Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta
Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.
Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.
Kommentit (1644)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan perustele puolisolle vasektomiaan/sterilisaatioon menemättä jättämistä sillä, että "jos sinä kuolet tai meille tulee ero, niin saatan ehkä sitten uuden kumppanin kanssa haluta lapsia"? Ihan järkyttävä ajatuskin.
Luulen että tää on ihan yleisin syy miksi siihen vasektomiaan ei haluta. Ja tuon kommentin asenne syy siihen, miksei miehet sitten oikein halua asiasta puhua ja keksii ihmeellisiä tekosyitä.
Miehet? Ketkä miehet? Oletko kairannut kaikki miehet läpi vai mikä on otantasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota miesten asennetta "no mä luulin että sä muutat mielesi!"
Minä en ole vela, mutta siskoni on. Oli miehensä kanssa 12vuotta yhdessä ja oli sovittu että molemmat käyvät operaatiossa sitten kun sisko täyttää 30 (aiemmin ei myönnetä lapsettomille), molemmat siksi että ainakin naisella on pieni mahdollisuus että tulee kuitenkin raskaaksi ns sterkan itsestään purkautuminen.
No sitten kun siskon kolmekymppiset lähenivät, mies alkoi perua ja vihjailla siihen tyyliin vauva ois sittenkin kiva. Kuulemma siskoni on niin äidillinen lasteni kanssa että varmasti mieli muuttuisi kun ikää tulisi. No ei muuttunut, siskoni rakastaa lapsiani muttei tahdo omia.
Heille tuli ero ja kumpikin syytti toista harhaanjohtamisesta. Olen siskoni puolella, hän ei tässä pahis ole koska kertoi rehellisesti heti ettei lapsia koskan tee.
Pahis että muuttaa mielensä?
Ehkä teidän olisi hyvä elää toisten naisten kanssa, jos siellä ei kerran mistään asiasta mielipide vaihdu. Me miehet selvästi kykenemme muuttaamaan mieltämme esim. olosuhteiden muuttuessa. Pahoittelut siitä.
Jos nainen sanoo ettei KOSKAAN halua lasta, älä suhtaudu häneen kuin hupsuun joka kyllä muuttaa mieltään ja sitten heittäydy martyyriksi jonka (muka) laatusperma menee hukkaan kun nainen on jästipää joka ei SUOSTU MUUTTAMAAN MIELTÄÄN.
No tämä. Olen tiennyt jo 9- vuotiaasta asti etten halua lapsia koskaan ja ikä lähenee neljääkymppiä. Mikään olosuhde tai kumppani ei ole mieltäni muuttanut. Olen jokaiselle tapailemalleni miehelle tehnyt kristallinkirkkaan selväksi etten lapsia halua ja sillä sipuli. Olen lopettanut tapailun tai eronnut, jos mies haluaa lapsia. Silti on tullut vastaan tyyppejä, jotka eivät suostu uskomaan mitä sanon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kanssa kolmas suhde menossa velamiehen kanssa. Toki kahden aiemman mielen muuttuminen oli sinänsä todella ymmärrettävää, kun oltiin niin nuoria. Harva alle 25-vuotias mies haluaa lapsia. Ne halut herää sitten iän myötä. Minä naisena olen tiennyt jo jostain 10-vuotiaasta asti, että en äidiksi halua tulla.
Ehkä minäkin sitten löydän elämäni parisuhteen kun lisääntymisikä on ohitettu. Harmi että se on miehillä niin pitkä.
Ap
Onnittelut eropäätöksestäsi. Ei mennyt edes kahta tuntia palstalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota miesten asennetta "no mä luulin että sä muutat mielesi!"
Minä en ole vela, mutta siskoni on. Oli miehensä kanssa 12vuotta yhdessä ja oli sovittu että molemmat käyvät operaatiossa sitten kun sisko täyttää 30 (aiemmin ei myönnetä lapsettomille), molemmat siksi että ainakin naisella on pieni mahdollisuus että tulee kuitenkin raskaaksi ns sterkan itsestään purkautuminen.
No sitten kun siskon kolmekymppiset lähenivät, mies alkoi perua ja vihjailla siihen tyyliin vauva ois sittenkin kiva. Kuulemma siskoni on niin äidillinen lasteni kanssa että varmasti mieli muuttuisi kun ikää tulisi. No ei muuttunut, siskoni rakastaa lapsiani muttei tahdo omia.
Heille tuli ero ja kumpikin syytti toista harhaanjohtamisesta. Olen siskoni puolella, hän ei tässä pahis ole koska kertoi rehellisesti heti ettei lapsia koskan tee.
Pahis että muuttaa mielensä?
Ehkä teidän olisi hyvä elää toisten naisten kanssa, jos siellä ei kerran mistään asiasta mielipide vaihdu. Me miehet selvästi kykenemme muuttaamaan mieltämme esim. olosuhteiden muuttuessa. Pahoittelut siitä.
Jos nainen sanoo ettei KOSKAAN halua lasta, älä suhtaudu häneen kuin hupsuun joka kyllä muuttaa mieltään ja sitten heittäydy martyyriksi jonka (muka) laatusperma menee hukkaan kun nainen on jästipää joka ei SUOSTU MUUTTAMAAN MIELTÄÄN.
No entäpä jos rakastut ja ajattelet ettet itsekään halua lasta tai asia ei ole tärkeä. Kunnes ajan saatossa ja iän myötä asia alkaakin vaivata ja haluaisit ehkä sittenkin lapsen. Eikö saa toivoa että se oma rakas muuttaisi myös mieltään, ettei tarvitsisi erota? Tottakai on väärin syyllistää ja painostaa, mutta on myös väärin suuttua siitä, että toisen mieli on muuttunut. Varsinkin jos ollaan menty yhteen nuorina niin eihän näistä asioista voi olla varma, eikä moni mies mahda ajatella sitä edes lapsiasioita kovin tarkkaan ennen kuin tulee siihen ikään että kaikki kaverit perheellistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin miehiä
Niin on, mutta mistä heidät löytää? Miksi minulle aina puhutaan lapsettomuudesta ja hetken päästä vingutaan vauvaa?
Ap
Oletko ajatellut, laukaiseeko miesten lisääntymishalun jokin tietty asia? Jotkut innostuvat haluamaan lapsen, kun kaverit saavat lapsia ja siitä tulee jonkinlainen ilmiö ja puheenaihe kaveriporukassa.
Jos kartoittaisi miesten tuttavapiirejä ennalta. Jos miehellä on paljon jo vuosia sitten lapset saaneita kavereita eikä omia lapsia, ei vaaraa ehkä ole. Ellei kyseessä sitten juuri ole mies, joka kaiken aikaa on halunnut lapsen, ehkä vain päästäkseen muiden kaltaiseksi porukassa, mutta halukas nainen on jäänyt löytymättä.
Olen pohtinut pääni puhki mistä tämä takinkääntäminen johtuu. Miehelläni ei lähipiirissä ole lapsia, ei suvussa eikä ystävillä joten ainakaan suoraan se ei tässä tapauksessa liity siihen.
Ap
Ehkä auttaisi jos "keskustelisit" miehesi kanssa.
Tai ilmeisesti teetkin niin, kun asiaa pääsi sisällä pohdit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin miehiä
Niin on, mutta mistä heidät löytää? Miksi minulle aina puhutaan lapsettomuudesta ja hetken päästä vingutaan vauvaa?
Ap
Kolme kertaa = aina
Noilla kolmella miehillä on yksi yhteinen tekijä. Käys kurkkaamaan peilistä mikä se on.
Siis ap:n syy, että hänelle on valehdeltu.
Nuita velamiehiä vaikuttaa olevan todellisuudessa vähemmän kuin mitä on luultu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on velamies. Itsellä lapsiluku oli täynnä, kun tavattiin, joten suhteen alussa hiillostin häntä moneen kertaan siitä onko hän varma asiastaan, koska minun kanssani ei lapsia tule. Sanoisin, että jos hän on aina tiennyt ertei halua lapsia, jos hänellä on tunneperusteen lisäksi järkiperuste ja mies on muuten sellainen, jolla on selkärankaa seistä mielipiteidensä takana, voi sanaan luottaa. Moni on kovin hidas kypsymään noissa asioissa, eikä kanta ole varma ennen kuin harmillisen myöhään kaikkien kannalta.
Huomioita:
naisen on ok "hiillostaa" miestä
Miehellä ei ole oikeus muuttaa mielipiteitään olosuhteiden muuttuessa, muuten se on selkärangaton
Narttupska kertoo taas yleistäen kuinka "moni mies on..." , varmaan perustuu omiin kokemuksiin eli hän on kairannut kaikki suomen miehet läpi, ainakin lähes.
Olin äiti tavatessani nykyisen puolisoni, jolla ei omia lapsia ollut, ja odottelin omaa sterilisaatiotani. Totta helvetissä halusin olla varma, että mies tietää mitä on tekemässä, olin jo eronnut yhdestä mielensämuuttajasta tästä syystä. Tämä asia on sellainen, jonka olen molemmille aviomiehille kertonut heti suhteen alkaessa, ja odottanut heidän uskovan sanomaani.
Noin muuten, käyttäydy, jos haluat keskustella.
Miehellä on oikeus vaihtaa mielipidettään. Jos haluat olla varma, elä yksin äläkä ole miesten riesana.
Olet selvästi tasokas nainen joka ei tarvitse miehiä mihinkään, miksi edes ottaisit sellaisen riesaksesi?
Kun mies vaihtaa mielipidettään aiemmin sovitusta poiketen, mies eroaa, eikä jää painostamaan naista, joka on koko ajan pysynyt samassa mielipiteessä. Se selkäranka.
Mulla on jo kauan ollut liitto toisen mieheni kanssa, hän ei muuttanut mieltään, eikä myöskään ole riesa. Sinulla on omituinen käsitys parisuhteista.
Jää painostamaan... Se ettei marssi vasektomiaan onkin nyt jo painostamista? Sanoisin että ap on se joka painostaa. Mikä estää häntä marssimasta ulos suhteesta? Naiset tosiaan ovat selkärangattomia vätyksiä.
Ei, vaan se, että jää suhteeseen odottelemaan ja vaatimaan (lisä)lapsia, kun niiden määrä on ennalta sovittu, on painostamista. Oikeus muuttaa mieltään, joo, oikeus vaatia toista muuttamaan mieltään, ei.
Minäkin olen tavannut noita paskahousuja, jotka sanovat vain sen mitä minä haluan kuulla. Käsittämätöntä, että kehdataan esittää velaakin, ilmeisesti seksin toivossa. Kyllä miehet ovat tyhmiä, ei voi muuta sanoa.
Miehellä on mennyt vaan pupu pöksyyn nyt kun olisi tilanne että pitäisi tosiaan se ratkaisu tehdä. Eikö sille voisi vaan antaa aikaa tehdä tuo päätös ihan itsenäisesti ilman painostusta. Toki jos ap joutuu käyttämään e-pillereitä miehen vitkastelun takia niin voinee ilmoittaa ettei aio niitä jatkaa tietyn päivän jälkeen ja mies on hyvä ja hoitaa ehkäisyn valitsemallaan tavalla ne seuraavat 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös puhuttu vasektomiasta kun molemmat ollaan yhtä mieltä ettei enempää lapsia haluta. Mies kuitenkin epäröi ja pohtii että entäs jos minulle ja lapsille vaikka sattuu jotain, jos hän sitten haluaakin lapsia vielä. Eli ei halua tehdä lopullista päätöstä lapsiluvustaan, ei ainakaan vielä. Enkä tietenkään painosta, sen pitää olla oma päätös. Harkitsen meneväni itse sterilisaatioon, koska hormoniehkäisy ei minulle oikein sovi.
Ap:n miehellä voi olla samantapainen "entäs jos" - ajatus. Että jos ap:n kanssa tulee ero tai ap vaikka kuolee, niin voi ehkä olla, että mieli muuttuukin. Vaikka tässä hetkessä ja suhteessa ei nyt lapsia haluakaan.
Tämähän on törkeän loukkaavaa. "En käy sterkassa kun entä jos te vaikka kuolette niin pitäähän sitä pystyä uusi vaimo nappaamaan ja lapset tekemään."
Mikään ei ole niin säälittävää kuin nössöt sitoutumiskammoiset miehet jotka lupailee ties mitä mutta jänistää teoista. Vasektomia on hyttysen pisto verrattuna kaikkeen ronkkimiseen jota naiset joutuvat elämän aikana sietämään. Ja moni syö ehkäisyä kymmeniä vuosia, mutta miehelle yksi pikku toimenpide on liikaa. Ei ole reilua enkä pystyisi tuollaista miestä arvostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kanssa kolmas suhde menossa velamiehen kanssa. Toki kahden aiemman mielen muuttuminen oli sinänsä todella ymmärrettävää, kun oltiin niin nuoria. Harva alle 25-vuotias mies haluaa lapsia. Ne halut herää sitten iän myötä. Minä naisena olen tiennyt jo jostain 10-vuotiaasta asti, että en äidiksi halua tulla.
Niin tiesi vaimonikin, kunnes hänen serkkunsa ja toinenkin ystävätär tuli raskaaksi
Jaa, ei mun tietämiseen ole vaikuttaneet kenenkään raskaudet. Minäkin tiesin jo lapsena etten tahdo lapsia.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?
Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.
Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.
Moni mies oikeasti pelkää, että vasektomia vie miehuuden ja että se on sama kuin koiran kastrointi. Pelkäävät että joutuvat pissaamaan istualteen ym todella tyhmää. Käy ap itse vaan sterkassa. Mies on hedelmällinen vuosikymmeniä ja voi haluta kuitenkin perustaa perheen jonkun muun kanssa myöhemmin.
Meillä minä olin se joka kävi sterilisaatiossa ihan juuri siitä syystä koska minä olin meistä se 100% varma etten halua lapsia. Miehellä on mahdollisuus vielä lisääntyä jos meille tulee joskus ero tai vaikka kuolen. Nyt ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta, mutta mies ei ole vauvakuumeillut kertaakaan vaikkei aikoinaan suostunut vasektomiaan.
Minä kaipaan tässä miestä joka on lapsettomuudestaan varma. Sterkassa voin totta kai käydä itsekin, mutta ei se ratkaise tätä parisuhdeongelmaa.
Ap
Käy ihmeessä itse! Mies on vain fiksu, jos lapset eivät ole hänelle 100% ehdoton ei. Hän voi ajatella, että jos te eroatte/sinä kuolet(toivottavasti et, mutta koskaan ei voi tietää) ja seuraava kumppani haluaakin välttämättä lapsen, niin hän voisi sen tehdä tämän kanssa. Jotkut vain ihan tosi ovat sellaisia kiikun kaakun tapauksia, että pärjäävät ja elävät hyvää elämää ilman lapsia, mutta maailma ei kaadu jos niitä tuleekin. Parisuhteetkin ovat erilaisia ja jonkun kanssa lasten saanti voi tuntuakin oikealta ja toisen kanssa taas nimenomaan haluaa elää lapsettomasti. Tämä ei siis ole mitenkään sinulta pois, jos mies tuleekin toisiin ajatuksiin jonkun muun kanssa sinun jälkeesi. Ei kannata itsekkään olla niin älyttömän mustavalkoinen asian suhteen, vaan hoitaa itse putket poikki, niin asia on käsitelty.
Lasten tekeminen sotii niin rankasti arvomaailmaani vastaan, että en haluaisi kumppania joka olisi valmis tekemään niitä jonkun muunkaan kanssa missä tahansa olosuhteissa. Jos voi kuvitella lisääntyvänsä, ei ole sopiva minulle.
Sivusta
Ihmisviha 2.0
Jestas sentään!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös puhuttu vasektomiasta kun molemmat ollaan yhtä mieltä ettei enempää lapsia haluta. Mies kuitenkin epäröi ja pohtii että entäs jos minulle ja lapsille vaikka sattuu jotain, jos hän sitten haluaakin lapsia vielä. Eli ei halua tehdä lopullista päätöstä lapsiluvustaan, ei ainakaan vielä. Enkä tietenkään painosta, sen pitää olla oma päätös. Harkitsen meneväni itse sterilisaatioon, koska hormoniehkäisy ei minulle oikein sovi.
Ap:n miehellä voi olla samantapainen "entäs jos" - ajatus. Että jos ap:n kanssa tulee ero tai ap vaikka kuolee, niin voi ehkä olla, että mieli muuttuukin. Vaikka tässä hetkessä ja suhteessa ei nyt lapsia haluakaan.
Tämähän on törkeän loukkaavaa. "En käy sterkassa kun entä jos te vaikka kuolette niin pitäähän sitä pystyä uusi vaimo nappaamaan ja lapset tekemään."
Mikään ei ole niin säälittävää kuin nössöt sitoutumiskammoiset miehet jotka lupailee ties mitä mutta jänistää teoista. Vasektomia on hyttysen pisto verrattuna kaikkeen ronkkimiseen jota naiset joutuvat elämän aikana sietämään. Ja moni syö ehkäisyä kymmeniä vuosia, mutta miehelle yksi pikku toimenpide on liikaa. Ei ole reilua enkä pystyisi tuollaista miestä arvostamaan.
Ei se ole loukkaavaa. Arvostan miestä joka osaa kertoa rehellisesti mitä tuntee ja miettii, eikä keksi tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en syö pillereitä enkä käy sterilisaatiossa koska en tahdo. Mies ei käy vasektomiassa koska ei tahdo. Mieheni ei ole valinnut minulle naisen biologiaa eikä voisi ottaa sitä itselleen vaikka haluaisi, eikä hänellä ole mitään reiluuden velvoitetta asiaan.
Meillä on sellanen kummallinen ominaisuus tässä suhteessa kuin itsemääräämisoikeus. Ei olla edes naimisissa vaan suhteen sitoo kumnankin vapaa tahto. Ei tarvitse pelkää että toinen karkaa hihnasta kun sellaista ei ole ikinä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin miehiä
Ap
Tässä ei nyt aikaikkuna oikein täsmää. Vasektomian alaikäraja on 30v ja jos ap on miehensä kanssa 10 vuotta sitä odottanut, niin missä välissä ne muut suhteet on ehtineet olla jossa ap:lta on "vinguttu vauvaa"? Vai onko ap paljon miestään vanhempi?
Ensimmäinen vinkui lasta kun olin 19, toinen kun olin 21.
Ap
Jännä kun tuon ikäisillä miehillä ei ole yleensä edes tapana ryhtyä parisuhteeseen, puhumattakaan että he haluaisivat lapsia... Enemmän kiinnostaa biletys ja opinnot.
Mutta hienoa tarinointia. Arvokasta oppia sun seuraavaan provoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tiesi vaimonikin, kunnes hänen serkkunsa ja toinenkin ystävätär tuli raskaaksi
Jaa, ei mun tietämiseen ole vaikuttaneet kenenkään raskaudet. Minäkin tiesin jo lapsena etten tahdo lapsia.
Eri
jaa, no se ei selvästi liity naiseuteen mitenkään, koska osa naisista muuttaa mielensä, osa ei.
Onko jotenkin yllättävää että miehillä on sama tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että monet miehet kuten minäkin pitävät siitä kun tuottavat siemeniä. Joku siinä kiksauttaa. Täysin luonnonvastaista tuhota nämä siemenet.
Juu ja sitten itketään, että naisen vika, kun ne siemenet alkavat itää. Kun se kortsu tuntuu niin epämiellyttävältäkin!
Joo se ei kiksauta kyllä se sinappikone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?
Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.
Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.
Moni mies oikeasti pelkää, että vasektomia vie miehuuden ja että se on sama kuin koiran kastrointi. Pelkäävät että joutuvat pissaamaan istualteen ym todella tyhmää. Käy ap itse vaan sterkassa. Mies on hedelmällinen vuosikymmeniä ja voi haluta kuitenkin perustaa perheen jonkun muun kanssa myöhemmin.
Meillä minä olin se joka kävi sterilisaatiossa ihan juuri siitä syystä koska minä olin meistä se 100% varma etten halua lapsia. Miehellä on mahdollisuus vielä lisääntyä jos meille tulee joskus ero tai vaikka kuolen. Nyt ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta, mutta mies ei ole vauvakuumeillut kertaakaan vaikkei aikoinaan suostunut vasektomiaan.
Minä kaipaan tässä miestä joka on lapsettomuudestaan varma. Sterkassa voin totta kai käydä itsekin, mutta ei se ratkaise tätä parisuhdeongelmaa.
Ap
Käy ihmeessä itse! Mies on vain fiksu, jos lapset eivät ole hänelle 100% ehdoton ei. Hän voi ajatella, että jos te eroatte/sinä kuolet(toivottavasti et, mutta koskaan ei voi tietää) ja seuraava kumppani haluaakin välttämättä lapsen, niin hän voisi sen tehdä tämän kanssa. Jotkut vain ihan tosi ovat sellaisia kiikun kaakun tapauksia, että pärjäävät ja elävät hyvää elämää ilman lapsia, mutta maailma ei kaadu jos niitä tuleekin. Parisuhteetkin ovat erilaisia ja jonkun kanssa lasten saanti voi tuntuakin oikealta ja toisen kanssa taas nimenomaan haluaa elää lapsettomasti. Tämä ei siis ole mitenkään sinulta pois, jos mies tuleekin toisiin ajatuksiin jonkun muun kanssa sinun jälkeesi. Ei kannata itsekkään olla niin älyttömän mustavalkoinen asian suhteen, vaan hoitaa itse putket poikki, niin asia on käsitelty.
Se on todellakin minulta pois jos sitoudun mieheen joka ei halua lapsia minun kanssani vaan jonkun toisen kanssa. Kyllä sinäkin sen ymmärrät.
Ap
No ei ole. Mutta ehkä se on miehellesikin parempi että pääsisi etsimään tasapainoisempaa, ymmärtävämpää puolisoa.
Millä tavalla ei ole? Ei kai minun kannata tunkea muniani koriin joka lähtee kävelemään minä hetkenä hyvänsä, kun sopiva lisääntymiskumppani löytyy?
Ap
Laita ne naiset harkintaan? Ne ei etsi sinusta lisääntymiskumppania.
Jää painostamaan... Se ettei marssi vasektomiaan onkin nyt jo painostamista? Sanoisin että ap on se joka painostaa. Mikä estää häntä marssimasta ulos suhteesta? Naiset tosiaan ovat selkärangattomia vätyksiä.