmia mitä hän katsoo jne. Totesin vain että tähän en lähde, aivan turha keksiä paskaa. Minusta et syyllistä tähän asiaan saa! Hiljeni ja poistui. ap
You GO GIRL!!💪
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Kuule siitä vaan. Teet mitä haluat - edes sen kerran elämässä, kun et ole ketään vahingoittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Yh hyh, karsee äijä. Ap, oon ollu pitkässä avioliitossa, jossa mieheni jätti minut toisen naisen takia yllättäen. Voin sanoa, että yksinelo on miljoona kertaa parempaa kuin tuollaisessa sairaassa suhteessa. Kaikki on helppoa ja kukaan ei urputa mistään. En voi käsittää, miksi jotkut pelkäävät olla yksin, koska silloinhan sitä vasta helppoa onkin! Voit mennä ja tulla, kukaan ei kysele, voit katsoa juuri niitä ohjelmia, mitä haluat, voit tehdä kaiken oman aikataulun mukaan, ei tartte ottaa ketään huomioon, ei tarvi mielistellä ketään, ei tarvitse ratkoa riitoja, ei tarvi epäillä mistään, kaikki on vain pirun helppoa yksin. Eli älä pelkää eroa.
Toi miehen uni kertoo miehen alitajunnasta, hän selkeästi työstää jonkinlaista eroa susta jo.
Ja tässä tapauksessa ap:llä ei ole saanut olla omaa aikaa ollenkaan! Ap on hoitanut kaiken sillä aikaa kun mies on tehnyt mitä huvittaa. Kun ap on alkanut vaatia samaa niin sehän ei tietenkään sovi miehelle.