Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viini ei kuulu pääsiäispöytään

Vierailija
05.04.2023 |

Tänäkin pääsiäisenä on monessa perheessä murhetta ja kauhua kun vanhemmat pilaavat hartaan juhlan lapsiltaan lipittämällä viiniä muka ruokajuomana.

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli viinipullo pitää laittaa johonkin muualle kuin pöydälle? Vai mitä aloittaja tarkoittaa?

Aivan! Suomalaskansallisessa perinteessähän pullo on pöydänjalan juuressa.

Vierailija
122/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia enkä usko edes jumalaan. Voin juoda hyvillä mielin viiniä grillailun lomassa ja jälkiruuaksi nauttia vaikka yhden gin tonicin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali ruokajuoma silloin tällöin, jos se aterialle sopii ja tekee mieli. Ostakaa mielummin laadukasta ruokaan sopivaa viiniä pullollinen kuin tonkka halpista.

Suurin osa asiantuntijoista ei pysty erottamaan halpaa viiniä kalliista sokkotestissä. Tämän takia viinin maistajan pitää aina nähdä se pullo maistaessaan.

Sen takia täällä juodaankin vain hyvää viiniä. Hinta ei ole automaattinen laadun tae. Mutta se on satavarmaa, että huippu viiniä ei 7 eurolla saa. Toisaalta 15-60 eurolla sellaisen voi saada, mutta se 60 euron hintakaan ei sitä automaattisesti takaa.

Viiniä ei siis osteta niin, että ostan kalleinta, koska silloin varmaan saan parhainta. Testata pitää.

Sokkotestissä ei onnistuisi tuokaan.

Nimenomaan sokkotestissä viini valitaan. Ja se mikä on hyvää, niin sitä ostetaan. Hinnasta viis. Eli älä tuijota viinissä hintaa, vaan valitse se viini joka on omaan makuusi, ruokaasi ja tilanteeseen sopiva! Parilla kympillä alkaa saada hyviä ruokaviinejä, seurusteluun jostain 13-15 hintahaarukasta alkaa löytyä hyviä.

Mutta maku on ainut asia mikä ratkaisee. Ei se hinta!

Vierailija
124/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yksi lasillinen on liikaa. 🙄

Vierailija
125/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä viini kruunaa juhla-aterian. Lasillisesta ei ole kenellekään haittaa. Ongelmajuojat ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
126/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkonarkeilla on ne alkonarkkien ongelmat.

Vierailija
127/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinissä on totuus.

Vierailija
128/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös alkonarkeilla ole niitä käyttöhuoneita vaikka kuinka paljon ympäri Suomea? Niissä voivat käyttää aineitaan ryhmässä.

Vierailija
129/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinistä juopujat täällä hekumoimassa.

Ei kuulu kristityn elämään sellainen.

Jeesustelee toipunut alkoholisti 😊

Vierailija
130/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, otetaas sille!

Vierailija
131/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paila paila loko koko pailanto!

Vierailija
132/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suomalainen keskustelu on ei tai kännit, normaali elämä tyrmätään, itse en alkoholista pidä, ei anna mitään , mutta viinistä pidän, siis olen leimattu juopoksi ahdasmielisten sukulaisten toimesta kun alkoholittomasta viinistä kun tulee humalaan, onhan lastensuojelukin käynyt tsekkaamassa pulloja ja todennut että jatka vain, 0,2-0 % :set juomat ei heitä haittaa, mutta anopille ei käy.

Lasten läsnä ollessa ei käytetä alkoholia.

Milläs estät? :D :D 

Vierailija
133/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suomalainen keskustelu on ei tai kännit, normaali elämä tyrmätään, itse en alkoholista pidä, ei anna mitään , mutta viinistä pidän, siis olen leimattu juopoksi ahdasmielisten sukulaisten toimesta kun alkoholittomasta viinistä kun tulee humalaan, onhan lastensuojelukin käynyt tsekkaamassa pulloja ja todennut että jatka vain, 0,2-0 % :set juomat ei heitä haittaa, mutta anopille ei käy.

Meillä kyllä juhlapäivällisillä lapset myös saavat sellaisen puolisen lasillista viiniä, siis tuollaisesta 15/16-vuotiaasta asti ovat saaneet. Eivät kasva tiukan alkoholikasvatuksen uhreina sellaiseen perinteiseen suomalaiseen syyllistävään alkoholikulttuuriin, josta saamme kiittää, että Suomeen on syntyy näitä rapajuoppoja. Joille yhden viinilasillisen ottaminen tarkoittaa automaattisesti sitä, että nyt juodaan oksennukseen asti.

Vierailija
134/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus mikäli lapsen terveyden, kehityksen ja turvallisen kasvuympäristön epäillään vaarantuvan.

Vierailija
135/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin yhden valkoviinipullon pääsiäiseksi. Mies ottaa siitä vähän ja mä juon loput. Lapsestani en tiedä missä on tuolloin. Asuu kyllä meidän kanssa, mutta on jo 19v. Miehen lapset asuu jo omillaan. 

Vierailija
136/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä juhlapäivällisillä lapset myös saavat sellaisen puolisen lasillista viiniä, siis tuollaisesta 15/16-vuotiaasta asti ovat saaneet. Eivät kasva tiukan alkoholikasvatuksen uhreina sellaiseen perinteiseen suomalaiseen syyllistävään alkoholikulttuuriin, josta saamme kiittää, että Suomeen on syntyy näitä rapajuoppoja. Joille yhden viinilasillisen ottaminen tarkoittaa automaattisesti sitä, että nyt juodaan oksennukseen asti.

Miksi lapsi pitäisi opettaa käyttämään alkoholia?

Kukaan ei tarvitse alkoholia mihinkään.

Vierailija
137/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus mikäli lapsen terveyden, kehityksen ja turvallisen kasvuympäristön epäillään vaarantuvan.

Aterialla otettu YKSI viinilasi ei ole lapsen terveyden, kehityksen ja turvallisen kasvuympäristön vaarantamista.

Te jotka ette ymmärrä, että ruoalla voi oikeasti ottaa vain sen yhden lasillisen, yhden oluen tms. taidatte itse kärsiä alkoholiongelmasta. Ihminen jolla ei ole ongelmia alkoholin suhteen pystyy kyllä juomaan vain sen yhden eikä ratkea ryyppäämään.

Vierailija
138/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö millaista vahinkoa alkoholi aiheuttaa lapsen/nuoren vielä kehittyvissä aivoissa?

Vierailija
139/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun olin niin fiksu että jätin lapset tekemättä niin voin törpötellä rauhassa. Mua ei määräile Jeesus, ei kersat, ei kyttäävät naapurit, ei lasun tädit, kippis!

Vierailija
140/192 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen tulee tunnustamaan Jeesuksen Kristuksen Herraksi.