Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä ei tarvitse erota, koska en halua parisuhdetta enää kenenkään kanssa, koskaan.

Vierailija
11.06.2025 |

Olen jo muuttanut omaan asuntoon. Mies (yritän että olis ex) haluaisi että ollaan vaikka loppuikämme asumuserossa mutta "yhdessä". Syyksi sanoo sen, että olen sanonut, etten halua enää minkäänlaista parisuhdetta, vaan haluan elää viimeisen vajaan puolikkaan elämästäni rauhassa. Että koska saan olla rauhassa, saan olla rauhassa parisuhteessa hänen kanssaan, ei ole pakko nähdä. Että voidaan käydä joskus treffeillä jne. Ei riitä syyksi että en edes *tykkää* hänestä, koska rauhassa ollessa se menee muka ohi, eikä se, että aion olla loppuikäni selibaatissa. Ilman vihaista mököttävää miestä nurkissani joka pilaa ilmapiirin ja jonka tunnetiloja täytyy säädellä toiseksi työkseen.

Kaikki yhteiset tavaramme on tietysti hänen, mutta omasta mielestään kovin avokätisesti on lainaamassa, jos tarvitsen jotain isompaa. Olen ostanut sohvaa, kodinkoneita ja muuta irtaimistoa, mutta kaikki tietty jää hänelle 

Miten erotaan? Olen sanonut moneen kertaan, että haluan erota, en halua olla sinun tai kenenkään kanssa, en nyt enkä koskaan. Pitääkö pokata joku mieheke jota roikottaa hetken mukanaan että tajuaa? Menisin mieluummin vaikka poistattamaan hampaita.

Oltiin 22 vuotta yhdessä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta. Poistoon.

Vierailija
2/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat maistraattiin erohakemuksen. Suomessa eroon ei tarvita kahta allekirjoitusta, toisen puolison hakemus riittää. 

Varaat ajan myös joltain juristilta ositusta varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano ensinnäkin että ei ole reilua että mies yrittää varastaa sinun ostamasi sohvan ym tavaroita. Sellainen ei kannusta pysymään yhdessä. 

oletteko naimisissa? Avioehto?

Vierailija
4/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat maistraattiin erohakemuksen. Suomessa eroon ei tarvita kahta allekirjoitusta, toisen puolison hakemus riittää. 

Oltiin avoliitossa koska en halunnut naimisiin. Koko ajatus ärsytti jo lapsesta asti. Mies myös ei aio maksaa minua ulos talosta, vaan meinaa vuokrata sen ulkopuolisille muutaman vuoden päästä ja maksaa osuuteni vuokrissa. Hänen mielestään mainio ratkaisu.

Ap

Vierailija
5/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano ensinnäkin että ei ole reilua että mies yrittää varastaa sinun ostamasi sohvan ym tavaroita. Sellainen ei kannusta pysymään yhdessä. 

oletteko naimisissa? Avioehto?

Avoliitto. Omasta halustani.

Ap

Vierailija
6/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää ruksi avioerohakemuksen kohtaan ositus. Yksi hakemus, sillä hoituu kaikki.

Vierailija
7/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin avoliitossa koska en halunnut naimisiin. Koko ajatus ärsytti jo lapsesta asti. Mies myös ei aio maksaa minua ulos talosta, vaan meinaa vuokrata sen ulkopuolisille muutaman vuoden päästä ja maksaa osuuteni vuokrissa. Hänen mielestään mainio ratkaisu.

Ap

Oletpa fiksusti hoitanut asiasi.

Vierailija
8/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää ruksi avioerohakemuksen kohtaan ositus. Yksi hakemus, sillä hoituu kaikki.

Avoliitto. En tajunnut että siitä voi olla vaikempaa erota. Melkein tuntuu että pitää erota whatsappilla koska puhetta ei hyväksy tai ymmärrä?

Ap

Vierailija
9/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaisuus on ollut yhteistä ja tulot kummallakin omat, niin velkakirja sitten, että mies kans maksaa osuutensa. Pankkisi varmaan järjestää heidän lakimiehelle ajan.

Vierailija
10/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoliitto. En tajunnut että siitä voi olla vaikempaa erota. Melkein tuntuu että pitää erota whatsappilla koska puhetta ei hyväksy tai ymmärrä?

Ap

No siis ihan vain jotta ei ole mitään epäselvää: muutat pois ja se oli siinä

Vierailija
11/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen ihan tyytyväinen etten ole naimisissa, vanha mikro, sohva tai pesukone ei ole sen arvoisia. Talon osalta, nimeni on omistuksessa ja %määrä.

Ap

Vierailija
12/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen jo muuttanut. Mutta mies selittää itselleen ja kaikille tutuille ja sukulaisille että ollaan asumuserossa vaan, että kyllä me yhdessä edelleen ollaan. 

Ap

Vierailija
13/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen jo muuttanut. Mutta mies selittää itselleen ja kaikille tutuille ja sukulaisille että ollaan asumuserossa vaan, että kyllä me yhdessä edelleen ollaan.&nbsp

Miten avoliitosta voisi olla asumiserossa?

Mitä sinua kiinnostaa enää miehen tekemiset? Mikä on sun motivaatio vänistä miehestä täällä? Elä nyt sitä hyvää elämääsi ja lopeta miehistä jauhaminen.

Vierailija
14/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitossa omaisuuden saa jaettua, kun haet käräjäoikeudesta yhteiselämän purkua. Asunto myydään ja saat rahasi, vaikka mies vastustaisi. Kannattaa ryhtyä toimeen nyt heti, kun se varmaan kestää jonkin aikaa.

Tutuille voit sanoa suoraan ja kannattaakin sanoa, että olette täysin eronneet.

Vierailija
15/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoosta. Poistoon.

Miksi tästä ei saisi keskustella. Mitä se sinulta on pois? Älä vaan avaa tätä ketjua.

En usko, että on provo, koska meillä on oikeastaan  ihan sama tilanne. 

Monilla miehillä on todella vaikea hyväksyä ero.

Vierailija
16/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen jo muuttanut. Mutta mies selittää itselleen ja kaikille tutuille ja sukulaisille että ollaan asumuserossa

"Mitä sinua enää kiinnostaa miehen tekemiset".....

Ei ne välttämättä kiinnostakaan, mutta jotku miehet ei luovuta. Mulla joskus ex- avomies saattoi istua yönkin rapussa minun oventakana ja oottaa , että pääsisi sisälle. Odotti työpaikan oven edessä  työpäivän loputtua jne. Todella vaikeata voi olla päästä eroon. Ja kun muutin toiseen kaupunkiin, pommitti vanhempiani jatkuvilla soitoilla ja yritti saada osoitteeni selville jne. 

eri

Vierailija
17/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa uutta miestä että pääsisi vanhasta eroon.

Jos et halua olla kenenkään kanssa, ei se tosiaan ole syy jatkaa jotain epämääräistä suhdetta hänen kanssaan. Eikä sun tarvii hänelle vakuuttaa että ikinä ota toista miestä, se on ihan sun oma asia. Ei kannata sanoa miehelle niin tai se luulee että se johtuu siitä että et aio päästää siitä irti

Vierailija
18/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen ihan tyytyväinen etten ole naimisissa, vanha mikro, sohva tai pesukone ei ole sen arvoisia. Talon osalta, nimeni on omistuksessa ja %määrä.

Ap

Voit hakea oikeudelta yhteisomistuksen purkua, mies ei voi estää. Maksaa osuutesi sinulle, tai  asunto menee myyntiin ja rahat  jaetaan  omistuksen mukaan.

Fakta asia. Et laita nimeäsi mihinkään jakopaperiin mitä hän  esittää, vain  virallisiin papereihin

Vierailija
19/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa uutta miestä että pääsisi vanhasta eroon.

Jos et halua olla kenenkään kanssa, ei se tosiaan ole syy jatkaa jotain epämääräistä suhdetta hänen kanssaan. Eikä sun tarvii hänelle vakuuttaa että ikinä ota toista miestä, se on ihan sun oma asia. Ei kannata sanoa miehelle niin tai se luulee että se johtuu siitä että et aio päästää siitä irti

Tämä on vähän myöhäistä. Ajattelin että on jotenkin tehokkaampaa että tietää kuinka tosissani olen. Että mulle riittää kaikki mikä vähänkin muistuttaa jotain parisuhdetta, että ajatus itkettää, ällöttää ja suututtaa minua. Että mun elämäntarkoitus olisi loppuikäni antaa koti toisen mielialanvaihteluille, alkoholiongelmille, äititraumoille ja muulle absoluuttiselle sonnalle saa mut voimaan pahoin. En tule ottamaan sitä riskiä, vaikkei kaikki semmoista minulta ehkä vaatisikaan Minulle riitti yksi kerta. En selviä toisesta.

Nämä olen sanonut. Mikään ei riitä. Käytiin ero/pariterapiassa ja terapeutin mielestä meidän pitää odottaa että mies pääsee samalle sivulle. En halua. Se voi kestää vuosia!!!

Ap

Vierailija
20/24 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tämä täytyy ottaa harkintaan mutta jännittää, koska mies on niin miettinyt kaiken valmiiksi. Että oltaisiin loputtomasti yhteen linkitetty vuokratalolla, josta saisin osuudellani jotain 250 €/kk. Ei tajua, miksi en pidä hyvänä ideana.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi