Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap! Muista se lentokoneessa opetettu sääntö että happinaamari ensimmäiseksi omille kasvoille että voit auttaa muita sitten. Eli koeta muistaa pitää huolta myös itsestäsi!
- koeta säästää sukanvarteen pienikään summa tulevaa varten
- mieti etukäteen mitä haluat yhteisestä kodista ehdottomasti mukaan esim omat valokuvasi, muistoesineet jne. Eli mitä paremmin tiedät mitkä asiat ehdottomasti haluat pelastaa niin sen helpompi sinun on pitää niistä huoli. Tarkoitan että uusi laseja, pöytiä ym saa kaupasta ajan kanssa mutta uusia valokuvia/lasten muistoesineitä et saa mistään. Jos epäilet että mies voisi tuhota niitä kostoksi niin huolehdi asioita ajoissa talteen vaikka vanhemmillesi jos heihin voi luottaa (muistisairas vanhus voi hänkin tuhota tajuamattaan nuo aarteet). Eli voithan kaikessa hiljaisuudessa valmistella muuttoa monellakin tapaa jos epäilet että siitä tulee kurja.
- jos sinulla on mahdollista viedä vanhemmille tai jonnekin muualle varastoon asioita niin itse tuossa tilanteessa saattaisin viedä esim lasten pestyt talvivaatteet muualle varastoon niin että sitten eromuutossa olisi mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä muutettavaa. Eli jos mies tekeytyy sitten hankalaksi niin lapsille olisi kuitenkin jotain tuttuja vaatteita eikä kaikkia ole tuhottu.
- jos epäilet että mies voi suuttua kohtuuttoman paljon niin kannattaa käydä lukemassa etukäteen missä lähin turvakoti ja heidän tietojaan. Sieltä löydät paljon vinkkejä asiaan.
Tsemppiä kovasti ap!
Kiitos paljon, tässä tuli monta tärkeää asiaa mitä pitää huomioida! Yksi ehkä suurin haaste on pitää hermot kasassa. Tuntuu että voisin räjähtää hetkenä minä hyvänsä. Mies lähti aamulla käymään asioilla. Olettamus oli että on noin tunnin ja tulee takaisin kotiin. Menikin sitten 3 tuntia?! Ei mitään taaskaan ilmoitellut taikka sanonut. Tekee tätä ihan jatkuvasti vaikka tietää mitenkä ärsyttävää ja typerää se on. Jos itse tekisin näin niin soittelisi perään tuhat kertaa ja jos en vastaisi saisi kohtauksen. Siksipä en näin toimi. Ja kyllähän nyt normaalisti kerrotaan että kauanko ehkä ollaan jossain ja mihin ollaan menossa kun ovesta lähdetään. Mieheltä tämä ei onnistu. Häviää vain, välillä jopa pihasta kesken jonkun tekemisen ja lapsi saattaa kysyä että missä isä on ja minä luulen että pihallahan se on vaikka onkin vaan kadonnut. Tästäkin kun olen "valittanut" niin vika on minussa. Miksi pitäisi kertoa jos lähtee johonkin? Eikö sitä saa rauhassa mennä ja tulla? ap
Öö. Mikset sinä myös vaan mene ja tule miten hän? Toki lapset huomioiden, mutta tuollaista hullua ukkoa ei tarvitsisi huomioida enäö yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap! Muista se lentokoneessa opetettu sääntö että happinaamari ensimmäiseksi omille kasvoille että voit auttaa muita sitten. Eli koeta muistaa pitää huolta myös itsestäsi!
- koeta säästää sukanvarteen pienikään summa tulevaa varten
- mieti etukäteen mitä haluat yhteisestä kodista ehdottomasti mukaan esim omat valokuvasi, muistoesineet jne. Eli mitä paremmin tiedät mitkä asiat ehdottomasti haluat pelastaa niin sen helpompi sinun on pitää niistä huoli. Tarkoitan että uusi laseja, pöytiä ym saa kaupasta ajan kanssa mutta uusia valokuvia/lasten muistoesineitä et saa mistään. Jos epäilet että mies voisi tuhota niitä kostoksi niin huolehdi asioita ajoissa talteen vaikka vanhemmillesi jos heihin voi luottaa (muistisairas vanhus voi hänkin tuhota tajuamattaan nuo aarteet). Eli voithan kaikessa hiljaisuudessa valmistella muuttoa monellakin tapaa jos epäilet että siitä tulee kurja.
- jos sinulla on mahdollista viedä vanhemmille tai jonnekin muualle varastoon asioita niin itse tuossa tilanteessa saattaisin viedä esim lasten pestyt talvivaatteet muualle varastoon niin että sitten eromuutossa olisi mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä muutettavaa. Eli jos mies tekeytyy sitten hankalaksi niin lapsille olisi kuitenkin jotain tuttuja vaatteita eikä kaikkia ole tuhottu.
- jos epäilet että mies voi suuttua kohtuuttoman paljon niin kannattaa käydä lukemassa etukäteen missä lähin turvakoti ja heidän tietojaan. Sieltä löydät paljon vinkkejä asiaan.
Tsemppiä kovasti ap!
Kiitos paljon, tässä tuli monta tärkeää asiaa mitä pitää huomioida! Yksi ehkä suurin haaste on pitää hermot kasassa. Tuntuu että voisin räjähtää hetkenä minä hyvänsä. Mies lähti aamulla käymään asioilla. Olettamus oli että on noin tunnin ja tulee takaisin kotiin. Menikin sitten 3 tuntia?! Ei mitään taaskaan ilmoitellut taikka sanonut. Tekee tätä ihan jatkuvasti vaikka tietää mitenkä ärsyttävää ja typerää se on. Jos itse tekisin näin niin soittelisi perään tuhat kertaa ja jos en vastaisi saisi kohtauksen. Siksipä en näin toimi. Ja kyllähän nyt normaalisti kerrotaan että kauanko ehkä ollaan jossain ja mihin ollaan menossa kun ovesta lähdetään. Mieheltä tämä ei onnistu. Häviää vain, välillä jopa pihasta kesken jonkun tekemisen ja lapsi saattaa kysyä että missä isä on ja minä luulen että pihallahan se on vaikka onkin vaan kadonnut. Tästäkin kun olen "valittanut" niin vika on minussa. Miksi pitäisi kertoa jos lähtee johonkin? Eikö sitä saa rauhassa mennä ja tulla? ap
Öö. Mikset sinä myös vaan mene ja tule miten hän? Toki lapset huomioiden, mutta tuollaista hullua ukkoa ei tarvitsisi huomioida enäö yhtään.
Juurikin noin ja kun mies raivoaa, sanot vain , että itseppä olet mallin opettanut, ei muuta.
Tuo , että puhuu jo kerrostaloon muutosta, ei halua seksiä yms, on selkeitä merkkejä , että hautoo hänkin eroa. Elikkä talo myyntiin sitten . Onko avioehtoa. Saatko kaikesta puolet. Pidä puolesi ap.
Tiedän ,että tulee olemaan raastavaa aikaa, mutta sitä erot aina on , vaikka joku muuta väittää.
Nyt ap sinun on aika olla itsekäs. Ukkoa on ollut sitä ilmeisesti koko suhteen tähän asti.
Erossa se minkä saat pelastettua itsellesi ja lapsillesi on eteenpäin. Jos mies itsekäs niin hän ei anna omasta osuudestaan mitään lapsille.
Kannattaa myös varautua siihen että mies saattaa haluta viikkoviikko tai jopa lähiisäksi ihan vain kiusatakseen. Jos mies kohtelee lapsia huonosti esim pelottelee niin kirjoita ylös aika, päivä, mitä tapahtui ja ketä paikalla jne. Nämä ihan vaan siltä varalta että tarvit oikeudessa. Pyri kommunikoimaan kirjallisesti esim viestein jotka tallennat itsellesi varmaan talteen. Voi tuntua työläältä mutta voi pelastaa lapset paljolta myöhemmin. Älä itse provoisdu miehen käytöksestä.
Paljon jaksamista tilanteeseen!
Ap kiltti, kerro tilanteesta jollekin läheiselle. Tiedän, että se on vaikeaa, kun on pitkään kannatellut kulisseja. Saatat yllättyä, miten hyvin läheiset ovat kuitenkin tilannetta lukeneet.
Minä, ja moni tuntemani nainen, on saanut tsemppiviestejä ex-miehen naispuolisilta sukulaisilta eron jälkeen. Ystävät ja siskot olivat iloisia ja helpottuneita, kun viimein erosimme, vaikka tykkävätkin edelleen ex-miehestäni. Ovat edelleen ylpeitä minusta, kun uskalsin erota ja alkaa elää omannäköistä elämää. Sitä mietin, kun itselle tulee heikko hetki.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap sinun on aika olla itsekäs. Ukkoa on ollut sitä ilmeisesti koko suhteen tähän asti.
Erossa se minkä saat pelastettua itsellesi ja lapsillesi on eteenpäin. Jos mies itsekäs niin hän ei anna omasta osuudestaan mitään lapsille.
Kannattaa myös varautua siihen että mies saattaa haluta viikkoviikko tai jopa lähiisäksi ihan vain kiusatakseen. Jos mies kohtelee lapsia huonosti esim pelottelee niin kirjoita ylös aika, päivä, mitä tapahtui ja ketä paikalla jne. Nämä ihan vaan siltä varalta että tarvit oikeudessa. Pyri kommunikoimaan kirjallisesti esim viestein jotka tallennat itsellesi varmaan talteen. Voi tuntua työläältä mutta voi pelastaa lapset paljolta myöhemmin. Älä itse provoisdu miehen käytöksestä.
Paljon jaksamista tilanteeseen!
Voit myös puhelimen laittaa päälle, niin että äänittää miehen raivoamisia.Niitä voit tarvita tulevaisuudessa.
Kuten yksi jo totesi, miehen puolihuolimattomat heitot kerrostalokämppään muuttamisesta ja se, ettei halua enää seksiä on satavarmoja merkkejä hänen eroaikeistaan.
Mun mies heitti kanssa yhtäkkii, et hän muuttaa yksiöön. Ja ei ollu enää seksiäkään lopussa.
Jo seuraavana päivänä hän tosissaan sanoi, että se on ero nyt, pakkasi repun ja häipyi. Takaisin ei ikinä tullut. On aikaa muutama vuosi. Oli pitkä avioliitto ja meillä on lapsetkin. Että näin.
Eipä tänne ihmeempää kuulu. Mies on ollut rauhallisempi, jäi saikulle. Sen kyllä ilmoitti että on ostamassa kesäauton itselleen?! Myy erittäin hyvän ja turvallisen vuoden vanhan autonsa pois ja ostaa tilalle suht kalliin urheiluauton ja halvemman työmatka/talviauton. Kuulostaa järjettömältä, kun ajaa pitkiä matkoja pimeillä ja huonokuntoisilla teillä. Nyt sitten kesäauton takia ostaa huonomman auton. Kun ihmettelin ääneen asiaa niin totesi että hän saa omilla rahoillaan tehdä ihan mitä haluaa, ei pitäisi muita kaivella asia. Niinhän se tietty on mutta kyllä tuo suunnitelma kuulostaa ihan joltain keski-ikäisen kriisiltä! Itse olen katsellut asuntoilmoituksia ja yrittänyt nähdä tulevaisuutta ilman miestäni. ap
Vierailija kirjoitti:
Eipä tänne ihmeempää kuulu. Mies on ollut rauhallisempi, jäi saikulle. Sen kyllä ilmoitti että on ostamassa kesäauton itselleen?! Myy erittäin hyvän ja turvallisen vuoden vanhan autonsa pois ja ostaa tilalle suht kalliin urheiluauton ja halvemman työmatka/talviauton. Kuulostaa järjettömältä, kun ajaa pitkiä matkoja pimeillä ja huonokuntoisilla teillä. Nyt sitten kesäauton takia ostaa huonomman auton. Kun ihmettelin ääneen asiaa niin totesi että hän saa omilla rahoillaan tehdä ihan mitä haluaa, ei pitäisi muita kaivella asia. Niinhän se tietty on mutta kyllä tuo suunnitelma kuulostaa ihan joltain keski-ikäisen kriisiltä! Itse olen katsellut asuntoilmoituksia ja yrittänyt nähdä tulevaisuutta ilman miestäni. ap
Jep. Keski-iän kriisi, joka yllättää miehet 40 ja 50 ikävuosien välissä.
Huh heijakkaa. Ja sillä on selkeesti toinen nainen. Ootko siihen saanu mitään lisätodisteita? Ootko nuuskinu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh heijakkaa. Ja sillä on selkeesti toinen nainen. Ootko siihen saanu mitään lisätodisteita? Ootko nuuskinu?
Joo, olen "nuuskinut" vähän enemmän miehen juttuja. Vaatteista ja lompakosta katsoin, ei löytynyt mitään kuitteja tms. Oikeastaan outoa ettei mitään ole säilyttänyt. Ennen esim. housujen taskuista löytyi vähän kaikenlaista kun pesin pyykkejä. Viime kuukausina mies on pessyt omat pyykkinsä itse. Ei laita samaan koneeseen niitä ja monesti säilyttää työhuoneessaan vaatteitaan ja vie takkinsa sinne. Mikä on myös muuttunutta käytöstä. ap
Hautoo selvää pesäeroa. Älä ylläty, kun ilmoittaa erosta. Valmistele ja ota selvää kaikesta käytännön asioista eroon liittyen Valmistaudu myös henkisesti, ettei ole sitten tunne, etten kyllä olisi uskonut. Et joudu sit ihan sokkiin.
Siis itsellesi asunto, lapsille, koulut, mitä tukia saat yh äitinä jne. Sitten ei niin paljon käytännön asiat rassaa, kun on jo tietoinen niistä, miten menetellä.
Ilmaista asianajopalvelua on vielä nyt ennen kesää(srk järjestää) , toukokuussa , ainakin suuremmilla pakkakunnilla, googlaappa. Toki sillä voi kysyä vain selkeitä kysymyksiä, jotka askarruttava- ei siis enempää.
Nämä voit tehdä tuli ero tai ei- tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen "nuuskinut" vähän enemmän miehen juttuja. Vaatteista ja lompakosta katsoin, ei löytynyt mitään kuitteja tms. Oikeastaan outoa ettei mitään ole säilyttänyt. Ennen esim. housujen taskuista löytyi vähän kaikenlaista kun pesin pyykkejä. Viime kuukausina mies on pessyt omat pyykkinsä itse. Ei laita samaan koneeseen niitä ja monesti säilyttää työhuoneessaan vaatteitaan ja vie takkinsa sinne. Mikä on myös muuttunutta käytöstä. ap
Ihan selkeetä. Toinen nainen. Jo se kojelautakameran sammuttaminen kertoi kaiken.
Jos mies on ympäri vuoden jo omilla lomillaan sekä harrastusreissullaan ja vaatii päälle vielä viikon omaa lomaa, vaikka sitä omaa lomaa kuuluisi sinun jo saada, niin herää kysyms, että pettääkö miehesi sinua ja kuinka pitkään tätä on ketänyt. Ainakin nuo yön yli reissut pitkin vuotta mahdollistavat sen.
Eihän miehillä saa olla omaa aikaa erillään perheestä kun miehen ainoa tarkoitus on palvella naista ja lapsia sekä maksaa asiat
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi pahana sitä että haluaa viettää aikaa myös kavereiden kanssa. Mutta jos perheen kanssa vietetty aika ei ole lomaa, ja kehtaa vielä sanoa sen ääneen, olisi tervemennyt minne lystää ja sovitaan lasten tapaamisista kunhan pöly on hieman laskeutunut.
Tuon takia teitä naisia vihataan "tee mitä haluat mutta jos et tee niin kuin minä haluan minä vien puolet omaisuudestasi sekä lapsesi ja vaadin lisäksi rahaa joka kuukausii itselleni"