Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta
Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.
Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.
Kommentit (1644)
Siis mitä ihmettä..ei sinulla ole pienintäkään oikeutta vaatia keneltäkään tuollaista toimenpidettä. Nyt kyllä sanoisin miehellesi että JSS.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on oikeus olla siitoskykyinen. Ja se on hieno ominaisuus.
No asu tovi jossain maassa jossa paikallisilla kaunottarilla on tavoitteena saada sut ns. "munastasi kiinni" ja tule sitten kertomaan miten hieno ominaisuus on maksaa 18 vuotta kuluja kun "paljaalla oli niin paljon mukavampaa"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin miehiä
Niin on, mutta mistä heidät löytää? Miksi minulle aina puhutaan lapsettomuudesta ja hetken päästä vingutaan vauvaa?
Ap
Tässä ei nyt aikaikkuna oikein täsmää. Vasektomian alaikäraja on 30v ja jos ap on miehensä kanssa 10 vuotta sitä odottanut, niin missä välissä ne muut suhteet on ehtineet olla jossa ap:lta on "vinguttu vauvaa"? Vai onko ap paljon miestään vanhempi?
Kuvittelet, ettei ap voi olla miestään vanhempi :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta vasektomia/sterilisaatio on sellainen asia, johon toisella ei ole mitään sanomista.
Minulle maksimilapsiluku on ollut kaksi ja olen tehnyt sen hyvin selväksi parisuhdetta etsiessäni, mikä on karsinut pois ne ihmiset, jotka haluavat enemmän lapsia. Sen jälkeen, kun oli kaksi lasta, kävin sterilisaatiossa, koska lapsilukuni on täynnä. Minulle on se ja sama, meneekö mieheni vasektomiaan vai ei. Sanallakaan ei ole koskaan ilmaissut missään vaiheessa, että haluaisi enemmän kuin kaksi lasta, mutta jos muuttaa mielensä, en aio vastustaa eroa ollenkaan, koska minun kanssani enempää lapsia ei ollut tulossa koskaan. Luulen, että suurin syy, miksi ei ole mennyt, on se, ettei halua itseensä kajottavan, mikä on pohjimmiltaan sama syy, miksi minun maksimilapsiluku on kaksi ja miksi halusin sterilisaation.
Ajattelen samalla tavalla, enkä odottaisi toisen tekevän päätöstä asiassa, joka koskee minun lapsilukuani. Niinpä kävin sterissä heti lain salliessa, en tee lapsia toisen mieliksi.
Erosin ensimmäisestä liitostani, kun silloinen aviomies ei sitten kuitenkaan uskonut, että yksi tosiaan on yksi eikä kaksi, kolme tai neljä. Molemmilla on ollut jo kohta 2 vuosikymmentä paremmin sopivat kumppanit. Lapsilukuasiassa on liian iso kompromissien kohteeksi, ei kenenkään pitäisi joutua kuoppaamaan haaveitaan sen takia, ja kompromisseja ei oikein ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan perustele puolisolle vasektomiaan/sterilisaatioon menemättä jättämistä sillä, että "jos sinä kuolet tai meille tulee ero, niin saatan ehkä sitten uuden kumppanin kanssa haluta lapsia"? Ihan järkyttävä ajatuskin.
Minä itse asiassa kysyin tuota mieheltäni ennen vasektomiaa. Kahden lapsen jälkeen pyysin häntä miettimään, että entäs jos kuolen, tai me eroamme ja haluatkin uuden kumppanin kanssa lapsia. Hän oli 100 % varma, ettei halua enempää, missään olosuhteissa.
Luulisi aikuisen ihmisen itse osaavan miettiä asiaa joka kantilta ilman, että puolison pitää siitä erikseen kysyä.
No olihan hän miettinytkin. Joillain pariskunnilla, kuten meillä, on vain tapana keskustella näinkin vakavista asioista keskenäänkin, eikä vain omassa pääkopassaan pyöritellä.
T. Kommentoimasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ettei mies halua vasektomiaa välttämättä tarkoita että hän haluaisi lapsia. Se toimenpide ja sen lopullisuus vaan ahdistaa ja tosiaan tuo pelko että se vaikuttaa jotenkin miehuuteen. Ei tuon pitäisi olla syy lopettaa suhdetta, jos se on muuten toimiva eikä mies ole edelleenkään niitä lapsia vailla. Tosin ei mahda olla kovin hyvä suhde muutenkaan kun ap nyt tuollaista miettii.
En jaksa uskoa että tavallisella älykkyydellä varustettu mies pelkäisi jotain miehuuden menettämistä sterkassa. Tuohan on ihan henkimaailman juttuja. Ja tosiaan kyllä hän vuosia puhui että odottaa vasektomiaa kuin kuuta nousevaa. Teot vain nyt jäävät puuttumaan.
Ap
No itseasiassa ainakin omalla miehellä vaikutti halukkuuteen ja hormooneihin. On itse sanonut, ettei vasektomian jälkeen tuleminen tunnu enää yhtä hyvältä. On myös sanonut, että jäi ikävä "vetävä" tunne kivekseen kun on lähellä tulemista. Kaduttaa kyllä itselläkin, että päädyimme tähän ratkaisuun. Eli toki on "henkimaailman juttuja".....
Taitaa olla korvien välissä tuo juttu.
Ihan niinkuin naisten kuukautiskivut vai? Onko vaikea ymmärtää, että jos kajotaan hormoneihin tai niiden tuotantoon, niin se saattaa jotenkin vaikuttaa? Tai jos ihmisestä leikataan jotain, niin siitä saattaa jäädä kiristystä tai arpia? Ihan niinkuin naisillakin. Kurjaa, että miesten ollessa kyseessä aletaan heti vähättelemään. Seksuaalisuus kuitenkin on todella tärkeä asia ihmisen elämässä.
Ei vasektomiassa mihinkään hormoneihin kajota.
"TAI NIIDEN TUOTANTOON". Lukutaitoa kiitos :)
Niin ei kajota niitten tuotantoonkaan, kannattaisi itse tarkistaa väitteidensä totuuspohja ennen niitten esittämistä.
Siittiöiden tuotanto loppuu jossain vaiheessa kokonaan. Okei, no jos ei liity hormoneihin, niin johonkin tämä fakta liittyy (?). Kannattaa lukea kokemuksia vasektomiasta. Useimmiten positiivisia, mutta ei kaikki. Löytyy ekasta linkistä hyvä ylen juttu, kun kirjoittaa Googleen: " miehen steriilisaatio kokemuksia". Eli kannattaa myös itse ottaa asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan perustele puolisolle vasektomiaan/sterilisaatioon menemättä jättämistä sillä, että "jos sinä kuolet tai meille tulee ero, niin saatan ehkä sitten uuden kumppanin kanssa haluta lapsia"? Ihan järkyttävä ajatuskin.
Kyllä minusta jokaisen vasektomiaa miettivän olisi syytä tuollaiset asiat käydä läpi. Ja hyvässä parisuhteessa asioista voi puhua, myös niistä vaikeista. Järkyttävää on ennemmin se, jos kieltää toiselta tuollaisten asioiden miettimisen ja painostaa tekemään lopullisia päätöksiä ilman kaikilta kanteilta harkitsemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin miehiä
Niin on, mutta mistä heidät löytää? Miksi minulle aina puhutaan lapsettomuudesta ja hetken päästä vingutaan vauvaa?
Ap
Tässä ei nyt aikaikkuna oikein täsmää. Vasektomian alaikäraja on 30v ja jos ap on miehensä kanssa 10 vuotta sitä odottanut, niin missä välissä ne muut suhteet on ehtineet olla jossa ap:lta on "vinguttu vauvaa"? Vai onko ap paljon miestään vanhempi?
Kuvittelet, ettei ap voi olla miestään vanhempi :D
Jos on niin eihän sille mitään vauvoja edes voi tulla enää.
Tosin, tämä ketju on selvästi menopaussin tulos.
Vasektomia ei vaikuta hormooneihin, mutta miehissä lienee se ikiaikainen tunne, että on hyvä kun siittiöitä riittää vaik kuin. Joku voi pitää sitä miehen mittana.
En ymmärrä tuota miesten asennetta "no mä luulin että sä muutat mielesi!"
Minä en ole vela, mutta siskoni on. Oli miehensä kanssa 12vuotta yhdessä ja oli sovittu että molemmat käyvät operaatiossa sitten kun sisko täyttää 30 (aiemmin ei myönnetä lapsettomille), molemmat siksi että ainakin naisella on pieni mahdollisuus että tulee kuitenkin raskaaksi ns sterkan itsestään purkautuminen.
No sitten kun siskon kolmekymppiset lähenivät, mies alkoi perua ja vihjailla siihen tyyliin vauva ois sittenkin kiva. Kuulemma siskoni on niin äidillinen lasteni kanssa että varmasti mieli muuttuisi kun ikää tulisi. No ei muuttunut, siskoni rakastaa lapsiani muttei tahdo omia.
Heille tuli ero ja kumpikin syytti toista harhaanjohtamisesta. Olen siskoni puolella, hän ei tässä pahis ole koska kertoi rehellisesti heti ettei lapsia koskan tee.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä naisia jotka kokevat että naisilla on oikeus sekaantua miehen keholliseen itsemääräämisoikeuteen.
Mielenkiintoista.
Mielenkiintoinen on lukutaitosi jos olet noin valikoivasti onnistunut lukemaan ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?
Tätä olin itsekin ehdottamassa. Minä kävin yksityisellä sterkassa ja kun tulee aika puhua lapsentekoaikeista mahdollisen seurustelukumppanin kanssa niin kerron heti olevani steriloitu. Jää ehkä-tyypit pois jo siinä vaiheessa.
No eivät jää. Varmasti löytyy mies, joka alkaa sitten jankkaamaan sterilisaatiosta, että OTA SE POIS. Vähän kuin mies, joka käski leikata otsatukan pois.
Joo näin varmasti on. Se ettet löydä itsellesi kuin tuon tasoisia miehiä kertoo sinusta kaiken tarvittavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä naisia jotka kokevat että naisilla on oikeus sekaantua miehen keholliseen itsemääräämisoikeuteen.
Mielenkiintoista.
Mielenkiintoinen on lukutaitosi jos olet noin valikoivasti onnistunut lukemaan ketjua.
Osaan hahmottaa naisten viestin kirjoitetun tekstin takaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota miesten asennetta "no mä luulin että sä muutat mielesi!"
Minä en ole vela, mutta siskoni on. Oli miehensä kanssa 12vuotta yhdessä ja oli sovittu että molemmat käyvät operaatiossa sitten kun sisko täyttää 30 (aiemmin ei myönnetä lapsettomille), molemmat siksi että ainakin naisella on pieni mahdollisuus että tulee kuitenkin raskaaksi ns sterkan itsestään purkautuminen.
No sitten kun siskon kolmekymppiset lähenivät, mies alkoi perua ja vihjailla siihen tyyliin vauva ois sittenkin kiva. Kuulemma siskoni on niin äidillinen lasteni kanssa että varmasti mieli muuttuisi kun ikää tulisi. No ei muuttunut, siskoni rakastaa lapsiani muttei tahdo omia.
Heille tuli ero ja kumpikin syytti toista harhaanjohtamisesta. Olen siskoni puolella, hän ei tässä pahis ole koska kertoi rehellisesti heti ettei lapsia koskan tee.
Pahis että muuttaa mielensä?
Ehkä teidän olisi hyvä elää toisten naisten kanssa, jos siellä ei kerran mistään asiasta mielipide vaihdu. Me miehet selvästi kykenemme muuttaamaan mieltämme esim. olosuhteiden muuttuessa. Pahoittelut siitä.
Kamala typerys, kamala valitus.
Jää vain odottamaan toista jää toki, älä itse tee päätöksiä omasta elämästäsi.
Heh, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista.
Osaan hahmottaa naisten viestin kirjoitetun tekstin takaa.
Muistathan, ettet itse vaadi naista käyttämään mitään naisen hedelmällisyyteen vaikuttavaa ehkäisyä, vaan hoidat ehkäisyn oma-aloitteisesti itse, koska vaatiminen on väärin.
Nuoret naisethan ei noin vain saa sterilisaatiota. Jos on supervarma ja päättänyt asian, niin nykylaki sallii ilmoittautua vuodeksi transmieheksi, jolloin kukaan ei ole estämässä kohdunpoistoa tai sterilointia. (kun on niin kamala tuo dysforia...) ei taida tarvita edes avioniehen lupaakaan.
Jos ap näin ajattelet miehestäsi, kuten tänne tuota kuraa postaat, niin suhteenne on jo tuomittu epäonnistumaan. Miehellesi parempi jo pääsisi sinusta pian eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?
Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.
Kastraatiota en odota keltään vaan vasektomiaa. Siitäkin voin tinkiä jos voisin oikeasti muuten olla varma että mies ei niitä lapsia halua.
Ap
Ali "ongelma" on mahdollisesti lasten haluaminen? Ei se että sä saisit niitä joskus?
Ja tämäkö ei ole miehen kontrollointia?
Miehillä on oikeus muuttaa mieltään. Se ehkäisee joka ei lapsia halua. Näin kerrotaan kun miehet valittavat kuinka naiset kusettivat ja ehkäisy "petti"
Varmasti näin. Miksi koet tarpeelliseksi leuhkia erollasi? Kerro omin sanoin.